Heel veel thuis zijn, zeker in het begin, en heel, heel veel speeltjes geven. Als ze toch iets pakken dat niet de bedoeling is, ruilen met hun eigen speeltjes. De pup alleen alleen laten als hij moe is en dus zelf gaat slapen. Ik heb beneden een slaapkamer die ik als pup kamer gebruik. Daar slaap ik dus de eerste tijd met de pup zodat ze gewend is dat ze daar moet slapen. Als ik even weg moest lag ze daar ook. Naarmate ze groter werd lag ze gewoon in de huiskamer met de anderen en Pien is echt een ADHD Bull, maar ze heeft nog nooit wat gesloopt. Huts trouwens ook niet. Bolletje was gek van schoenen en afstandsbedieningen, die legden we dan gewoon even weg. Snoeren zijn weggewerkt zodat dat geen gevaar oplevert. Er zijn niet velmensen die een slaapkamer kunnen gebruiken voor de hond, ik heb dat ook niet altijd gehad. In het vorige huis zette ik de keuken af. Je kunt ook een gedeelte van de kamer afscheiden, dan hebben ze altijd nog meer ruimte om zich fatsoenlijk te bewegen. Want het enige dat ze in een bench kunnen is zich omdraaien.massam schreef:ik zou ze graag uit de bench hebben, maar buiten dat het vervelend is dat ze dingen kapotbijt (wat vervangbaar is) kan ze ook aan de draden enz. gaan knagen..Hutsje schreef:En dat kan niet als de hond niet in een bench zit?
hoe voorkom jij dat er geen ongelukken gebeuren als zo'n klein mormeltje zoveel interessants tot haar beschikking heeft?
dit bedoel ik niet sarcastisch, ben echt benieuwd.
sam is nu 17 maanden en die kan eigenlijk gewoon los blijven. helaas gaat hij elke keer na 5 dagen slopen.. hij zit overdag buiten, is nog beter dan binnen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen thuis
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- Hutsje
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Onze pup ( nu 17 weken) heeft een paar dagen gejankt…was toen stil en begon toen weer..Toen is hem “verteldâ€visaton schreef:Rataplan schreef:De bedoeling is volgens mij om een plezierige band met de hond te krijgen. Dan helpt "op zijn flikker geven" niet wanneer hij normaal honds gedrag vertoont. We praten hier over een pup van een week of 12visaton schreef:Geef hem eens een keer op zijn flikkker...normaal....kan helpen.Al is de tip van daan ook goud waard
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- sample
- Zeer actief
Of ze graag uit die bench willen, ligt denk ik wel (groot) gedeeltelijk aan je éigen manier van daarmee omgaan. Ik zie de bench voor mijn hond als het middagslaapje voor mijn kind.Hutsje schreef:Oh, en ik heb nog nooit tegen een pup geschreeuwd of op zijn flikker gegeven. Maar ja, die zitten dan ook niet in een bench waar ze graag uit willen.
Mijn kind ging vroeger 3x per dag tussendoor naar bed. Omdat ik zijn moeder ben en zag dat hij moe was, besliste Ãk wanneer hij ging slapen.
Zo ging dat met mijn hond ook. Hij werd geknuffeld, kreeg eten, er werd met hem gespeeld. En als hij moe was en ergens ging liggen pitten, legde ik hem "in bed". Toen hij klein was wat vaker. Toen hij groter werd steeds minder vaak. Nu hij "volwassen"is, bepaalt hij zijn eigen bedtijd. En gaat dan uit zichzelf, lekker naar zijn eigen bed. Net als ik
- Hutsje
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
Pups vallen in slaap daar waar ze op dat moment zijn. Zolang dat niet op een gevaarlijke plek is, mag hij daar van mij slapen. Nu zoekt hij een koel plekje op eerst maakt hij een tegel of 10 nat door de waterbak leeg te krabben en dan erin te gaan liggen
De kinderen weten dat je slapende honden niet wakker moet maken 
Laatst gewijzigd door Rataplan op 06 aug 2004 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- sample
- Zeer actief
Omdat een pupje daar niet uit kan.Hutsje schreef:En waarom heb je daar een bench voor nodig dan?
