Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vanmorgen was ik met mijn moeder bij de Sligro en toen zag ik van alles liggen, heb toen om de proberen wat kippenvleugels mee genomen voor de honden, wil namelijk wat gaan barfen maar vind het eerlijk gezegt gewoon een beetje eng om te geven Zat al weer in de vleugels te knijpen en dan die botjes Maar goed, ga ze straks wat geven, ben benieuwd hoe ze het vinden :smile1: Ik weet zeker dat Magic en Alano zullen aanvallen, en Tank...hmmm die gaat er misschien mee rondlopen en aan iedereen laten zien
Brigitte schreef:Wij beginnen eerst klein vind het eeen beetje eng, zeker Magic omdat dat zo'n schrokker is.
Juist omdat whooper ook zo'n schrokker is begin ik groot ben veel te bang dat dat ding achter in zijn keel schiet en dat zie ik met een complete poot niet snel gebeuren. maar bij jouw hond misschien weer wel.
memo schreef:Het is wel verstandig om de kippenvleugel in te knippen in de bocht en hem vast te houden. Sommige honden slokken ze nl. in een keer naar binnen!
Mijn hond moet ze overigens niet. Hij vindt rauwe kip niet lekker...
Je kan het vel er even afsnijden, dan vinden ze het in het begin vaak lekkerder, zo heeft Fangio het ook geleerd, plus dat het vel nogal vet is en als je hond daar niet aan gewend is kan hij nog wel eens aan de diaree gaan, dat hadden ze hier tenminste wel, met het vel eraf ging het beter en dook Fangio er wel op, heb em wel eerst vastgehouden zodat hij die vleugel niet in 1x naar binnen schrokte
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris schreef:Je kan het vel er even afsnijden, dan vinden ze het in het begin vaak lekkerder, zo heeft Fangio het ook geleerd, plus dat het vel nogal vet is en als je hond daar niet aan gewend is kan hij nog wel eens aan de diaree gaan, dat hadden ze hier tenminste wel, met het vel eraf ging het beter en dook Fangio er wel op, heb em wel eerst vastgehouden zodat hij die vleugel niet in 1x naar binnen schrokte
Alano is er wild op, zo wild dat hij gaat lopen grommen en met een hoge staart en borstelend in zijn mand staat omdat hij bang is dat ik het afpak af zo Maar dat moet ik echt niet hebben
Tank wil het echt niet maar dat had ik ook wel verwacht die heeft zo'n beetje een antipathie tegen alles wat vers en barf is geloof ik
Bij magic gaat het er ook wel in maar daar moet ik het dus wel klein voor maken, slikt het ook zo in.
cloris schreef:Je kan het vel er even afsnijden, dan vinden ze het in het begin vaak lekkerder, zo heeft Fangio het ook geleerd, plus dat het vel nogal vet is en als je hond daar niet aan gewend is kan hij nog wel eens aan de diaree gaan, dat hadden ze hier tenminste wel, met het vel eraf ging het beter en dook Fangio er wel op, heb em wel eerst vastgehouden zodat hij die vleugel niet in 1x naar binnen schrokte
Alano is er wild op, zo wild dat hij gaat lopen grommen en met een hoge staart en borstelend in zijn mand staat omdat hij bang is dat ik het afpak af zo Maar dat moet ik echt niet hebben
Tank wil het echt niet maar dat had ik ook wel verwacht die heeft zo'n beetje een antipathie tegen alles wat vers en barf is geloof ik
Bij magic gaat het er ook wel in maar daar moet ik het dus wel klein voor maken, slikt het ook zo in.
Ahaa Alano menneke
Tank is gek, hahaha, enne voor Magic kan je ook ff een paar klappen op die vleugel geven met een hamer ofzo zodat de botjes al wat gebroken zijn, kan je het bij hem niet vasthouden? zodat hij "leert" te kauwen op die vleugels?
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Trina schreef:waarschijnlijk heb ik een onderwerp gemist, want kippenvleugels
zijn die botjes niet levens gevaarlijk????
Als je ze kookt of verhit gaat het elastische bestanddeel uit het bot, het bot wordt dan hard en splinterig. Geef je het echter rauw dan is het bot gewoon elastisch en splinterd het niet. Geheel ongevaarlijk dus onverhit
Van mij krijgen hele poten en niet een vleugels en ook vaak een hele kip...kunnen ze lekker trekken, en soms eens in de maand een heel konijn, maar dan is het echt feest en dan lijken het wel wilde honden hoe ze elkaar afsnauwen...en dan langzaam mag de laagste in de groep ook kauwen van de reu...is net echt hahahahahaha.
Maar die Alano is zo gek nog niet, die heeft het goed bekeken
E zelfs de jongste kreeg als pup al eendagskuikens en dat was meestal hapslik
o jee, ja heel wat gemist dus.
Goh, nou, dit is helemaal nieuw voor mij. Heb het even vluchtig doorgelezen,maar moet hier wel heel erg aan wennen.
Ik geloof direkt dat rauwe botjes zouden kunnen, maar 'oeps' voor ik er mee zal beginnen....vind het doodeng.
Je bent niet de enige hoor. Het merendeel van ons heeft echt een giga drempel over gemoeten voordat we dat durfden. Botten helemaal opeten? Toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik: die zijn gek! Rauw vlees was al een hele stap en dan ook nog rauwe botten (van kip zelfs, waar we toch zo op ingeprent zijn dat je dat niet mag geven )
Maar mijn jongens krijgen het ook en ze doen het er prima op.
Gewoon rustig erover lezen en bedenken of je dat zelf ook wilt. En als je dat niet wilt, prima. Maar wil je het wel, dan is er op die genoemde sites veel know how aanwezig om je daarbij te helpen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Even een heel stomme vraag trouwens. Waar halen jullie die kippevleugels? Ik durf dat soort dingen alleen rauw te geven als ik ze bij de ecologische slager heb gehaald. Bij de AH durf ik geen kippevleugels te kopen om rauw te geven. Hetzelfde bij runderknieen.
Gewoon bij AH of andere supermarkt, of op de markt bij de poelier (minder duur ) of ik bestel kipkarkassen via mijn handelaar waar ik ook het versvlees koop. Daar bestel ik ook altijd mijn lamsribben en kalfsbotten en andere stukken vlees, zoals lever
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
MARC_S schreef:Even een heel stomme vraag trouwens. Waar halen jullie die kippevleugels? Ik durf dat soort dingen alleen rauw te geven als ik ze bij de ecologische slager heb gehaald. Bij de AH durf ik geen kippevleugels te kopen om rauw te geven. Hetzelfde bij runderknieen.
Waar ben je bang voor bij de supermarkt?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
MARC_S schreef:Even een heel stomme vraag trouwens. Waar halen jullie die kippevleugels? Ik durf dat soort dingen alleen rauw te geven als ik ze bij de ecologische slager heb gehaald. Bij de AH durf ik geen kippevleugels te kopen om rauw te geven. Hetzelfde bij runderknieen.
Hormonen en antibiotica
Ik weet wel dat het gewoon goed is maar het zint me niet om bioindustrievlees rauw aan Wuilus te geven.
MARC_S schreef:
Hormonen en antibiotica
Ik weet wel dat het gewoon goed is maar het zint me niet om bioindustrievlees rauw aan Wuilus te geven.
Veranderen die hormonen en antibiotica als je ze verhit? Zo niet, dan eten mensen ze ook, dus....
Overigens haal ik ook redelijk veel bij de eko-slager, maar dat is voor mij weer meer uit het gezischtpunt van het welzijn van het dier dat gegeten wordt.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
MARC_S schreef:
Hormonen en antibiotica
Veranderen die hormonen en antibiotica als je ze verhit? Zo niet, dan eten mensen ze ook, dus....
Overigens haal ik ook redelijk veel bij de eko-slager, maar dat is voor mij weer meer uit het gezischtpunt van het welzijn van het dier dat gegeten wordt.
Dat ook natuurlijk. Maar volgens mij veranderen hormonen in ieder geval wel, dat zijn toch eiwitten en die stollen als ze verhit worden waardoor ze onwerkzaam worden.
Salmonelle denk ik.
dat denk ik niet. marc is niet gek, understatement van het jaar.
MARC_S schreef:
Hormonen en antibiotica
Dat ook natuurlijk. Maar volgens mij veranderen hormonen in ieder geval wel, dat zijn toch eiwitten en die stollen als ze verhit worden waardoor ze onwerkzaam worden.
Lijkt me stug dat eiwitten veranderen bij normale verhitting, dan zouden alle aminozurenpatronen in de voeding veranderen bij verhitting, en daar heb ik nog nooit van gehoord, misschien bij extreme verhitting, maar zo niet.
En ik weet niet welke hormonen je specifiek bedoeld
Salmonelle denk ik.
dat denk ik niet. marc is niet gek, understatement van het jaar.
Hou jij ook zijn hand vast als hij gaat schijten of zeiken??
MARC_S schreef:
Hormonen en antibiotica
Lijkt me stug dat eiwitten veranderen bij normale verhitting, dan zouden alle aminozurenpatronen in de voeding veranderen bij verhitting, en daar heb ik nog nooit van gehoord, misschien bij extreme verhitting, maar zo niet.
En ik weet niet welke hormonen je specifiek bedoeld
Als een eiwit verhit wordt veranderd het gelijk van structuur, waarom denk je dat een mens doodgaat bij 42 graden lichaamstemperatuur? Het bloed stolt bij die temperatuur al behoorlijk en enzymen werken gewoon niet bij verkeerde temperatuur.
Een eitje in heet water wordt wit en hard Ook al koel je het af, een kuikentje wordt het niet meer.