Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flaporen bij een bullmastiff
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
-
- Vaste gebruiker
hallo martin,
je kunt met je hondje gewoon naar de show hoor.
Bij mijn club vinden ze het juist leuk om de wat minder perfecte bullmastiffs ook te zien.
Als je wil kan ik je meer informatie mailen per PB.
Yamie,
mol neemt van niemand iets aan hoor. Hij is denk ik al oud en wijs zoals het spreekwoord luidt.
je kunt met je hondje gewoon naar de show hoor.
Bij mijn club vinden ze het juist leuk om de wat minder perfecte bullmastiffs ook te zien.
Als je wil kan ik je meer informatie mailen per PB.
Yamie,
mol neemt van niemand iets aan hoor. Hij is denk ik al oud en wijs zoals het spreekwoord luidt.
make love not war

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Je kunt nog best plakken hoor. Ik heb Pien moeten plakken vanaf 13 weken tot 9,5 maanden. Toen ze klaar was met wisselen stonden haar oren nog steeds niet goed. Dus ik ben blijven plakken tot ze wel goed stonden. Je kunt het tot een jaar, anderhalf nog doen, het kan nog goed komen, hoeft niet. Bij een andere hond van ons is 1 oor ondanks plakken vanaf wisselen tot anderhalf jaar niet goedgekomen. Bij Bolletje heb ik 2 weken geplakt, bij Huts een paar maanden. Je kunt het best onderlangs plakken met breed leukoplast. Je kunt het best een kort stukje om de punt van het oor plakken, en dan aan de binnenkant, met de plakrand naar buiten toe, een strook band vast maken aan beide punten, dus onder de kin langs. Daaroverheen plaats je weer een strook en die bevestig je aan de buitenkant van de oorpunten zodat het goed vast zit. Zo zitten de oren goed en masseren ze zichzelf omdat ze de oren veel bewegen. Wel de oren goed in de gaten houden, dat ze niet warm worden en niet langer dan een week a anderhalve week laten zitten. Dan zitten ze meestal een dag of wat goed en als ze weer fgout gaan staan begin je weer opnieuw. Als je een foto wilt stuur me dan maar een mailtje.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dank u, das alles wat ik ook zei......Hutsje schreef:Je kunt nog best plakken hoor. Ik heb Pien moeten plakken vanaf 13 weken tot 9,5 maanden. Toen ze klaar was met wisselen stonden haar oren nog steeds niet goed. Dus ik ben blijven plakken tot ze wel goed stonden. Je kunt het tot een jaar, anderhalf nog doen, het kan nog goed komen, hoeft niet. Bij een andere hond van ons is 1 oor ondanks plakken vanaf wisselen tot anderhalf jaar niet goedgekomen. Bij Bolletje heb ik 2 weken geplakt, bij Huts een paar maanden. Je kunt het best onderlangs plakken met breed leukoplast. Je kunt het best een kort stukje om de punt van het oor plakken, en dan aan de binnenkant, met de plakrand naar buiten toe, een strook band vast maken aan beide punten, dus onder de kin langs. Daaroverheen plaats je weer een strook en die bevestig je aan de buitenkant van de oorpunten zodat het goed vast zit. Zo zitten de oren goed en masseren ze zichzelf omdat ze de oren veel bewegen. Wel de oren goed in de gaten houden, dat ze niet warm worden en niet langer dan een week a anderhalve week laten zitten. Dan zitten ze meestal een dag of wat goed en als ze weer fgout gaan staan begin je weer opnieuw. Als je een foto wilt stuur me dan maar een mailtje.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bullmastifs moeten dus erg vaak geplakt worden om de juiste oorstand te krijgen? Ik dacht dat dat vanzelf ging
Beetje raar dat er dan waarde aan de oorstand gehecht wordt want dat is dus vaak kunstmatig?
Ik heb een JR gehad die aan het wisselen was en dus 1 naar achter geklapt oor en een over het hoofd liggend oor had, superlief! Had ik hem gehouden en goede oortjes willen hebben had ik hem dus ook moeten plakken
Ik had het zo gelaten denk ik, ook bij een bull als ik niet ging showen of fokken, veel leuker als ze wat van de kop afstaan vind ik persoonlijk 

