Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kattenbak
Moderator: moderatorteam
- Ernst
- Vaste gebruiker
kattenbak
Goedemorge!
Mijn pup van 10 weken eet als ik niet kijk de kattenbak leeg,ik straf hem daar voor dus hij weet dat het niet mag maar hij doet het toch als ik het zie rent hin snel weg met zijn drolletje(uit de kattenbak) heb al geprobeerd eerst alleen straffen met de stem en nu pak ik hem bij zijn nekvel werkt ook niet!?
heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?
Of is dit voor kleine hondjes gewoon onweerstaanbaar???
Groeten Ernst
Mijn pup van 10 weken eet als ik niet kijk de kattenbak leeg,ik straf hem daar voor dus hij weet dat het niet mag maar hij doet het toch als ik het zie rent hin snel weg met zijn drolletje(uit de kattenbak) heb al geprobeerd eerst alleen straffen met de stem en nu pak ik hem bij zijn nekvel werkt ook niet!?
heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?
Of is dit voor kleine hondjes gewoon onweerstaanbaar???
Groeten Ernst
- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zet de kattenbak maar gewoon hoog, zodat je pup er niet bij kan. Eten, lekker eten is nou eenmaal onweerstaanbaar voor een pupje.
STraffen heeft dan ook geen zin, je beschadigt alleen het vertrouwen.
STraffen heeft dan ook geen zin, je beschadigt alleen het vertrouwen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Ernst
- Vaste gebruiker
- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
- Ernst
- Vaste gebruiker
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Misschien kun je kattenbak met een soort overkapping (een soort slurfmodel) kopen. Ik heb er zelf twee dan moet je er nog iets zwaars opzetten zodat ze de deksel er niet af kunnen gooien (als je hond later een grote hond is kan hij er dan nog wel bij maar met iets zwaars erop niet)
En ja wegzetten is ook een oplossing misschien ergens achter een deur met een kattenluikje zodat de kat er wel bij kan en de hond niet.
Ik heb ze zelf in de kelder staan daar komen de honden niet en de deur met een haakje op een kier.
En ja wegzetten is ook een oplossing misschien ergens achter een deur met een kattenluikje zodat de kat er wel bij kan en de hond niet.
Ik heb ze zelf in de kelder staan daar komen de honden niet en de deur met een haakje op een kier.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Kattenbak
Hallo allemaal,
Ik lees net het bericht over het kattenbak probleem.
Doen alle puppen/honden dit ?????
Leek mij namelijk wel handig, omdat ik op vier hoog woon, mijn pup de eerste paar weken effe z'n plasje op de kattenbak te laten doen in plaats
van snachts over de galerij te moeten lopen en met de lift naar beneden te gaan.
Voor die tijd heeft tie natuurlijk allang gepiest
.
Nellalisa.
Doen alle puppen/honden dit ?????

Leek mij namelijk wel handig, omdat ik op vier hoog woon, mijn pup de eerste paar weken effe z'n plasje op de kattenbak te laten doen in plaats
van snachts over de galerij te moeten lopen en met de lift naar beneden te gaan.
Voor die tijd heeft tie natuurlijk allang gepiest

Nellalisa.

Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Re: Kattenbak
Nellalisa schreef:Hallo allemaal,
Doen alle puppen/honden dit ?????![]()
Voor die tijd heeft tie natuurlijk allang gepiest.
Nellalisa.

Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Natuurlijk heb je daar gelijk in maar ik denk dat tie pup het nooit op kan houden tot ik beneden met hem benCa Cajuina schreef:Nellalisa schreef:Hallo allemaal,
Nellalisa.Niet erg handig hoor voor het zindelijk maken van je pup. Ik zou gewoon naar buiten gaan met de pup. Als je het gelijk goed leert hoef je later ook niets af te leren. En als je gewoon de wekker zet moet het goed gaan hoor

Nellalisa.

Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
- Ernst
- Vaste gebruiker
Toen tommie een pup was woonde wij op tien hoog. Toch gingen we meerdere keren per nacht met hem naar beneden. Het is al moeilijk om het je hond goed aan te leren wanneer je in een flat woont, je maakt het enkel moeilijker door hem s'nachts op de kattenbak te zetten.
Als hij dan ook nog eens overdag buiten moet plassen en niet op de bak, en dan OOK nog eens het plassen op de bak af moet leren als hij ouder wordt....maak je het allemaal wel ingewikkeld voor het beestje.
Je pup optillen maakt meestal wel dat hij niet plast. En niet wachten tot hij op springen staat maar je wekker zetten zodat je het voor bent.
Als hij dan ook nog eens overdag buiten moet plassen en niet op de bak, en dan OOK nog eens het plassen op de bak af moet leren als hij ouder wordt....maak je het allemaal wel ingewikkeld voor het beestje.
Je pup optillen maakt meestal wel dat hij niet plast. En niet wachten tot hij op springen staat maar je wekker zetten zodat je het voor bent.
-
- Vaste gebruiker
Niet straffen, helpt niet. Kattenbak moet gewoon buiten bereik van je hond, een andere manier is er niet. Kan je geen hekje plaatsen, met vrije doorgang voor de kat uiteraard. Zo heb ik het moeten oplossen, heb ook zo'n drollenvreter nl., beetje creatief denken..... je staat er versteld van hoeveel plekjes er zijn waar zo'n bak "veilig" kan staan, echt waar 

groet
Anne Marie
Chase en Kaiya
Anne Marie
Chase en Kaiya
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Dan moet je op tijd naar buiten gaanNellalisa schreef:Natuurlijk heb je daar gelijk in maar ik denk dat tie pup het nooit op kan houden tot ik beneden met hem benCa Cajuina schreef:Nellalisa schreef:Hallo allemaal,
Nellalisa.Niet erg handig hoor voor het zindelijk maken van je pup. Ik zou gewoon naar buiten gaan met de pup. Als je het gelijk goed leert hoef je later ook niets af te leren. En als je gewoon de wekker zet moet het goed gaan hoor
??
Nellalisa.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja elke uur stond ik met die van ons buitenCa Cajuina schreef:Dan moet je op tijd naar buiten gaanNellalisa schreef:Natuurlijk heb je daar gelijk in maar ik denk dat tie pup het nooit op kan houden tot ik beneden met hem benCa Cajuina schreef:Nellalisa schreef:Hallo allemaal,
??
Nellalisa.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Actief
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Rataplan schreef:Ja elke uur stond ik met die van ons buitenCa Cajuina schreef:Dan moet je op tijd naar buiten gaanNellalisa schreef:Natuurlijk heb je daar gelijk in maar ik denk dat tie pup het nooit op kan houden tot ik beneden met hem benCa Cajuina schreef:Niet erg handig hoor voor het zindelijk maken van je pup. Ik zou gewoon naar buiten gaan met de pup. Als je het gelijk goed leert hoef je later ook niets af te leren. En als je gewoon de wekker zet moet het goed gaan hoor
??
Nellalisa.Blij dat het snachts heerlijk weer is