Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Minder eten tijdens warm weer?
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Minder eten tijdens warm weer?
Sinds het in Nederland een beetje warm is, eten mijn honden minder. Ik laat de bakken met (brok)voer wel staan. Ze maken er geen ruzie om.
Hoewel het vorig jaar zomer warmer was dan nu, tot nu toe, heb ik hier vorig jaar niets van gemerkt. Kanttekening: ze waren toen 1,5 en een half jaar jong.
Q. is nu ruim 1,5 maar eet minder.
Iemand die dit herkent?
Hoewel het vorig jaar zomer warmer was dan nu, tot nu toe, heb ik hier vorig jaar niets van gemerkt. Kanttekening: ze waren toen 1,5 en een half jaar jong.
Q. is nu ruim 1,5 maar eet minder.
Iemand die dit herkent?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ja, heb hier hetzelfde met Marouck. Weet niet of het aan het warme weer ligt of aan de loopsheid die eraan zit te komen, maar 's ochtends eet ze liever niet dan wel. Vorige loopsheid heb ik dat wel na de loopsheid gemerkt maar niet ervoor. Vorig jaar tijdens de warmte heeft ze volgens mij ook gewoon normaal gegeten.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
- Actief
- Sandracula
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Hanarts
- Vaste gebruiker
Eten

Bailey begint pas om een uur of 12 te eten, of dit nu van het warme weer komt of dat ie het voer niet lekker vindt??????
Zie eigenlijk geen verschil.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit schrijft Dr. Billinghurst in GYDAB over de invloed die het weer uitoefent op de eetlust. Het volgende is een voorproefje uit "Geef je hond een bot", de vertaling van GYDAB. (is nog niet uitgekomen in Nederland)
Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
http://www.BONSAH.com
--------------------
In de winter is er meer voeding nodig om de hond warm te houden, behalve wanneer hij de hele winter in een verwarmd huis woont.
In de zomer heeft hij niet zo veel energie nodig om te bewegen en om hem warm te houden, omdat de temperatuur hoog is en de kans bestaat dat hij sloom wordt. Toch merken veel mensen dat hun hond afvalt in de zomer. Daar zijn twee redenen voor. De eerste is een verminderde eetlust die normaal is bij warm weer. De tweede is dat honden enorm veel energie verbruiken om op temperatuur te blijven. Ze blijven koel door te hijgen.
Wanneer je hond te zwaar is, is gewichtsverlies in de zomer prima! Je kunt het proces ondersteunen door minder vlees en vet te geven en minder zetmeelhoudende voeding in de zomer of wanneer het warm is. In plaats daarvan geef je fruit en groente.
Maar wanneer je hond al te mager is en nog meer afvalt omdat zijn eetlust slecht is bij warm weer, zou je hem eigenlijk heel energierijke voeding moeten geven. Oftewel, extra vet en olie of, als het probleem niet zo ernstig is, misschien wat meer zetmeelhoudende voeding. In dit geval hangt het er van af wat je hond het lekkerste vindt. Deze situatie komt vaak voor bij showhonden.
----------------------
Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
http://www.BONSAH.com
--------------------
In de winter is er meer voeding nodig om de hond warm te houden, behalve wanneer hij de hele winter in een verwarmd huis woont.
In de zomer heeft hij niet zo veel energie nodig om te bewegen en om hem warm te houden, omdat de temperatuur hoog is en de kans bestaat dat hij sloom wordt. Toch merken veel mensen dat hun hond afvalt in de zomer. Daar zijn twee redenen voor. De eerste is een verminderde eetlust die normaal is bij warm weer. De tweede is dat honden enorm veel energie verbruiken om op temperatuur te blijven. Ze blijven koel door te hijgen.
Wanneer je hond te zwaar is, is gewichtsverlies in de zomer prima! Je kunt het proces ondersteunen door minder vlees en vet te geven en minder zetmeelhoudende voeding in de zomer of wanneer het warm is. In plaats daarvan geef je fruit en groente.
Maar wanneer je hond al te mager is en nog meer afvalt omdat zijn eetlust slecht is bij warm weer, zou je hem eigenlijk heel energierijke voeding moeten geven. Oftewel, extra vet en olie of, als het probleem niet zo ernstig is, misschien wat meer zetmeelhoudende voeding. In dit geval hangt het er van af wat je hond het lekkerste vindt. Deze situatie komt vaak voor bij showhonden.
----------------------
- Joy C
- Zeer actief
Stanley heeft vanochtend voor het eerst zijn eten laten staan. Zelfs een halve witte boterham moest ie niet. Hij heeft echt veel last van de warmte nu, zo zielig. Ik probeer wel hem zoveel mogelijk te laten drinken en wat kippenbouillon aan extra vocht te geven. Het verse vlees als avondeten minder ik ook, want 4 plakken is nu ook teveel voor hem.
-
- Actief
- Contacteer:
Ze eten hier alles nog op, ze krijgen Duck 2 x per dag. Ze hebben wel ietsje minder energie op de dag maar niet veel minder als anders. Alleen Desi heeft het moeilijk, maar ze is dan ook al tien jaar, dus logisch. Maar ze eet als een gek, zelfs het eten van de andere honden is niet veilig als ik haar haar gang laat gaan............ 

- Lambert
- geregistreerd lid
Minder eten bij warm weer
Wij hebben ook gemerkt dat Balou minder graag brokken eet bij warm weer.
Hij eet langzamer en zit meer te kiespruimen...
overigens is het alleen bij de brokken. Vlees gaat er altijd in.
Hij eet langzamer en zit meer te kiespruimen...
overigens is het alleen bij de brokken. Vlees gaat er altijd in.
Born to ball!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
-
- Zeer actief
- Elmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
- Contacteer:
ostara maakt het niet uit of het heet is die vreet gewoon door en als ik elmo zijn bak niet weghaal vreet ze die er achteraan ook nog wel even leeg
elmo heeft wel vreselijk last van de hitte en at eigenlijk zo goed als niets,we waren gisteren bij de da voor de jaarlijkse enting en meneer was bijna 7 kg. afgevallen
maar gelukkig ging zijn hele bak er vanavond voor het eerst weer met smaak in 

De website van Sanja en Femie

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart