Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het Leesten/ natte neuzenroute

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

EvavT

het Leesten/ natte neuzenroute

Ongelezen bericht door EvavT »

Ben ik gisteren geweest!
Leuk is dat hè :ok:
Mooi omheind gebied bij Apeldoorn, honden mogen los, zijn ook allemaal los, je weet dat iedereen weet dat dit een hondenbos is dus ik hoef ook niet op te letten dat ie naar iemand loopt die hier niet van gediend is
Prachtig
Jammer dat ik er niet vlakbij woon :? :cry:
Zijn er nog meer van dit soort bossen? Routes?
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Eva,

Ja, hoor. In het hele Zandenbos bij Nunspeet mogen de honden los. (En dat is een énorm bos!)
Verder mogen de honden van 16 september tot 16 april op recreatiegebied Bussloo (tussen Apeldoorn en Deventer, langs de A1) loslopen. Dat is ook een enorm recreatiegebied met een hele grote waterplas. Als je daar helemaal omheen loopt, heb je een wandeling van 2 uur.
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

deze link heb ik eens hier van het forum afgehaald,staan heel veel gebieden waar de honden los mogen op :ok:
http://www.hondenwandelweb.nl/
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Scooby schreef:Hoi Eva,

Ja, hoor. In het hele Zandenbos bij Nunspeet mogen de honden los. (En dat is een énorm bos!)
Verder mogen de honden van 16 september tot 16 april op recreatiegebied Bussloo (tussen Apeldoorn en Deventer, langs de A1) loslopen. Dat is ook een enorm recreatiegebied met een hele grote waterplas. Als je daar helemaal omheen loopt, heb je een wandeling van 2 uur.
Ja leuk, ken ik, alleen toen had ik nog geen hond...!
Misschien moet ik maar richting Apeldoorn verhuizen :roll: :zwaai:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Scooby schreef:Hoi Eva,

Ja leuk, ken ik, alleen toen had ik nog geen hond...!
Misschien moet ik maar richting Apeldoorn verhuizen :roll: :zwaai:
Ja, moet je doen! Je kunt hier verder prima wandelen! :ok:
geraldenedith
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door geraldenedith »

Hoi Eva,

Waarom weg uit het mooie Twente. Hier zijn tientallen mooie wandelroutes. Welliswaar mag je officieel je hond niet overal loslaten, maar toch. Gebieden waar je de hond wel gewoon los kunt laten lopen zijn het bos tegenover kasteel Twickel (wandelen we zeer regelmatig) en (net in Salland) de Hellendoornse berg en het kattenbos bij Nijverdal/Hellendoorn. Het Hellendoornse bos is een vrij groot losloopgebied wat pal tegenover het Avonturenpark ligt.

't Leesten is trouwens ook een prachtig wandelgebied. Hier hebben we vorig jaar met de BeagleClub Nederland (BCN) gelopen, zie http://members.home.nl/beagle/Beaglewandeling.htm . Helaas kon het dit jaar niet omdat Dieuwke loops was. Daarom vorige week in Grolloo met de BCN gelopen. Ook een prachtige wandeling (zie zelfde link als boven).
De groeten van Edith en Gerald, en een dikke poot van Dieuwke

mailto: beagle@home.nl
homepage: http://members.home.nl/beagle/beaglesite.htm

Afbeelding Afbeelding
benno&skye
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door benno&skye »

Ja leuk wij zijn vorig jaar ook van Twente (O'sum)
naar t buitengebied van Apeldoorn verhuisd, niks mis mee! :wink:
Who let the Dogs out?
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Het leesten wil ik uit gaan proberen, ik sta daar vlakbij op de camping en ben er nog nooit geweest...te erg eigenlijk.
Het klinkt super trouwens.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Dester schreef:Het leesten wil ik uit gaan proberen, ik sta daar vlakbij op de camping en ben er nog nooit geweest...te erg eigenlijk.
Het klinkt super trouwens.
Je kunt ook het omheinde gebied verlaten en de natte neuzen route volgen. De route is dmv paaltjes met hondenpootjes aangegeven.

Als je in het omheinde gebied komt loop je als het ware recht door tot aan de andere kant van het gebied. Je kunt een klaphekje door en als je dan links af gaat zie je vanzelf de paaltjes.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Dank je Charlotte, ik zal het vast wel uitvinden. Hoe lang is die natte neuzen route weet je dat ook?
Afbeelding
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

De natte neuzen route is geloof ik 4 km.
Het si echt een hele mooie route, ik ga er heel vaak heen!
Afbeelding
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Binnenkort ga ik op vakantie ook eens deze route bewonderen aangezien ons vakantieplekje vlakbij Apeldoorn is :ok:
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Takkie schreef:De natte neuzen route is geloof ik 4 km.
Die natte neuzen route is dat ook voor loslopende honden of moeten de honden dan aangelijnd worden???

Van een ander forum kwam iemand met het idee op deze route te gaan lopen binnenkort, maar dan met een groep Japanners. Als honden daar los mogen is het niet verstandig om daar met Japaners te gaan lopen, vandaar dat ik het even vraag :denken:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nieve schreef:
Die natte neuzen route is dat ook voor loslopende honden of moeten de honden dan aangelijnd worden???

Van een ander forum kwam iemand met het idee op deze route te gaan lopen binnenkort, maar dan met een groep Japanners. Als honden daar los mogen is het niet verstandig om daar met Japaners te gaan lopen, vandaar dat ik het even vraag :denken:
De honden mogen los lopen (mits zij goed onder appél staan).
AfbeeldingAfbeelding
Nieve
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Nieve schreef:

De honden mogen los lopen (mits zij goed onder appél staan).
Is dus niet echt slim om daar te gaan lopen met een groep moeilijke honden, voor het geval het toch mis gaat en er een hond naar ons toe komt rennen denk ik...of lopen ze allemaal keurig onder appel??? Ik wil natuurlijk geen problemen opzoeken, dan loop ik liever in een gebied waar geen honden losmogen.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nieve schreef:
bram en thijs schreef:De honden mogen los lopen (mits zij goed onder appél staan).
Is dus niet echt slim om daar te gaan lopen met een groep moeilijke honden, voor het geval het toch mis gaat en er een hond naar ons toe komt rennen denk ik...of lopen ze allemaal keurig onder appel??? Ik wil natuurlijk geen problemen opzoeken, dan loop ik liever in een gebied waar geen honden losmogen.
Het onder appél staan is een toevoeging waar wij weleens om grijzen want het gaat er niet beter of slechter aan toe dan in welk ander loosloopgebied ook. Als je daar met honden aan de lijn gaat lopen dan lijkt me dat niet verstandig, maar dat geldt ook voor alle andere losloopgebieden.
AfbeeldingAfbeelding
Nieve
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Nieve schreef:
bram en thijs schreef:De honden mogen los lopen (mits zij goed onder appél staan).
Het onder appél staan is een toevoeging waar wij weleens om grijzen want het gaat er niet beter of slechter aan toe dan in welk ander loosloopgebied ook. Als je daar met honden aan de lijn gaat lopen dan lijkt me dat niet verstandig, maar dat geldt ook voor alle andere losloopgebieden.
Oke, dank je! Dan ga ik daar dus echt niet lopen met Nieve en zeker niet met een groep akita's erbij. Ik had namelijk begrepen datje de route wel aangelijnd moest lopen. Zal jouw reactie even op het andere forum vermelden bij de wandeling. Dan kunnen we alvast op zoek gaan naar een gebied waar honden alleen aangelijnd toegestaan zijn.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Dester schreef:Dank je Charlotte, ik zal het vast wel uitvinden. Hoe lang is die natte neuzen route weet je dat ook?
De route is niet zo heel lang....volgens het bordje is het 2 km. Ik heb meestal binnen een half uur het rondje gemaakt. Maar als je met een groepje gaat ben je meestal wel langer onderweg.
Halverwege de route staat een picknick tafel met prachtig uitzicht op de hei!!!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

het leesten is echt super inderdaaad... we komen daar zeer regelmatig, omdat onze 1e hond een echte jager is, en als die eenmaal een spoor heeft niet meer op houdt :( .. *helaas*... dus hij kan niet in een gewoon bos zonder lijn lopen. Dus we gunnen hem regelmatig de pret in het hondenbos wat helemaal afgezet is. Helaas ken ik ook geen bossen die dichterbij zijn die dit hebben! Vind eigenlijk dat ze dat in elke gemeente met een beetje veel bos moeten hebben ;)...

