Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plast zomaar ineens bij anderen!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvavT

plast zomaar ineens bij anderen!

Ongelezen bericht door EvavT »

Bob was al snel zindelijk.....hahaha zie ineens allemaal andere Emoticons!
Hij is bijna 2 en volledig reu

nu, als ie meegaat naar anderen (bekend vanaf pupzijn al) moet ik opletten want hij loopt en snuffelt wat rond en dan.....tilt ie zijn poot op :roll: :denken:

Bij een echt bekende waar ik vaker kom en ook langer ben heeft ie dit gelukkig nog nooit gedaan.

Wat heeft dit te betekenen? Ook in winkels moet ik soms oppassen, met name de ingang bij V&D vindt ie erg aantrekkelijk :jank:

Wat doe ik hieraan behalve duidelijk maken dat dit niet mag?
Hij moet dit toch echt niet doen als ik er een keer niet bij ben :evil:
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Hij bakent zijn terrein af. Hejje straks de v en d voor je alleen :mrgreen:
EvavT

Jawel :pffff:

ik denk dat ze dan straks honden gaan verbieden en dat willen we niet TOCH :devil:

Als ie zijn terrein wil afbakenen dan voelt ie zich dus ranghogere ten opzichte van die omgeving?
Ik vind het niet erg handig dat ie dat doet bij anderen, niet bij iedereen gelukkig maar op één adresje (zonder hond) doet ie het wel :smile:
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Dat is markeergedrag. Hetzelfde wat hij buiten doet, maar dan dus binnen. Het is geen onzindelijkheid, maar echt dominant gedrag. Het komt vaker voor bij reuen met een wat dominantere aanleg. Mijn reu doet het ook. Het is erg vervelend en lastig, want je kunt je hond niet overal mee naartoe nemen op die manier. Als je ergens komt waar Bob vaker mee naartoe zal gaan dan zou ik je adviseren om hem de eerste tijd even aan de riem door het huis te laten lopen. Houd hem goed in de gaten. Op het moment dat hij zijn poot op wil tillen kun je hem corrigeren (zonder riem ben je meestal al te laat, ik wel in elk geval....).
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Een echte reu. Ik heb 5 reuen en 3 daarvan doen het ook. Vreselijk gedrag en moeilijk af te leren :boos: :boos: . Maak tegenwoordig gebruik van naughty pants als ze mee gaan naar vreemden. Aan de riem doen ze het niet dus in de V en D geen last.

Maria
EvavT

naughty pants?

Dat zijn broekjes??? :roll:

Leuk hè, die monstertjes! :mrgreen:

:ok:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

naughty pants is een soort broekje. Tenminste een soort lapje wat je om de buik van de reu kan doen met een inlegkruisje erin.

Maria
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Maria schreef:naughty pants is een soort broekje. Tenminste een soort lapje wat je om de buik van de reu kan doen met een inlegkruisje erin.

Maria
:piew:
kyrielle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kyrielle »

opvoeden is ook een optie, heb je ook geen inlegkruisjes nodig.

groetjes
kyrielle
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Maria schreef:naughty pants is een soort broekje. Tenminste een soort lapje wat je om de buik van de reu kan doen met een inlegkruisje erin.

Maria
En blijven ze daar dan af ?
Denk dat het bij Luka niet blijft hangen.
Een zwart poedel met een wit pampertje, lijkt me wel leuk om te zien.
:smile:
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
kyrielle
Vaste gebruiker

en blijven die lapjes droog dan? Zo niet, zijn ze wel afdoende om de omgeving droog te houden?

groetjes,
Kyrielle

p.s. Eva, een hond voelt zich niet ranghoger t.o.v. een omgeving. dominatie is altijd gerelateerd aan de baas.
EvavT

Jawel, maar bij mij zal bob nooit in huis plassen, bij familie ook niet
dan ben ik er bij

Als ik er ook bij ben en er zijn meerdere anderen en ik ben bij die ander, dan .....probeert ie tegen de gordijnen te plassen
:devil: :denken:

ben er nog steeds op tijd bij geweest gelukkig

Dus nu vind ik het plaatsen van ranghogere wat lastig :roll:

of wil je hiermee zeggen dat als duidelijk is dat ik dat ben, hij niet zal plassen elders??????
lijkt me toch ook niet
territoriumafbakening doen ze toch sowieso
kyrielle
Vaste gebruiker

de baas (alfa, toch?) bepaalt wanneer er wel of niet gemarkeert mag worden. Bob bepaalt dat nu blijkbaar overal zelf.

