En nee, ik geef helemáál niet aan dat ALLE gehandicapte mensen gesteriliseerd zouden moeten worden. LEZEN Eline, LEZEN.Je geeft aan dat gehandicapte mensen allemaal gesteriliseerd moeten worden omdat ze op bepaalde gebieden incapabel zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stelling: Standaard castratie
Moderator: moderatorteam
- sample
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dus daarom mag je ze ineens wat jou betreft steriliseren en gewone incapabele mensen dus niet? Omdat je niet aan hun neus ziet dat ze incapabel zijn?sample schreef:Aan gehandicapte mensen zie je hun incapabelheid eerder ja.Eline* schreef:Je geeft aan dat gehandicapte mensen allemaal gesteriliseerd moeten worden omdat ze op bepaalde gebieden incapabel zijn.
Daarop zegt Puk dat dat ook voor sommige "gewone" mensen geldt. Daarop zeg jij dat dat wel zo is, maar dat je het aan gehandicapte mensen eerder ziet.
Ik hoef hier toch niet álles uit te gaan leggen hè?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
sample schreef:En nee, ik geef helemáál niet aan dat ALLE gehandicapte mensen gesteriliseerd zouden moeten worden. LEZEN Eline, LEZEN.Je geeft aan dat gehandicapte mensen allemaal gesteriliseerd moeten worden omdat ze op bepaalde gebieden incapabel zijn.
Ik kan lezen.sample schreef:Euh........ja.....M@ri@nne schreef:
Jij vind het goed als verstandelijk gehandicapten standaard gesteriliseerd worden. Ongeacht of ze wel of niet aan sex gaan doen. Ik geef je een voorbeeld van een vrouw die gesteriliseeerd is en niet aan sex doet of gaat doen. Ik vraag je hoe je dat aa haar kunt verantwoorden?
Omdat er verstandelijk gehandicapten zijn die wel zwanger raken moet jij gesteriliseerd worden?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- sample
- Zeer actief
Ja, maar dan lees je duidelijk selektief. Want ik had in eerdere postings al aangegeven hoe ik ongeveer dacht die grens te willen bepalen hè?
Jij hebt de hele discussie gevolgd, ik hoef toch niet te gaan herhalen?
Tjonge, ik zeg 23 keer keurig"mensen met een verstandelijke handicap" en niemand zeurt. Ik zeg 1x het woord "mongool" en daar vallen we dan over. Beetje kinderachtig.
Kortom, dat stukje was al afgebakend en besproken. Ik geef dus duidelijk nÃet aan dat ik vind dat ALLE gehandicapten zonder pardon gesteriliseerd zouden moeten worden. Denk je dat je dat nu kunt onthouden?
Jij hebt de hele discussie gevolgd, ik hoef toch niet te gaan herhalen?
Tjonge, ik zeg 23 keer keurig"mensen met een verstandelijke handicap" en niemand zeurt. Ik zeg 1x het woord "mongool" en daar vallen we dan over. Beetje kinderachtig.
Kortom, dat stukje was al afgebakend en besproken. Ik geef dus duidelijk nÃet aan dat ik vind dat ALLE gehandicapten zonder pardon gesteriliseerd zouden moeten worden. Denk je dat je dat nu kunt onthouden?
- sample
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gut, als je onduidelijk bent in het verwoorden van je mening of je mening bijstelt tijdens een discussie en dat ongemerkt wil doen moet je met iets beters komen dan met het gemis van het woord "alle"sample schreef:staat hier het woordje "alle" ergens tussen dat ik het gemist heb?Jij vind het goed als verstandelijk gehandicapten standaard gesteriliseerd worden. Ongeacht of ze wel of niet aan sex gaan doen
Als ik zeg dat ik herders kuthonden vind, bedoel ik dat ik herders kuthonden vind.
Als jij zegt dat verstandelijk gehandicapten standaard gesteriliseerd moeten worden kan ik daar weinig anders van maken dan dat het er staat.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- sample
- Zeer actief
Nee, jij moet gewoon lezen wat er staat. Niet zelf je conclusie daaraan toevoegen. Dat is namelijk wat je doet.Eline* schreef:Gut, als je onduidelijk bent in het verwoorden van je mening of je mening bijstelt tijdens een discussie en dat ongemerkt wil doen moet je met iets beters komen dan met het gemis van het woord "alle"
Als ik zeg dat ik herders kuthonden vind, bedoel ik dat ik herders kuthonden vind.
