Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaffen naar deurbel en kinderen!!
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Goh Angus, wilde ik net gaan reageren op je postje voor deze omdat ik vond dat je daar toch al iets genuanceerder in was dan beweren dat borstelen pure agressie was en dan reageer je toch ineens wel heel aanvallend.
Ik geloof nooit in de meerderheid en ook niet wat in alle boeken staat. Ja, ik kijk wel naar mijn eigen honden omdat je daar nou eenmaal elke dag mee te doen hebt en daar ook van kan leren. Dat wil niet zeggen dat ik niet opensta voor andere meningen en als deze meningen mij aanspreken zelfs mijn eigen mening aanpassen. Daarom was ik ook benieuwd naar waar jij gelezen had dat borstelen agressie was.
Spijtig dat je niet verder wel discusseren hierover, dit is tenslotte een discussieforum.
Ik geloof nooit in de meerderheid en ook niet wat in alle boeken staat. Ja, ik kijk wel naar mijn eigen honden omdat je daar nou eenmaal elke dag mee te doen hebt en daar ook van kan leren. Dat wil niet zeggen dat ik niet opensta voor andere meningen en als deze meningen mij aanspreken zelfs mijn eigen mening aanpassen. Daarom was ik ook benieuwd naar waar jij gelezen had dat borstelen agressie was.
Spijtig dat je niet verder wel discusseren hierover, dit is tenslotte een discussieforum.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tsja..als je daar je info vandaan haalt zou ik ook gaan vissen!Angus schreef:Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn in het wetenschappelijk onderzoek wat aantoont dat borstelen alleen als agressie bewezen is, dan verwijs ik die door naar de volgende link:
http://www.dnt-inc.com/barhtmls/knittech.html
De groeten!

Kan je ieder geval je haakje goed aan de lijn knopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Zeg Agnus heb jij een slechte jeugd gehad of zo, of geen kleuter school.Angus schreef:Dé boeken?Niekie schreef: Hoezo eigenwijs portret??!![]()
Borstelen betekent opwinding. Het kan agressie betekenen, maar dat hoeft niet. 5 mensen hier spreken je tegen maar je meent nog je gelijk te moeten halen. Lees de boeken er maar eens op na. Wetenschappelijk bewezen........
Als het daar in staat is het waar denk ik he?
Ik heb hier boeken over wolven die oma's opeten, daarna hun kleren aantrekken en vervolgens de kleindochter proberen te strikken. Ik heb ook boeken over eenden met een hoge hoed die dagelijks in hun geldpakhuis rondjes zwemmen. Ik heb ook boeken waarin staat dat pups gebaat zijn bij prikbanden, boeken vol rasfoto's van honden met aangeknepen staarten, boeken waar in staat dat alles op te lossen is met medicatie, boeken die adviseren pups een flinke correctie te geven als ze trekken aan de riem, boeken die uitleggen dat een hond wel degelijk snapt waarvoor hij gestraft wordt al is het kwaad 3 uur eerder geschied en boeken waarin staat dat borstelen alleen maar opwinding is.
Ik haal mijn informatie liever bij gediplomeerde mensen die iets bewezen hebben in hun vak.
De meeste boeken komen nog wel eens van pas als er een tafel scheef staat.
Natuurlijk heeft de meerderheid altijd gelijk. Ooit was het normaal dat negers met de zweep kregen, want de meerderheid vond dat ze flink wat minder rechten hadden als blanken. Wat dat betreft... als 5 mensen het zeggen, én het staat in de boeken, dan is er geen twijfel meer over mogelijk, that's the way it is. Goed beredeneerd, lieverd.
Het maakt ook helemaal niks uit wat er op dit forum gepost wordt, want bijna niemand is op zoek naar informatie, wel naar manieren om één of andere frustratie te compenseren. Het oneindige "niet lezen", zichelf aangevallen voelen en "woordjes pikken om op te hakken" maakt dat dit forum niet veel meer inhoud heeft als de gemiddelde breiclub.
Voor het kleine groepje mensen die denken op deze manier iets te leren is het wel jammer, hier vliegen meningen van leken, verpakt als die van deskundigen over en weer of het niets is.
Mensen die referen naar hun eigen huissituatie als voorbeeld voor een oplossing zetten zaken neer waaruit blijkt dat ze zelf nog heel wat te doen hebben. Er zijn beginnende honden-bezitters die deze adviezen opvolgen met alle gevolgen van dien.
Dit laatste bericht van mij was een poging om een brug te slaan tussen de opvattingen die "de meerderheid" heeft en hetgeen ik eigenlijk bedoel te zeggen. Maar ook dit was weer verspilde energie omdat het kennelijk belangrijker is om elkaar af te maken.
Reacties op dit bericht zal ik niet meer lezen. Alles tot in den treure opnieuw moeten uitleggen omdat mensen niets willen begrijpen kost mij teveel tijd en energie.
Hang de slingers maar vast op, want dit is mijn laatste bericht.
Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn in het wetenschappelijk onderzoek wat aantoont dat borstelen alleen als agressie bewezen is, dan verwijs ik die door naar de volgende link:
De groeten!
Hebben ze je vroeger veel geplaagd, hopelijk dat je nu tot rust komt nu je grieven heb kunnen spuwen, altijd een beetje vreemd, zelf een harde mening hebben ,mag niet tegen in gegaan worden, dan kap je af, je krijg van mij een bosje narcisten.
Gr Bertus
PS zoek op google maar eens naar het woord narcist.
- Niekie
- Zeer actief
Ha ha ha.
Apart hoor.
Wat jouw informatie zegt is natuurlijk wél waar Angus, en wat onze informatie zegt niet.
Dat 5 of 6 mensen hier jou tegenspreken zegt toch wel iets. Dat je dan nog zó standvastig blijft zegt wel iets over je kortzichtigheid. Je doet net of je hier de wijsheid in pacht hebt en als je dan tegengesproken wordt is het forum opeens niet leuk meer. Net een klein kind. Als je geen gelijk hebt ga je janken.
Daaaaaaag. Ik hoop dat je geen Heintje bent