Overigens beetje uit de richting, maar zuigerplasbos in lelystad is ook lekker lopen!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ha zuigerplasbos is een bos waar ik zeer regelmatig loop. Heerlijk lopen, en lekker water ook. Ik woon ook in Lelystad.

Vandaag ben ik bij het Leesten geweest, het is maar 10 minuten van de camping af..nooooit geweten.
Het was te warm om een flink stuk te lopen, en ik was bang de weg kwijt te raken..dus een andere keer ga ik weer als het minder heet is.
Ik vond het erg mooi, alleen moet ik nog uitvinden hoe ik een leuk rondje kan lopen. Ik heb wel paaltjes met rode rondjes gezien maar nog niet met voetstapjes erop. Ook zag ik een open vlakte ..maar omdat het zo warm en daar volop zon was ben ik niet verder gegaan.
Er zat dus ook ergens onder het hek een gegraven gat, en jawel die van mij had het gelijk gevonden...
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

P!nki schreef:het leesten is echt super inderdaaad... we komen daar zeer regelmatig, omdat onze 1e hond een echte jager is, en als die eenmaal een spoor heeft niet meer op houdt :( .. *helaas*... dus hij kan niet in een gewoon bos zonder lijn lopen. Dus we gunnen hem regelmatig de pret in het hondenbos wat helemaal afgezet is. Helaas ken ik ook geen bossen die dichterbij zijn die dit hebben! Vind eigenlijk dat ze dat in elke gemeente met een beetje veel bos moeten hebben ;)...

Overigens beetje uit de richting, maar zuigerplasbos in lelystad is ook lekker lopen!
Volgens mij kom ik jou wel eens tegen in de zuigerpals met je gbgv.
Ik loop daar altijd met mijn rottweiler, en x shih maltezer die is zwart met witte voeten.
Laatste paar keer was samen met iemand met een golden en een pbgv :wink:
We zijn een aantal keer een grand basset tegen gekomen.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Dester schreef:Vandaag ben ik bij het Leesten geweest, het is maar 10 minuten van de camping af..nooooit geweten.
Het was te warm om een flink stuk te lopen, en ik was bang de weg kwijt te raken..dus een andere keer ga ik weer als het minder heet is.
Ik vond het erg mooi, alleen moet ik nog uitvinden hoe ik een leuk rondje kan lopen. Ik heb wel paaltjes met rode rondjes gezien maar nog niet met voetstapjes erop. Ook zag ik een open vlakte ..maar omdat het zo warm en daar volop zon was ben ik niet verder gegaan.
Er zat dus ook ergens onder het hek een gegraven gat, en jawel die van mij had het gelijk gevonden...
Het is op die open vlakte inderdaad erg heet.
De paaltjes met voetstapjes staan buiten het omheinde gebied, dus dan moet je eerst die vlakte recht oversteken en het hekkie door.

Op welke camping sta je eigelijk?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

ohw nog een hekkie, nou weet je...binnekort ga ik hem lopen met Karen die gaat me laten zien hoe het daar werkt allemaal...vervelend he zo samen wandelen met de honden LOL

Ik sta op t veluws hof
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Dester schreef:ohw nog een hekkie, nou weet je...binnekort ga ik hem lopen met Karen die gaat me laten zien hoe het daar werkt allemaal...vervelend he zo samen wandelen met de honden LOL
Ja, dat was weer zo'n hele nare wandeling met allemaal honden afgelopen woensdagavond! :mrgreen: Maar je kent nu de route! :wink:
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

ja was erg ongezellig ook die wandeling, en we hebben ons helemaal niet vermaakt....
De honden vonden het ook zo saai hahaha

Wanneer gaan we weer?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”