Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ongelezen bericht door TaMa »

Ik kom hier dus niet zelf uit :roll:

Zodra wij visite krijgen lijkt Batish wel helemaal doorgedraaid, echt hij is dan zo druk, springt tegen de mensen op, of springt van de ene bank zo naar de andere bank en beland dan bij de mensen op schoot en dat is niet zo'n fijn gevoel als je een hond van 46 kilo zo bovenop je schoot krijgt..

En als ik hem dan corrigeer of laat ik het maar zo zeggen, probeer om hem te corrigeren luistert hij gewoon weg niet..

Heeft iemand een goede tip voor mij?
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Wegzetten.

Voordat je bezoek binnenkomt, je hond even wegzetten. Als hij rustig is, laten begroeten. Hij hoeft niet als eerste aandacht met dat gespring. Hij is aan de beurt wanneer jij zegt dat hij aan de beurt is. En druk gedrag wordt niet beloond met aandacht.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Helaas heb ik geen tip.
Rico hier (20 kg) doet hetzelfde. Soms lijn ik hem aan en laat hem dan naar het bezoek gaan. Als hij dan even aandacht heeft gehad wordt hij wel iets rustiger en gaat dan ergens liggen.
Maar zodra de mensen in beweging komen begint hij weer. Heeft dan alleen oog voor de bezoeker.
Deze geef ik dan de instructie om hem duidelijk te laten weten dat ze er niet van gediend zijn. Dat wil wel eens helpen.
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Daar dacht ik dus gister inderdaad ook aan, ik heb hem in de grote hal gezet en 20 minuten gewacht maar zodra ik hem dan de huiskamer binnen laat dan eist hij dus met dat gedrag alle aandacht op..

Heb ik hem dan telang in de hal gelaten?
Bedankt nog voor je antwoord
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Elmar schreef:Helaas heb ik geen tip.
Rico hier (20 kg) doet hetzelfde. Soms lijn ik hem aan en laat hem dan naar het bezoek gaan. Als hij dan even aandacht heeft gehad wordt hij wel iets rustiger en gaat dan ergens liggen.
Maar zodra de mensen in beweging komen begint hij weer. Heeft dan alleen oog voor de bezoeker.
Deze geef ik dan de instructie om hem duidelijk te laten weten dat ze er niet van gediend zijn. Dat wil wel eens helpen.
Ja dat zeg ik ook altijd tegen de mensen die langskomen en dan word hij weg gestuurd en soms krijgt hij ook een grote mond van ze maar echt niks helpt! Ik word er een beetje gek van en het is ook niet leuk voor de visite..
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Rottweiler eigen??? :denken: :mrgreen:

Kaya doet dit ook; zo'n 10 minuten lang is ze totaal getikt als er visite komt en eigenlijk onhandelbaar terwijl ze normaal gesproken goed gehoorzaam is.
Ze springt tegen ze op, hangt over ze heen, enz. enz.

Streng doen heeft zeer weinig effect; een paar seconde is ze rustig en dan begint ze weer.

Ik weet het ook niet :19: inmiddels laat ik het maar gaan........
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Mischien inderdaad Rottweiler eigen, kweet het ook niet.. maar hem duurt het alleeen veel langer dan tien minuten.. tis gewoon een draak :evil:
Afbeelding
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

Denk wel dat het bij een Rottweiler hoort :mrgreen:
Als ik bij mijn schoonzus binnenkom krijg ik ook een begroeting van jewelste van haar Rottie.. Hij doet dan alsof hij me toch zeker 10 jaar niet gezien heeft :jump1: Ik vind het geweldig en hij weet dat dondersgoed :wink: Kan me ook heel goed voorstellen dat ander bezoek daar helemaal niet blij mee is..
Mijn schoonzus zet hem vaak ook heel even apart of vraagt het bezoek hem te negeren.. Werkt over het algemeen heel goed.. Totdat ik binnenkom, dan gaan alle remmen los en zou hij het liefst bij me op schoot kruipen.. :cool2:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

TaMa schreef:Mischien inderdaad Rottweiler eigen, kweet het ook niet.. maar hem duurt het alleeen veel langer dan tien minuten.. tis gewoon een draak :evil:
Op plaats en afleggen geen optie??? :19:
(Bij Kaya ongeveer 5 seconde :mrgreen: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

sample schreef:Wegzetten.

