Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe reageren jullie ?
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Hmm, ik heb het stuk aandachtig doorgelezen. Maar kan alleen maar concluderen dat het wel een beetje overdreven is. Ik ken wel meer dan 10 moslimmensen met een hond hier in de buurt. En bij hun slaapt die hond gewoon binnen net zoals bij de meeste nederlandse gezinnen. De eigenaar van een shoarmatent in L'warden heeft een prachtige karabash. Die hond is 's avonds altijd mee naar de shoarmatent en daar ligt ie lekker in het woon gedeelte. Tussendoor komt zijn baas em even halen voor een wandeling.little-wolf schreef:hier kun je een stuk lezen over waarom moslim mensen weinig moeten hebebn van honden. http://www.groene.nl/1997/51-52/jvc_turk.html
waarom andere gkleurde mensen bang o.i.d van zijn, weet ik niet
Zelfs in Turkije heb ik mensen ontmoet die de hond gewoon als huishond hadden. De beveiliger van het hotel waar ik de laatste keer ben geweest, die had een husky en dat hondje was keurig opgevoed en hij speelde met de hond (ik ook, maar dat is een ander verhaal) en die hond sliep bij hem thuis naast het bed. En zodra je wat lekkers had dan zat ie voor je te schooien.
Dus het is niet altijd

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- little-wolf
- Zeer actief
klop. het is niet altijd.Nieve schreef:Hmm, ik heb het stuk aandachtig doorgelezen. Maar kan alleen maar concluderen dat het wel een beetje overdreven is. Ik ken wel meer dan 10 moslimmensen met een hond hier in de buurt. En bij hun slaapt die hond gewoon binnen net zoals bij de meeste nederlandse gezinnen. De eigenaar van een shoarmatent in L'warden heeft een prachtige karabash. Die hond is 's avonds altijd mee naar de shoarmatent en daar ligt ie lekker in het woon gedeelte. Tussendoor komt zijn baas em even halen voor een wandeling.little-wolf schreef:hier kun je een stuk lezen over waarom moslim mensen weinig moeten hebebn van honden. http://www.groene.nl/1997/51-52/jvc_turk.html
Zelfs in Turkije heb ik mensen ontmoet die de hond gewoon als huishond hadden. De beveiliger van het hotel waar ik de laatste keer ben geweest, die had een husky en dat hondje was keurig opgevoed en hij speelde met de hond (ik ook, maar dat is een ander verhaal) en die hond sliep bij hem thuis naast het bed. En zodra je wat lekkers had dan zat ie voor je te schooien.
Dus het is niet altijd
ik denk dat het met het geloof te maken heeft. dat mensen die (streng) moslim zijn en naar de moskee gaan dat die het erg vinden om een hond tegen te komen.
jij vind het overdreven dat ze zo kunnen reageren, hun vinden ons overdreven.

-
- Zeer actief
Ja, dat weet ik ik heb mijn vrienden in Turkije namelijk cursus gegeven hoe met dieren om te gaan. Aan het eind van mij vakantie ging het vlees uit de soep naar het zwerfkatje dat bij hun huis omzwierf en het brood ging naar de zwerfhonden die 's nachts opgerold in hun straat lagen...het kost wat tijd om ze te overtuigen....maar ze deden hun best voor melittle-wolf schreef:klop. het is niet altijd.Nieve schreef:Hmm, ik heb het stuk aandachtig doorgelezen. Maar kan alleen maar concluderen dat het wel een beetje overdreven is. Ik ken wel meer dan 10 moslimmensen met een hond hier in de buurt. En bij hun slaapt die hond gewoon binnen net zoals bij de meeste nederlandse gezinnen. De eigenaar van een shoarmatent in L'warden heeft een prachtige karabash. Die hond is 's avonds altijd mee naar de shoarmatent en daar ligt ie lekker in het woon gedeelte. Tussendoor komt zijn baas em even halen voor een wandeling.little-wolf schreef:hier kun je een stuk lezen over waarom moslim mensen weinig moeten hebebn van honden. http://www.groene.nl/1997/51-52/jvc_turk.html
Dus het is niet altijd
ik denk dat het met het geloof te maken heeft. dat mensen die (streng) moslim zijn en naar de moskee gaan dat die het erg vinden om een hond tegen te komen.
jij vind het overdreven dat ze zo kunnen reageren, hun vinden ons overdreven.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- little-wolf
- Zeer actief
das leuk zeg!!Nieve schreef:
Ja, dat weet ik ik heb mijn vrienden in Turkije namelijk cursus gegeven hoe met dieren om te gaan. Aan het eind van mij vakantie ging het vlees uit de soep naar het zwerfkatje dat bij hun huis omzwierf en het brood ging naar de zwerfhonden die 's nachts opgerold in hun straat lagen...het kost wat tijd om ze te overtuigen....maar ze deden hun best voor me

