Ga toch punniken!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Troost zoeken?
Moderator: moderatorteam
- Angus
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Stang schreef:Ach mens barst!Angus schreef:Ik snap het verschil, mijn excuses Stang.Stang schreef:Ik stelde de vraag wat het gedrag betekende en niet de vraag hoe ik mijn hond moet opvoeden!!!
Snap je het verschil?!![]()
Hoe ik mijn hond op moet voeden, dat weet ik zelf wel en anders kom ik zeker niet voor advies bij jou!
Klopt als een bus, ik ken je hond niet.Stang schreef:Joh, jij kent mij helemaal niet en jij kent mijn hond al helemaal niet!
Wat jouzelf betreft gaat dat niet op. Je laat je flink kennen.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is niet plots agressie. Het is plots agressie als je hond altijd schoenen mag mollen totdat hij plots je nieuwe bordeelsluipers opeet en je dan ineens wel uit je tent gaat. Dat is onbetrouwbaar.Angus schreef:Je hebt wederom gelijk. Je praat alleen over iets anders.
Mijn honden gaan ook voor mij de bank af als ik dat wil, gewoon op commando. Als ze het commando zouden negeren heb ik alle recht om op een hondse manier duidelijk te maken dat ik het meen.
Als een hond daarintegen niet begrijpt wat de bedoeling is en je vertoont ploteseling agressie dan komt die voor je hond uit het niets en daar wordt je geen betrouwbare roedelleider van.
Er is niks onbetrouwbaars aan het hanteren van normale hondenregeltjes die iedere hond kent. We hebben het niet over aangeleerd gedrag, we hebben het over hondentaal.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij zit je juist een heel eind in de goede richting Lin.linlin schreef:maar, maar, maar, als moritz normaliter gewoon van de bank af springt als caroline duidelijk maakt dat zij dat wil, en dan nu opeens onderdanig gaat liggen doen, dan is dat toch anders.
en dan vraag ik me af of moritz niet een klein beetje zich aanstelt om maar vooral niet van de bank af gestuurd te worden.
bij ursula heb ik soms het donkerbruine vermoeden dat ze zich onderdaniger voordoet dan dat ze op dat moment is.
of ben ik nu weer 'ns helemaal de weg kwijt??
Moritz´ poging om het vrouwtje in de maling te nemen is jou niet ontgaan.
Op zijn manier probeerde hij gewoon te ontkomen aan het "onvermijdelijke" einde van zijn bankhang-moment.
Is althans mijn mening, vanuit Verwegistan.
Onderdanig doen is per slot van rekening een manier om te pogen een andere hond mild te stemmen.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan, maar dan is het dus geconditioneerd gedrag..gedrag wat beloond is geweest en wat de hond dus heeft onthouden en zo nodig gebruikt.linlin schreef:maar, maar, maar, als moritz normaliter gewoon van de bank af springt als caroline duidelijk maakt dat zij dat wil, en dan nu opeens onderdanig gaat liggen doen, dan is dat toch anders.
en dan vraag ik me af of moritz niet een klein beetje zich aanstelt om maar vooral niet van de bank af gestuurd te worden.
bij ursula heb ik soms het donkerbruine vermoeden dat ze zich onderdaniger voordoet dan dat ze op dat moment is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat kan het in dit geval dus niet zijn, omdat hij simpelweg altijd een stukje op moet schuiven als ik op de bank wil gaan zitten (hij zit altijd op het plekje waar ik zit).Eline* schreef:Kan, maar dan is het dus geconditioneerd gedrag..gedrag wat beloond is geweest en wat de hond dus heeft onthouden en zo nodig gebruikt.linlin schreef:maar, maar, maar, als moritz normaliter gewoon van de bank af springt als caroline duidelijk maakt dat zij dat wil, en dan nu opeens onderdanig gaat liggen doen, dan is dat toch anders.
Hier maak ik nooit een uitzondering in.
Daarbij heb ik dit gedrag nooit beloond, want hij heeft dit gedrag nooit eerder vertoond

Ik geloof ook niet dat hij me in de 'maling' wilde nemen (nu doet hij dat weleens hoor

Het is bij Moritz gewoon vaak zoeken naar een juiste correctie: soms reageert hij op een zachtjes 'nee' al heftig en een andere keer is hij oostindisch doof. Het is net hoe zijn pet staat op dat moment hoe hij reageert erop.
oké, duidelijkStang schreef: Dat kan het in dit geval dus niet zijn, omdat hij simpelweg altijd een stukje op moet schuiven als ik op de bank wil gaan zitten (hij zit altijd op het plekje waar ik zit).
Hier maak ik nooit een uitzondering in.
Daarbij heb ik dit gedrag nooit beloond, want hij heeft dit gedrag nooit eerder vertoond![]()
Ik geloof ook niet dat hij me in de 'maling' wilde nemen (nu doet hij dat weleens hoor![]()
), maar dat was nu volgens mij echt niet het geval.
Het is bij Moritz gewoon vaak zoeken naar een juiste correctie: soms reageert hij op een zachtjes 'nee' al heftig en een andere keer is hij oostindisch doof. Het is net hoe zijn pet staat op dat moment hoe hij reageert erop.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je....... ik zit nog zo eens te denken he
(moet ik niet doen natuurlijk
), maar eigenlijk leek het erop alsof hij voor iets anders bang was, alsof hij niet doorhad dat de boze woorden van mij afkwamen en dus bescherming bij mij zocht.
Lijkt me op zich stug, want een hond herkent natuurlijk wel de stem van zijn eigen baasje, maar ik word zeer zelden wat boos op Moritz.
Nou ja, het zal ongetwijfeld wel de onderdanigheid geweest zijn, maar ergens vond ik het toch een beetje een vreemd gebeuren

Lijkt me op zich stug, want een hond herkent natuurlijk wel de stem van zijn eigen baasje, maar ik word zeer zelden wat boos op Moritz.
Nou ja, het zal ongetwijfeld wel de onderdanigheid geweest zijn, maar ergens vond ik het toch een beetje een vreemd gebeuren

- Angus
- Vaste gebruiker
ALS (lees ALS) de hond niet weet waar het over gaat is het plots agressie.Eline* schreef:Het is niet plots agressie. Het is plots agressie als je hond altijd schoenen mag mollen totdat hij plots je nieuwe bordeelsluipers opeet en je dan ineens wel uit je tent gaat. Dat is onbetrouwbaar.
Er is niks onbetrouwbaars aan het hanteren van normale hondenregeltjes die iedere hond kent. We hebben het niet over aangeleerd gedrag, we hebben het over hondentaal.
Dat staat los van het feit dat een ranglagere dient te wijken voor een ranghogere als hij dat aangeeft, wat natuurlijk zo is.
Het voorbeeld wat ik geef over "op commando van de bank af" is alleen maar omdat je dan zeker weet dat de hond begrijpt wat je bedoelt (als hij het commando kent natuurlijk) en vervolgens kan je weer lekker over op hondentaal. Als je goed gelezen had had je gezien dat ik hondentaal en geconditioneerd gedrag niet door elkaar haal.
Een ranghogere die een ranglagere corrigeert (in dit geval verbaal) omdat hij wil dat hij wijkt is ook absoluut hele normale hondentaal.
Maar een gezonde hond spreekt de hondentaal duidelijk en corrigeert in de juiste mate, hier heeft de gemiddelde eigenaar in de regel nog wel eens moeite mee.
Hoe harder je schreeuwt, hoe slechter hij hoort.
Ik herken het wel een beetje. Als Dino van mij een dringende oproep krijgt om niet zo te blaffen tegen de konijnen, hoort hij precies aan mijn stem wanneer ik het echt zat ben. Dan komt hij ook altijd direct naar me toe, in plaats dat je zou verwachten dat hij vooral niet komt als ik boos ben. Maar hij doet dan heel onderdanig en knuffelig. Terwijl hij anders helemaal geen tijd heeft om te knuffelen. Dat zijn zeldzame momenten dat hij daarvoor in is.........
Hij komt dan op schoot zitten en komt helemaal tegen me aan liggen. Maar ik vraag me soms wel eens af of het een verkapte vorm van dominant gedrag is. Maar ja, het is wel gezellig en er ontstaan geen schokkende gedragsafwijkingen door...................
dus ik maak dan maar van de gelegenheid gebruik en vertel hem dan hoe vreselijk braaf hij eigenlijk heel soms is............. 

Hij komt dan op schoot zitten en komt helemaal tegen me aan liggen. Maar ik vraag me soms wel eens af of het een verkapte vorm van dominant gedrag is. Maar ja, het is wel gezellig en er ontstaan geen schokkende gedragsafwijkingen door...................
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
HahahahahahahaBaily schreef:Ik herken het wel een beetje. Als Dino van mij een dringende oproep krijgt om niet zo te blaffen tegen de konijnen, hoort hij precies aan mijn stem wanneer ik het echt zat ben. Dan komt hij ook altijd direct naar me toe, in plaats dat je zou verwachten dat hij vooral niet komt als ik boos ben. Maar hij doet dan heel onderdanig en knuffelig. Terwijl hij anders helemaal geen tijd heeft om te knuffelen. Dat zijn zeldzame momenten dat hij daarvoor in is.........![]()
Hij komt dan op schoot zitten en komt helemaal tegen me aan liggen. Maar ik vraag me soms wel eens af of het een verkapte vorm van dominant gedrag is. Maar ja, het is wel gezellig en er ontstaan geen schokkende gedragsafwijkingen door...................dus ik maak dan maar van de gelegenheid gebruik en vertel hem dan hoe vreselijk braaf hij eigenlijk heel soms is.............
Opvoedkundige wonders zijn we ook

Tja....Stang schreef:HahahahahahahaBaily schreef:Ik herken het wel een beetje. Als Dino van mij een dringende oproep krijgt om niet zo te blaffen tegen de konijnen, hoort hij precies aan mijn stem wanneer ik het echt zat ben. Dan komt hij ook altijd direct naar me toe, in plaats dat je zou verwachten dat hij vooral niet komt als ik boos ben. Maar hij doet dan heel onderdanig en knuffelig. Terwijl hij anders helemaal geen tijd heeft om te knuffelen. Dat zijn zeldzame momenten dat hij daarvoor in is.........![]()
Hij komt dan op schoot zitten en komt helemaal tegen me aan liggen. Maar ik vraag me soms wel eens af of het een verkapte vorm van dominant gedrag is. Maar ja, het is wel gezellig en er ontstaan geen schokkende gedragsafwijkingen door...................dus ik maak dan maar van de gelegenheid gebruik en vertel hem dan hoe vreselijk braaf hij eigenlijk heel soms is.............
![]()
![]()
Opvoedkundige wonders zijn we ook![]()

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar zouden we zijn zonder de trei..... o nee, het forumBaily schreef:Tja....Stang schreef:HahahahahahahaBaily schreef:Ik herken het wel een beetje. Als Dino van mij een dringende oproep krijgt om niet zo te blaffen tegen de konijnen, hoort hij precies aan mijn stem wanneer ik het echt zat ben. Dan komt hij ook altijd direct naar me toe, in plaats dat je zou verwachten dat hij vooral niet komt als ik boos ben. Maar hij doet dan heel onderdanig en knuffelig. Terwijl hij anders helemaal geen tijd heeft om te knuffelen. Dat zijn zeldzame momenten dat hij daarvoor in is.........![]()
![]()
![]()
Opvoedkundige wonders zijn we ook![]()
gelukkig is er altijd nog dit forum...................

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar volgens mij zijn we het gewoon met elkaar eens maar verwoorden we ons alleen anders. Ik ben alleen niet met je eens dat je door de reactie van Moritz kan concluderen dat Caroline iets verkeerd heeft gedaan.Angus schreef:ALS (lees ALS) de hond niet weet waar het over gaat is het plots agressie.Eline* schreef:Het is niet plots agressie. Het is plots agressie als je hond altijd schoenen mag mollen totdat hij plots je nieuwe bordeelsluipers opeet en je dan ineens wel uit je tent gaat. Dat is onbetrouwbaar.
Dat staat los van het feit dat een ranglagere dient te wijken voor een ranghogere als hij dat aangeeft, wat natuurlijk zo is.
Het voorbeeld wat ik geef over "op commando van de bank af" is alleen maar omdat je dan zeker weet dat de hond begrijpt wat je bedoelt (als hij het commando kent natuurlijk) en vervolgens kan je weer lekker over op hondentaal. Als je goed gelezen had had je gezien dat ik hondentaal en geconditioneerd gedrag niet door elkaar haal.
Een ranghogere die een ranglagere corrigeert (in dit geval verbaal) omdat hij wil dat hij wijkt is ook absoluut hele normale hondentaal.
Maar een gezonde hond spreekt de hondentaal duidelijk en corrigeert in de juiste mate, hier heeft de gemiddelde eigenaar in de regel nog wel eens moeite mee.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki