Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup plast van blijdschap (+ nog een vraagje)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Timber

pup plast van blijdschap (+ nog een vraagje)

Ongelezen bericht door Timber »

wij hebben sinds 30-07 onze golden retriever pup in huis hij is opgehaald met bijna 8 weken (officieel 7 weken en 5 dagen) hij is hier dus nu bijna een week en het is een echt dondersteen maar luisterd voortreffelijk voor een pup van zijn leeftijd kan al zo goed als mee lopen aan een lijntje vind het auto rijden heerlijk en gaat graag met mij mee overal heen ....
maar nou komt de kriem als hij met mij mee gaat naar het bedrijf van mijn vriend en hij loopt richting een klant daar dan word hij zo ontzettend blij dat hij spontaan begint te plassen .... moet dit nou gecorrigeerd worden of niet (zo ja hoe dan?) Hij doet dit thuis niet als een van ons thuis komt puur en alleen op het bedrijf...
Hij is zo goed als zindelijk hij plast grotendeels al in de tuin en loopt zelf naar buiten zodra hij wakker is maar wil het nog wel eens vergeten ...

en nog even een vraagje... hij eet zand en niet een klein beetje hij duikt dan weer even met zijn kop de tuin in (hij weet namelijk al dat hij er niet in mag komen verder) en neemt een hap aarde mee en gaat dit oppeuzelen op het terras of een van de grasvelden er blijft echt niks van over hij vreet het allemaal op ... volgens mij kan dit weinig kwaad want hij eet verder normaal zijn brokken op en is heerlijk vrolijk en actief ...
maar kan dit ook echt geen kwaad ?!
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee een plas uit blijdschap mag je niet straffen. Hij geeft daarmee aan dat hij het leuk vind om je iemand te zien en dat hij geen enkel kwaad in de zin heeft.
Je kan dit soort dingen voorkomen door hem te negeren en hem te begroeten op een plek waar het plassen voor jou niet zo'n probleem is (bijvoorbeeld buiten op het gras)
Meeste honden (vooral grotere rassen) groeien er wel over heen :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Oeps er stond nog een vraagje. Pups nemen van alles in hun bek om te onderzoeken beetje zand is niet erg. Lijkt het je teveel worden en krijgt hij er last van probeer hem met een speeltje of botje af te leiden maar maak er geen drama van ook hier geldt meestal gaat het vanzelf over met groter groeien.
Veel plezier met je pup :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

piesen als de pup iemand begroet doet hij uit deemoedigheid en onderdanigheid. in het geheel niet en nooit straffen, anders snapt de lieve pup er niks meer van.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Onze golden, Diesel plaste ook als wij hem begroetten of als er iemand binnenkwam.
Het best helpt negeren als je hem weer ziet als je van even weggeweest weer terug komt.
Voor Diesel een jaar was, deed hij geen plasjes meer ter begroeting.
:wink:
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

linlin schreef:piesen als de pup iemand begroet doet hij uit deemoedigheid en onderdanigheid. in het geheel niet en nooit straffen, anders snapt de lieve pup er niks meer van.
Maar ook niet “belonenâ€
Daan

visaton schreef:
linlin schreef:piesen als de pup iemand begroet doet hij uit deemoedigheid en onderdanigheid. in het geheel niet en nooit straffen, anders snapt de lieve pup er niks meer van.
Maar ook niet “belonenâ€
visaton
Actief

Daan schreef:
visaton schreef:
Maar ook niet “belonenâ€
Daan

visaton schreef:
Daan schreef:
visaton schreef:
Maar ook niet “belonenâ€
visaton
Actief

Daan schreef:
visaton schreef:
Daan schreef:
visaton schreef:
Maar ook niet “belonenâ€
Laatst gewijzigd door visaton op 06 aug 2004 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Plassen uit deemoed is een teken van "doe mij niets, ik ben werkelijk van geen enkel belang" . Ga je aan dit gedrag op welke manier dan ook aandacht geven vertel je de pup/hond met die aandacht dat hij wel van belang is en dat is dus compleet gestoord gedrag vanuit hondenogen bezien en doet dus veelal het gedrag toenemen, omdat de hond niet weet hoe hij duidelijker moet maken dat hij er niet is. Of die aandacht nou bestaat uit knuffels of uit straf, het is beiden gewoon in hondenogen bizar gedrag.
Deemoedsplassen wil zeggen "Ik besta niet" dus negeren! Dan gaat het vanzelf over.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Hoi, Mijn reutje van inmiddels 15 maanden doet het ook nog af en toe. Dit zijn op momenten dat hij gecorrigeerd wordt door de oudste reu en het zijn eigenlijk maar een paar druppeltjes of een straaltje. Soms doet hij het ook bij de begroeting met ons, maar dan weer niet bij vreemden en eigenlijk nog het meest bij mij. Ik reageer er dus compleet niet op, maar het is nog steeds niet over. Ik zie vaak aan de houding dat de kans erin zit, want dan is hij zo druk en enthousiast, maar houdt wel zijn lichaam lager dan normaal.......nog meer tips dan alleen negeren, iemand?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Herkenbaar, zowel het gedrag als de adviesen. Een neef van mijn vader had 2 ruwharige Teckels die dit ook deden. Als je daar als visite binnenkwam gingen de honden uit hun dak en stonden zij al met een dweil klaar.
Door de honden te negeren en ze pas te begroeten als je rustig op de bank zat voorkwam je het gedrag.
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Mijn Beau heeft het als pup heel even gedaan als er iemand hier binnen kwam, bij ons zelf deed hij het niet.
Als er visite kwam begroeten ze Beau steeds met hun stem en met aanhalen, en dan liet hij een paar druppeltjes vallen.
Ik heb toen tegen de visite gezegt dat ze bij binnenkomst niets meer tegen Beau mochten zeggen, ze mochten hem van mij wel een aai over zijn bolletje geven, en dit heeft uitstekend geholpen, vanaf toen heeft Beau het niet meer gedaan, ze mochten pas tegen Beau praten als ze even binnen waren. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ghaya (teefje van nu bijna 3 jaar) doet het ook zo nu en dan.
Als pup werd ze door de 'fokker' best hardhandig uit het nest gepakt en terugge'smeten'., toen wij haar dus kregen, moest ze bij alle mannen die je tegenkwam op straat en die haar wilde aaien plassen.

Nu doet ze het soms nog als mijn vriend thuis komt, ik kan precies aan haar zien wanneer ze wel of niet zal gaan plassen en roep dan ook gelijk 'negeer d'r maar weer.....'
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

De Herdertjes schreef:Hoi, Mijn reutje van inmiddels 15 maanden doet het ook nog af en toe. Dit zijn op momenten dat hij gecorrigeerd wordt door de oudste reu en het zijn eigenlijk maar een paar druppeltjes of een straaltje. Soms doet hij het ook bij de begroeting met ons, maar dan weer niet bij vreemden en eigenlijk nog het meest bij mij. Ik reageer er dus compleet niet op, maar het is nog steeds niet over. Ik zie vaak aan de houding dat de kans erin zit, want dan is hij zo druk en enthousiast, maar houdt wel zijn lichaam lager dan normaal.......nog meer tips dan alleen negeren, iemand?
Meer dan negeren kan je niet doen..en negeren is dan dus niet praten, kijken of op welke wijze dan ook aandacht besteden aan de hond.
Wat je wel kan doen is bv de hond je even buiten laten begroeten. Als hij dan urine verliest maakt het ook niet zoveel uit. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Rossi heeft het ook gedaan in het begin. En tot een jaar ongeveer, heel sporadisch nog. Nu niet meer.
We hebben hem ook straal genegeerd. :wink:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Timber

Ongelezen bericht door Timber »

nou het leuke is juist we negeren hem nu sowieso als we thuis komen omdat hij het idee moet krijgen dat het normaal is dat we thuis komen ...
Maar als hij rustig is word hij aangehaald en dan plast hij juist ... (is er thuis nu ook mee begonnen)

Op het bedrijf rent hij naar klanten toe en word dan aangehaald en na 30sec plast hij een paar druppels ...
dit zou dus betekenen dat hij daar niet meer naar klanten toe mag lopen ?! of dat ze `m moeten negeren ?!
want hij doet het ook niet bij iedereen alleen bij een aantal mensen ....
hij doet het niet bij mij en mijn vader
maar wel bij mijn moeder en mijn vriend
maar weer niet bij mijn schoonmoeder....
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Eline* schreef:
De Herdertjes schreef:Hoi, Mijn reutje van inmiddels 15 maanden doet het ook nog af en toe. Dit zijn op momenten dat hij gecorrigeerd wordt door de oudste reu en het zijn eigenlijk maar een paar druppeltjes of een straaltje. Soms doet hij het ook bij de begroeting met ons, maar dan weer niet bij vreemden en eigenlijk nog het meest bij mij. Ik reageer er dus compleet niet op, maar het is nog steeds niet over. Ik zie vaak aan de houding dat de kans erin zit, want dan is hij zo druk en enthousiast, maar houdt wel zijn lichaam lager dan normaal.......nog meer tips dan alleen negeren, iemand?
Meer dan negeren kan je niet doen..en negeren is dan dus niet praten, kijken of op welke wijze dan ook aandacht besteden aan de hond.
Wat je wel kan doen is bv de hond je even buiten laten begroeten. Als hij dan urine verliest maakt het ook niet zoveel uit. :wink:
Dat van negeren, en dan gewoon net doen of de hond er niet is, wist. Ach, het valt ook allemaal wel mee. Het gebeurt nog het meest wanneer de oudste reu hem corrigeert en dat terwijl deze oudste echt niet hardhandig is. Misschien van de jongste een automatisch teken dat de andere echt de baas is, zo van: "als ik nu een beetje pies, is het vast wel goed?"
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”