Voordat je bezoek binnenkomt, je hond even wegzetten. Als hij rustig is, laten begroeten. Hij hoeft niet als eerste aandacht met dat gespring. Hij is aan de beurt wanneer jij zegt dat hij aan de beurt is. En druk gedrag wordt niet beloond met aandacht.

Dan loop je alleen het gevaar dan hij zich eerst gaat lopen opladen en daarna extra druk is. Kan je hem niet leren een speeltje te pakeen om te laten zien. Heb ik bij mijn saffie ook gedaan.

En anders zou ik hem inderdaad op zijn plaats leggen en gewoon negeren. Ook je bezoek vragen hemte negeren
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb bij anderen die ze wegzetten gemerkt dat ze inderdaad rustiger worden... ze zijn dan nog wel vreselijk vrolijk maar toch iets minder onstuimig dan als ze ze gewoon rond laat rennen... ik heb er bij mijn honden weinig last van.. als ze aangehaald zijn is het goed...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan is ook zo.
die zetten we dus even in een andere gedeelte van het huis als er visite komt.
(we hebben nergens deuren, maar in de deuropeningen traphekjes)
hij kan de mensen dus gewoon zien en verder alles meemaken.
hij mag pas naar binnen als hij rustig wordt en dit werkt tot nu toe prima.
al met al wordt hij wel steeds ietsje rustiger en we hopen met de tijd zo rustig dat we hem niet meer apart hoeven te zetten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos doet dat ook ( en is zeer zeker geen rotweiler :mrgreen: ). Wat enorm scheelt is dat Moos maar 7.5 kilo weegt. Iedere vriend/kennis die hier op bezoek komt vindt het gelukkig wel leuk om zo uitgebreid begroet te worden. De meneer die de meterstand op komt nemen bijvoorbeeld is er wat minder van gediend, maar dan til ik Moos dus op tot hij wat bedaard is. Vrees alleen dat dat met een rotweiler wat moeilijker gaat :mrgreen:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Hond misdraagt zich, krijgt aandacht(=beloning) en blijft zich misdragen? Gek zeg....
weg gehaald zit een virus in
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:Hond misdraagt zich, krijgt aandacht(=beloning) en blijft zich misdragen? Gek zeg....
Zo ver was ik ook al, daarom vraag ik ook tips en aangezien ik van de rest van de mensen wel een tip zag die ik nog kan uitproberen (thanks! :mrgreen: ) en van jou helemaal niks, snap ik niet eens dat je reageert :denken:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka springt ook wel es naar bezoek uit blijdschap.
Dan zeg ik "af" en "zitten". en dan "brave jongen".
Daarna kan hij uitgebreid kennis maken als de mensen zelf zitten.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Dat is het hem dus met Batish die blijft doorgaan, ook al schenken we er allemaal geen aandacht aan, dus niet naar hem kijken niet aanhalen, echt doen alsof hij er niet is.. werkt gewoonweg niet..
En ik beloon hem ook als hij iets rustiger doet maar dan begint de orkaan weer!
En ik kan het wel hebben als hij bovenop me springt maar hij deed het dus bij mijn oma.. tja en dan kan ik hem toch echt niet meer negeren..
Ik heb er trouwens wel een foto van maar dan bij mijn moeder (die het ook niet zo'n probleem vindt :wink: )

Afbeelding
Afbeelding
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

qyan schreef:qyan is ook zo.
die zetten we dus even in een andere gedeelte van het huis als er visite komt.
(we hebben nergens deuren, maar in de deuropeningen traphekjes)
hij kan de mensen dus gewoon zien en verder alles meemaken.
hij mag pas naar binnen als hij rustig wordt en dit werkt tot nu toe prima.
Ik denk dat dit de oplossing is. Wegzetten, maar dat de hond de visite toch kan zien. Wordt hij rustiger? Dan word het goede gedrag beloont met 'vrijlating'

:mrgreen:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Negeren werkt alleen als je dat goed doet, dat betekent dat je heeeeeel goed van tevoren moet weten wat je kan verwachten en hoe je daar mee om moet gaan. Als je het niet goed doet dan heb je je hond alleen geleerd dat ie nog langer en harder zijn best moet doen om te krijgen wat ie wil.
Kijk bij www.tinley.nl -> honden -> artikelen -> negeren als advies.
weg gehaald zit een virus in
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

TaMa schreef:Dat is het hem dus met Batish die blijft doorgaan, ook al schenken we er allemaal geen aandacht aan, dus niet naar hem kijken niet aanhalen, echt doen alsof hij er niet is.. werkt gewoonweg niet..
En ik beloon hem ook als hij iets rustiger doet maar dan begint de orkaan weer!
En ik kan het wel hebben als hij bovenop me springt maar hij deed het dus bij mijn oma.. tja en dan kan ik hem toch echt niet meer negeren..
Ik heb er trouwens wel een foto van maar dan bij mijn moeder (die het ook niet zo'n probleem vindt :wink: )

Afbeelding
Ojee; kan me voorstellen dat kleine kinderen er niet van gediend zijn.
Is ook geen kleintje hé, wat een flinkerd zeg !
Wat een lieve loebas.
Hoop dat je toch een oplossing vind.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Hmmm, ik denk dat je rottie een beetje moeite heeft met onderscheiden bij wie het wel en wie het niet mag. Als mama het gezellig vindt, dan moet iedereen het gewoon gezellig vinden!

In het begin moet iedereen hem bij binnenkomst dus gewoon negeren (ook de mensen die het niet zo erg vinden). Als negeren of de rug toedraaien niet werkt dan lopen ze maar gewoon weer weg. Misschien dat iemand tijd heeft om dat een middagje lang te gaan doen? :P Gewoon elke keer weglopen als de hond enthousiast doet en dat volhouden tot de hond met een groot vraagteken voor de deur zit. Zo van: waarom loopt dat stomme mens toch elke keer weg?? Vroeg of laat (waarschijnlijk laat ;)) zal je hond wel moe worden van dat hele weglopen. Op dat moment kan je de hond laten zitten en kan het bezoek de hond rustig komen begroeten. Dus niet wildenthousiast, maar gewoon even een aai oid. De hond zelf roepen kan de hond misschien weer enthousiast maken: eindelijk mag ik!! jippieeeeeeee!!!

Het gaat vast even duren omdat de hond dit huidige gedrag zo gewend is en daarnaast is het ook gewoon superleuk. Als hij rustig blijft totdat hij aangehaald wordt kan je hem nog altijd een commando leren om bij mensen op schoot te springen. :)
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Chatterbox schreef:Hmmm, ik denk dat je rottie een beetje moeite heeft met onderscheiden bij wie het wel en wie het niet mag. Als mama het gezellig vindt, dan moet iedereen het gewoon gezellig vinden!

In het begin moet iedereen hem bij binnenkomst dus gewoon negeren (ook de mensen die het niet zo erg vinden). Als negeren of de rug toedraaien niet werkt dan lopen ze maar gewoon weer weg. Misschien dat iemand tijd heeft om dat een middagje lang te gaan doen? :P Gewoon elke keer weglopen als de hond enthousiast doet en dat volhouden tot de hond met een groot vraagteken voor de deur zit. Zo van: waarom loopt dat stomme mens toch elke keer weg?? Vroeg of laat (waarschijnlijk laat ;)) zal je hond wel moe worden van dat hele weglopen. Op dat moment kan je de hond laten zitten en kan het bezoek de hond rustig komen begroeten. Dus niet wildenthousiast, maar gewoon even een aai oid. De hond zelf roepen kan de hond misschien weer enthousiast maken: eindelijk mag ik!! jippieeeeeeee!!!

Het gaat vast even duren omdat de hond dit huidige gedrag zo gewend is en daarnaast is het ook gewoon superleuk. Als hij rustig blijft totdat hij aangehaald wordt kan je hem nog altijd een commando leren om bij mensen op schoot te springen. :)
Mischien dat ik het inderdaad eens zo gaat proberen :ok: want hij is inderdaad veels te enthousiast en heeft ook niet door bij wie wel en bij wie niet, maar dat is mischien ook wel m'n eigen schuld maar ook van mn visite.. dankje! ik ga dat eens proberen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”