Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sloophondje
Moderator: moderatorteam
-
Nicky
- geregistreerd lid
Sloophondje
De kleinste van onze twee Jack Russell's, nu inmiddels 4 jaar oud, sloopt alles in huis wat los staat. Varierend van Tubes zalf tot bloemstukken en pennen. Dit gebeurd wanneer we niet thuis zijn, of boven liggen voor de nachtrust.
Ik heb het al met de dierenarts hierover gehad, maar die weet ook geen raad. Het is vaker zo heb ik gehoord dat honden sloperig zijn wanneer ze alleen thuis zijn, dus ook geen andere hond erbij. Maar deze is in gezelschap van een grotere jack.
Ik heb het al met de dierenarts hierover gehad, maar die weet ook geen raad. Het is vaker zo heb ik gehoord dat honden sloperig zijn wanneer ze alleen thuis zijn, dus ook geen andere hond erbij. Maar deze is in gezelschap van een grotere jack.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Is hij veel alleen? Heeft hij dit gedrag altijd gehad? Wat heb je geprobeert om het gedrag te veranderen? (bijvoorbeeld een Kong, kluiven, zo'n bal met brokjes erin etc) Is hij goed moe als je hem alleen laat?
Dit zijn wat vraagjes om een beetje duidleijkheid te krijgen in het gedrag van je hond
Dit zijn wat vraagjes om een beetje duidleijkheid te krijgen in het gedrag van je hond
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Nicky
- geregistreerd lid
-
Nicky
- geregistreerd lid
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Heb je haar van kleins af aan? Is ze gesteriliseerd?
Wat je zowiezo kunt proberen is een vast ritme te brengen in je "weggaan" het is een Jack dus ik neem aan dat ze best veel energie heeft en intelligent is. Vlak voor het weggaan lekker uitlaten zodat ze lichamelijk aardig moe is en haar geestelijk een uitdaging te geven als ze alleen is dat kan door een Kong te vullen met lekkers of een bal met brokjes die ze moeten rollen en dan komen de brokjes eruit.
Wat je verder uit moet sluiten of het een medisch probleem is (bijvoorbeeld als het gehoor of zicht van een hond achteruit gaat kan dat heel verwarrend worden voor de hond ze komen in een andere wereld en kunnen daardoor gedragsveranderingen laten zien). Ook altijd de urine laten controleren van een hond die plotseling onzindelijk is (kan gruis of ontsteking de oorzaak van zijn)
Wat je zowiezo kunt proberen is een vast ritme te brengen in je "weggaan" het is een Jack dus ik neem aan dat ze best veel energie heeft en intelligent is. Vlak voor het weggaan lekker uitlaten zodat ze lichamelijk aardig moe is en haar geestelijk een uitdaging te geven als ze alleen is dat kan door een Kong te vullen met lekkers of een bal met brokjes die ze moeten rollen en dan komen de brokjes eruit.
Wat je verder uit moet sluiten of het een medisch probleem is (bijvoorbeeld als het gehoor of zicht van een hond achteruit gaat kan dat heel verwarrend worden voor de hond ze komen in een andere wereld en kunnen daardoor gedragsveranderingen laten zien). Ook altijd de urine laten controleren van een hond die plotseling onzindelijk is (kan gruis of ontsteking de oorzaak van zijn)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Nicky
- geregistreerd lid
Mooi, bedankt! Daar kunnen we mee verder
We hebben haar van kleins af aan, en ze is gesteriliseerd. We hebben al een hulpmiddel gekocht om tennisballen verder mee te gooien, want ze zijn razendsnel. En intelligent trouwens ook, dat schijnen ze meer te hebben.
Het verschil tussen de honden valt ook erg op, Jacky is 10,5 kilo, en heeft een forse bouw, terwijl Mayday 3,5 kilo is.
We hebben haar van kleins af aan, en ze is gesteriliseerd. We hebben al een hulpmiddel gekocht om tennisballen verder mee te gooien, want ze zijn razendsnel. En intelligent trouwens ook, dat schijnen ze meer te hebben.
Het verschil tussen de honden valt ook erg op, Jacky is 10,5 kilo, en heeft een forse bouw, terwijl Mayday 3,5 kilo is.
