Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dina moet op dieet :S

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

dina moet op dieet :S

Ongelezen bericht door Ellemieke »

Zijn dinsdag terug gekomen uit Griekenland en ebben vandaag Dina uit het pension opgehaald, en mijn god, die hond is DIK geworden.

ongeloofelijk.. hoe ze dat beest in die 3 weken zo dik hebben gekregen..

Dus dina mag lijnen..
T is helaas te warm voor dina om te gaan fietsen (ik roep, gooi er nog maar een paar graden bij, kan geen kwaad, lekker toch?) Dus dat valt al af...
Nou ja, holland kenende is het volgeden week weer koud rot weer :( Gaan we dan wel fietsen..

Anyways.. nog tips om r wat te helpen?
Zet r eerst een paar dagen op vers vlees, want het voer dat ze daar kreeg is dus niks voor haar (mn zusje moest dina naar t pension brengen, was al moeilijk genoeg, kon dr ook niet nog eens opdracht bij doen over eigen voer mee,lol). Wou haar daar na ongeveer 40 gram minder voer per dag geven (180 gram ipv 210) of is dat te veel geminderd?
Zie t wel hoor, als die kilo's (overdreven maar goed) er maar af gaan.

Bedankt!

Ellemieke
Laatst gewijzigd door Ellemieke op 30 jul 2004 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
IsaMakura
geregistreerd lid

Re: dina moet op dieet :S

Ongelezen bericht door IsaMakura »

Ellemieke schreef:Wou haar daar na ongeveer 40 gram minder voer per dag geven (180 gram ipv 110) of is dat te veel geminderd?

Bedankt!

Ellemieke
Rekenen is niet je sterkste kant denk ik. :eek:

Maar succes met je hond.
IsaMakura©
Ellemieke
Actief
Contacteer:

IsaMakura schreef:
Ellemieke schreef:Wou haar daar na ongeveer 40 gram minder voer per dag geven (180 gram ipv 110) of is dat te veel geminderd?

Bedankt!

Ellemieke
Rekenen is niet je sterkste kant denk ik. :eek:

Maar succes met je hond.
ooops....

erm normaal krijgt ze 210 gram.. maar idd, heb nooit kunnen rekenen.. (en zal ik ook nooit kunnen,lol)
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

mens, kan jou het schelen. het is maar een hond.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

linlin schreef:mens, kan jou het schelen. het is maar een hond.
:80: ben jij wel wijs? een dikke hond is ook niet gezond hoor.

(oh ik vat hem denk ik al. heb net een ander topic gelezen. neem aan dat je daarom zo regeert)

ellemieke, je kan gewoon op het oog voeren. vind je haar te dik, geef je wat minder. vind je dur te mager, geef je haar meer. :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jemig. Wordt je weggebracht door iemand die je vaag kent. Zit je een tijdlang ergens in een pension. Krijg je niet eens je eigen eten
Ben je superblij dat je weer door je baasjes wordt opgehaald. Zeggen ze dat je te dik bent geworden. Mag je gelijk op dieet als je weer thuis bent :denken:

Maar even:
Ik ben zeker van mening dat je die overtollig kilootjes er zo snel mogelijk af moet krijgen, Ellemieke. Maar ga niet gelijk streng dieeten. Laat je hondje eerst gewoon maar blij zijn dat hij weer thuis is.
Fietsen kan wel trouwens. Vanavond als het donker is. Of morgenochtend vroeg, lekker nog het koele asfalt. Laat die hond eerst even genieten van het lekker thuiskomen....
Marion.

Ellemieke schreef:Zijn dinsdag terug gekomen uit Griekenland en ebben vandaag Dina uit het pension opgehaald, en mijn god, die hond is DIK geworden.
Ik snap nog iets niet, geloof ik :N:
Dinsdag teruggekomen uit Griekenland. Vandaag je hond gehaald?????
DebbieK
Actief

Ongelezen bericht door DebbieK »

sperciebonen dieet blijkt te helpen is ons al vele malen verteld (niet dat Max te dik ik hoor :mrgreen: )
In plaat van brokken geef je dezelfde hoeveelheid sperciebonen, dat schijnt erg te vullen en ze worden er niet dik van. Je kunt natuurlijk ook half om half doen :wink:
Groetjes Debbie en een poot van MAX!
Afbeelding
Marion.

