Baloe is nu een week of 6 bij ons en alles gaat echt heel erg goed! We zijn elke dag ontzettend blij met hem.

Nu zit ik met het volgende:
We hebben Baloe in het begin aan de lijn gehouden, omdat de vorige eigenaar zei dat hij ontzettend weg liep en echt niet meer terug kwam. Wij zijn dus rustig aan de wandel gegaan met Baloe aan de riem en later aan de lange lijn, zodat hij toch wat meer vrijheid had. In huis en ook aan de lange lijn komt hij altijd als je hem roept en hij is over het algemeen goed gehoorzaam. Nu hebben we een paar keer als we in het park met meerdere honden waren, Baloe ook los gedaan (schrijf ik heel makkelijk hier neer, maar daar had ik het spaans benauwd!!! :N: ) en ook dat ging goed! Hij kwam elke keer uit zichzelf terug als we hem riepen, 1 keer dacht hij er wel even over na, maar kwam toch zonder dat we nog een keer moesten roepen of achter hem aan hoefden te gaan. Het gaat zelfs zo goed, dat hij vanavond met 4 hondjes aan het spelen was, allemaal ook redelijk jong en van zijn formaat, en toen ik riep, kwam hij als een speer aangerend (met alle anderen achter hem aan, wat een bewonderende blikken van die baasjes kregen wij zeg!!).

Maar.... ik wil gewoon lekker elke keer als we in het park zijn, de riem eraf kunnen doen, zonder dat ik bang ben dat hij wegloopt omdat ie niet bij die andere honden blijft, hoe weet ik nou of we daar al klaar voor zijn???? (ik moet zeggen dat ik het gewoon eigenlijk een keer wil doen, maar ik durf niet zo goed...)

Ik hoop dat jullie tips of ervaringen voor me hebben.... Alvast bedankt!!
Groetjes,
Baloe en baasje
ps: Vanaf de 19de gaan we op brugcursus, hij is namelijk bij de vorige mensen niet op cursus geweest....