-
- Zeer actief
Ik kom met de uitlaatbus weleens in een wijk waar veel allochtonen wonen. Ik werd benaderd door twee turkse meisje van een jaar of 10. Ze wilde heeeel graag even in de bus kijken naar al die verschillende honden. Ze hebben van een afstandje gekeken en nog even gelachen om Spike met zijn rare krullen en oren.
Ze vertelden dat zij niet bang waren voor honden, maar vanwege hun geloof wilde ze de honden liever niet aaien. Ze vroegen me de oren van mijn kop: Hoe heet die dan?? En hoe oud is die?? aahhh die is lief
Ik vond dat echt erg leuk om te zien en ze wisten ook dat ze niet weg moesten rennen als een hond hun benaderde en dat ze hun handen op de rug moesten houden enz enz.
Helaas heb ik niet gevraagd waar ze dat allemaal geleerd hebben.
Als ik met Sandro en Yildah loop kom ik wel eens kinderen tegen die erg bang zijn. Ik reageer daar niet op en loop gewoon door.
Dat kinderen mijn honden pesten is maar 1 keer gebeurd, ik heb er duidelijk wat van gezegd maar dat had weinig zin. Dat rotjoch bleef maar doorgaan....zodra ik wegliep liep hij achter mij aan, nam een sprongetje belande met veel lawaai op de grond en schreeuwde nog even WHAAAAAAAAAAAAAAA En dat vind Sandro NIET leuk.
Uiteindelijk ben ik toch maar doorgelopen
Ze vertelden dat zij niet bang waren voor honden, maar vanwege hun geloof wilde ze de honden liever niet aaien. Ze vroegen me de oren van mijn kop: Hoe heet die dan?? En hoe oud is die?? aahhh die is lief

Ik vond dat echt erg leuk om te zien en ze wisten ook dat ze niet weg moesten rennen als een hond hun benaderde en dat ze hun handen op de rug moesten houden enz enz.
Helaas heb ik niet gevraagd waar ze dat allemaal geleerd hebben.
Als ik met Sandro en Yildah loop kom ik wel eens kinderen tegen die erg bang zijn. Ik reageer daar niet op en loop gewoon door.
Dat kinderen mijn honden pesten is maar 1 keer gebeurd, ik heb er duidelijk wat van gezegd maar dat had weinig zin. Dat rotjoch bleef maar doorgaan....zodra ik wegliep liep hij achter mij aan, nam een sprongetje belande met veel lawaai op de grond en schreeuwde nog even WHAAAAAAAAAAAAAAA En dat vind Sandro NIET leuk.
Uiteindelijk ben ik toch maar doorgelopen

Ik ben hier net nieuw en heb het een en ander zo gelezen.
Dit onderwerp vond ik wel heel apart:
want ik ben zèlf ook als de dood voor sommige honden. :N:
Bepaalde honden kùnnen je als tegenligger ( ik loop dan zonder de hond), zó eng aankijken, vooral de soorten die wel bekend zijn bij jullie allemaal en ik geloof zelfs dat er 1 hier was, die eerlijk zei, dat haar honden best gevaarlijk zijn, nou, die bedoel ik dan , in ieder geval geen klein Pekineesje of zo.
Dus ik kan het van bange kinderen ècht wel voorstellen, want wij, als honden-eigenaar , weet niet wà t voor een "blik in de ogen" hun hond heeft, simpelweg omdat wij ALTIJD het achterhoofd zien !
Dus laten we niet altijd de à nder op gaan hitsen door nòg meer opmerkingen of nog meer aggressie tonen, maar denken: hóe komt wèrkelijk MIJN hond over bij de ander??
By the way: mijn hond was nog een pup en hij kreeg al een klap op zijn koppetje van een HOLLANDS BLANK jongetje van een jaar of 6, die stoer wilde doen bij zijn vriendjes.. einde vertrouwen in kinderen !!
Leve de opvoeding van autochtone medehollanders !
En het is zéker waar : dat in die landen in Afika , Griekenland, Frankrijk , Turkije :...de honden GEEN huisdier zijn , maar STRAATDIER, dus die mensen zijn het ècht ook niet gewend aardig te doen tegen een LASTIGE straathond
Dit onderwerp vond ik wel heel apart:
want ik ben zèlf ook als de dood voor sommige honden. :N:
Bepaalde honden kùnnen je als tegenligger ( ik loop dan zonder de hond), zó eng aankijken, vooral de soorten die wel bekend zijn bij jullie allemaal en ik geloof zelfs dat er 1 hier was, die eerlijk zei, dat haar honden best gevaarlijk zijn, nou, die bedoel ik dan , in ieder geval geen klein Pekineesje of zo.
Dus ik kan het van bange kinderen ècht wel voorstellen, want wij, als honden-eigenaar , weet niet wà t voor een "blik in de ogen" hun hond heeft, simpelweg omdat wij ALTIJD het achterhoofd zien !
Dus laten we niet altijd de à nder op gaan hitsen door nòg meer opmerkingen of nog meer aggressie tonen, maar denken: hóe komt wèrkelijk MIJN hond over bij de ander??
By the way: mijn hond was nog een pup en hij kreeg al een klap op zijn koppetje van een HOLLANDS BLANK jongetje van een jaar of 6, die stoer wilde doen bij zijn vriendjes.. einde vertrouwen in kinderen !!
Leve de opvoeding van autochtone medehollanders !