groetjes
Kyrielle
EvavT

Nou, overal dus niet als je goed gelezen hebt :roll: :pffff:

toevallig één keer bijna en één keer bijna is mij teveel :evil:
kyrielle
Vaste gebruiker

toeval bestaat niet bij honden (te weinig maar optimaal gebruikte hersenen daarvoor) alles wat ze doen is communicatie.
alleen; wat doe je ermee als baas!?
weet niet of een 'lapje' de oplossing zou zijn. in elk geval niet van het eigenlijke gedrag.
wel erg positief dat jij en anderen hun hond niet zomaar ergens willen laten plassen (dat maak je ook anders mee!)
en net wat je zegt, 1 x is al teveel natuurlijk.

groetjes
Kyrielle
EvavT

kyrielle schreef:
Kyrielle

:denken: ja dat was nu ook mijn vraag

oorzaak en reactie

Bovendien:Ik vraag me af of het zo is dat de alpha bepaalt of er gemarkeert mag worden

Buiten markeert iedere reu als het goed is.
Niekie
Zeer actief

kyrielle schreef:de baas (alfa, toch?) bepaalt wanneer er wel of niet gemarkeert mag worden. Bob bepaalt dat nu blijkbaar overal zelf.

groetjes
Kyrielle
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Van een markerende hond kun je niet per definitie zeggen dat hij zich ranghoger voelt dan zijn baasje hoor. Ranglagere reuen markeren ook.
Honden met een dominantere aanleg doen dit vaker. En ik ken absoluut een paar honden die het doen waarvan ik zeker weet dat ze zichzelf niet als roedelleider beschouwen.
Groetjes Anique

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

EvavT schreef: Bovendien:Ik vraag me af of het zo is dat de alpha bepaalt of er gemarkeert mag worden

Volgens mij ook. De ranghoogste reu zal alleen steeds over dezelfde plek heen als laatste willen markeren.
En natuurlijk kun je je reu opvoeden, zodat hij niet om de meter markeert. Maar markeren doet 'ie :wink:
Groetjes Anique

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

EvavT schreef:
kyrielle schreef:
Kyrielle

:denken: ja dat was nu ook mijn vraag

oorzaak en reactie

Bovendien:Ik vraag me af of het zo is dat de alpha bepaalt of er gemarkeert mag worden

Buiten markeren ze inderdaad alleen plast onze reu alleen tegen die bomen die wij goed vinden. Wanneer hij wil markeren kijkt hij ons aan. Wij zeggen dan ga maar en daar gaat hij.

Dit zijn we hem gaan aanleren omdat hij vond dat hij ons naar de betreffende boom mocht trekken. Maar inderdaad reuze handig in de stad :mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Niekie schreef:
kyrielle schreef:de baas (alfa, toch?) bepaalt wanneer er wel of niet gemarkeert mag worden. Bob bepaalt dat nu blijkbaar overal zelf.

groetjes
Kyrielle
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Van een markerende hond kun je niet per definitie zeggen dat hij zich ranghoger voelt dan zijn baasje hoor. Ranglagere reuen markeren ook.
Honden met een dominantere aanleg doen dit vaker. En ik ken absoluut een paar honden die het doen waarvan ik zeker weet dat ze zichzelf niet als roedelleider beschouwen.
Maar dit komt (als het goed is) omdat jij het de hond hebt toegestaan. Dus is het geaccepteerd gedrag van de roedelleider. Ik ken ook honden die piessen als een teefje omdat ze samenwonen met een andere dominante reu

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
Niekie schreef:

groetjes
Kyrielle
Maar dit komt (als het goed is) omdat jij het de hond hebt toegestaan. Dus is het geaccepteerd gedrag van de roedelleider. Ik ken ook honden die piessen als een teefje omdat ze samenwonen met een andere dominante reu
Hmmm....misschien wel ja. Maar toch vind ik niet dat je kunt zeggen dat je hond zichzelf als ranghoger ziet wanneer hij bij visite binnen markeert. Ik kan namelijk aan niets anders merken dat Doerak zichzelf als hoger ziet. :denken:
En als ik me goed herinner doet bijvoorbeeld Dapper van Martijn het ook (Martijn, sorry als ik dit verkeerd heb). Volgens mij is Martijn toch ook gewoon de ranghoogste. :19:
Groetjes Anique

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Niekie schreef:
Ca Cajuina schreef:
Niekie schreef:

groetjes
Kyrielle
Hmmm....misschien wel ja. Maar toch vind ik niet dat je kunt zeggen dat je hond zichzelf als ranghoger ziet wanneer hij bij visite binnen markeert. Ik kan namelijk aan niets anders merken dat Doerak zichzelf als hoger ziet. :denken:
En als ik me goed herinner doet bijvoorbeeld Dapper van Martijn het ook (Martijn, sorry als ik dit verkeerd heb). Volgens mij is Martijn toch ook gewoon de ranghoogste. :19:
Het hoeft ook niet gelijk te betekenen dat Doerak zich ranghoger ziet. Maar misschien ziet hij als zijn taak om te markeren bij andere mensen thuis. De rangorde is geen statische lijn waar jij bovenuit schiet en de hond zich eronder bevind. Zo betekent het niet dat jij ranghoger bent als je eerder de deur uitgaat dan je hond. Voor het zelfde geld vind hij dit wel best.

Wanneer mijn vriend in het bos plast (ik weet ik weet het maar ja hem kan ik niet trainen met een TT) vind Conan het ook reuze interessant om erover heen te plassen. En komt dat heel trots terugrennen :denken: In de rangorde is verder niets mis alles is duidelijk.

Misschien kan je het met hem trainen door inderdaad plaatsen uit te kieze waar hij mag markeren. Als je op visite gaat hem goed in de gaten houden en een duidelijk nee wanneer hij wil markeren. Op de weg naar huis wanneer hij wil markeren weer een nee 2 stappen verder (of een boom) zeggen ga maar (of iets anders).

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ja, dit ben ik inderdaad aan het doen. Als Doerak aan de lijn loopt gaat dit goed, anders is hij vaak gewoon te snel.
Als we door de buurt lopen mag hij ook echt niet overal markeren. Dat doet hij namelijk wel als hij de kans krijgt. Ook rustig tegen heggen en schuttingen van andere mensen. Dat mag hij dus niet van mij.
Binnen bij anderen laat ik Doerak de eerste tijd aan de riem, zodat ik hem kan corrigeren. Anders ben ik daar gewoon echt simpelweg te laat voor, hij is klein en vingervlug!
Maar lastig is het best weleens.
Groetjes Anique

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Niekie schreef:Ja, dit ben ik inderdaad aan het doen. Als Doerak aan de lijn loopt gaat dit goed, anders is hij vaak gewoon te snel.
Als we door de buurt lopen mag hij ook echt niet overal markeren. Dat doet hij namelijk wel als hij de kans krijgt. Ook rustig tegen heggen en schuttingen van andere mensen. Dat mag hij dus niet van mij.
Binnen bij anderen laat ik Doerak de eerste tijd aan de riem, zodat ik hem kan corrigeren. Anders ben ik daar gewoon echt simpelweg te laat voor, hij is klein en vingervlug!
ik begrijp dat het lastig is. Maar je bent iedergeval op de goede weg

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
Niekie schreef:Ja, dit ben ik inderdaad aan het doen. Als Doerak aan de lijn loopt gaat dit goed, anders is hij vaak gewoon te snel.
ik begrijp dat het lastig is. Maar je bent iedergeval op de goede weg
Ik heb er ook niet dramatisch veel last van, omdat hij het thuis en bij mijn ouders waar hij vaak is niet doet. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik hem niet vaak meeneem naar mensen waar ik toch niet zo vaak kom. Dan komen die mensen meestal naar mij, of ik ga zonder Doerak (maar dan zit ik weer niet lekker :roll: ). Ik houd er dus wel rekening mee.
Groetjes Anique

Afbeelding
de leeuw
Actief

Ongelezen bericht door de leeuw »

Ja, onze hond wil het ook wel eens proberen, maar nooit als ik erbij ben,
want hij weet dat ik het niet pik.
Maar wat moet je als je hem een dag bij je ouders brengt.?
Bij mij thuis hebben ze altijd een hond gehad, dus die hebben wel in de gaten wat er gaat gebeuren, maar mijn schoonmoeder denkt gewoon dat het een ongelukje is. Ook al leg ik uit dat dit niet zo is.
Afbeelding
Groetjes Rianne en een knuf van Boomie
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Het is ook lekker aandacht als je baasje, die niet op je loopt/zit te letten, ineens overeind schiet omdat je lekker aan het pissen bent........
weg gehaald zit een virus in
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

EvavT schreef: Buiten markeert iedere reu als het goed is.
Is ook nergens voor nodig, doet ie omdat je dat als eigenaar toelaat. Ook een reu kan geleerd worden om 1 keer te plassen.
Nou nog ff mijn reutje zover krijgen :denken:
weg gehaald zit een virus in
Niekie
Zeer actief

Sjiel schreef:Het is ook lekker aandacht als je baasje, die niet op je loopt/zit te letten, ineens overeind schiet omdat je lekker aan het pissen bent........
Nou, daar gaat het dus totaal niet om, volgens mij.
Groetjes Anique

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”