En ik geloof erg in het principe: WAT EEN HOND NIET AANLEERT, HOEF JE HEM OOK NIET AF TE LEREN.
Niet om te schreeuwen verder, maar ff om het zichtbaar te krijgen
Als je hond niet aanleert om dingen kapot te bijten, hoef je hem dat later ook niet af te leren. En de meeste pupjes hebben denk ik wel de neiging om, als baasje/vrouwtje niet thuis is, eens te proeven hoe de stoelpoten smaken of zoiets.
Bij mij kwam daar bÃj...........dat ik mijn hond een rustig plekje wilde geven waar mijn kinderen niet bij hem konden. Ik had namelijk een pup en twee kleine kinderen tegelijkertijd. En soms moet je als moeder naar de WC, gaat de bel, of de telefoon. En dan kan je ff niet ál je aandacht op je hondje en kindjes vestigen. Met die bench, voorkwam ik dat de kinderen stiekum tóch naar de plaats van de hond gingen. En ik voorkwam dat de hond stiekum tóch in de broekspijpen van de kinderen hing.
-
visaton
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Juist….Een bench is prima om je spullen te beschermen tegen een slopende pup en je beschermt er de pup zelf ook mee….Als je even geen tijd hebt om de pup in de gaten te houden kan hij/zij zich lelijk in de nesten werken…..Ik heb bijvoorbeeld een vijver…sample schreef:Omdat een pupje daar niet uit kan.Hutsje schreef:En waarom heb je daar een bench voor nodig dan?
En ik geloof erg in het principe: WAT EEN HOND NIET AANLEERT, HOEF JE HEM OOK NIET AF TE LEREN.
Als je hond niet aanleert om dingen kapot te bijten, hoef je hem dat later ook niet af te leren. En de meeste pupjes hebben denk ik wel de neiging om, als baasje/vrouwtje niet thuis is, eens te proeven hoe de stoelpoten smaken of zoiets.
Bij mij kwam daar bÃj...........dat ik mijn hond een rustig plekje wilde geven waar mijn kinderen niet bij hem konden. Ik had namelijk een pup en twee kleine kinderen tegelijkertijd. En soms moet je als moeder naar de WC, gaat de bel, of de telefoon. En dan kan je ff niet ál je aandacht op je hondje en kindjes vestigen. Met die bench, voorkwam ik dat de kinderen stiekum tóch naar de plaats van de hond gingen. En ik voorkwam dat de hond stiekum tóch in de broekspijpen van de kinderen hing.
- sample
- Zeer actief
Ik heb voor mijn vorige honden nooit een bench gebruikt. Die hadden altijd gewoon een kleed. Maar dat er hier in huis kinderen waren, heeft écht meegespeeld in de keus om tóch een bench aan te schaffen.
Dat kleine pupje lag zo "kwetsbaar" op zijn kleedje in de kamer. Zo kwetsbaar voor langsrennende kindjes. Voor rondvliegende lego. Voor gegil. In die doos die we in het begin hadden, lag hij nét een beetje afgeschermd. Hij kon daar slapen in de wetenschap dat hij beschermd lag.
Later werd die doos een bench. En eigenlijk is me dat héél goed bevallen.
Een bench MOET niet, maar KAN wel.
Dat kleine pupje lag zo "kwetsbaar" op zijn kleedje in de kamer. Zo kwetsbaar voor langsrennende kindjes. Voor rondvliegende lego. Voor gegil. In die doos die we in het begin hadden, lag hij nét een beetje afgeschermd. Hij kon daar slapen in de wetenschap dat hij beschermd lag.
- Rataplan
- Zeer actief
Hier dus geen bench. Ik heb hem staan hier maar het is een opslagplaats voor speelgoed voor de honden. Hij ligt meestal bij mij in de buurt maar als hij met rust gelaten wil worden zijn er voldoende plaatsen waar hij zich terug kan trekken.
Het huis is ingericht op kinderen en dieren. Ik heb een kat die snoeren kapot bijt dus die zie je bijna niet een vijver heb ik niet. Zwembadje staat er maar daar kan nog geen mug in verdrinken. De keuken is zijn favoriete plek om te slapen daar ligt hij vaak samen met Rataplan of buiten met mooi weer. Hij kan zich dus terugtrekken wanneer hij dat wil. Rataplan doet dat ook als hij diep slaapt dan vind je hem niet in de kamer.
