Hallo!
Ik wil graag versvlees gaan voeren, gecombineerd met versvlees.
Maar ik weet niet zo goed ho ik dat nou moet doen.
Het gaat oom een labrador van 20 kg die 2 jaar is. Ze krijgt nu Prins brokken, daarvan moet ze 300 gram op een dag hebben.
In de folder van Prins staat dat bijvoeren af te raden is, kan het dan wel?
En het versvlees dat ik gebruik is van Rodi.
Hoe kan ik haar voerindeling maken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Combinatie brokken en versvlees, hoe te doen?
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je kan het beste de brokken en het versvlees apart geven.
En daar zijn een paar mogelijkheden in: een paar dagen versvlees en een paar dagen brokken geven of 's morgens brok en 's avonds versvlees (of andersom
)
Over het algemeen geef je van versvlees iets meer dan van brokken. Op de verpakking van Rodi staat wel aangegeven wat de richtlijn is. Als je dat in de eerste instantie aanhoudt, kun je daarna met het oog voeren, dus iets meer of minder geven naar gelang het gewicht van je hond afneemt of toeneemt.
Wat je voor jezelf moet nagaan is of je de hoofdmaaltijd vers of brok wilt geven. Dat bepaalt ook de hoeveelheid die je geeft.
Geef je de hoofdmaaltijd versvlees en dat zou bijvoorbeeld 400 gram op een dag moeten zijn, dan geef je 300 gram en 100 gram brok.
Mijn ervaring is dat je dan vanzelf met de brok gaat minderen of meer geven om het gewicht op orde te houden van de hond, omdat dat het makkelijkst is.
En daar zijn een paar mogelijkheden in: een paar dagen versvlees en een paar dagen brokken geven of 's morgens brok en 's avonds versvlees (of andersom

Over het algemeen geef je van versvlees iets meer dan van brokken. Op de verpakking van Rodi staat wel aangegeven wat de richtlijn is. Als je dat in de eerste instantie aanhoudt, kun je daarna met het oog voeren, dus iets meer of minder geven naar gelang het gewicht van je hond afneemt of toeneemt.
Wat je voor jezelf moet nagaan is of je de hoofdmaaltijd vers of brok wilt geven. Dat bepaalt ook de hoeveelheid die je geeft.
Geef je de hoofdmaaltijd versvlees en dat zou bijvoorbeeld 400 gram op een dag moeten zijn, dan geef je 300 gram en 100 gram brok.
Mijn ervaring is dat je dan vanzelf met de brok gaat minderen of meer geven om het gewicht op orde te houden van de hond, omdat dat het makkelijkst is.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Vaste gebruiker
Ik haal s`avonds het vlees uit de vrieser, en dan kan het een nacht ontdooien.s`morgens het vlees en dan s`avonds de brokken geven.Ik las dat je Rodi wilt geven,daar heb je veel keus in, en probeer gewoon veel smaken uit en varieer,dan krijg je mogelijk een makkelijke eter.In het begin kan het raadzaam zijn om een paar dagen te beginnen met pens ( niet de blanke van Rodi,maar de andere).Succes en groetjes,Frans