Als jij zegt dat verstandelijk gehandicapten standaard gesteriliseerd moeten worden kan ik daar weinig anders van maken dan dat het er staat.
Ik heb nooit gezeg dat ik ALLE gehandicapten gesteriliseerd wil zien. Ik heb gezegd dat ik vind dat gehandicapten van een bepaald niveau (nog ongedefinieerd) daarvoor in aanmerking vind komen. En als er gehandicapten onder die categorie vallen, hoeven we niet steeds weer die hele discussie opnieuw te voeren. Doen we ook niet over de rest van de maatschappelijke afspraken.
De mensen die ervoor in aanmerking zouden komen (fictief gezien dan, hypothetisch) mogen van mij dus gesteriliseerd.
-
- Zeer actief
Tjieuw, gelukkig maar anders was ik mooi de pineutsample schreef:Nee, jij moet gewoon lezen wat er staat. Niet zelf je conclusie daaraan toevoegen. Dat is namelijk wat je doet.Eline* schreef:Gut, als je onduidelijk bent in het verwoorden van je mening of je mening bijstelt tijdens een discussie en dat ongemerkt wil doen moet je met iets beters komen dan met het gemis van het woord "alle"
Ik heb nooit gezeg dat ik ALLE gehandicapten gesteriliseerd wil zien. Ik heb gezegd dat ik vind dat gehandicapten van een bepaald niveau (nog ongedefinieerd) daarvoor in aanmerking vind komen. En als er gehandicapten onder die categorie vallen, hoeven we niet steeds weer die hele discussie opnieuw te voeren. Doen we ook niet over de rest van de maatschappelijke afspraken.
De mensen die ervoor in aanmerking zouden komen (fictief gezien dan, hypothetisch) mogen van mij dus gesteriliseerd.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- sample
- Zeer actief
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
spannende discussie
Maar als ik het zo mag opmerken een hoop mierenneukerij.
Is er iemand hier behalve Sample die bv ook eens denkt aan de kinderen die bij een geestelijk gehandicapt stel word geboren?
Gezond of zelf gehandicapt?
Die dus niets hebben aan hun ouders qua opvoeding?
En altijd moeten worden verzorgd ddor buitenstaanders?
En verder wil ik even zeggen tegen Martijn dat ik het heel erg vind dat iemand die met gehandicapten werkt, zich zodanig gedraagt als hij in dit topic.
Geen gelijk krijgen en dan dat soort taal en dat soort verwensingen......je moet je schamen...
Is er iemand hier behalve Sample die bv ook eens denkt aan de kinderen die bij een geestelijk gehandicapt stel word geboren?
En verder wil ik even zeggen tegen Martijn dat ik het heel erg vind dat iemand die met gehandicapten werkt, zich zodanig gedraagt als hij in dit topic.
Geen gelijk krijgen en dan dat soort taal en dat soort verwensingen......je moet je schamen...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
' t Is me ook nogal niet wat wat je gehandicapten aan wilt doen.sample schreef:Ja ja, dat zal best. Maar tis meniet nogal wat om iemand zomaar met Hitler te vergelijken hè? Ik kan me niet herinneren dak zoveel doden op mijn geweten heb.maxcola schreef:[
Ik zeg niet dat iedereen mijn mening dat ik iets slecht vind maar moet overnemen; dat maak je er zelf van.
Je hoeft ook niets als feit aan te nemen als je dat niet wilt, maar als je de geschiedenisboeken er op naleest kun je lezen dat ik wat Hitler en zijn ideeen en uitgevoerd beleid t.a.v. geestelijk gehandicapten aangaat goed zit.
Ik ben overigens ook gehandicapt ; geeft jou dat het recht om dan maar voor mij te beslissen wat er met mijn lichaam moet gebeuren?
Even gekopieerd uit een eerder berichtje van jou:
"Ik kan je zeggen dat ik meerdere in lichtere mate gehandicapte mensen weet, die zich voortgeplant hebben"...........

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mijn hemel wat een discussie hier........
8O
ik denk ook dat hier een aantal dingen door elkaar lopen, gehandicapt is niet dat mensen niet in staat zijn om kinderen te krijgen of op te voeden, sommige geestelijk gehandicapte, ja daar heb ik sterk mijn twijfels bij..en vind het ook niet juist dat ze kinderen krijgen.......en ja bij sommige is sterrilisatie de enige veilige manier....
maar dit is zeer individueel en dit bedoel ik niet onmenselijk.... ik ga al helemaal niet in op het hitler verhaal, vind ik werkelijk waanzin nu....
ik zelf en mijn familie, werkt tussen of heeft gewerkt met verstandelijk gehandicapten, en heb toch een boel ellende , qua, toch sex tussen sommige, met gevolg zwangerschap, voorbij zien komen, dan zeg ik toch, goh zou erg prettig gewwest zijn als die persoon geholpen was....
maar belijk het wel als individu en scheer niet alles over 1 kam
8O
ik denk ook dat hier een aantal dingen door elkaar lopen, gehandicapt is niet dat mensen niet in staat zijn om kinderen te krijgen of op te voeden, sommige geestelijk gehandicapte, ja daar heb ik sterk mijn twijfels bij..en vind het ook niet juist dat ze kinderen krijgen.......en ja bij sommige is sterrilisatie de enige veilige manier....
maar dit is zeer individueel en dit bedoel ik niet onmenselijk.... ik ga al helemaal niet in op het hitler verhaal, vind ik werkelijk waanzin nu....
ik zelf en mijn familie, werkt tussen of heeft gewerkt met verstandelijk gehandicapten, en heb toch een boel ellende , qua, toch sex tussen sommige, met gevolg zwangerschap, voorbij zien komen, dan zeg ik toch, goh zou erg prettig gewwest zijn als die persoon geholpen was....
maar belijk het wel als individu en scheer niet alles over 1 kam
Laatst gewijzigd door yamie op 15 jul 2004 03:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: spannende discussie
hoe durf je uberhaupt te zeggen dat een kind niks aan een gehandicapte ouder heeft??? geestelijk gehandicapt is wel iets meer dan wat jou kleine brein kan bevatten denk ik, bahhhMartijn schreef:Woehahahaha!!! Nou dat ga ik dan maar meteen doen.Konni schreef:Maar als ik het zo mag opmerken een hoop mierenneukerij.
En u bent....?
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Mama Sanneke
- Zeer actief
En wie zegt dat jij in zijn plaats mag beslissen ?sample schreef:Vind jij dat verstandelijk gehandicapten kinderen zouden moeten voortbrengen dan? Ikke niet namelijk.bram en thijs schreef:Kuch, ooit van het fenomeen: "Geschiedenis" gehoord? Bijvoorbeeld over een wat engige man die een jaartje of 70 geleden op het wereldtoneel verscheen en hele enge dingen ging bedenken en (laten) doen? Donker haar, klein snorretje?sample schreef:Is dat in jouw ogen erg fout dan?M@ri@nne schreef:Doet mij denken aan dat vroeger verstandelijk gehandicapten gewoon gesteriliseerd werden. :roll: :kotz:
Ik heb zelf een verstandelijk gehandicapte broer van 25. Hij woont (licht begeleid) zelfstandig en heeft een (ietwat aangepaste) baan. Als hij ooit een vriendinnetje krijgt, zal zij ongetwijfeld ook een handicap hebben. "Normale" vrouwen vallen niet op hem. Ik vind het onder géén voorwaarde acceptabel dat hij zich voort zou planten.
Mijn dochter is autistisch, mits het in de familie zit is de kans groot dat zij later ook een autistisch kind heeft.
Maar dat is haar beslissing, ikzelf zou liever hebben dat ze geen kinderen neemt omdat ze daar niet in staat is om ervoor te zorgen.
Maar ik zal haar nooit zeggen dat ze geen kinderen mag krijgen.
Trouwens ze heeft zelf onlangs gezegd dat ze waarschijnlijk later geen kinderen wil omdat ze er toch niet voor kan zorgen.
Dat sluit niet uit dat men dochter net zoals andere vrouwen ook een kinderwens heeft en mag hebben.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ze krijgen (vrouwen) dan ook wel op jeugdige leeftijd "De Pil" voorgeschreven.Martijn schreef:De discussie over kinderen van verstandelijk gehandicapten vind ik zo ontzettend theoretisch. In het hele uitzonderlijke geval dat daar de situatie naar is, de betreffende personen ertoe in staat zijn en ook nog een keer willen moet per geval bekeken worden door de begeleiders.
Het gebeurt zo goed als nooit.
De psych heeft het al voorgesteld voor Tineke onder het mom van "onregelmatige maandstonden" maar eigenlijk meer voor bescherming, Tineke is vlug verliefd en dat kan leiden tot ....
Alhoewel ik best trots ben op haar, een paar weken geleden had ze een eerste vriendje, op een middag stond ze ineens terug thuis.
Ze wou niets meer met hem te maken hebben, hij wilde teveel, hij wilde alsmaar tongzoenen en in de'r broek zitten.
Ze wou dat niet, ik heb haar trouwens geleerd om neen te zeggen, dat ze nooit iets mag doen dat ze zelf niet wil.
Dus verstandelijk gehandicapten zijn ....
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
sample schreef:Nou, in sommige gevallen denk ik dat iemand dat moet doen.M@ri@nne schreef:Maar anders gezegd wie ben jij om te oordelen over een andermans lichaam?
Over iemand zijn lichaam terwijl het een feit is dat het percentage verstandelijk gehandicapten dat zwanger raakt zeer klein is?
Zolang mijn kind namelijk onder de 18 is, maak ik álle beslissingen over zijn lijf. Ik beslis of hij geënt wordt, ik beslis of hij naar de dokter gaat, ik beslis of hij buisjes krijgt of een beugel.
En ik vind dus, dat een verstandelijk gehandicapt kind er niet verstandig aan zou doen om zelf kinderen voort te brengen. En dat je die kans dus zoveel mogelijk zou moeten beperken. Of ze voorbehoedsmiddelen gebruiken, kan je niet controleren. Je bent er tenslotte (hopelijk) niet bij als ze seks hebben. Als je een meisje verpolicht de prikpil zou laten geven, beslis je uiteindelijk óók over haar lichaam........
Beter voorkomen dan genezen.
Er is uiteraard een verschil tussen op je 15e een kind en op je 25ste.
Maar dat geld volgens mij ook voor alle kinderen.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Verstandelijk gehandicapten hebben evenveel
nooit aan liefde en sex.
Daar staan mensen niet bij stil.
Dus lichten ze vaak deze kinderen niet voor, dan zal het wel niet gebeuren (hèhè).
Ik heb men dochter ingelicht, we hebben vaak een moeder-dochter gesprek.
Trouwens als je ziet hoeveel kinderzwangerschappen er nu zijn in deze moderne tijd dat vraag je je wel es af ... en dat zijn geen verstandelijk gehandicapten.
Er is hier in Sint-Niklaas een vrouw en man gearresteerd, de man heeft de baby doodgeslagen toen de vrouw ervandoor was en deze was niet verstandelijk gehandicapt.
Wie is nu wie om te bepalen wie wel en niet een kind mag krijgen.
Sanneke
nooit aan liefde en sex.
Daar staan mensen niet bij stil.
Dus lichten ze vaak deze kinderen niet voor, dan zal het wel niet gebeuren (hèhè).
Ik heb men dochter ingelicht, we hebben vaak een moeder-dochter gesprek.
Trouwens als je ziet hoeveel kinderzwangerschappen er nu zijn in deze moderne tijd dat vraag je je wel es af ... en dat zijn geen verstandelijk gehandicapten.
Er is hier in Sint-Niklaas een vrouw en man gearresteerd, de man heeft de baby doodgeslagen toen de vrouw ervandoor was en deze was niet verstandelijk gehandicapt.
Wie is nu wie om te bepalen wie wel en niet een kind mag krijgen.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Knap hè, dak dat zo maar durf.hoe durf je uberhaupt te zeggen dat een kind niks aan een gehandicapte ouder heeft??? geestelijk gehandicapt is wel iets meer dan wat jou kleine brein kan bevatten denk ik, bahhh
Het ligt aan de mate van de handicap, dat snap ik ook nog net hoor.
Neem als voorbeeld Sample`s broer.
