Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangezien...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Rataplan schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ht=#788310

oude koe maar het is toch de Mechelaar met de ketting :?
Nee hoor! De foto's die er stonden waren van de Spaniel met de prikketting om!
Blijkbaar doet ze dit dus bij al haar honden als de Mechelaar er ook al aan moet geloven :evil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Stang schreef:

Blijkbaar doet ze dit dus bij al haar honden als de Mechelaar er ook al aan moet geloven :evil:
Oh wisselen ze van riem? dat kan ook nog :?
Ik heb eigenlijk nog nooit een Spaniel met een prikband gezien.
Wel eens een Dog :jank: maar die meneer deed hem af toen we een gesprek hadden gevoerd :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Rataplan schreef:
Stang schreef:

Oh wisselen ze van riem? dat kan ook nog :?
Ik heb eigenlijk nog nooit een Spaniel met een prikband gezien.
Wel eens een Dog :jank: maar die meneer deed hem af toen we een gesprek hadden gevoerd :roll:
Of ze dat ding afwisselt of dat ze 2 prikbanden heeft, dat weet ik ook niet. Maar ik heb de foto's die hier stonden gezien in het begin en dat was absoluut de Spaniel!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

En zo is onze Puck dus een jaar geleden aangetroffen, met een prikband om en zijn hele nek kapot van dat ding!!! Ik word echt niet goed van mensen die denken dat dit een opvoedkundige noodzaak is, voor een hond die niet luistert. :kotz:
Laatst gewijzigd door Trina op 15 jul 2004 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Een hond die mishandelt is geef je toch geen prikkeband 8O

en voor de geintresseerde, het kan dezelfde ketting zijn. Je kan er namelijk een schakel tussen uit halen ;)
NaNzZz

Ongelezen bericht door NaNzZz »

jullie staan niet open voor mijn reacties en nee het baasje is niet de weg kwijt...japie heeft deze voor tijdelijk die prikband, als jullie goed hebben gelezen zie je dat hij niet tegen de halti kan!!!! Hij krijgt er kale plek van op zn snoet, het irriteert hem,,,
er wordt een halti voor japie gemaakt van leer omdat die nu eenmaal niet in de winkel te krijgen zijn, en het maken van deze halti gebeurt door een oudere man die vroeger schoenmaker is geweest!!!!!!!!!!!! Dus dat duurt een week ofzow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar goed jullie hebben enkel en alleen vooroordelen....en denken dat ik een slechte baas ben...kom zelf hier maar kijken zul je het tegen deel zien!!!!!!!!!!
morah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door morah »

sorry, een prikband is en blijft een martelwerktuig. Punt uit. Als jij daar niet wil van afstappen dan ben loop je met een bord voor je kop Er zijn hier op het forum mensen genoeg die jou goede raad en advies kunnen geven om het probleem op een andere manier aan te pakken. Enne, al vind jij jezelf dan blijkbaar een goede baas voor je hond, ik deel die mening niet als je je van een prikband bedient om je oude, zieke, reeds mishandelde hond uit te laten !!
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
NaNzZz

een echte belg cker als je goed leest kun je lezen dat japie dat voor een week ongeveer heeft....

trouwens bo heeft die pikband 1 keer omgehad ook op advies van de hondenschool....jah kuthondenschool i know...om te kijken hoe hij daarmee reageerde op andere honden, omdat hij daar lelijk naar deed staat ook ergens een topic over hier op het forum hoor
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:? wat wil je eigenlijk bereiken met zo'n onding???
ik vind het zielig!
ik heb hier een engelse springer spaniel kruising van 9,5 jaar die hangt helemaal in de riem, krijg het hem ook niet afgeleerd.
heb nu een tuigje bestelt! ;)
Afbeelding
groetjes anja en birka
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

NaNzZz schreef:een echte belg cker als je goed leest kun je lezen dat japie dat voor een week ongeveer heeft....

trouwens bo heeft die pikband 1 keer omgehad ook op advies van de hondenschool....jah kuthondenschool i know...om te kijken hoe hij daarmee reageerde op andere honden, omdat hij daar lelijk naar deed staat ook ergens een topic over hier op het forum hoor
Ja, op een hondenschool weten ze wel hoe het moet.
Trekken je hond een metertje omhoog en schudden die door elkaar tot hij jankt.
Ziezo, nu luisterd ie wel.
Fijn zo'n hondenschool.
Ze wisten niet eens hoe ik "hun" riem met lijn bij Luka moest aandoen.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
NaNzZz

zit nu op een andere hondenschool met bo....
Tuig werkt bij japie ook niet, heb ik hier nog een liggen, hij zet dan meer kracht omdat hij dan kracht kan zetten met zijn borstkast...

ik wil gewoon echt niet dat jullie mij verkeerd begrijpen want ik heb echt het beste voor met mijn honden.
Ben met bo ook bewust naar een hondenschool gegaan zodat ie kan leren om gaan met andere honden...en dat gaat nu goed, hij kan zelf los blijven lopen als ik een andere hond zie en hij doet er niets meer na!!!