Apart hoor.

Wat jouw informatie zegt is natuurlijk wél waar Angus, en wat onze informatie zegt niet.
Dat 5 of 6 mensen hier jou tegenspreken zegt toch wel iets. Dat je dan nog zó standvastig blijft zegt wel iets over je kortzichtigheid. Je doet net of je hier de wijsheid in pacht hebt en als je dan tegengesproken wordt is het forum opeens niet leuk meer. Net een klein kind. Als je geen gelijk hebt ga je janken.
Daaaaaaag. Ik hoop dat je geen Heintje bent

Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Niekie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, dat ben ik niet met je eens. Angus heeft wel degelijk goed onderbouwde en zinnige bijdrage's. Daarom vind ik het ook best jammer dat hij als persoon zo reageert.Niekie schreef:Ik wil toch nog weleens weten waarom jouw informatie dan wel zo wetenschappelijk bewezen is.....onze informatie deugt niet, maar jij noemt nergens een bron. Noem dat onderzoek dan. Gelul is het. We missen hier niks aan jou......
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Als dat bij deze jongen/meisje een moment opnamen is.Martijn schreef:Hij brengt hele goede dingen naar voren. Vooral de tip om het belsignaal om te vormen naar zoeken naar iets lekkers is erg goed.Chatterbox schreef:Ik denk ook dat Angus wel dingen naar voren brengt waar je over na zou kunnen denken, het is alleen jammer dat hij zo reageert als er wat tegenstand is.
Maar hij zegt ook:
"Borstelen (nekharen overeind) is ALTIJD agressie (als je tenminste geen Ridgeback hebt ), in welke mate of vorm... daar heb je idd. de rest van de hond bij nodig."
En dat klopt gewoon niet. Niet in die absolute bewoordingen. Een hond is geen magnetron waar dit pingetje of dat lampje bij elk exemplaar in elke situatie hetzelfde betekent.
Dat maakt verder helemaal niet uit. Je kunt het gewoon ergens over oneens zijn maar om dan compleet op tilt te slaan en scheldend weg te stampen (want zo zie ik dat.) daar is niemand van onder de indruk.
Wel jammer want hij of zij weet wel waar hij of zij over praat. Kennelijk is het alleen moeilijk te accepteren dat anderen dat ook weten.
Ik bedoel even niet lekker in je vel zitten, dan kan je wel eens zulke kuren hebben, maar als dit een karakter trek is, ja dan is deze jongen/meisje eenzaam, of hij/zij heeft alleen maar ja knikkers om zich heen.
Gr Bertus.
agressie kan jezelf ook indimmen als je maar weet hoe je moet ingrijpen zo simpel is het.Eline* schreef:Het is agressie..ieder geval heeft de hond een agressiemotivatie en dus vind ik dat je hulp moet zoeken.foeksie schreef:precies, daarom vind ik dat een beetje eng, als het wel agressie is, en ze haalt uit..... bah nee :N: moet ik niet aan denken!
ik blijf maar een beetje voorzichtig!
Mijn hond hoeft niet naar een kind uit te vliegen... en reageren op de bel agressie kom op nou... je weet toch wel beter