Ik heb een JR gehad die aan het wisselen was en dus 1 naar achter geklapt oor en een over het hoofd liggend oor had, superlief! Had ik hem gehouden en goede oortjes willen hebben had ik hem dus ook moeten plakken

- Hutsje
- Zeer actief
Sommige (een beetje meer dan sommige) moeten geplakt. Tijdens het wisselen gaan de oren mééstal (dus niet bij allemaal) verkeerd staan en heel vaak gaan ze daarna ook weer goed staan. Uit voorzorg plak ik dus zodra beide oren verkeerd staan. Ik vind het lelijk staan als ze afstaan, het zijn dan net boxers en het hoort gelukkig niet zo. Vind het ook jammer dat Mijnheer Deur afstaande oren heeft, alhoewel hij er echt niet minder om is!MARC_S schreef:Bullmastifs moeten dus erg vaak geplakt worden om de juiste oorstand te krijgen? Ik dacht dat dat vanzelf gingBeetje raar dat er dan waarde aan de oorstand gehecht wordt want dat is dus vaak kunstmatig?
Ik heb een JR gehad die aan het wisselen was en dus 1 naar achter geklapt oor en een over het hoofd liggend oor had, superlief! Had ik hem gehouden en goede oortjes willen hebben had ik hem dus ook moeten plakkenIk had het zo gelaten denk ik, ook bij een bull als ik niet ging showen of fokken, veel leuker als ze wat van de kop afstaan vind ik persoonlijk

- Hutsje
- Zeer actief
Oh, en je zou kunnen zeggen dat het kunstmatig is, maar ook weer niet bij alle. Er zou beter op gefokt kunnen worden maar dan wordt het oor in zijn geheel ook langer omdat ze dan beter hangen. En dat is ook weer niet conform de rasstandaard. En ik denk dat er momenteel belangrijker dingen zijn om op te letten in de BMfokkerij.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat is waar, en het plakken is maar even natuurlijkHutsje schreef:Oh, en je zou kunnen zeggen dat het kunstmatig is, maar ook weer niet bij alle. Er zou beter op gefokt kunnen worden maar dan wordt het oor in zijn geheel ook langer omdat ze dan beter hangen. En dat is ook weer niet conform de rasstandaard. En ik denk dat er momenteel belangrijker dingen zijn om op te letten in de BMfokkerij.

Rotweilers hebben toch soortgelijke oren zonder plakken, tenminste, ik heb nog nooit een geplakte rot gezien.
- Hutsje
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
hoe kleiner het oor hoe meer plak werk hoe beter eigelijk oortype isbulletjebe schreef:Hahaha, dat zit al in de genen via de Eng. Bulldog, daarom moeten meer dan sommige bullmastiffs de oren plakkenHutsje schreef::O :N :SMARC_S schreef: Kunnen ze geen rozeoor fokken, dat lijkt me mooi op een bull.
mol

- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
het oor hangt al die tijd goed tot ze gaan wisselen dus een fok fout is het nietjidde schreef:Dat vraag ik nietIs het een fokfout als de oren niet hangen zoals ze moeten hangen. en is plakken toegestaan? (dat het gebeurd is mij een zorg, wil alleen weten of het toegestaan is op shows of voor de foK)
en ja plakken is toe gestaan tis maar tijdelijk
want je plakt ze alleen in de wissel piriode daarna niet meer
mol

- Mol
- Zeer actief
Is het ook erfelijk of absoluut niet? Als je teef het bv heeft gehad en vele kleinkinderen ook kan je denk toch ook wel spreken van gedeeltelijk erfelijk. of heb ik het mis??
Ik ken alleen van Duitse Herders en daar is het dus wel een fokfout
Ook wordt daar regelmatig geplakt. ik ken veel nakomelingen van een topreu, daarvan zijn de meeste geplakt 8O (en worden gewoon ingezet voor de fok)
Ik ken alleen van Duitse Herders en daar is het dus wel een fokfout