Japie blijft gewoon moeilijk, verder luisterd hij goed...allen je moet soms wat harder roepen want hij wordt doof.
Alleen met volgen blijft het moeilijk, vooral omdat hij het zichzelf ook moeilijk maakt...hij heeft atrose in zn heupen/achterpoten en deze is vrij erg, dus hij moet zichzelf nu ook wat rustiger houden....en die halti is maandag klaar en dan krijgt hij die weer om en dan kijk ik hoe dat gaat of ie van die leren geen last krijgt
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Op het moment dat je tijdelijk een oplossing moet zoeken en je kiest dan voor een prikband in plaats van een gewone halsband, dan heb je toch een raar idee van wat een goede baas is. Je zegt zelf het gaat maar om 1 week en dan krijgt dat beestje dus voor een week een band om waar je verder geen enkele doelstelling mee hebt, behalve dat ie dan minder trekt. Je wilt hem er niks mee afleren, maar het moet maar even totdat die andere band er is. Leuk weekje voor je hond. :cry: Een week lang straf omdat baasje niet weet hoe ze er mee om moet gaan en even geen alternatief heeft. :?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
puk
Zeer actief

:? tuigje hoeft voor mij ook niet te werken, het gaat mij erom dat hij zichzelf niet meer ophangt cq wurgt! ;)
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

en een spaniel reageert toch meestal vrijgoed op iets lekkers :?
Afbeelding
groetjes anja en birka
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Even hoor...
Een Engelse Springer Spaniel van 9 jaar met artrose aan alle kanten.
Zelfs al zou hij trekken. Dan ga je toch nog steeds niet op je buik over straat?
Doe dat ding eens vlot af zeg, kom op. Als je er al niet bewust mee aan het trainen bent is het al helemaal een marteling voor het dier. Dan trekt ie nog maar een weekje. Waarschijnlijk heeft hij 9 jaar lang niet anders geleerd.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
NaNzZz

jullie willen mijn oplossingen niet lezen cq zien....
jullie hebben een mening en zijn daar standvastig in...
dus ga niet meer reageren want t heeft geen zin, het enige wat ik de hele tijd moet doen is mijzelf verdedigen...
ik weet echt wel wat ik doe, en hoe ik het doe, en ik heb echt wel alles al geprobeerd...dus jullie denken maar wat jullie willen denken, maar ik heb hier geen zin meer in...
puk
Zeer actief

:? nee je weet niet wat je doet!!!!!!

jammer dat je zo eigenwijs bent ten koste van je hond!
zou toch nog eens goed op het forum lezen! dan begrijp je het misschien!
iedereen die je hier advies geeft doet dat voor de hond en niet om jou te pesten!!
Afbeelding
groetjes anja en birka
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

NaNzZz schreef:jullie willen mijn oplossingen niet lezen cq zien....
dus ga niet meer reageren want t heeft geen zin, het enige wat ik de hele tijd moet doen is mijzelf verdedigen...
ik weet echt wel wat ik doe, en hoe ik het doe, en ik heb echt wel alles al geprobeerd...dus jullie denken maar wat jullie willen denken, maar ik heb hier geen zin meer in...
Er is gewoon niemand die snapt waarom je een oude, mishandelde spaniel voor een week lang een prikband om zou doen. Wat denk je daarmee nu te bereiken?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik geloof best dat je al van alles geprobeerd hebt. Echt wel. Maar dat is dus niet gelukt, ook niet erg. Maar zodra je dan kiest voor (tijdelijke) oplossingen die ook het probleem niet oplossen maar de hond alleen maar straffen terwijl hij niet snapt waarom, dan is dat gewoon niet goed.
Hij wordt er alleen nog maar harder van en reageert steeds minder op "prikkels". Het is gewoon zonde, gewoon niet doen, lekker leren bandje om doen tot de halti er is.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik denk dat als je zo'n foto plaatst zonder duidelijke uitleg van het hoe en waarom je deze reacties wel kon verwachten. Wat wilde je bereiken door het laten zien van deze foto?

Ik ben tegen een prikband en zou hem nooit gebruiken voor welke hond dan ook, maar ik veroordeel je ook niet. Ik zou graag willen weten wat je deze week hoopt te bereiken met de prikband en wat de problemen met de hond zijn. Misschien kunnen wij met andere mogelijkheden komen die vast voor jezelf ook een humaner gevoel geven.
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Ik begrijp sowieso de greep naar die enge halsbanden niet.
Kijk eens naar dit grote monster op de foto. die heeft mij ook meerdere malen over de straat getrokken met zijn kracht.
Het kost tijd en energie om de hond te leren om rustig aan de lijn te lopen.
Met Puck ben ik nog steeds bezig die trekt ook als een gek, terwijl hij met zo'n prikband heeft moeten lopen in zijn puptijd.
Moet ik dan weer zo'n band kopen, omdat hij dan waarschijnlijk niet meer trekt.
Ik dacht toch van niet. al kost het me een jaar en misschien wel veel langer, want een volwassen hond leer je dat niet 123, ik blijf oefenen en dat zou jij misschien ook kunnen doen???
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

NaNzZz schreef:jullie staan niet open voor mijn reacties en nee het baasje is niet de weg kwijt...japie heeft deze voor tijdelijk die prikband, als jullie goed hebben gelezen zie je dat hij niet tegen de halti kan!!!! Hij krijgt er kale plek van op zn snoet, het irriteert hem,,,
er wordt een halti voor japie gemaakt van leer omdat die nu eenmaal niet in de winkel te krijgen zijn, en het maken van deze halti gebeurt door een oudere man die vroeger schoenmaker is geweest!!!!!!!!!!!! Dus dat duurt een week ofzow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar goed jullie hebben enkel en alleen vooroordelen....en denken dat ik een slechte baas ben...kom zelf hier maar kijken zul je het tegen deel zien!!!!!!!!!!
Hij kan toch ook een gewone halsband om tot de halti klaar is?
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

NaNzZz schreef:jullie willen mijn oplossingen niet lezen cq zien....
Maar had je dan niet tijdelijk iets anders aan kunnen doen tot je nieuwe band af is.
Of een weekje wat dichterbij wandelen.
Je zult vast wel een goeie baas zijn, maar hier loopt het toch even fout.
Ik heb net euthanasie op een vogel moeten doen en ik voel me zo beroerd.
Alles wat met pijn te maken heeft ben ik supergevoelig aan en ik denk dat dat voor dieren ook geld.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
NaNzZz

dan begrijp je mijn reacties ook misschien wel
afgepen zaterdagis mn neefje overleden en zijn tweelingbroer zwaar gewond geraakt bij een treinongeluk...dus dit wordt me nu even teveel
Mama Sanneke
Zeer actief

NaNzZz schreef:dan begrijp je mijn reacties ook misschien wel
afgepen zaterdagis mn neefje overleden en zijn tweelingbroer zwaar gewond geraakt bij een treinongeluk...dus dit wordt me nu even teveel
Jeetje, ik kan het me voorstellen.
Hoop dat de tweelingbroer het toch red.
Wens je veel sterkte, maar please doe die band met pinnen niet meer om.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

NaNzZz schreef:dan begrijp je mijn reacties ook misschien wel
Dat is inderdaad klotenieuws.

Maar nog steeds geen reden om dan je hond maar een prikband om te doen.
AfbeeldingAfbeelding
carolaleijtens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carolaleijtens »

Toch wil ik ook even reageren. Inderdaad dat is klote nieuws sterkte daarmee.

Maar toch een prikband of penneband nee sorry dat vind ik niet normaal. Kan me niet schelen wat voor hond of hoe de hond is!
Mijn hond trok de armen uit mijn lijf. Voor mij helemaal geen pretje aangezien ik een bindweefselziekte heb en dit vooral mijn rechter schouder heeft aangetast. Maar van veel mensen kreeg ik na veel dingen geprobeerd te hebben het advies mens gebruik toch een prikband. Ik heb die mensen aan staan kijken van :twisted: never...
Na heel veel getraint te hebben samen met de hond wat met name mijn vriend altijd doet, is Shay-la véél rustiger geworden. Veel wendingen maken waarvan de hond op een gegeven moment echt wel op gaat letten, omdat hij de weg kwijt is. In het begin gebruikten we een slipketting waarvan wij ook goed weten hoe te gebruiken. Nu heeft ze een gewone halsband om en het gaat prima.
En geloof me ze kon trekken bij het leven. Ik vind de slip al erg laat staan die Martel halsbanden..