Hij blaft zelden smorgens als hij me hoort twee of drie keer. Rataplan trouwens ook niet alleen als er echt iets is. Ik hoef ook niet tegen hem te schreeuwen (zijn gehoor is prima) en "op zijn flikker geven" ook nog nooit gedaan.
Het is niet dat ik dat niet zou kunnen ik heb tijden 4 volwassen reuen in huis gehad waarvan twee herderkruisingen en op het asiel (en daar zaten echt niet allemaal opgevoede Malthesers) werd ik ook altijd erbij gehaald als er echt stront aan de knikker was. Dus ik weet wanneer en hoe ik moet optreden maar ik vind het echt niet nodig om tegen een pup op te treden.
Laat zijn leven maar leuk en positief zijn, lekker meelopen alles bekijken en alles is hier leuk voor hem.
Het huis is ingericht op kinderen en dieren. Ik heb een kat die snoeren kapot bijt dus die zie je bijna niet een vijver heb ik niet. Zwembadje staat er maar daar kan nog geen mug in verdrinken. De keuken is zijn favoriete plek om te slapen daar ligt hij vaak samen met Rataplan of buiten met mooi weer. Hij kan zich dus terugtrekken wanneer hij dat wil. Rataplan doet dat ook als hij diep slaapt dan vind je hem niet in de kamer.
Hij blaft zelden smorgens als hij me hoort twee of drie keer. Rataplan trouwens ook niet alleen als er echt iets is. Ik hoef ook niet tegen hem te schreeuwen (zijn gehoor is prima) en "op zijn flikker geven" ook nog nooit gedaan.
Het is niet dat ik dat niet zou kunnen ik heb tijden 4 volwassen reuen in huis gehad waarvan twee herderkruisingen en op het asiel (en daar zaten echt niet allemaal opgevoede Malthesers) werd ik ook altijd erbij gehaald als er echt stront aan de knikker was. Dus ik weet wanneer en hoe ik moet optreden maar ik vind het echt niet nodig om tegen een pup op te treden.
Laat zijn leven maar leuk en positief zijn, lekker meelopen alles bekijken en alles is hier leuk voor hem.
-
visaton
- Actief
-
miekmiek
-
visaton
- Actief
- Hutsje
- Zeer actief
Ongelofelijk he, dat ik heel goed opgevoede honden heb die nooit slopen en nooit opgesloten zitten. En dat allemaal zonder bench. Ik heb ze dus ook geen negatieve dingen hoeven af te lkeren. Ik heb geen kinderen, maar als ik ze had zoou ik die beter opvoeden dan mijn honden. Zodat ze het niet in hun hoofd haalden om om stiekum toch naar de plaats van hond te gaan als die daar rustig slaapt. En mijn honden gedragen zich al ik thuis ben net zo als wanneer ik NIET thuis ben. Dat betekent dat ze dus niet ineens gaan slopen als ik er niet ben. Kwestie van opvoeden. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk. Hij zit toch in zijn bech waar hij geen kant op kan en ook geen kattekwaad uit kan halen.......sample schreef:Omdat een pupje daar niet uit kan.Hutsje schreef:En waarom heb je daar een bench voor nodig dan?

- Hutsje
- Zeer actief
Nee, totdat hij zijn kaak ontwricht of erger.....visaton schreef:Heb ik ook gehad met ons huidige pup..Is ff janken en zal hem geen 2de keer gebeuren.Vind daardoor de bench niet gevaarlijk…miekmiek schreef:Een draadbench is gevaarlijk! Je pup kan er met zijn kaken in vast komen te zitten! Ik spreek helaas uit ervaring.
Als een pop ergens in zit waar hij een traumatische ervaring kan op doen zit hij daar dus iig voor zijn doen NIET veilig. Maar het gaat niet om de veiligheid van de pup, maar juist om de veiligheid van de spullen. Dat is veeeeeeel belangrijker.

