Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevoelige darmen??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Gevoelige darmen??

Ongelezen bericht door miriam43 »

Onze Luca krijgt alleen maar Farmfood. Zogauw als ik hem iets anders of extra geef, heeft hij diarree. Het heeft lang geduurd voordat we een goed voer vonden. Voorheen gaf ik hem 2x per week rodi ipv de brokken. Helaas krijgt hij hiervan nu ook diarree. Dus we geven hem alleen maar de brokken. Nu het zo warm is heb ik in de kong een melkijsje voor hem gemaakt.
Wat was het gevolg diarree en niet zo zuinig. Ik ben naar de dierenarts geweest en hij had de darmen onstoken. Ikheb toen van Hills canine I/D (dieetvoer) gekregen. Dit voer heeft hij als eens eerder gehad bij diarree. Hij reageert daar heel goed op en de diarree was weer vlug verholpen.
Heeft een van jullie ervaringen met dit probleem en wat doen jullie eraan???? Is hier sprake van gevoelige darmen???
Afbeelding
Groetjes Miriam en een enthousiaste entlebucher!!!!
stefsam
Actief
Mijn ras(sen): staffordshire bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door stefsam »

Ik zou het niet weten,mijn honden hebben er eigenlijk nooit last van.Wel als ik ze overdreven veel vreemde dingen te eten geef die ze anders nooit krijgen.
Als het met dat voer toch goed gaat is het toch goed? :ok:
Het is wel sneu dat ie zo gevoelig is.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik zou wel proberen om die darmen sterker te maken.
Dat is bij Stanley geleidelijk aan heel goed gelukt. Combi de juiste brok (voor hem dan), groenteprut (eerst gekookt, daarna rauw) en vers vlees van Energique. Eerst 2 hele vers vlees dagen ingesteld, kijken hoe hij daarop reageerde en toen uitgebouwd.
Hij krijgt nu 's ochtends brok en 's avonds vers vlees en tussendoor groente- en/of fruitprut. In de weekenden ook rauwe runderschenkels.
Als toevoeging krijgt hij visoliecapsules. Nu zijn z'n darmen zo gehard dat ik ook makkelijk de pens/hart van Rodi erbij kan geven en dat vul ik aan met groente of rijst. Hij heeft nog maar heel weinig last van diarree.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Langzaam opbouwen denk ik, heb ik bij Fangio ook moeten doen, veel verse pens gegeven en pas later begonnen met de geperste brokken zoals FFood.
Na de pens overgegaan (geleidelijk) op versvlees voeding (Duck) dat pakt heel goed uit en daarna nooit meer last gehad.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

heel klein beetje zemelen erbij doen, een vlokje tussen 2 vingers, heeft bij ons prima geholpen.

had een pup die al op zeer vroege leeftijd pens en maismeel te eten kreeg terwijl de darmpjes nog niet daarvoor ontwikkeld waren, was ook zo'n moeilijke eter om alles binnen te houden en op de goede manier weer naar buiten te krijgen was altijd eten geven en het kwam er bijna totaal onaangeroerd aan de achterkant eruit, plukje zemelen erdoor en bijna gelijk draaide ze een lekker juiste drol.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Gevoelige darmen??

Ongelezen bericht door Angelique25 »

miriam43 schreef:Onze Luca krijgt alleen maar Farmfood. Zogauw als ik hem iets anders of extra geef, heeft hij diarree. Het heeft lang geduurd voordat we een goed voer vonden. Voorheen gaf ik hem 2x per week rodi ipv de brokken. Helaas krijgt hij hiervan nu ook diarree. Dus we geven hem alleen maar de brokken. Nu het zo warm is heb ik in de kong een melkijsje voor hem gemaakt.
Wat was het gevolg diarree en niet zo zuinig. Ik ben naar de dierenarts geweest en hij had de darmen onstoken. Ikheb toen van Hills canine I/D (dieetvoer) gekregen. Dit voer heeft hij als eens eerder gehad bij diarree. Hij reageert daar heel goed op en de diarree was weer vlug verholpen.
Heeft een van jullie ervaringen met dit probleem en wat doen jullie eraan???? Is hier sprake van gevoelige darmen???
Afbeelding
Ijsjes en dan vooral melkijsjes kunnen bij iedere hond wel voor een dagje diarre zorgen. Vooral als de hond weinig afwisseling gewend is kan dit dan problemen opleveren. De DA zal wel blij met je zijn op deze manier, maar mijn mening is dat je (zoals hierboven al geschreven is) de hond sterker kunt maken op dit gebied door voor meer afwisseling te zorgen.
Iedere diarre veroorzaakt door "vreemd eten" is met hooguit 2 dagen weer weg, daar heb je geen Hills dieetvoer of antibiotica voor nodig. Dagje vasten werkt dan nog veel beter.
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Gevoelige darmen??

Ongelezen bericht door ien »

miriam43 schreef:Onze Luca krijgt alleen maar Farmfood. Zogauw als ik hem iets anders of extra geef, heeft hij diarree. Het heeft lang geduurd voordat we een goed voer vonden. Voorheen gaf ik hem 2x per week rodi ipv de brokken. Helaas krijgt hij hiervan nu ook diarree.
op de brokken doet hij het goed??
ik lees uit je bericht dat hij eerder juist bij voerwisselingen diaree krijgt en niet alleen van dat ijsje?
Als hij het op die brokken goed doet dan gewoon even bij die brokken houden en het voerschema van FF aanhouden.
Met regelmatig pens .!
en even geen melkijsjes meer. :wink:
hoe oud is je hond??

2 jaar zag ik op je site.dus geen pup meer.
:wink:
Afbeelding
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Luca is nu 2 jaar. Toen we hem haalde uit Zwitserland hebben we echt geknungeld met voer. In Zwitserland kreeg hij biologisch voer, hier hadden ze dat niet. Via cavon, hills, Prince zijn we uiteindelijk bij FF terecht gekomen. Hier zijn we zeer tevreden over.
De diarree was deze keer echt erg. Er zat zelfs bloed bij zijn ontlasting. Het liep er gewoon uit. Onder zijn staart had hij een grote rode knobbel. Ik had me een hoedje verschrokken. Dus meteen naar de dierenarts.

Ik lees hier veel over pens. Jullie zullen dan waarschijnlijk echte vuile pens bedoelen en geen Rodi. Kan je dat gewoon bij de slager krijgen? En moet ik dat eerst koken en dan een stuk geven of gewoon rauw???
Ik dacht dat een hond geen voedingsstoffen uit groente en fruit haalt.
We gaan volgende week een weekje naar Zwitserland. Ik neem dan alleen FF voor hem mee. Gelukkig is Luca een hond die als je met hem wandelt geen interesse heeft voor een brokje als beloning. Snuffelen en nieuwschierig door de ramen kijken is voor Luca op dat moment het belangrijkste.
Als ik met hem oefen en hij doet iets goed, vindt hij het heerlijk om aangehaald te worden.
Het enige wat hij goed verdraagt is zo'n witte ring van FF voor op te kauwen. En natuurlijk zijn calcicbone.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Vuile pens kan je in sommige dierenwinkels kopen.
gemalen,lappen of stukjes. Pens wordt rauw gegeven,behalve bij honden met een ernstig verteringsprobleem wordt he tgekookt..ik moet daar niet aan denken :denken:
Ze kunnen het altijd bestellen voor je.
Rodi pens is ook prima,dus puur pens.
De hele pensen in dierenwinkels komen ook bij Rodi vandaan

doe even rustig aan met die voeding en geef alleen maar wat die gewend is en waar die het goed op doet!
succes.
Afbeelding
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dank je wel voor de tips.

Hij krijgt voorlopig alleen maar FF. Rodi durf ik hem niet meer te geven. Hier heeft hij ook als eens vaker diarree van gehad. Hij laat de Rodi trouwens staan. Terwijl nog geen jaar geleden hij er alles voor over had.
Nu eet hij het niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”