En het is zéker waar : dat in die landen in Afika , Griekenland, Frankrijk , Turkije :...de honden GEEN huisdier zijn , maar STRAATDIER, dus die mensen zijn het ècht ook niet gewend aardig te doen tegen een LASTIGE straathond
- Linda & Beau
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als ik met mijn honden buiten loop zijn de allochtone mensen bijna altijd bang.
Ik heb allochtone buren met een kindje, als ik mijn deur uit loop en hun willen ook hun deur uit maar zien dat ik buiten sta, wachten ze totdat ik door ben gelopen.
Ook wachten ze regelmatig met naar binnen gaan als ik binnen ben.
Hun dochtertje maken ze erg bang voor honden, ik hoor regelmatig "hondjes bijten!!!" en dat soort praat, ook wordt het kind altijd opgetilt in het bijzijn van honden.
Nu woon ik in een plaats waar best heel erg veel allochtone mensen wonen, dus valt het me gewoon erg op.
Het gekste wat ik heb meegemaakt is dat een buitenlands jongetje met een plastic klapperpistooltje schietend op mijn honden kwam afrennen!
Nadat ik de jongen had uitgelegt dat ik er niet van gedient was, ging hij helaas door, en pas nadat ik had gedreigt mijn hond los te laten van de riem schoot hij snel zijn huis binnen met de mededeling dat ie het zijn moeder ging vertellen.
De moeder heb ik helaas niet meer gezien, k had haar graag gevraagt waarom ze haar zoon geen manieren leert en respect voor dieren op te brengen.
Het jongetje woont nog steeds een paar huizen verder en als hij buiten speelt zegt hij regelmatig tegen zijn vriendjes "pas op! daar heb je die gekke honden weer", waarop ik eigenlij hartelijk moet lachen, zodra hij maar ver uit de buurt blijft van mijn honden is het goed.
Ik heb allochtone buren met een kindje, als ik mijn deur uit loop en hun willen ook hun deur uit maar zien dat ik buiten sta, wachten ze totdat ik door ben gelopen.
Ook wachten ze regelmatig met naar binnen gaan als ik binnen ben.
Hun dochtertje maken ze erg bang voor honden, ik hoor regelmatig "hondjes bijten!!!" en dat soort praat, ook wordt het kind altijd opgetilt in het bijzijn van honden.
Nu woon ik in een plaats waar best heel erg veel allochtone mensen wonen, dus valt het me gewoon erg op.
Het gekste wat ik heb meegemaakt is dat een buitenlands jongetje met een plastic klapperpistooltje schietend op mijn honden kwam afrennen!
Nadat ik de jongen had uitgelegt dat ik er niet van gedient was, ging hij helaas door, en pas nadat ik had gedreigt mijn hond los te laten van de riem schoot hij snel zijn huis binnen met de mededeling dat ie het zijn moeder ging vertellen.
De moeder heb ik helaas niet meer gezien, k had haar graag gevraagt waarom ze haar zoon geen manieren leert en respect voor dieren op te brengen.
Het jongetje woont nog steeds een paar huizen verder en als hij buiten speelt zegt hij regelmatig tegen zijn vriendjes "pas op! daar heb je die gekke honden weer", waarop ik eigenlij hartelijk moet lachen, zodra hij maar ver uit de buurt blijft van mijn honden is het goed.
Groetjes van Linda en de Frenchies!

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
wij wonen hier ook in een vrij donkere buurd en mij dochter zit in een donkere klas
maar zins ik met de hondjes in de klas ben geweest en met de kids heb gepraat en ze me veel gevraagt hebben snap ik hun beter en de kinderren gingen echt over tot aaien behalfe 1 een somalies meisje bij hon is een hond echt onrein
bij de rest vald het wel mee hoor in turkije hebben ze ook honden als huis hond alleen die blijfen daar op het erf niet omdat ze onrein zijn maar omdat ze niet beter weten ook hun houden konijnen en vogeltjes hoor
ze zien een hond gewoon niet als een knuffel aapie
mischien zou het handig zijn als de scholen meer van dit soort dingen doen mensen met honden naar school halen en uitleg doen
maar zins ik met de hondjes in de klas ben geweest en met de kids heb gepraat en ze me veel gevraagt hebben snap ik hun beter en de kinderren gingen echt over tot aaien behalfe 1 een somalies meisje bij hon is een hond echt onrein
bij de rest vald het wel mee hoor in turkije hebben ze ook honden als huis hond alleen die blijfen daar op het erf niet omdat ze onrein zijn maar omdat ze niet beter weten ook hun houden konijnen en vogeltjes hoor
ze zien een hond gewoon niet als een knuffel aapie
mischien zou het handig zijn als de scholen meer van dit soort dingen doen mensen met honden naar school halen en uitleg doen