- sample
- Zeer actief
Kan het zijn dat dat júist de oorzaak is van het sloopgedrag? Dat de hond niet geleerd heeft alleen te zijn en uit ongenoegen en onzekerheid gaat slopen?Nicky schreef:Ze is niet echt veel alleen. Alleen 'snachts dan, en zo nu en dan als we even weg zijn. Het hoeft maar een half uurtje te duren.
Er ligt een speeltouw in de kamer, en vaak een tennisbal. Het slopen lijkt op pure baldadigheid.
Ik heb zelf een hondje gehad wat dat ook deed. Die was van kleins af aan de hele dag bij me. Ik nam haar mee naar school, naar vrienden, de kroeg en noem het allemaal maar op. Zij heeft nooit geleerd alleen thuis te zijn.
Todat ik aan het werk ging.....toen moest het wel. En toen sloopte ze álles. Als ik naar de wc ging, sloopt ze zelfs nog wat.
Misschien heeft je hond niet het vertrouwen dat je óók weer terugkomt als je weggaat. Een gedragstherapeute is misschien best een goed idee........
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
IK zou ook wat meer speeltjes kopen voor de sloophond, een touw en af en toe een tennisbal is natuurlijk niet veel om hem/haar mee bezig te houden.
Ik breek hier mijn nek over de speeltjes van mijn hond, vroeger had ik dat bij wijze van spreken van de kinderen, nu heb ik het van mijn hond.
Ik breek hier mijn nek over de speeltjes van mijn hond, vroeger had ik dat bij wijze van spreken van de kinderen, nu heb ik het van mijn hond.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Nicky
- geregistreerd lid
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik heb hier ook een nogal sloophondje.
Wij hebben nu 's nachts de honden in de gang als ze gaan slapen waar hij dus niks kan slopen. Overdag zorg ik dat alles zo opgeruimd is dat hij nergens wat kan vinden om te slopen, ja tafelpoten, maar dat heeft hij gelukkig nog nooit gedaan.
Verder is een kong prima en de bal met brokjes. En idd. heel moe maken voordat je weggaat.
Jij kan b.v. ook de hond mee naar boven nemen en zijn mandje naast jullie bed neerzetten. Heb je dat probleem niet meer.
Ik weet niet of je een ruime gang hebt, maar mocht je toch even weg moeten, dan doe je ze dan toch even in de gang met al het speelgoed wat ze hebben. Bij ons in de gang staat helemaal niets, dus kan er ook helemaal niets kapot.'
Ik ben al ruim 2 jaar bezig met Ivan en het gaat steeds beter. Ik denk dat er bij Ivan ook "medische"redenen meespelen.
Een sloophond is vervelend en zeer frustrerend, maar als je hem de kans niet geeft tot slopen wordt het steeds minder. En ik zorg er uiteraard voor dat de honden goed moe zijn voordat wij weg gaan, en goed moe wil zeggen dat we dus een flink eind met ze eerst op pad gaan en ballen gooien etc.
Succes ermee.
Verder is een kong prima en de bal met brokjes. En idd. heel moe maken voordat je weggaat.
Jij kan b.v. ook de hond mee naar boven nemen en zijn mandje naast jullie bed neerzetten. Heb je dat probleem niet meer.
Ik weet niet of je een ruime gang hebt, maar mocht je toch even weg moeten, dan doe je ze dan toch even in de gang met al het speelgoed wat ze hebben. Bij ons in de gang staat helemaal niets, dus kan er ook helemaal niets kapot.'
Ik ben al ruim 2 jaar bezig met Ivan en het gaat steeds beter. Ik denk dat er bij Ivan ook "medische"redenen meespelen.
Een sloophond is vervelend en zeer frustrerend, maar als je hem de kans niet geeft tot slopen wordt het steeds minder. En ik zorg er uiteraard voor dat de honden goed moe zijn voordat wij weg gaan, en goed moe wil zeggen dat we dus een flink eind met ze eerst op pad gaan en ballen gooien etc.
Succes ermee.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
jelle
- Zeer actief
Hangt de hond verder veel aan jou? Als je thuis bent, loopt ze je dan de hele dag achterna? Hoe heb je haar geleerd alleen te zijn?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)