Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als je een reu en een teef bij elkaar zet, paren ze dan altijd? Ik weet wel dat de reu op de teef zal proberen te rijden als ze dit toelaat, maar komen ze ook echt vast te zitten?
Ik heb werkelijk geen idee.
Nee, niet iedere teef accepteert automatisch iedere reu, en niet iedere reu is bezig met het willen dekken van een teef.
Neemt niet weg dat je zeker als allebei intact zijn op moet letten natuurlijk.
Hier kunnen een loopse Marouck en een (gecastreerde) Danco gewoon bij elkaar, Marouck doet erg haar best om hem te verleiden maar hij is er gewoon niet in geïnteresseerd. Hij wil best snuffelen en likken, maar heeft niet de behoefte haar te willen dekken. Hij heeft overigens als complete reu ook nooit echt op loopse teven gereageerd.
Ok, nou krijgt mijn zus waarschijnlijk zaterdag een intacte boxer teef (herplaatser0 van drie jaar.
Ze wil de boxer als dat kan gewoon meenemen als ze naar familie gaat.
Mijn ouders hebben een intacte boxer reu van vijf jaar.
Het is absoluut niet de bedoeling dat die twee puppekinderen gaan krijgen. Als de boxerteef loops is zal ze dus waarschijnlijk thuisblijven. Maar als ze nou niet loops is? Koppelen ze dan ook vast tijdens het rijden?
En kan een westie ook een boxerteef dekken? Lijkt me nogal ongemakkelijk als tommie twee uur aan een grote hond moet bungelen aan zijn pielewiel.
Buiten de loopsheden vindt er zowiezo geen koppeling plaats, sterker nog, bij mijn weten zal de reu dan niet bij de teef binnendringen.
Buiten de loopsheden is er dus geen reden tot ongerustheid.
En ja, Tommie kan ook een boxer dekken, er vinden vaker paringen plaats tussen grote en kleine hond
Zolang er buiten de loopsheid geen koppeling plaatsvind is het prima. Dan kan ze haar nieuwe aanwinst met een gerust hart meenemen. Dank je wel voor de info!
Inge schreef:Buiten de loopsheden vindt er zowiezo geen koppeling plaats, sterker nog, bij mijn weten zal de reu dan niet bij de teef binnendringen.
En ja, Tommie kan ook een boxer dekken, er vinden vaker paringen plaats tussen grote en kleine hond
ook buiten de loopsheden kunnen ze koppelen , het zal niet zo vaak gebeuren maar het kan wel.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Inge schreef:Buiten de loopsheden vindt er zowiezo geen koppeling plaats, sterker nog, bij mijn weten zal de reu dan niet bij de teef binnendringen.
ook buiten de loopsheden kunnen ze koppelen , het zal niet zo vaak gebeuren maar het kan wel.
Maar buiten de loopsheden is de vulva van de teef toch niet opgezet en dus veel te klein voor de reu om er in te komen?Of stel ik nu een hele domme vraag
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Maar buiten de loopsheden is de vulva van de teef toch niet opgezet en dus veel te klein voor de reu om er in te komen?Of stel ik nu een hele domme vraag
nou ik wist ook niet dat het kon , maar het is hier vroeger 4 keer gebeurd , buiten de loopsheden om. We hebben het toen aan de DA gevraagt , en hij zei als je honden in een roedel leven kan dit gebeuren Enne vergis je niet in de grote van een doggendoos
jip007 schreef:
nou ik wist ook niet dat het kon , maar het is hier vroeger 4 keer gebeurd , buiten de loopsheden om. We hebben het toen aan de DA gevraagt , en hij zei als je honden in een roedel leven kan dit gebeuren Enne vergis je niet in de grote van een doggendoos
Dat wist ik dus echt niet.Weer wat geleerd.Niet dat het hier aan de orde is,want ik heb hier alleen twee teven
En ik geloof graag dat een doggendoos een aardig maatje heeft,maar het zaakje van een doggenreu zal toch ook niet al te klein zijn
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Dit heb ik ook nooit geweten Ook weer wat geleerd
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Het kan zijn dat er buiten de loopsheden toch gereden wordt, dan is het om de dominantie te bepalen. De teef kan ook op de reu rijden. Vaak wordt er dan ook op de kop gereden.
sypke schreef:Het kan zijn dat er buiten de loopsheden toch gereden wordt, dan is het om de dominantie te bepalen. De teef kan ook op de reu rijden. Vaak wordt er dan ook op de kop gereden.
ja dat ken ik wel maar dat ze ook koppelen kunnen buiten loopsheden om....
ze hebben toch echt 4 keer vast gezeten zo'n 20 minuten elke keer , het was wel elke keer met de zelfde teef Het was de oudste teef , met de andere teven is het nooit gebeurd gelukkig.
jip007 schreef:ze hebben toch echt 4 keer vast gezeten zo'n 20 minuten elke keer , het was wel elke keer met de zelfde teef Het was de oudste teef , met de andere teven is het nooit gebeurd gelukkig.
oh ik geloof je direct... maar ik heb het werkelijk nog nooit gehoord... je leert elke dag zo zie je maar weer
Een reu zal een teef niet zomaar dekken. Bij de loopsheid is het oppassen, alleen in de dagen dat de teef dekrijp is. Als een reu opdringerig is naar teven, kunnen de meeste zeer goed voor zichzelf opkomen. Dominant rijgedrag heeft niets met sexueel gedrag te maken, dus ook daar komen geen kindertjes van. Succes met de reu en teef.
jip007 schreef:ze hebben toch echt 4 keer vast gezeten zo'n 20 minuten elke keer , het was wel elke keer met de zelfde teef Het was de oudste teef , met de andere teven is het nooit gebeurd gelukkig.
oh ik geloof je direct... maar ik heb het werkelijk nog nooit gehoord... je leert elke dag zo zie je maar weer
dit is ook een uitzondering zelden dekt een reu een teef echt wanneer ze niet loops is