Die mensen moeten ze zelf eens zo'n band omdoen, vooral als ze een hard naar de w.c rennen omdat ze nodig moeten, en dan lekker terug trekken :mrgreen: .
Afbeelding
Angus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Angus »

Het allerjammerste (nieuw woord?) van die prikbanden is dat "gewone" slipkettingen en Gentle Leaders ineens tot de categorie "normaal" of zelfs "positief" lijken te horen.

De slipketting die het hele leven minder leuk en meer gevaarlijk maakt...
Ik heb honden gezien met een bult agressie op kinderen, andere honden (zelfs pups!) omdat de baas dacht te corrigeren voor trekken. Jammer dat de hond juist trok omdat hij naar een kind toe wilde en dus de kutervaring daar maar aan koppelde.
Ook het gerammel achter je oren wat vooraf gaat aan een flinke knal op je strottehoofd (weleens gehoord van klassieke conditionering?), dat hoor je dus de hele wandeling. Komt ie wel, of komt ie niet?
Leuk! Wat zijn we toch een dierenvrienden!

Nee, dan kan je beter de Gentle Leader pakken!
Je krijgt als hond een flinke snuitbeet (het bandje over de neus). Een dominante handeling en correctie ineens! (werkt goed man!)
Als je slim bent als hond zijnde laat je flink wat agressie-remmend gedrag zien, oftewel angst. Staartje onder neutraal, oortjes in de nek... maar het helpt allemaal niet, want de correctie blijft gewoon.
Het maakt dus helemaal niks uit wat je doet als hond, welk gedrag je ook vertoont, wat voor houding je ook aanneemt de straf blijft.
Je kan je situatie niet beinvloeden of voorspellen... de ingredienten voor stress zijn aanwezig.

Het allerleukste :jank: van deze middelen is dat de hond deze straffen krijgt in het bijzijn van, wat zou moeten zijn, zijn veilige thuisbasis, oftewel zijn roedelleider of op zijn minst ranghogere.
Als die 2 meter aan de andere kant van de riem je de bescherming niet kan bieden dat je zelfs op een afstand van 1,5 meter geen onaangename ervaringen hoeft te ondergaan, dan kan je als slimme hond beter je eigen boontjes doppen.
Daar gaat je Alpha-status!

Mensen, je moet eens op een IPO training gaan kijken!
Met hun prikbanden, slipkettingen en teletacs. Als je even vergeet dat de gemiddelde trainer een pup of 5 verziekt en teruggebracht heeft voordat hij er 1 had die presteert, dan kom je niet meer bij!!!
Hele stoere mannen die lopen met een mechelaar, in de waan dat ze wat te vertellen hebben, met de staart van hun hond onder hun eigen oksel. En niemand die het ziet! :smile2: :smile2: :smile:
Oftewel: gedegradeerd tot kauwgumbal door hun eigen hond :smile:
Voordat er weer een heel forum gaat stuiteren; natuurlijk gaat het niet overal zo :neenee:

Kortom, als je dit soort spullen denkt nodig te hebben, dan heb je nog heel wat te leren.
En prikbanden? Daar wil ik niet eens iets over zeggen.
Jas eens een nietje in de nek van je kind als ie iets doet wat niet naar je zin is, liefst op het schoolplein ...wordt je populair van!
Hoe harder je schreeuwt, hoe slechter hij hoort.
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Angus schreef: Mensen, je moet eens op een IPO training gaan kijken!
Met hun prikbanden, slipkettingen en teletacs. Als je even vergeet dat de gemiddelde trainer een pup of 5 verziekt en teruggebracht heeft voordat hij er 1 had die presteert, dan kom je niet meer bij!!!
Hele stoere mannen die lopen met een mechelaar, in de waan dat ze wat te vertellen hebben, met de staart van hun hond onder hun eigen oksel. En niemand die het ziet! :smile2: :smile2: :smile:
Oftewel: gedegradeerd tot kauwgumbal door hun eigen hond :smile:
Voordat er weer een heel forum gaat stuiteren; natuurlijk gaat het niet overal zo :neenee:
Er zijn ook NBG groepen die geen gebruik maken van de middelen die je hierboven beschrijft. Scheer ze dus niet allemaal over 1 kam.
Bij de NBG waar ik vroeger trainde werd gebruik gemaakt van spelenderwijs leren(balletje, snoepje).
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Angus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Angus »

Angus schreef: Voordat er weer een heel forum gaat stuiteren; natuurlijk gaat het niet overal zo :neenee:
Hoe harder je schreeuwt, hoe slechter hij hoort.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”