-
linlin
welja, joh, tuurlijk. de prinsjes en prinsesjes koters mogen natuurlijk geen strobreed in de weg gelegd worden.sample schreef: Dat kleine pupje lag zo "kwetsbaar" op zijn kleedje in de kamer. Zo kwetsbaar voor langsrennende kindjes. Voor rondvliegende lego. Voor gegil. In die doos die we in het begin hadden, lag hij nét een beetje afgeschermd. Hij kon daar slapen in de wetenschap dat hij beschermd lag.
sinds wanneer mogen kinderen langs honden rennen en lego doen rondvliegen?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Kindjes wonen daar ook..ze zijn niet op visite.linlin schreef:welja, joh, tuurlijk. de prinsjes en prinsesjes koters mogen natuurlijk geen strobreed in de weg gelegd worden.sample schreef: Dat kleine pupje lag zo "kwetsbaar" op zijn kleedje in de kamer. Zo kwetsbaar voor langsrennende kindjes. Voor rondvliegende lego. Voor gegil. In die doos die we in het begin hadden, lag hij nét een beetje afgeschermd. Hij kon daar slapen in de wetenschap dat hij beschermd lag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb ook een draadbench nooit geen problemen mee gehad.... en ik heb toch echt pups gehad die overal met hun bek inhingen.. maar dat deden ze bij de fokker ook in de kennel en die stond er ook niet 24 uur per dag bij te kijken...miekmiek schreef:Een draadbench is gevaarlijk! Je pup kan er met zijn kaken in vast komen te zitten! Ik spreek helaas uit ervaring.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
linlin
mooi. dan kan je ze dat structureel aanleren - geen geren en gezooi in de buurt van de hond.Eline* schreef:Kindjes wonen daar ook..ze zijn niet op visite.linlin schreef: welja, joh, tuurlijk. de prinsjes en prinsesjes koters mogen natuurlijk geen strobreed in de weg gelegd worden.
-
visaton
- Actief
Nou..da’s toch prachtig dat makkelijke pups hebt..En als je ooit kinderen krijgt komt dat vast ook allemaal in orde…zoals jij opvoeden kanHutsje schreef:
Ongelofelijk he, dat ik heel goed opgevoede honden heb die nooit slopen en nooit opgesloten zitten. En dat allemaal zonder bench. Ik heb ze dus ook geen negatieve dingen hoeven af te lkeren. Ik heb geen kinderen, maar als ik ze had zoou ik die beter opvoeden dan mijn honden. Zodat ze het niet in hun hoofd haalden om om stiekum toch naar de plaats van hond te gaan als die daar rustig slaapt. En mijn honden gedragen zich al ik thuis ben net zo als wanneer ik NIET thuis ben. Dat betekent dat ze dus niet ineens gaan slopen als ik er niet ben. Kwestie van opvoeden. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk. Hij zit toch in zijn bech waar hij geen kant op kan en ook geen kattekwaad uit kan halen.......
Juist..wat kan mij het schelen dat tie verzuipt…Of dat hij op een onbewaakt moment een elektrisch kabeltje door knauwt…Als tie maar van mijn tafelpoten afblijft.Hutsje schreef: Nee, totdat hij zijn kaak ontwricht of erger.....
Als een pop ergens in zit waar hij een traumatische ervaring kan op doen zit hij daar dus iig voor zijn doen NIET veilig. Maar het gaat niet om de veiligheid van de pup, maar juist om de veiligheid van de spullen. Dat is veeeeeeel belangrijker.
