Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tekenband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tekenband

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Hallo allemaal :zwaai:

Hebben jullie ervaring met de Scaliband?
En is dit ook te gebruiken voor een pup 8O ?

Groetjes,
Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik heb geen idee of de Scalibar op een pup gebruikt mag worden. Zelf werk ik nooit met deze banden. Het grote nadeel ervan vind ik dat je erg moet uitkijken waar je je hond aanraakt. Het spul dat op die band zit is natuurlijk wel rotzooi. Als je eerst je hond aait en dus die band ook aanraakt en vervolgens een boterham eet krijg je dat spul dus wel binnen.

Ik werk hier eigenlijk altijd met frontline. Dat druppel je een keer per maand bij de hond in de nek en dan zijn ze beschermd tegen vlooien en teken. Als er een echte tekenplaag is willen ze er nog wel eens eentje oplopen, maar meestal vallen deze er al weer heel snel af.

Frontline mag niet gebruikt worden op pups. De eerste maanden zul je dus een ander middel moeten gebruiken. Ook voor pups zijn echter druppelpipetjes verkrijgbaar. Ben alleen effe het merk kwijt :? . De dierenarts kan je hier in ieder geval uitgebreid over voorlichten.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Of het op pups gebruikt mag worden weet ik niet. Maar mijn ervaringen ermee zijn erg positief. Ik gebruik normaal ook Frontline, maar vindt het niet erg helpen tegen teken. Toen een maand of twee terug het verhaal was over de gevaarlijke teek die gevonden was, heb ik de band aangeschaft. En eerlijk is eerlijk: ik heb nog geen teek gevonden op Belle en Charly! Check ze geregeld, maar het gaat erg goed tot nu toe.

En dat met die band en het vieze spul eraan vind ik persoonlijk wel meevallen hoor. De eerste paar dagen geeft het echt nog af, maar daarna niet meer. Kan me wel voorstellen dat het met kindjes in huis lastig wordt, maar ik vind het ideaal...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
balouh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door balouh »

Misschien een domme vraag maar wat is een scaliband (bar) eigenlijk?
Is dat een gewone tekenband? :huh:
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tekenband

Sietske* schreef:Ik heb geen idee of de Scalibar op een pup gebruikt mag worden. Zelf werk ik nooit met deze banden. Het grote nadeel ervan vind ik dat je erg moet uitkijken waar je je hond aanraakt. Het spul dat op die band zit is natuurlijk wel rotzooi. Als je eerst je hond aait en dus die band ook aanraakt en vervolgens een boterham eet krijg je dat spul dus wel binnen.

Ik werk hier eigenlijk altijd met frontline. Dat druppel je een keer per maand bij de hond in de nek en dan zijn ze beschermd tegen vlooien en teken. Als er een echte tekenplaag is willen ze er nog wel eens eentje oplopen, maar meestal vallen deze er al weer heel snel af.

Frontline mag niet gebruikt worden op pups. De eerste maanden zul je dus een ander middel moeten gebruiken. Ook voor pups zijn echter druppelpipetjes verkrijgbaar. Ben alleen effe het merk kwijt :? . De dierenarts kan je hier in ieder geval uitgebreid over voorlichten.
Oké Tietske bedankt.
Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Toen wij vorig jaar naar Italie gingen ging Jody mee, ze was toen ca. 4 maanden. Op advies van de da ook een Scaliborband omgedaan tegen oa de zandvliegjes daar die weer enge ziektes kunnen overbrengen.
Is prima gegaan, geen teek, geen vlo en geen vliegjes gezien.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Westertoren
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Westertoren »

Vorig jaar een scaliband voor Tijs gekocht bij de dierenarts, helaas kan Tijs er niet tegen kreeg er uitslag van.
Dit jaar een band van Preventic-B Tekenband Hond gekocht en daar kan hij wel tegen.
Het verschil zit hem in de samenstelling van de band.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat scalibor een slechte tekenband is.
Woody
Actief

Ongelezen bericht door Woody »

je kan de scalibor tekenband heel goed gebruiken naast de frontline pipetjes. de frontline werkt nl 6 weken tegen vlooien en een maand tegen teken. Voor het buitenland adviseren wij altij de scaliborband omdat daar ook gevaarlijke teken zitten en deze band schijnt een half jaar werkzaam te zijn.
nog even n vraagje hoe ou is de pup?
Sonja
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tekenband

Woody schreef:je kan de scalibor tekenband heel goed gebruiken naast de frontline pipetjes. de frontline werkt nl 6 weken tegen vlooien en een maand tegen teken. Voor het buitenland adviseren wij altij de scaliborband omdat daar ook gevaarlijke teken zitten en deze band schijnt een half jaar werkzaam te zijn.
Onze pup is nog in de maak :mrgreen: ,dus ik moet nog effe geduld hebben.

