Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wegloopgedrag en castratie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvavT

wegloopgedrag en castratie

Ongelezen bericht door EvavT »

Ik weet velen zijn tegen castratie
ik ben er al eerder mee bezig geweest en nu weer
Bob is nog helemaal intact
heeft 1 niet ingedaald balletje in de lies
DA zeggen dat dit punt van opletten is maar niet noodzakelijk nu geopereerd hoeft
Hij is een weglopertje
Blijft bij andere honden hangen
Sproeit zo nu en dan het huis onder

Weglopen doen reutjes veel meer dan teefjes hoorde ik vanmorgen van een gedragsdeskundige voor honden

Dit wordt / is ook erg irritant en gevaarlijk
Ik let erg op maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ik moet er echt niet aan denken dat ie onder een auto loopt, de kleine enthousiasteling

Uiteraard is trainen en belonen en mijzelf leuk maken het belangrijkste om weglopen te voorkomen/verhelpen
Dit werkt echter niet afdoende
In huis is ie erg aanhankelijk
Buiten kan ie heel ver achter blijven

Zou castreren, los van de medische kant (niet ingedaald balletje heeft gevaren) kunnen helpen, dwz wordt ie daar minder wegloperig van??????

:idea:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoals je weet ben ik geen voorstander van castratie, maar wegloopgedrag achter teven aan wordt van castratie minder.
Wat ik me echter bij jou afvraag is welk probleem er verder meespeelt, want dat Bob niet gehoorzaamt speelt in mijn beleving al heel lang en zo oud is ie niet.
Ik weet dat je hard ana het werk bent met je hond, maar ik vraag me wel af of je op de goede weg zit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: wegloopgedrag en castratie

Ongelezen bericht door malinois »

EvavT schreef:Ik weet velen zijn tegen castratie
ik ben er al eerder mee bezig geweest en nu weer
Bob is nog helemaal intact
heeft 1 niet ingedaald balletje in de lies
DA zeggen dat dit punt van opletten is maar niet noodzakelijk nu geopereerd hoeft
Hij is een weglopertje
Blijft bij andere honden hangen
Sproeit zo nu en dan het huis onder

Weglopen doen reutjes veel meer dan teefjes hoorde ik vanmorgen van een gedragsdeskundige voor honden

Dit wordt / is ook erg irritant en gevaarlijk
Ik let erg op maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ik moet er echt niet aan denken dat ie onder een auto loopt, de kleine enthousiasteling

Uiteraard is trainen en belonen en mijzelf leuk maken het belangrijkste om weglopen te voorkomen/verhelpen
Dit werkt echter niet afdoende
In huis is ie erg aanhankelijk
Buiten kan ie heel ver achter blijven

Zou castreren, los van de medische kant (niet ingedaald balletje heeft gevaren) kunnen helpen, dwz wordt ie daar minder wegloperig van??????

:idea:
komt dat weglopen wel alleen door de teefjes is het niet gewoon de opvoeding dus de gehoorzaamheid in het algemeen wat niet helemaal goed is?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”