- Hutsje
- Zeer actief
Hier ook een vijver, en hier en daar een electrische kabel die niet weggewerkt kan worden. Nog nooit iets meegebeurd terwijl alles dus overal los loopt en overal mag komen. Tuurlijk, er is wel eens een pup in de vijver gevallen, maar die wordt er net zo snel weer uitgehaald. Wederom een kwestie van tijd, aandacht en opvoeding. Te allen tijde te prefereren boven opsluiting.visaton schreef:Nou..da’s toch prachtig dat makkelijke pups hebt..En als je ooit kinderen krijgt komt dat vast ook allemaal in orde…zoals jij opvoeden kanHutsje schreef:
Ongelofelijk he, dat ik heel goed opgevoede honden heb die nooit slopen en nooit opgesloten zitten. En dat allemaal zonder bench. Ik heb ze dus ook geen negatieve dingen hoeven af te lkeren. Ik heb geen kinderen, maar als ik ze had zoou ik die beter opvoeden dan mijn honden. Zodat ze het niet in hun hoofd haalden om om stiekum toch naar de plaats van hond te gaan als die daar rustig slaapt. En mijn honden gedragen zich al ik thuis ben net zo als wanneer ik NIET thuis ben. Dat betekent dat ze dus niet ineens gaan slopen als ik er niet ben. Kwestie van opvoeden. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk. Hij zit toch in zijn bech waar hij geen kant op kan en ook geen kattekwaad uit kan halen.......Juist..wat kan mij het schelen dat tie verzuipt…Of dat hij op een onbewaakt moment een elektrisch kabeltje door knauwt…Als tie maar van mijn tafelpoten afblijft.Hutsje schreef:
Klinkt een beetje tegenstrijdig. Makkelijke pups en goed opvoeden in je laatste bericht. Tja, makkelijk pups, ik weet het het niet. Kan. Maar het zal geen toeval zijn dat alle pups zo makkelijk zijn geweest, ook de Flatcoats niet. Dus toch een kwestie van tijd, aandacht en goed opvoeden. Maar met een stel rondspringende en joelende kinderen lijkt me dat niet makkelijk. Geeft niuet, maar neem dan geen hond als er geen andere mogelijkheid isom ze op te sluiten voor je eigen gemak. En voor jouw informatie, hier zullen geen kinderen komen, ik heb liever honden.
Nee, totdat hij zijn kaak ontwricht of erger.....

-
Sjiel
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
-
visaton
- Actief
Jaj ja..je bent heel duidelijk...iedereen die een bench gebruikt kan niet met honden omgaan....Die hebben geen idee wat het opvoeden van een pup inhoud, hebben alleen erg in hun persoonlijke bezittingen en zouden geen kinderen moeten hebben want die krijgen zo ook al niet opgevoed.Hutsje schreef:Als dit op mij slaat, ik heb er niet altijd 3 gehad. De Flatcoats waren na elkaar. En Huts is de eerste 3 jaar ook alleen geweest.
En trouwens, mijn moeder had 4 kinderen en een hond. Heeft ook nooit een bench nodig gehad of de hond moeten opsluiten. Heeft ons wel met honden leren omgaan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat idee krijg ik ook een beetje als ik het zo lees...visaton schreef:Jaj ja..je bent heel duidelijk...iedereen die een bench gebruikt kan niet met honden omgaan....Die hebben geen idee wat het opvoeden van een pup inhoud, hebben alleen erg in hun persoonlijke bezittingen en zouden geen kinderen moeten hebben want die krijgen zo ook al niet opgevoed.Hutsje schreef:Als dit op mij slaat, ik heb er niet altijd 3 gehad. De Flatcoats waren na elkaar. En Huts is de eerste 3 jaar ook alleen geweest.
En trouwens, mijn moeder had 4 kinderen en een hond. Heeft ook nooit een bench nodig gehad of de hond moeten opsluiten. Heeft ons wel met honden leren omgaan.
verkeerd gebruik van een bench zoals een hond er een uurtje of 8 of 12 in laten zitten ok, daar ben ik ook tegen.. maar een paar uurtjes kan helemaal geen kwaad... als hij de ruimte maar heeft... mijn honden hebben er in ieder geval geen van allen iets aan over gehouden.. ze liggen nu lekker prinsheerlijk los... met de mogelijkheid om wel in de bench te gaan waar ze dankbaar gebruik van maken...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
visaton
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies... een pup moet hier verplicht rusten .. of ie dat nou leuk vind of niet... dus dan gaat ie een uur de bench in... dan slaapt ie ook echt.. doe ik dat niet blijft ie als een idioot spelen en valt ook dan niet in slaap.... en ook dat lijkt me niet echt gezond voor een pup... dus hier kennen ze die verplichte rustpauzes ook als pup.visaton schreef:Tja..hier ook zo met mijn “oude” hond…Als hij in de gaten heef dat we weggaan of dat we gaan slapen gaat hij zonder mokken en morren de bench in..Behalve als ik een jerrycan water vul..dan weet hij dat we gaan trainen en dat doet tie inderdaad liever dan in zijn bench gaan.En de pup heeft er ook geen hekel aan..We zijn net terug van de club..daar heeft de pup kennen rennen en spelen met de andere honden.Als we dan thuis komen laten we hem nog even uit en dan gaat hij gelijk de bench in…Kan tie eten en uitrusten en daar is niets mis meemalinois schreef: ik gebruik hem ook heb hem bij alle honden gebruikt en het werkt prima... en na een jaar zitten ze zo goed als allemaal vrijwillig in de bench dus met de deur open...
maar ik ken al die horrorverhalen ook niet hier van pups die hele nachten krijsen etc. ze krijgen hun eten in de bench hier en gaan dan een uur slapen dus dat is 3 x per dag bij een pup bij mij.... en dan 's nachts ... maar ik heb dat nog bij geeneen hond gehad die echt ging protesteren omdat ie de bench in moest...

-
visaton
- Actief
Zeer herkenbaar….Als ik hem nu gewoon los laat, dan laat hij absoluut mijn oude hond niet met rust (spelen) en die is na een paar keer stellen ook aan een beetje rust toe.malinois schreef:precies... een pup moet hier verplicht rusten .. of ie dat nou leuk vind of niet... dus dan gaat ie een uur de bench in... dan slaapt ie ook echt.. doe ik dat niet blijft ie als een idioot spelen en valt ook dan niet in slaap.... en ook dat lijkt me niet echt gezond voor een pup... dus hier kennen ze die verplichte rustpauzes ook als pup
- sample
- Zeer actief
Ik proef hier een potje sarcasme en een ondertoon die me niet bevalt. Iemand zei het al: Een bech betekent dus helemaal niet dat je je hond niet opvoedt. Je voedt hem juist wél op. Betekent een box ook dat je je kinderen niet opvoedt? NEE!Ongelofelijk he, dat ik heel goed opgevoede honden heb die nooit slopen en nooit opgesloten zitten. En dat allemaal zonder bench. Ik heb ze dus ook geen negatieve dingen hoeven af te lkeren. Ik heb geen kinderen, maar als ik ze had zoou ik die beter opvoeden dan mijn honden. Zodat ze het niet in hun hoofd haalden om om stiekum toch naar de plaats van hond te gaan als die daar rustig slaapt. En mijn honden gedragen zich al ik thuis ben net zo als wanneer ik NIET thuis ben. Dat betekent dat ze dus niet ineens gaan slopen als ik er niet ben. Kwestie van opvoeden. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk. Hij zit toch in zijn bech waar hij geen kant op kan en ook geen kattekwaad uit kan halen
- sample
- Zeer actief
Het vooroordeel druipt er weer af. Eigenlijk niet eens de moeite om te reageren.linlin schreef:welja, joh, tuurlijk. de prinsjes en prinsesjes koters mogen natuurlijk geen strobreed in de weg gelegd worden.sample schreef: Dat kleine pupje lag zo "kwetsbaar" op zijn kleedje in de kamer. Zo kwetsbaar voor langsrennende kindjes. Voor rondvliegende lego. Voor gegil. In die doos die we in het begin hadden, lag hij nét een beetje afgeschermd. Hij kon daar slapen in de wetenschap dat hij beschermd lag.
Ik vind het namelijk enorm naïef om te denken dat je kinderen dusdanig kan drillen dat ze nooit gillen, rennen of gooien met spullen. Wat denk je nou? Dat kinderen zich altijd houden aan de afspraken die je met ze maakt? Dat kinderen aan 1 keer waarschuwen genoeg hebben?
Ik wed dat je zelf geen kinderen hebt.
Denk er maar eens bij na, dat er ook mensen zijn die zich realiseren, dat je kind en hond geen 24/7 in de gaten kan houden. Dat je ook weleens naar de WC moet, de telefoon gaat of er staat iemand aan de deur. Dat er ook weleens een kind valt en terwijl je bezig bent bloed op te ruimen, je andere kind per ongeluk op de staart van de hond kan gaan staan. En op een bijtincident zit je niet te wachten hè? Voorkomen is beter dan genezen.
Een bench is gewoon een bescherm kleed, niks meer of minder.