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ooit van conditioneringsprocessen gehoord? Als de bel signaal staat voor indringers is het geluid van de bel voldoende om een bepaalde stemming te bewerkstelligen. Een hond hoeft ook niet naar een kind uit te vliegen en daarom moet ze er ook mee aan de slag.DigitalT schreef:agressie kan jezelf ook indimmen als je maar weet hoe je moet ingrijpen zo simpel is het.Eline* schreef:Het is agressie..ieder geval heeft de hond een agressiemotivatie en dus vind ik dat je hulp moet zoeken.foeksie schreef:precies, daarom vind ik dat een beetje eng, als het wel agressie is, en ze haalt uit..... bah nee :N: moet ik niet aan denken!
Mijn hond hoeft niet naar een kind uit te vliegen... en reageren op de bel agressie kom op nou... je weet toch wel beter
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Verbieden van "blaffen" op de bel... ga ik dan voor mocht dit niet werken dan zoals eerder de vertelde methode om de bel positief te laten ervaren.Eline* schreef:Ooit van conditioneringsprocessen gehoord? Als de bel signaal staat voor indringers is het geluid van de bel voldoende om een bepaalde stemming te bewerkstelligen. Een hond hoeft ook niet naar een kind uit te vliegen en daarom moet ze er ook mee aan de slag.DigitalT schreef:agressie kan jezelf ook indimmen als je maar weet hoe je moet ingrijpen zo simpel is het.Eline* schreef:Het is agressie..ieder geval heeft de hond een agressiemotivatie en dus vind ik dat je hulp moet zoeken.foeksie schreef:precies, daarom vind ik dat een beetje eng, als het wel agressie is, en ze haalt uit..... bah nee :N: moet ik niet aan denken!
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Ik vind het echt heel jammer dat je op deze manier reageert (mocht je nog dit bericht lezen)Angus schreef:Dé boeken?Niekie schreef: Hoezo eigenwijs portret??!![]()
Borstelen betekent opwinding. Het kan agressie betekenen, maar dat hoeft niet. 5 mensen hier spreken je tegen maar je meent nog je gelijk te moeten halen. Lees de boeken er maar eens op na. Wetenschappelijk bewezen........
Als het daar in staat is het waar denk ik he?
Ik heb hier boeken over wolven die oma's opeten, daarna hun kleren aantrekken en vervolgens de kleindochter proberen te strikken. Ik heb ook boeken over eenden met een hoge hoed die dagelijks in hun geldpakhuis rondjes zwemmen. Ik heb ook boeken waarin staat dat pups gebaat zijn bij prikbanden, boeken vol rasfoto's van honden met aangeknepen staarten, boeken waar in staat dat alles op te lossen is met medicatie, boeken die adviseren pups een flinke correctie te geven als ze trekken aan de riem, boeken die uitleggen dat een hond wel degelijk snapt waarvoor hij gestraft wordt al is het kwaad 3 uur eerder geschied en boeken waarin staat dat borstelen alleen maar opwinding is.
Ik haal mijn informatie liever bij gediplomeerde mensen die iets bewezen hebben in hun vak.
De meeste boeken komen nog wel eens van pas als er een tafel scheef staat.
Natuurlijk heeft de meerderheid altijd gelijk. Ooit was het normaal dat negers met de zweep kregen, want de meerderheid vond dat ze flink wat minder rechten hadden als blanken. Wat dat betreft... als 5 mensen het zeggen, én het staat in de boeken, dan is er geen twijfel meer over mogelijk, that's the way it is. Goed beredeneerd, lieverd.
Het maakt ook helemaal niks uit wat er op dit forum gepost wordt, want bijna niemand is op zoek naar informatie, wel naar manieren om één of andere frustratie te compenseren. Het oneindige "niet lezen", zichelf aangevallen voelen en "woordjes pikken om op te hakken" maakt dat dit forum niet veel meer inhoud heeft als de gemiddelde breiclub.
Voor het kleine groepje mensen die denken op deze manier iets te leren is het wel jammer, hier vliegen meningen van leken, verpakt als die van deskundigen over en weer of het niets is.
Mensen die referen naar hun eigen huissituatie als voorbeeld voor een oplossing zetten zaken neer waaruit blijkt dat ze zelf nog heel wat te doen hebben. Er zijn beginnende honden-bezitters die deze adviezen opvolgen met alle gevolgen van dien.