DebbieK schreef:sperciebonen dieet blijkt te helpen is ons al vele malen verteld (niet dat Max te dik ik hoor :mrgreen: )
In plaat van brokken geef je dezelfde hoeveelheid sperciebonen, dat schijnt erg te vullen en ze worden er niet dik van. Je kunt natuurlijk ook half om half doen :wink:
Ook leuk. Kom je thuis na 3 weken vreemde omgeving, krijg je alleen maar weke sperciebonen te vreten. Hoeraaaaaa, ik ben weer thuis :denken:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zeker een pension met weinig beweging?
Ik zou Dina eerst laten wennen en dan de hoeveelheid voer halveren. Dan is ze binnen een paar weken weer op gewicht. Vers geven is wel een goed idee, daar raken ze meestal verzadigder van dan van brokken.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Pfff wie doet zijn hond nou 3 weken in een pension.
En als je dat al doet spreek je toch gewoon af dat ze haar eigen eten te eten krijgt? Dan had je deze problemen niet gehad.
Maar wat Linlin al zegt... het is toch maar een hond, wat boeit jou het nou.
Groetjes Rob
Ellemieke
Actief
Contacteer:

Ik snap nog iets niet, geloof ik
nou, dinsdag avond om 10 uur thuis..
heb je wel 2 dagen nodig om de caravan uit te pakken, op te ruimen, was doen...
hadden geen tijd om die hond eerder op te halen.

EN waar moet je je hond anders laten? Aan boom binden gaat ook niet he :wink:
dus pension is enige oplossing.
Ze is al een weekje korter geweest omdat mn zusje en dr vriendje op de hebben gepast.

denk niet dat ze miner dik terug gekomen was als ze dr eigen eten had gehad, bedoel, je ziet t toch wel wanneer eenhond te dik wordt? geef je vanzelf minder.

a joh, t is er zo weer af...t is een jong beest.. rent veel... een paar weekjes en t is weer goed.

en eerst een paar dagen vers voer..en dan wat minder droog...
Marion.

Ellemieke schreef:nou, dinsdag avond om 10 uur thuis..

EN waar moet je je hond anders laten? Aan boom binden gaat ook niet he :wink:
dus pension is enige oplossing.
Ze is al een weekje korter geweest omdat mn zusje en dr vriendje op de hebben gepast.
Zoooooooooo, heef Dino even mazzel dat je zusje er een week op gepast heeft zeg!

Maar ik snap je helemaal hoor. Als ik nog helemaal de caravan moet uitpakken en alle wassen moet doen, dan heb ik ook geen tijd voor een hond.
Zeker niet voor DIE hond. Die wacht nog maar even hoor :pffff:

En dan ook nog durven klagen dat DIE hond zo dik is geworden.... Ga je schamen!
Antoinet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Antoinet »

Ellemieke schreef:
Ik snap nog iets niet, geloof ik
nou, dinsdag avond om 10 uur thuis..

Nu zou ik mijn honden nooit in een pension doen(dan maar geen vakantie naar een ver land).
Maar goed,als het wel zo zou zijn en ik kom terug van vakantie,dan zou die was toch wel ff kunnen wachten en wil ik zo snel mogelijk mijn hondje(s) terug.Oftewel ik zou toch echt tijd maken om ze op te halen.
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Afbeelding
Marion.

Antoinet schreef:die was toch wel ff kunnen wachten en wil ik zo snel mogelijk mijn hondje(s) terug.Oftewel ik zou toch echt tijd maken om ze op te halen.
Ik zou niet kunnen wachten tot ik m'n hondje op kon halen. Die was ligt er volgende week ook nog wel.
Ik ga wel eens alleen op wintersport (Pieter blijft dan thuis bij de honden), maar ik wil toch echt wel heel graag dat Pieter dan in Rotterdam op het Centraal Station staat, mèt de honden (en dan krijgen eerst de honden een knuffel, dan pas Pieter hahaha)

Jemig, ik moet er niet aan denken. Mijn honden hier vlakbij in het pension, terwijl ik die hoognodige was moet doen :jank:
Antoinet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Antoinet »

Marion. schreef:
Antoinet schreef:die was toch wel ff kunnen wachten en wil ik zo snel mogelijk mijn hondje(s) terug.Oftewel ik zou toch echt tijd maken om ze op te halen.
(en dan krijgen eerst de honden een knuffel, dan pas Pieter hahaha)
Groot gelijk,Pieter wacht maar ff :mrgreen: Als ik thuiskom uit mijn werk worden hier ook eerst de hondjes uitgebreid begroet en daarna komt Daniel pas aan de beurt :mrgreen:
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Ellemieke schreef: nou, dinsdag avond om 10 uur thuis..
woonde jij niet nog bij je ouders thuis?
Marion.

Antoinet schreef:Groot gelijk,Pieter wacht maar ff :mrgreen: Als ik thuiskom uit mijn werk worden hier ook eerst de hondjes uitgebreid begroet en daarna komt Daniel pas aan de beurt :mrgreen:
Alleen maar als hij héél erg lief is hoor hahaha, hij moet er wel iets voor doen :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je moet gewoon hetzelfde doen als je altijd deed, dan wordt je hond ook weer hetzelfde als vantevoren. Het is een evenwicht. Nu heeft ze niet bewogen en dus is ze dik, als ze weer gewoon uitgelaten wordt gaat dat vanzelf weer weg.

Eenmaal wat dikker betekend niet dat er gelijnd moet worden, ikzelf geef zelfs de voorkeur aan niet lijnen in dit geval, dan sol je met haar gewicht. Wat er in 3 weken aanzit is er zo weer af :wink:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Kort samengevat:
Je hebt hondenmensen en mensen met honden.
Topicstarter is duidelijk 1 uit de laatste categorie.
Sneu voor Dina, maar aan de andere kant heb ik ook nog nooit veel positieve berichtjes over haar gelezen, dus misschien was ze in het pension wel beter af.
Ik ga niet op vakantie, kan m'n honden niet missen.
Kan me niet voorstellen dat ik ze 3 weken in een pension zou rotten voor mijn lol :jank:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou nou mensen, we oordelen wel weer heel vlot geloof ik.
Ze laat die hond veel uit, heeft vanalles gedaan om het pittige gedrag eruit te krijgen, woont thuis en heeft dus weinig te zeggen over hoe en wat met de hond en ik ben het helemaal met haar eens dat een hond op de grond "kan" let wel kan.
Verder doet half Nederland zijn hond in het pension, ieder zijn ding. Ik doe het ook niet maar er zijn zat honden die het prima doen daar. Ook voor drie weken.
Naar ik begrijp is het geen hondje dat alles en iedereen even leuk vindt dus ik kan me voorstellen dat je een hond die uitvalt of pittig is niet naar iemand brengt.

Vanwaar deze harde veroordeling van iemand die niet eens baas in eigen huis is? Deze hond zit 3 weken in een kennel, er lopen mensen mee op dit forum die hun hond 365 dagen per jaar in een hok hebben zitten en ik hoor niks :denken:
Afbeelding
Marion.

Ellemieke schreef:a joh, t is er zo weer af...t is een jong beest.. rent veel... een paar weekjes en t is weer goed.
en eerst een paar dagen vers voer..en dan wat minder droog...
Je hebt wel geluk, trouwens. Mijn "beest" was ook jong, rent ook veel, maar de kilootjes gaan er niet af. Je mag jezelf gelukkig prijzen :wink:

En je hebt wel Dino een hele dikke knuffel gegeven omdat zij zo braaf was in het pension?
Hanarts
Vaste gebruiker

Dieet

Ongelezen bericht door Hanarts »

:cheer: Waarom zijn er zoveel negatieve reakties over pension/kennel?
Onze honden hebben een paar jaar bij een B.C.kennel "gelogeerd"! Wel ongeveer 8 stuks bij elkaar. Gezelliger dan in een pension uiteraard. Hadden het prima naar de zin, het enige was dat na de 1e keer Ziggy aardig wat kilootjes was aangekomen. Ik weet dat hij alle bakken probeert leeg te eten, maar was vergeten dit door te geven!
Dieetvoer van de dierenarts (R/D van Hills) is het enige wat helpt bij Ziggy. Beetje aan de dure kant maar het helpt in ieder geval!
Jammer genoeg is de kennel er mee gestopt, werd te druk, dus nu gaan ze al jaren 2 of 3x per jaar naar het Zuiden. Voordeel van meenemen is dat ik geen heimwee meer naar ze heb(belde wekelijks om te vragen hoe het met ze ging).
Groetjes en succes met je hond!
Hanny :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”