Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling...

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sample schreef:Is het niet zo dat een hondenvereniging van alles aanbiedt? Van gehoorzaamheid tot flyball en behendigheid enzo?
nee een africhtingsvereniging biedt over het algemeen alleen africhting aan soms gecombineerd met EG maar meer ook niet... er zijn natuurlijk uitzonderingen maar veel zijn er niet die meer dan africhting hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

sample schreef:Dan is het verhaal wat anders natuurlijk :wink:

Alhoewel ik dan nog niet vind, dat je als instructeur alléén aandacht zou moeten besteden aan de toppers.
Een KNPV vereniging werkt niet met een instructeur…Iedereen “bemoeitâ€
malinois
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:
sample schreef:Dan is het verhaal wat anders natuurlijk :wink:

Alhoewel ik dan nog niet vind, dat je als instructeur alléén aandacht zou moeten besteden aan de toppers.
Een KNPV vereniging werkt niet met een instructeur…Iedereen “bemoeit” zich met iedereen.Je bespreekt met elkaar hoe je iets aan gaat pakken…tenminste..zo zou het moeten gaan.En eigelijk is het daar zo dat de hond die een bepaalde oefening niet of slecht onder de knie heeft/krijgt meer aandacht krijgt.
ja maar africhting is veel individueler dan andere hondensporten. Je traint er voor jezelf en je hond. Niet met 10 man hetzelfde rondje tegelijk lopen. Je traint wat jouw hond nodig heeft op dat moment.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Hetzelfde als bij Kynotrain dus, alhoewel ze daar geen africhting zoals jullie bedoelen doen...
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Ik vind dat juist de honden die minder zijn meer aandacht verdienen. Vaak zijn dit ook honden van groenere geleiders en die hebben helemaal meer aandcht nodig . Ik zelf loop mijn eigen programma als ik train omdat ik weet wat de knelpunten zijn van mijn hond met af en toe een opmerking van de instructeur terwijl iemand die wat groener is continu "geholpen"word.
Afbeelding
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Minder, nee dat zie ik niet zo. Ieder komt er immers om op eigen niveau les te krijgen.

Op zich kan je door bewust kijken en luisteren je eigen niveau al dan niet bewust ook wel wat optrekken als je in het gezelschap van een betere combinatie vertoeft; wordt je wellicht nog wat oplettender, fanatieker en/of gemotiveerder van.
Andersom echter denk ik dat wanneer jij in een "groepje" terechtkomt waarin je meer aan je lot overgelaten wordt terwijl alle aandacht naar de "minder goeden" gaat, je een beetje een spek-en-bonen-gevoel krijgt waardoor je misschien wat minder zorgvuldig of lakser zou kunnen gaan worden...
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ragverp schreef:Ik vind dat juist de honden die minder zijn meer aandacht verdienen. Vaak zijn dit ook honden van groenere geleiders en die hebben helemaal meer aandcht nodig . Ik zelf loop mijn eigen programma als ik train omdat ik weet wat de knelpunten zijn van mijn hond met af en toe een opmerking van de instructeur terwijl iemand die wat groener is continu "geholpen"word.
Bij mij is het inderdaad zo dat ik bv. tijdens het appèlgedeelte meer begeleiding krijg. Niet omdat Marouck dat niet goed doet (dat is juist haar sterkere punt) maar omdat ik echt de handicap heb van de gehoorzaamheid uit het verleden. Ik blijk onbewust nogal in te werken en bv. met het voorroepen ga ik steeds de fout in door eerst Maroucks naam te roepen en dat mag niet :mrgreen: Na 10 minuten appèl gutst het zweet me dan ook echt over de rug. :wink:
Het bijtwerk wordt echt aangepast aan Marouck, stapje voor stapje wordt dat opgebouwd. We zitten nu op een jute mouw en dat ging goed....vorige week echter is waarschijnlijk de lange lijn om haar poten gedraaid waardoor ze piepte en losliet. Afgelopen keer was ze gretig genoeg maar beet steeds pas de tweede poging goed in. We hebben nu een klein stapje teruggezet en ze hebben Marouck een paar keer bewust laten missen en haar "gefrustreerd", ze wilde dolgraag de mouw maar steeds werd die net op het laatste moment weggetrokken. Op het einde mocht ze nog een keer komen op een paar meter afstand en toen beet ze dus wel weer in 1x goed in. Op die manier passen ze zich dus steeds aan aan de hond, echt heel prettig voor mij.
Vlak voor grotere wedstrijden is het wel even zo dat de aandacht voornamelijk naar de wedstrijdhonden gaat, maar ik ben ervan overtuigd dat er als ik straks voor het VZH examen zit er ook weer extra tijd naar mij toegaat. Voorlopig is het in ieder geval goed verdeeld, de eerste grote wedstrijd is het WK alle rassen en die is in september, dus de komende weken is het gewoon aandacht voor iedereen!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef:Ik vind dat juist de honden die minder zijn meer aandacht verdienen. Vaak zijn dit ook honden van groenere geleiders en die hebben helemaal meer aandcht nodig . Ik zelf loop mijn eigen programma als ik train omdat ik weet wat de knelpunten zijn van mijn hond met af en toe een opmerking van de instructeur terwijl iemand die wat groener is continu "geholpen"word.
ja ik train het apelgedeelte ook voornamelijk zelf alleen als ik iets doe wat ik zelf niet doorheb bijvoorbeeld krijg ik het wel te horen van iemand maar over het algemeen train ik dat gedeelte voor mezelf, toen ik net begon werd ik daarin goed begeleid, maar nu weet ik wat ik moet doen dus kan ik het best zelf alleen als ik het echt niet meer weet dan vraag ik het wel. Alleen het bijtgedeelte wordt echt hond voor hond gedaan en dan krijg je alle aandacht.
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Op dit moment zijn wij officieel met 6 leden, waarvan er 2 niet zelf met de hond (kunnen) trainen en waarvan er een paar wisselend afwezig zijn. Vaak trainen we dan ook met 4 man op het veld en soms maar met z'n 2-en.

Ik,als beginner, doe heel veel appél alleen, maar aangezien oefenen en oefenmethodes thuis veel besproken worden gaat dat me redelijk goed af. Scheelt ook dat ik al wat IPO ervaring heb. Ik geef zelf aan als ik hulp ergens bij nodig heb of vraag eens om een "toetsing " van mijn eigen bevindingen. Waardoor ik weer verder kan en bepaalde aandachtspuntjes heb.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Tuurlijk gaat bij ons vlak voor wedstrijden en examens de aandacht uit naar die gene die meedoen of opmoeten en worden er vaak zelfs extra avonden ingepland om het allemaal lekker scherp te krijgen. Manwerk is ook bij ons helemaal onder begeleiding en speuren trouwens ook.Zo rond de pakwerkers kwalificatie dagen gaat bij ons dan ook speciaal extra aandacht richting de pakwerkers. Verder lopen wij vaak met een hond of 6 op het veld omdat we anders pas om 22:00 sávonds klaar zijn op zaterdag. Op de een of andere manier zijn wij bij de rottweilers allemaal groot hond bezitter.. er zijn erbij die met 4 honden trainen ...
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ragverp schreef:Tuurlijk gaat bij ons vlak voor wedstrijden en examens de aandacht uit naar die gene die meedoen of opmoeten en worden er vaak zelfs extra avonden ingepland om het allemaal lekker scherp te krijgen. Manwerk is ook bij ons helemaal onder begeleiding en speuren trouwens ook.Zo rond de pakwerkers kwalificatie dagen gaat bij ons dan ook speciaal extra aandacht richting de pakwerkers. Verder lopen wij vaak met een hond of 6 op het veld omdat we anders pas om 22:00 sávonds klaar zijn op zaterdag. Op de een of andere manier zijn wij bij de rottweilers allemaal groot hond bezitter.. er zijn erbij die met 4 honden trainen ...
Dat scheelt dan bij ons ook wel.
Het is maar een klein clubje en zowat de helft van de honden bestaat uit pups tussen de 8 maanden en een jaar ongeveer. Dan een paar jonge honden en een paar wedstrijdhonden. In totaal maar 4 honden geloof ik die IPO III hebben op dit moment, de rest moet geloof ik eerst nog allemaal voor VZH :wink: Er is voor ik lid werd een splitsing geweest, een aantal oud-leden heeft een eigen club opgericht. Nadat ik erbij ben gekomen zijn er nog een stuk of 4 aspirantleden bijgekomen, dus echt weer een club met honden in opleiding vanaf de start :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

in een goede club is africhten een teamsport, iedereen werkt mee en denkt mee over elke hond. uiteraard is elke hond bij zijn eigen baas.
Een hond africhten is het werk van de geleider, de pakwerker en heel de club. Een hondenclub is geen dienstverlenende instelling, waar iedereen eens even langs loopt om zijn hond te laten africhten. zo werkt het niet.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Bij ons op de club wordt iedereen ook gelijkwaardig 'geholpen', inderdaad de honden die voor een examen/wedstrijd staan krijgen even wat meer tijd maar verder, iedereen hetzelfde.

Nu is Hera een erg leuk hondje en doet het erg goed, behoorlijk driftig, wil dolgraag werken, enorme apporteerdrift enz. Natuurlijk is het leuk voor een trainer zo'n hondje mee te helpen en er alles uit te halen wat erin zit, nu zouden wij het natuurlijk ook leuk vinden als ze straks hoog meek an draaien op wedstrijden maar het hoeft voor ons niet perse.
Zo zit er nog iemand bij ons op de club die zijn hond in de eerste plaats voor thuis heeft en die het gezellig vind om zo met zijn hond intensief bezig te zijn, zijn hondje is niet super en alles duurt dan ook wat langer maar wat was iedereen trots toen hij eindelijk na 2 jaar zijn ipo1 op zijn hondje kon zetten.....want 2 jaar geleden riepen veel 'bezoekers' 'ach dat wordt niks met die hond'...en nu met veel inspanning en geduld krijgt hij het toch voor elkaar....met behulp van die trianers!!
:pffff:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”