- Mol
- Zeer actief
nou het rose worden is niet echt erfelijk in de zin van ,maar groote of kleine oren weljidde schreef:Is het ook erfelijk of absoluut niet? Als je teef het bv heeft gehad en vele kleinkinderen ook kan je denk toch ook wel spreken van gedeeltelijk erfelijk. of heb ik het mis??
Ik ken alleen van Duitse Herders en daar is het dus wel een fokfoutOok wordt daar regelmatig geplakt. ik ken veel nakomelingen van een topreu, daarvan zijn de meeste geplakt 8O (en worden gewoon ingezet voor de fok)
mol

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bij Rotties staan de oren ook vaak verkeerd. Ik lees hier dat het bij het wisselen gebeurd, maar zo ver ik weet is dat bij Rotties niet het geval: die worden gewoon geboren met ''verkeerde'' oren. Later kan dat weer goedkomen, hoeft niet.MARC_S schreef:Dat is waar, en het plakken is maar even natuurlijkHutsje schreef:Oh, en je zou kunnen zeggen dat het kunstmatig is, maar ook weer niet bij alle. Er zou beter op gefokt kunnen worden maar dan wordt het oor in zijn geheel ook langer omdat ze dan beter hangen. En dat is ook weer niet conform de rasstandaard. En ik denk dat er momenteel belangrijker dingen zijn om op te letten in de BMfokkerij.Kunnen ze geen rozeoor fokken, dat lijkt me mooi op een bull.
Rotweilers hebben toch soortgelijke oren zonder plakken, tenminste, ik heb nog nooit een geplakte rot gezien.
Kaya was de enige uit het nest met juiste oren, kan je nagaan (11 pups!).
Afplakken bij Rotties heb ik ook nog nooit van gehoord, dus ik heb geen idee of dat bij dit ras ook gedaan wordt (wellicht zit het verschil erin dat het bij BM tijdens het wisselen gebeurd en bij Rotties niet).
- Mol
- Zeer actief
rotten hebben een groter oor dan de bull, bij de bull is het niet gewenst dat het oor voor bij de ooglijn valtMARC_S schreef:Dat is waar, en het plakken is maar even natuurlijkHutsje schreef:Oh, en je zou kunnen zeggen dat het kunstmatig is, maar ook weer niet bij alle. Er zou beter op gefokt kunnen worden maar dan wordt het oor in zijn geheel ook langer omdat ze dan beter hangen. En dat is ook weer niet conform de rasstandaard. En ik denk dat er momenteel belangrijker dingen zijn om op te letten in de BMfokkerij.Kunnen ze geen rozeoor fokken, dat lijkt me mooi op een bull.
mol

- MDoelman
- Actief
Nou mensen,
kan jullie vertellen dat we de oren van Rebel de afgelopen 3 weken hebben geplakt. Ze hebben 3 weken lang vastgezeten middels leukoplast van oorpunt naar oorpunt onder haar kin door.
We hadden puppieterugkomdag (
) gehad en zag dat het toch veel mooier was als de oren goed hingen. Alle pups van het nest hebben dat "probleem" gehad, de 1 meer dan de ander, maar nu stonden ze allemaal goed. Toen hebben we dus besloten om het toch maar te proberen ondanks dat ik er weinig vertrouwen in had. Afgelopen zondag, toen we met zn 3-en in bed lagen
hebben we het eraf gehaald en sindsdien zitten ze goed. Vanochtend had ze weer even flappies toen ze wakker werd, maar na de ochtendwandeling hingen ze alweer netjes. We zullen wel zien of ze goed blijven, anders plakken we ze gewoon weer een week. Maar ik denk dat het wel goed blijft.... zelfs na het stoeien met een stoere duitse herder en een goede zwempartij hingen ze prima... geen moment hebben ze fout gehangen! TOPPIE.
Zo zie je maar... niet alleen tijdens het wisselen maar ook daarna zijn ze goed te plakken. Dus Mol, niet geschoten is altijd mis!
Laterz!
Martin
:
kan jullie vertellen dat we de oren van Rebel de afgelopen 3 weken hebben geplakt. Ze hebben 3 weken lang vastgezeten middels leukoplast van oorpunt naar oorpunt onder haar kin door.
We hadden puppieterugkomdag (

Zo zie je maar... niet alleen tijdens het wisselen maar ook daarna zijn ze goed te plakken. Dus Mol, niet geschoten is altijd mis!

Laterz!
Martin

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer: