Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gedekte hond

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

naomie 4 ever
geregistreerd lid

gedekte hond

Ongelezen bericht door naomie 4 ever »

ik heb een vraagje mijn hondje is per ongeluk gedekt al weer 3 weken geleden ze was gewoon in mijn achter tuin maar mijn god wat zijn de reuen gehaaid als t op loopse dames aankomt ,
maar hoe weet ik nu zeker of ze in blijde verwachting is , kun je bij een hondje ook een echo laten maken of een scan oid

groetjes diana :blah:
een hemel op aard is leven met hond en paard
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja hoor je kunt een echo laten maken, alleen heeft niet iedere dierenarts zo'n apparaat. Ik zou even rondbellen en prijzen opvragen??
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Volgens mij kan dat pas 28 dagen na dekking.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja dat klopt, maar voor ze weet waar ze terecht kan is het hondje dan al 4 weken, dus ik zou lekker gaan bellen.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Sommige mensen zouden gewoon geen huisdieren moeten hebben.

Dat heet dus geen blijde verwachting, maar onnodige produktie van ongewenste, overtollige en als het even tegenzit ongezonde hondjes.

Als je direct had gereageerd had je je teef een morning after prik kunnen laten geven en was er niks aan de hand geweest. Overigens zou je nu ook nog kunnen besluiten haar te laten castreren en daarmee gelijk de eventuele embryos laten wegnemen. Voor eens en al van het gedoe af.

Echo's kunnen worden gemaakt bij honden maar pas vanaf 28 dagen.
mijn kruising jack russel heeft een hekel aan poedeltjes die pakt ze altijd en ik weet echt niet waarom :twisted: en mijn mechelaar gaat helemaal door t lint van groenendalers en afgaanse windhonden niet dat ze die pakt maar ze blijft blaffen tong en mijn huskey wilde altijd knokken met de afghanen jank ik snap er niks van maar jah zal wel hondse begrippen zijn
(quote van zelfde schrijver op 21 februari)

Welk van die drie zijn het trouwens? :roll:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een echo kan op de 23e dag al aangeven of er puppen in zitten. Als er veel puppen inzitten en de teef is niet al te vet kan een dierenarts zelfs door betasten voelen of er pups in zitten. Dat spaart weer een echootje uit. Geld wat je dan weer uit kunt geven aan iets beters, zoals...

Het is nog steeds mogelijk om de teef te laten aborteren, of beter nog, kastreren. Het hele handeltje eruit, heb je dáár in elk geval geen omkijken meer naar.

Maar wel snel aktie ondernemen.
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

:idea: Welnee, die pupjes laat je gewoon komen, zet je gewoon op een advertensiesite; verdien je er nog een geinig zakcentje mee. Hé, da´s geinig. Doen we gewoon nóg een keertje...

Beste Diana, als zo´n "ongelukje" nou plaatsvindt, ga dan direct naar je dierenarts toe. En anders in elk geval nu; deze kan je hond vast wel op verantwoorde wijze van de pupjes en eventueel de kinderwinkel afhelpen, okay? :ok:
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Tis inderdaad niet écht handig om pas na 3 weken actie te gaan ondernemen.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

jelle schreef:Sommige mensen zouden gewoon geen huisdieren moeten hebben.

Dat heet dus geen blijde verwachting, maar onnodige produktie van ongewenste, overtollige en als het even tegenzit ongezonde hondjes.

Als je direct had gereageerd had je je teef een morning after prik kunnen laten geven en was er niks aan de hand geweest. Overigens zou je nu ook nog kunnen besluiten haar te laten castreren en daarmee gelijk de eventuele embryos laten wegnemen. Voor eens en al van het gedoe af.

Echo's kunnen worden gemaakt bij honden maar pas vanaf 28 dagen.
mijn kruising jack russel heeft een hekel aan poedeltjes die pakt ze altijd en ik weet echt niet waarom :twisted: en mijn mechelaar gaat helemaal door t lint van groenendalers en afgaanse windhonden niet dat ze die pakt maar ze blijft blaffen tong en mijn huskey wilde altijd knokken met de afghanen jank ik snap er niks van maar jah zal wel hondse begrippen zijn
(quote van zelfde schrijver op 21 februari)

Welk van die drie zijn het trouwens? :roll:
Pa is in ieder geval geen poedel, groenendaler of afgaan :roll:
Ach een het scheelt ook zoeken op de marktplaats naar de Berner pup want nu heb je er genoeg :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat een domme actie zeg zoiets voorkom je toch of je neemt direct maatregelen.
Als ik jou was zou ik alsnog NU SNEL naar de dierenarts gaan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: gedekte hond

Ongelezen bericht door malinois »

naomie 4 ever schreef:ik heb een vraagje mijn hondje is per ongeluk gedekt al weer 3 weken geleden ze was gewoon in mijn achter tuin maar mijn god wat zijn de reuen gehaaid als t op loopse dames aankomt ,
maar hoe weet ik nu zeker of ze in blijde verwachting is , kun je bij een hondje ook een echo laten maken of een scan oid

groetjes diana :blah:
:O: en dat bedenk je nu pas??? :denken:
als mijn hond ongewenst gedekt zou worden (wat niet gebeurd want daarom gaat mijn loopse teef nooit alleen op onderzoek uit!!!!!!!!!!!!) dan ging ik meteen zo'n prik halen de volgende dag niet 3 weken wachten en dan nog effe bedenken of er een echo gemaakt kan worden... tjongjonge en jij moet pups opvoeden.. weet nog niet eens of er bij een hond een echo gemaakt kan worden :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Het irritatie niveau stijgt weer... :roll:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Daphne schreef:Het irritatie niveau stijgt weer... :roll:
Als het zo warm is komen ze weer onder de stenen vandaan gekropen :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

we hebben al genoeg ongewenste pups rondhobbelen op deze wereld... 't is toch niet teveel gevraagd als je een ongecastreerde teef hebt lopen daar goed op te letten tijdens loopsheden en als er dan toch iets gebeurd (wat vrij lastig is als je goed oplet!) dat je dan toch meteen handeld en niet na 3 weken..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
Als het zo warm is komen ze weer onder de stenen vandaan gekropen :mrgreen:
als het warm is blijf je daar toch... ga je toch niet in de volle zon liggen bakken :denken: :mrgreen:
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

malinois schreef:
we hebben al genoeg ongewenste pups rondhobbelen op deze wereld... 't is toch niet teveel gevraagd als je een ongecastreerde teef hebt lopen daar goed op te letten tijdens loopsheden en als er dan toch iets gebeurd (wat vrij lastig is als je goed oplet!) dat je dan toch meteen handeld en niet na 3 weken..
Dat ben ik echt voor 100% met je eens.
Het is ook mijn irritatie niveau wat stijgt, als ik dus dit soort berichten lees.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Uit wat ik lees in het eerste berichtje is Diana er erg blij mee. dus zo "per ongeluk" is het blijkbaar niet gebeurd.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Buiten het feit dat het niet zo slim is om pas na 3 weken info te vragen, maak ik me ook zorgen over de honden. Je hebt 2 teven, 1 van 5 en 1 van 7 jaar oud, allebei dus op een leeftijd die niet echt handig is voor een eerste nest :denken: Ik weet niet welke van de 2 het is, maar het lijkt me een behoorlijk risico voor je hond om die pups te laten komen. Ik zou dus inderdaad een castratie overwegen waarbij ook de vruchten verwijderd worden, ook in het belang van je hond. :eek:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tineke

Inge schreef:Buiten het feit dat het niet zo slim is om pas na 3 weken info te vragen, maak ik me ook zorgen over de honden. Je hebt 2 teven, 1 van 5 en 1 van 7 jaar oud, allebei dus op een leeftijd die niet echt handig is voor een eerste nest :denken: Ik weet niet welke van de 2 het is, maar het lijkt me een behoorlijk risico voor je hond om die pups te laten komen. Ik zou dus inderdaad een castratie overwegen waarbij ook de vruchten verwijderd worden, ook in het belang van je hond. :eek:
Tja ik denk dat de belangen van de hond hiewr niet op de eerste plaats staan natuurlijk,het is ook zooooooooo leuk een nestje puppies. :evil:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Trina schreef:Uit wat ik lees in het eerste berichtje is Diana er erg blij mee.
ik hoop dat ze er nog net zo blij mee is als de moederhond per ongeluk overlijdt bij de bevalling of als het een nestje van 11 hondjes is die je aan de straatstenen niet kwijtraakt of je volwassen honden terugkrijgt waar geen land mee te bezeilen is.... :denken:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Daphne schreef:
malinois schreef:
Dat ben ik echt voor 100% met je eens.
Het is ook mijn irritatie niveau wat stijgt, als ik dus dit soort berichten lees.
Ik moest tijdens het lezen bijna op mijn handen gaan zitten om niet meteen een reactie op het forum te knallen. Heb daarna heeeeeel vlug het topic weggeklikt want ook bij mij steeg het irritatieniveau heel vlot.... :evil:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

volgens mij is ze een blokkie om. :19:
tineke

little-wolf schreef:volgens mij is ze een blokkie om. :19:
Of snel naar de dierenarts toegegaan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
zou heel verstandig zijn...
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

malinois schreef:
tineke schreef:
zou heel verstandig zijn...
Ik vrees dat we hier of met een trol of met een struisvogel te maken hebben.
Afbeelding
naomie 4 ever
geregistreerd lid

mijn gedekte hond

ik wil even reageren omdat er nu gedacht wordt dat ik geld wil verdienen
aan mijn hond dat er een mornib=ng after prik was wist ik ik heb er ook voor gebeld , en had zelfs de afspraak staan ,
maar er zijn mensen onder wie mijn ouders die een pup van mijn teefje willen daarom is besloten om het nestje te laten komen , maar ik wilde gewoon weten of ik een echo kan laten maken , maar ik heb al een afspraak met de dieren arts en volgende week gaan we een echo laten maken .
En niet denken dat het zielige hondjes zijn of worden want ik verzorg mijn dieren heel goed
en inderdaad ik heb een aantal weken geen internet gehad , dus daarom een late vraag en dat ik mijn hond nu ze waarschijnlijk 3 weken zwanger is zou laten aborteren of castreren geen denken aan ,
en ook de schuld van de per ongelukken dekking ligt niet alleen bij mij mijn hond was in mijn eigen achtertuin en die reu komt op MIJN terein , dus had ik die reu een rot schop moeten geven , nee want dat doe je ook niet als dieren liefhebber

met vriendelijke groeten mij en mijn ( zielige ) dieren
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Re: mijn gedekte hond

naomie 4 ever schreef:maar er zijn mensen onder wie mijn ouders die een pup van mijn teefje willen daarom is besloten om het nestje te laten komen ,
sorry als ik bot overkom maar lekkere ouders heb je dan.... je laat een teef dekken om je ras te verbeteren niet om nog meer mixhonden in asiels te laten sterven of te laten wegkwijnen!!! Je weet verdorie niks van de reu... erfelijkheid, karakter, ziektes ga maar door... die pups raak je aan de straatstenen niet kwijt en dan nog.. wat als later blijkt dat ze een erfelijke ziekte hebben en de mensen komen bij je terug met de hond en eisen hun geld terug en jij hebt 5 zieke volwassen honden??? hoe ga je dat oplossen?

en ook de schuld van de per ongelukken dekking ligt niet alleen bij mij mijn hond was in mijn eigen achtertuin en die reu komt op MIJN terein , dus had ik die reu een rot schop moeten geven , nee want dat doe je ook niet als dieren liefhebber

:denken: niet?? nou ik ben dierenliefhebber en ik doe het wel ik hou van mijn honden en laat ze niet ongewenst dekken door een of andere kneus uit de buurt.... die krijgt inderdaad een rotschop als hij zich niet laat wegjagen!!! Weet je wel welke risico's er bij een geboorte spelen?? volgens mij niet.. je weet nog niet eens of er een echo gemaakt kan worden hoe wil je in godsnaam die pups dan fatsoenlijk ter wereld brengen en ze opvoeden.... :boos: Tuurlijk je gaat er bij staan kijken en zegt: foei niet dekken hoor.... :19:
Afbeelding
naomie 4 ever
geregistreerd lid

mijn teef

ik weet inmiddels hoe jullie er over denken , maar er zijn genoeg mensen die niet perse een ras hondje willen
mijn 3 honden zijn ook alle 3 kruisingen of tenminste de herkomt is niet geheel duidelijk
en vaak zijn kruisingen sterke hondjes , maar verder is dit mijn probleem
had gewild dat ik mijn vraag nooit op dit forum had gezet , en ik ken mensen waarvan de teef elke loopsheid gedekt wordt veel te vaak , en dat is met de geboorte goed gegaan , de zogezegde broodfokkers wordt ik ook niet vrolijk van .
maar dat is verder geen excuus
ik weet wel dat als ik die o reu of een andere vreemde reu in mijn achertuin zie dan krijgt ie inderdaad een t rotschop en ik heb echt niet gestaan foei niet dekken ,
maar ik zal hier volgende week vertellen wat er uit de echo is gekomen
M@ri@nne
Zeer actief

Re: mijn teef

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

naomie 4 ever schreef:ik weet inmiddels hoe jullie er over denken , maar er zijn genoeg mensen die niet perse een ras hondje willen
mijn 3 honden zijn ook alle 3 kruisingen of tenminste de herkomt is niet geheel duidelijk
en vaak zijn kruisingen sterke hondjes , maar verder is dit mijn probleem
had gewild dat ik mijn vraag nooit op dit forum had gezet , en ik ken mensen waarvan de teef elke loopsheid gedekt wordt veel te vaak , en dat is met de geboorte goed gegaan , de zogezegde broodfokkers wordt ik ook niet vrolijk van .
maar dat is verder geen excuus
ik weet wel dat als ik die o reu of een andere vreemde reu in mijn achertuin zie dan krijgt ie inderdaad een t rotschop en ik heb echt niet gestaan foei niet dekken ,
maar ik zal hier volgende week vertellen wat er uit de echo is gekomen
:blah: :blah: :blah: :blah:
Hopelijk vinden je ouders het nog net zo leuk als de moederhond er iets aan over houd, komt te overlijden, jullie met dode puppies of wat dan ook zitten.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Re: mijn teef

M@ri@nne schreef:
:blah: :blah: :blah: :blah:
Hopelijk vinden je ouders het nog net zo leuk als de moederhond er iets aan over houd, komt te overlijden, jullie met dode puppies of wat dan ook zitten.
nou dat heb ik nou al 3 x gevraagd inmiddels maar krijg er steeds maar geen antwoord op... :boos:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”