Daan schreef:nee, daar zijn geen wetjes voor nodig.
Gewoon een algemene richtlijn dat mensen met een bepaalde verstandelijke handicap het recht ontnomen wordt, inderdaad, ontnomen, om kinderen op te voeden.
Dus te krijgen. Dus gedwongen aan de prikpil of stereliseren of weet ik veel wat.
Ik heb de ilusie dat mensen die niet in staat zijn voor zichzelf te zorgen gewoon een goede begeleiding krijgen en dus daarvanuit ook gestuurd worden in het gebruiken van anticonceptie.
Ik heb binnen mijn werk ook te maken met minderbegaafde mensen. Dames die met iedere heer die een knipoog uitdeelt het bed instappen. We hebben vooralsnog altijd middels normale gesprekken mensen kunnen overtuigen van het gebruik van anticonceptie of het laten doen van een sterilisatie.
Ik lees dat ik in mijn bericht haast de indruk wek alsof ik het wel okee vind dat mensen die amper of niet voor hunzelf kunnen zorgen maar kids nemen. Dat is dus alles behalve zo, alleen geloof ik in een normale weg om iets te bereiken en ik geloof dus niet zo in dwang.
Ik sta dus niet aan de kant van de verstandelijk gehandicapte ouders.
Ik sta aan de kant van het kind.
Het eén sluit het ander niet uit. Ik denk dat iedereen begrip op kan brengen voor een kinderwens..en ook voor het feit dat als een kinderwens niet vervuld kan worden, dat dat verdriet op levert...ook voor verstandelijk gehandicapten.
Recht hebben op een kind is een andere insteek dan het recht hebben op het feit dat een ander niet bepaald dat er in jouw lijf gesneden gaat worden. Daar gaat wat mij betreft deze discussie over.
Over of je wel of niet mag snijden in andermans lijf als iemand dat niet wil. nee dus wat mij betreft. Maar dan heb ik het niet over het feit of mensen dan maar vrolijk moeten aanfokken.