Dit laatste bericht van mij was een poging om een brug te slaan tussen de opvattingen die "de meerderheid" heeft en hetgeen ik eigenlijk bedoel te zeggen. Maar ook dit was weer verspilde energie omdat het kennelijk belangrijker is om elkaar af te maken.
Reacties op dit bericht zal ik niet meer lezen. Alles tot in den treure opnieuw moeten uitleggen omdat mensen niets willen begrijpen kost mij teveel tijd en energie.
Hang de slingers maar vast op, want dit is mijn laatste bericht.
Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn in het wetenschappelijk onderzoek wat aantoont dat borstelen alleen als agressie bewezen is, dan verwijs ik die door naar de volgende link:
De groeten!
Wanneer je kennis hbt opgedaan ove reen bepaald feit hoeft dit niet perse te betekenen dat deze kennis juist is. Dit geldt zowel voor mij als voor jouw. jij vermeld een wetenschappelijk onderzoek. Ik wilde daar graag de titel van weten (je kannamelijk nooit genoeg info hebben) Dat ik de informatie die ik krijg betrek op mijn honden is logisch. hoe ander ga je je eigen honden begrijpen. Honden zijn nameljk geen wolven meer een niet elk ras reageert op de zogenaamde voorgeschreven manier. Dat mijn hond niet reageert op een bepalde manier betekent niet dat de hond van de buren hetzelfde doet, Daarom vind ik het belangrijk om alle facetten te leren kennen en je inderdaad niet blind te staren op een oordeel wat je ongetwijfld met mij eens bent aangezien je hetzelfde schrijft.
Nou ja hoe dan ook. Erg jammer dat je niet in staat bent op dit forum je mening uit te brengen zodat iedereen hier wat aan heeft en dat je gelijk loopt te verkondigen dat de mensen hier geen verstand van zaken hebben
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- foeksie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hallo iedereen!
nou wat kan een vraag een discussie veroorzaken zeg!
in ieder geval allemaal bedankt!
maargoed ik wilde even laten we wat we nu aan het proberen zijn:
het blaffen naar de bel negeren we, dit lijkt aardig te werken( misschien hebben we toen ze begon met blaffen wel te snel weer wat anders geprobeert, toen werkte het niet!
) maargoed al is het maar voor even, dan zien we tegen die tijd wel weer wat we uit proberen, tips genoeg! 
het blaffen naar kinderen proberen we doormiddel van afleiding met een balletje/koekje even uit! ook dit werkt!
we doen dit nu een paar dagen, en het valt ons op dat ze niet meer naar elk kind blaft, waarneer ze toch lijkt te gaan blaffen, dan krijgt het balletje/koekje toch haar aandacht! en dat is wel een goed teken! ( ook hierbij nog voldoende tips achter de hand!)
wie weet gaat het allemaal goed komen! ik heb er wel een goed gevoel over!
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken
groetjes van Carina en een pootje van Shiva!
in ieder geval allemaal bedankt!

het blaffen naar de bel negeren we, dit lijkt aardig te werken( misschien hebben we toen ze begon met blaffen wel te snel weer wat anders geprobeert, toen werkte het niet!

het blaffen naar kinderen proberen we doormiddel van afleiding met een balletje/koekje even uit! ook dit werkt!
we doen dit nu een paar dagen, en het valt ons op dat ze niet meer naar elk kind blaft, waarneer ze toch lijkt te gaan blaffen, dan krijgt het balletje/koekje toch haar aandacht! en dat is wel een goed teken! ( ook hierbij nog voldoende tips achter de hand!)
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Goed om te horen dat het beter gaat. Heel veel succesfoeksie schreef:hallo iedereen!
in ieder geval allemaal bedankt!![]()
het blaffen naar de bel negeren we, dit lijkt aardig te werken( misschien hebben we toen ze begon met blaffen wel te snel weer wat anders geprobeert, toen werkte het niet!) maargoed al is het maar voor even, dan zien we tegen die tijd wel weer wat we uit proberen, tips genoeg!
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken![]()

Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera