Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gedragverandering bij teven voor de 1e loopsheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

gedragverandering bij teven voor de 1e loopsheid

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

of tewel merkten jullie dat het er aan zit/zat te komen bij je teefje

Yuta is nu 8 mnd en sinds een week of 2 krijgt madam praatjes, wordt er soms druk gewassen door derzelf of basco.

Yuta word van een tuttebel een tRuttebel :boos:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Yep, heel normaal. Een teefje dat loops wordt heeft een natuurlijke drang wat te klimmen in rang, haar enige kans om gezond en wel een nest pups te krijgen. Stel dat ze laagst in rang staat, dan zou ze natuurlijk gezien nooit die pups mogen krijgen, lukt het om te klimmen in rang dan kan het evt wel :wink: Ze zal dus soms zo koppig en dwars als een ezel worden om haar zin door te drijven, zorg wel dat je haar op haar plaats houdt, verworven rechten zal ze niet automatisch opgeven als de loopsheid voorbij is.

Effe doorbijten dus :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja helemaal mee eens en daarbij zie ik het ook heel erg duidelijk aan Kaya als ze loops moet worden: van een redelijk lieve hond ( :roll: :mrgreen: ) verandert ze in een vreselijke bitch, ze is echt een kreng dan.

Ik ben eens bij de dierenarts geweest met een andere hond die Kaya had verwond tijdens de loopsheid (gebeurd me nu niet meer met haar, maar ik had toen niet door hóe bitcherig ze was) en die zij dat sommige teven echt een totale verandering doormaken vlak voor / tijdens en nog even na de loopsheid. (zijn net mensen soms :wink: :mrgreen: )

Overigens is ze in d'r eigen roedeltje juist heel erg aanhankelijk en vreselijk lief. Moritz mag alles van haar; wat een slijmbal is ze dan :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

nu isd het niet zo erg wat betrefddie praatjes, maar meer in de zin van.

Durven te blaffen (binnenmonds :mrgreen: ) naar die enge hond aan de overkant :smile: .
en soms is dus wel vervelnd door aandacht te trekken bij ons of bij Basco

(staat ze hem uittedagen en Basco kijkt mij aan van wat moet ik daarmee :denken: :19: :smile: )
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”