Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overgeven na botten
Moderator: moderatorteam
- Daphne
- Zeer actief
Overgeven na botten
Hoi allemaal,
Lady geeft sinds een paar keer s'ochtends over als ze de avond ervoor botten heeft geven.
Het is geel gal met kleine stukjes bot erin.
Het maakt niet uit wat voor botten het zijn, ze doet het bij kip, lam en kalf.
Nu heb ik wel eens gelezen dat honden niet verteerbare stukjes uitbraken maar aangezien zij dit nooit gedaan heeft vraag ik me dus af of ik hier iets aan kan doen?
Misschien door middel van het eetpatroon te veranderen?
Lady geeft sinds een paar keer s'ochtends over als ze de avond ervoor botten heeft geven.
Het is geel gal met kleine stukjes bot erin.
Het maakt niet uit wat voor botten het zijn, ze doet het bij kip, lam en kalf.
Nu heb ik wel eens gelezen dat honden niet verteerbare stukjes uitbraken maar aangezien zij dit nooit gedaan heeft vraag ik me dus af of ik hier iets aan kan doen?
Misschien door middel van het eetpatroon te veranderen?
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Lady is toch ook al vrij oud? Wuilus doet het ook nl. Vroeger nooit en nu spuugt ze zelfs smorgens als ze een kalfsoor heeft gehad, gal met kleine witte stukjes erin. Met een kippepoot ook, kleine botfragmenten. Ik denk dat haar maag minder sterk aan het worden is en ze zich zo van de moeilijke stukjes ontdoet. Eerder heeft ze dat nl nooit gehad en ze is er verder ook niet ziek van, gewoon even casual uitkotsen als ze smorgens opstaat, in huis dus
, en dan lekker wandelen 

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Daphne
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
Ja, Daphne, Beertje heeft dat tegenwoordig ook. Vroeger nooit last van, maar de oude man trekt het blijkbaar toch niet zo goed meer. Is er ook niet ziek van, gewoon spugen en klaar.
Op zich is het niet normaal (heb ik vernomen van mensen die al jaren barfen, ook met oudere honden) maar als je er vanuit gaat dat zowel Lady, als Wuilus (toch?) en Beertje vroeger gewoon brokkenhonden waren en dus pas op latere leeftijd hun darmen echt aan het werk werden gezet, kan het dus gewoon betekenen dat hun darmen er toch niet sterk genoeg voor zijn op hun oude leeftijd. Niks aan de hand, gewoon geen hardere botten meer geven, maar wat kippenbotten en gewoon lekker varieren met het vlees.
Zo ben ik er bij Beertje achter gekomen dat hij meer behoefte heeft aan groente/fruit mix, dus dat krijgt hij nu vaker. En dan maar wat minder vaak botten.
Op zich is het niet normaal (heb ik vernomen van mensen die al jaren barfen, ook met oudere honden) maar als je er vanuit gaat dat zowel Lady, als Wuilus (toch?) en Beertje vroeger gewoon brokkenhonden waren en dus pas op latere leeftijd hun darmen echt aan het werk werden gezet, kan het dus gewoon betekenen dat hun darmen er toch niet sterk genoeg voor zijn op hun oude leeftijd. Niks aan de hand, gewoon geen hardere botten meer geven, maar wat kippenbotten en gewoon lekker varieren met het vlees.
Zo ben ik er bij Beertje achter gekomen dat hij meer behoefte heeft aan groente/fruit mix, dus dat krijgt hij nu vaker. En dan maar wat minder vaak botten.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
- Erelid
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Ja, goed. Kipvleugeltjes en karkasjes geven geen enkel probleem.ien schreef:en hoe gaat het nu??Roelfien schreef:Zo ben ik er bij Beertje achter gekomen dat hij meer behoefte heeft aan groente/fruit mix, dus dat krijgt hij nu vaker. En dan maar wat minder vaak botten.

En groenvoer gaat er bij hem altijd prima in. Geen spugen meer.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
- Zeer actief
Ik geef Wuilus nog steeds regelmatig brokken, ze doet het niet zo denderend op vers, incontinentie, spugen en ook wel diaree. Dus een keer of 3 per week vers is voor haar genoegRoelfien schreef:Op zich is het niet normaal (heb ik vernomen van mensen die al jaren barfen, ook met oudere honden) maar als je er vanuit gaat dat zowel Lady, als Wuilus (toch?) en Beertje vroeger gewoon brokkenhonden waren en dus pas op latere leeftijd hun darmen echt aan het werk werden gezet, kan het dus gewoon betekenen dat hun darmen er toch niet sterk genoeg voor zijn op hun oude leeftijd.

Het kotsen na botten of oren lijkt bij haar ook echt in de maag te zitten, daar komen die botscherven ook uit met spugen dan.
Ik vind het niet erg behalve dat ik hier en daar wel plekken in de planken heb omdat ze toch steeds op dezelfde plaatst spuugt

-
- Erelid
- Contacteer:
Roelfien schreef:Ja, goed. Kipvleugeltjes en karkasjes geven geen enkel probleem.ien schreef:en hoe gaat het nu??Roelfien schreef:Zo ben ik er bij Beertje achter gekomen dat hij meer behoefte heeft aan groente/fruit mix, dus dat krijgt hij nu vaker. En dan maar wat minder vaak botten.
En groenvoer gaat er bij hem altijd prima in. Geen spugen meer.

klinkt goed!!
Misschien is het een fase en kan je op een keer weer eens wat andere botten geven als afwisseling.
probeer dan geit eens.
is wat minder vet.

- Roelfien
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
- Daphne
- Zeer actief