Groetjes.
Nellalisa.
Afbeelding
Woody
Actief

Re: Tekenband

Ongelezen bericht door Woody »

Nellalisa schreef:
Woody schreef:je kan de scalibor tekenband heel goed gebruiken naast de frontline pipetjes. de frontline werkt nl 6 weken tegen vlooien en een maand tegen teken. Voor het buitenland adviseren wij altij de scaliborband omdat daar ook gevaarlijke teken zitten en deze band schijnt een half jaar werkzaam te zijn.
Onze pup is nog in de maak :mrgreen: ,dus ik moet nog effe geduld hebben.

Groetjes.
Nellalisa.
nou, dan mag je m nog niet gebruiken hoor :mrgreen:
dan zou ik nog n paar maandjes wachten met de tekenband
Sonja
Hanarts
Vaste gebruiker

Tekenband

Ongelezen bericht door Hanarts »

:cheer: Je vraagt of iemand ervaring heeft met de tekenbanden! Mijn honden dus!!!!
Bij de dierenarts gekocht en eenmaal en nooit weer!!! Honden kregen van deze banden uitslag in de nek (zijn wel langharige honden). Heb contact gezocht met de Intervet die ze maakt. Stuurden me een vlooienshampoo waarmee ik ze eerst moest wassen en dan de band om doen. Staat er nog steeds!!! Ik gebruik nu Exil, om de 3 weken even sprayen en de eerste vakantie in Frankrijk in mei/juni geen vlo of teek gezien!
Prima ervaring dus, ook met Frontline.
Groetjes. :denken:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Alleen Bas heeft hem nog om. Winnie is geen doen, het haar gaat helemaal klitten, maar eigenlijk nog geen teken gezien. En oh ja ik pas niet op waar ik aai en raak ook regelmatig de band aan en ik ben nog steeds springlevend......
Afbeelding
MissHobje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MissHobje »

Ik ga het vanaf vandaag proberen met die scalibor tekenband...
ook op vakantie nog ( texel) en eind augustus weer terug,..
Dan zal ik mijn bevindingen weer posten ;) :cheer:
Afbeelding
Afbeelding vroem vroem.....MissHobje door de bocht.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Sietske* schreef:Ik heb geen idee of de Scalibar op een pup gebruikt mag worden. Zelf werk ik nooit met deze banden. Het grote nadeel ervan vind ik dat je erg moet uitkijken waar je je hond aanraakt. Het spul dat op die band zit is natuurlijk wel rotzooi. Als je eerst je hond aait en dus die band ook aanraakt en vervolgens een boterham eet krijg je dat spul dus wel binnen.

Frontline spray mag wel op jonge dieren gebruikt worden :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ushi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ushi »

Pups weet ik niet maar dat zou je even moeten check bij je da. Meestal vanaf een week of 12 mag het wel. Staat me bij van de Stronghold. Er is ook Scalibor shampoo en die is twee weken "dekkend"tegen teken en vlooien en zandvliegjes. Vorig jaar in het buitenland heb ik de banden gebruikt en ze hebben helemaal niets gehad van alle drie de genoemde insekten niet.
Irma
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Ik heb vorig jaar naar Italie voor Jody ook de Scalibor gebruikt. Ze was toen 4 maanden. Eerst de shampoo en voor vertrek de band om.
Helemaal geen ongedierte op haar gezien :ok:
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
H&NN
Actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

band

Ongelezen bericht door H&NN »

We zijn net in Frankrijk geweest, ook met de Scalibor-band. Voor een weekje. Kan hij nu gelijk af of moet die band dan nog even zitten, we moesten hem een week van tevoren omdoen. Of is dat helemaal niet nodig en kan hij gewoon nu af?
Groetjes! Maud
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”