Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kattenbak

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ernst
Vaste gebruiker

kattenbak

Ongelezen bericht door Ernst »

Goedemorge!

Mijn pup van 10 weken eet als ik niet kijk de kattenbak leeg,ik straf hem daar voor dus hij weet dat het niet mag maar hij doet het toch als ik het zie rent hin snel weg met zijn drolletje(uit de kattenbak) heb al geprobeerd eerst alleen straffen met de stem en nu pak ik hem bij zijn nekvel werkt ook niet!?

heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?
Of is dit voor kleine hondjes gewoon onweerstaanbaar???

Groeten Ernst
Antoinet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Antoinet »

Heb je geen mogelijkheid om je kattenbak wat hoger neer te zetten,zodat je pup er niet meer bij kan?Zo voorkom je dit gedrag en hoef je hem er ook niet voor te straffen.
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zet de kattenbak maar gewoon hoog, zodat je pup er niet bij kan. Eten, lekker eten is nou eenmaal onweerstaanbaar voor een pupje.
STraffen heeft dan ook geen zin, je beschadigt alleen het vertrouwen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Ernst
Vaste gebruiker

Heb ik idd geprobeerd maar dan willen de katten niet meer op de kattenbak en dan word het ook zon troep in huis! :smile:
Antoinet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Antoinet »

Ook niet als je de katten zelf even op de kattenbak zet zodat ze weten dat de bak een nieuw plekje heeft gekregen?
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Afbeelding
Ernst
Vaste gebruiker

nee de dames zijn nog al eigenzinnig
zal het nog eens proberen
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Misschien kun je kattenbak met een soort overkapping (een soort slurfmodel) kopen. Ik heb er zelf twee dan moet je er nog iets zwaars opzetten zodat ze de deksel er niet af kunnen gooien (als je hond later een grote hond is kan hij er dan nog wel bij maar met iets zwaars erop niet)
En ja wegzetten is ook een oplossing misschien ergens achter een deur met een kattenluikje zodat de kat er wel bij kan en de hond niet.
Ik heb ze zelf in de kelder staan daar komen de honden niet en de deur met een haakje op een kier.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Kattenbak

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Hallo allemaal,

Ik lees net het bericht over het kattenbak probleem.

Doen alle puppen/honden dit ????? :80:

Leek mij namelijk wel handig, omdat ik op vier hoog woon, mijn pup de eerste paar weken effe z'n plasje op de kattenbak te laten doen in plaats
van snachts over de galerij te moeten lopen en met de lift naar beneden te gaan.
Voor die tijd heeft tie natuurlijk allang gepiest :mrgreen: .

Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: Kattenbak

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Nellalisa schreef:Hallo allemaal,

Leek mij namelijk wel handig, omdat ik op vier hoog woon, mijn pup de eerste paar weken effe z'n plasje op de kattenbak te laten doen in plaats
van snachts over de galerij te moeten lopen en met de lift naar beneden te gaan.

Nellalisa.
:eek: Niet erg handig hoor voor het zindelijk maken van je pup. Ik zou gewoon naar buiten gaan met de pup. Als je het gelijk goed leert hoef je later ook niets af te leren. En als je gewoon de wekker zet moet het goed gaan hoor
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Ca Cajuina schreef:

Nellalisa.
:eek: Niet erg handig hoor voor het zindelijk maken van je pup. Ik zou gewoon naar buiten gaan met de pup. Als je het gelijk goed leert hoef je later ook niets af te leren. En als je gewoon de wekker zet moet het goed gaan hoor
Natuurlijk heb je daar gelijk in maar ik denk dat tie pup het nooit op kan houden tot ik beneden met hem ben :mrgreen: ??

Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Ernst
Vaste gebruiker

Mijn ervaring met mijn pup is als ik hem optil snachts is dat ie niet op mijn arm plast, loopt hij dan plast ie meestal wel, al moet ik zeggen dat hij al 3 dagen niet meer inhuis heeft geplast en gepoept!
:ok:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Toen tommie een pup was woonde wij op tien hoog. Toch gingen we meerdere keren per nacht met hem naar beneden. Het is al moeilijk om het je hond goed aan te leren wanneer je in een flat woont, je maakt het enkel moeilijker door hem s'nachts op de kattenbak te zetten.
Als hij dan ook nog eens overdag buiten moet plassen en niet op de bak, en dan OOK nog eens het plassen op de bak af moet leren als hij ouder wordt....maak je het allemaal wel ingewikkeld voor het beestje.
Je pup optillen maakt meestal wel dat hij niet plast. En niet wachten tot hij op springen staat maar je wekker zetten zodat je het voor bent.
Anne Marie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anne Marie »

Niet straffen, helpt niet. Kattenbak moet gewoon buiten bereik van je hond, een andere manier is er niet. Kan je geen hekje plaatsen, met vrije doorgang voor de kat uiteraard. Zo heb ik het moeten oplossen, heb ook zo'n drollenvreter nl., beetje creatief denken..... je staat er versteld van hoeveel plekjes er zijn waar zo'n bak "veilig" kan staan, echt waar :wink:
groet
Anne Marie
Chase en Kaiya
Ca Cajuina
Zeer actief

Nellalisa schreef:
Ca Cajuina schreef:

Nellalisa.
Natuurlijk heb je daar gelijk in maar ik denk dat tie pup het nooit op kan houden tot ik beneden met hem ben :mrgreen: ??

Nellalisa.
Dan moet je op tijd naar buiten gaan :mrgreen:

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ca Cajuina schreef:
Nellalisa schreef:
Ca Cajuina schreef:

Nellalisa.

Nellalisa.
Ja elke uur stond ik met die van ons buiten :mrgreen: Blij dat het snachts heerlijk weer is :pffff:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

Ook wij hebben de kattenbak hoog staan. Ook de kattenbrokjes staan hoog.
Geen verleiding.

Maar ja wij hebben katten die best makkelijk zijn! :mrgreen:
Ca Cajuina
Zeer actief

Rataplan schreef:
Ca Cajuina schreef:
Nellalisa schreef:
Ca Cajuina schreef: :eek: Niet erg handig hoor voor het zindelijk maken van je pup. Ik zou gewoon naar buiten gaan met de pup. Als je het gelijk goed leert hoef je later ook niets af te leren. En als je gewoon de wekker zet moet het goed gaan hoor

Nellalisa.
Ja elke uur stond ik met die van ons buiten :mrgreen: Blij dat het snachts heerlijk weer is :pffff:
:mrgreen: dan heb jij geluk (of bent gewoon slim) Mijn vorige honden waren alletwee pup in november en januari. En ook de volgende is pup in november :denken: Ik doe toch iets niet goed

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”