Als je naar buiten gaat merk je op dat hij bang is voor kinderen van een jaar of vier ,vijf.
Hij voelt geen liefde voor dieren en zijn interesse ligt bij hoe hard hij kan fietsen, lingo en nog zo wat dingen. Dat is het dan ook.
En dan is het verstandig dat als hij wil, hij een kind zou moeten kunnen krijgen.
En vervolgens niet snapt dat als een baby huilt er verschillende dingen aan de hand kunnen zijn, of zelfs in paniek raken.
En niet soepel kan reageren op een voeding, maar het kind om de drie uur voed, want dat moet?
Zoiets?
Dan doe je hem en de baby tekort, maar dat moet kunnen?
Ik vind van niet.
En ik ben blij dat ik de "regels" daarover niet hoef te bepalen. Maar dat er iets zou moeten gebeuren, daar sta ik volledig achter.
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Allemaal anders....en daarom is het ook zo moeilijk.Dus verstandelijk gehandicapten zijn ....
Jouw meisje kun jij duidelijk maken dat het niet verstandig is, maar dat kan niet bij allemaal dus...

Als jouw dochter besluit om toch een kindje te willen, wie moet er dan voor dat kindje zorgen? Jij...en je zult dat waarschijnlijk met liefde doen, maar eerlijk is het niet. Niet tegenover jou, het kindje, of voor je dochter...toch?
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik denk dat mensen met een zeer zware mentale handicap niet wakker liggen van een kinderwens.Konni schreef:Knap hè, dak dat zo maar durf.hoe durf je uberhaupt te zeggen dat een kind niks aan een gehandicapte ouder heeft??? geestelijk gehandicapt is wel iets meer dan wat jou kleine brein kan bevatten denk ik, bahhh
Het ligt aan de mate van de handicap, dat snap ik ook nog net hoor.
Neem als voorbeeld Sample`s broer.
Als je naar buiten gaat merk je op dat hij bang is voor kinderen van een jaar of vier ,vijf.
Hij voelt geen liefde voor dieren en zijn interesse ligt bij hoe hard hij kan fietsen, lingo en nog zo wat dingen. Dat is het dan ook.
En dan is het verstandig dat als hij wil, hij een kind zou moeten kunnen krijgen.
En vervolgens niet snapt dat als een baby huilt er verschillende dingen aan de hand kunnen zijn, of zelfs in paniek raken.
En niet soepel kan reageren op een voeding, maar het kind om de drie uur voed, want dat moet?
Zoiets?
Dan doe je hem en de baby tekort, maar dat moet kunnen?
Ik vind van niet.
En ik ben blij dat ik de "regels" daarover niet hoef te bepalen. Maar dat er iets zou moeten gebeuren, daar sta ik volledig achter.
Maar ik ken genoeg verhalen van "normale" mensen die ook geen weg weten met een kind, daar hoef je niet verstandelijk gehandicapt voor tezijn.
Sanneke
En trouwens, het is pas de laatste 10 jaar dat ook volwassenen met autisme worden ontdekt, omdat daar vroeger niet over gesproken werd of er geen testen waren.
Er zijn er velen die een gezin hebben.
Zeg dan maar es tegen hun kinderen dat zij er niet hadden mogen zijn.
sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat zou kunnen, maar ze hebben wel sexuele gevolens, en kunnen daar naar handelen, en een ongelukje zit in een klein hoekje?Ik denk dat mensen met een zeer zware mentale handicap niet wakker liggen van een kinderwens.
.Maar ik ken genoeg verhalen van "normale" mensen die ook geen weg weten met een kind, daar hoef je niet verstandelijk gehandicapt voor tezijn
Daar heb je (jammer genoeg eigenlijk) meer dan gelijk in...
En trouwens, het is pas de laatste 10 jaar dat ook volwassenen met autisme worden ontdekt, omdat daar vroeger niet over gesproken werd of er geen testen waren.
Er zijn er velen die een gezin hebben.
Zeg dan maar es tegen hun kinderen dat zij er niet hadden mogen zijn.
Dat zul je mij nooit horen zeggen. Elk mens heeft zijn eigen waarde, het lijkt me alleen zo triest en pijnlijk en moeilijk voor alle partijen...Ik val jouw dus zeer zeker niet aan of af, ik heb bewondering voor je. Net als ik de ouders van Sample bewonder, omdat ik niet weet of ik een gehandicapt kind alles zou kunnen geven wat het nodig heeft.
En gelukkig kom ik ook niet meer voor dat dilemma te staan...
- Mama Sanneke
- Zeer actief
De meeste krijgen ook vaak medicatie die die gevoelens onderdrukt.Martijn schreef:"Ze" hebben dat lang niet altijd. Vaak niet zelfs.Konni schreef:Nee, dat zou kunnen, maar ze hebben wel sexuele gevolens, en kunnen daar naar handelen, en een ongelukje zit in een klein hoekje?Ik denk dat mensen met een zeer zware mentale handicap niet wakker liggen van een kinderwens.
Tineke neemt anti-dpressiva en Risperdal.
Ik weet niet of dit haar "zin" mindert, ze is nog te jong.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je een beter woord hebt dan "ze"hoor ik het graag, ben nooit te beroerd om te leren."Ze" hebben dat lang niet altijd. Vaak niet zelfs.
Ik heb begrepen (en ik heb er geen verstand van) dat de sexuele gevoelens van ""geestelijk gehandicapten" vaak juist meer aanwezig zijn?
Ik ken nog 1 gezin waarin er een zoon is die daar erg veel "last"van heeft?
Kijk, dat wist ik dus niet....goh.De meeste krijgen ook vaak medicatie die die gevoelens onderdrukt.
Dat lijkt me anders ook niet geweldig gezond, om daar een heel leven medicatie voor te moeten slikken?
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het ook niet en eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel gebeurd. Elke arts die dat voorschrijft kloopt het risico om voor de tuchtraad gepleurd te worden.[/quote]Martijn schreef:Konni schreef:Als je een beter woord hebt dan "ze"hoor ik het graag, ben nooit te beroerd om te leren."Ze" hebben dat lang niet altijd. Vaak niet zelfs.Tsja, ik noem iedereen "ze", dus waarom je nu een beetje doet of ik "ze" als neerbuigend bedoel , begrijp ik even niet....Je kunt mensen niet onder "ze" noemen. En zo is het ook voor gehandicapten.
Wa dat betreft zijn het net mensen...allemaal anders.
Ik heb begrepen (en ik heb er geen verstand van) dat de sexuele gevoelens van ""geestelijk gehandicapten" vaak juist meer aanwezig zijn?
Ik ken nog 1 gezin waarin er een zoon is die daar erg veel "last"van heeft?Nee, en dat is dus ook meteen het probleem...Ach....meer aanwezig. Misschien meer zichtbaar omdat hij geen gene heeft ontwikkeld. Maar nohmaals, de een is de ander niet.
Kijk, dat wist ik dus niet....goh.De meeste krijgen ook vaak medicatie die die gevoelens onderdrukt.
Dat lijkt me anders ook niet geweldig gezond, om daar een heel leven medicatie voor te moeten slikken?
Ik zie toch dat we hier in een discussie komen ipv een elkaar neermaaien, ben ik blij om...
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik wou wel nog even zeggen dat de Risperdal en Prothiaden niet gegeven zijn om haar "zin" te onderdrukken.
Risperdal neemt ze al sinds ze 6 is, Prothiaden sinds dit jaar (vorig jaar Seroxat) omdat ze het allemaal niet meer aankon.
Ze werd hysterisch en had huilbuien.
Sanneke
Risperdal neemt ze al sinds ze 6 is, Prothiaden sinds dit jaar (vorig jaar Seroxat) omdat ze het allemaal niet meer aankon.
Ze werd hysterisch en had huilbuien.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Het liefst van al gooi ik die rotzooi buiten, maar als je ziet wat een hoopje ellende ze soms is.Konni schreef:Je hoeft je niet te verantwoorden Mama Sanneke, je doet waarschijnlijk wat elke ouder zou doen...en dat is het beste willen voor je kind... :ok:
Heel verdrietig om je kind te horen zeggen : waarom leef ik eigenlijk, wat voor zin heeft mijn leven zo !!
Ik vind het jammer dat ze op 14 jaar al aan de medicatie moet.
Maar het maakt haar wereld leefbaar.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf