Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen thuis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Rataplan schreef:
visaton schreef:
Rataplan schreef:Juist dat hij zijn oude roedeltje mist geeft stress (heel normaal hondengedrag) en dan moet je hem "toespreken" "op zijn flikker geven".
Als hij na een paar nachten continue janken een paar dagen stil is om dan naar een paar dagen weer vrolijk verder te gaan, dan krijgt tie op zijn flikker ja…
Rataplan schreef:Die foto's zeggen nog niets die heb ik ook van asielhonden wil niet zeggen of ze het goed hebben. Gewenning.
Wat..??Op het asiel waar jij werkt hebben de honden het niet goed??Dat is maar schijn ?? Moet je werk van maken
malinois schreef: je lijkt wel een cd die blijft hangen... dat heb je nou geloof ik al zo'n 10 x gezegd :denken:
Geen beste cd
sample schreef: Puur luiïgheid van die hondeneigenaren zonder bench. Te lui om hun hond te leren niet te bijten aan metaal of te jodelen. :mrgreen: :smile:
:smile2:

Ik vind het juist prachtig dat hij graag met metaal speelt…Is in de KNPV behoorlijk belangrijk
Tuurlijk dat is heel goed voor je hond nachten continu janken in de bench :roll: Dan heeft hij nu in ieder geval goed door dat hoe hard hij ook roept en jankt het maakt op zijn nieuwe roedel geen indruk meer.
Nee honden hebben het zeker niet goed in een asiel. Waarom zouden al die duizenden vrijwilligers anders dag en nacht bezig zijn om een ander tehuis voor al die dieren te zoeken? Het moet een tijdelijke noodopvang zijn om daar te vertoeven voor de hond een vluchtheuvel omdat het anders een roze spuit is voor een heleboel dieren.
:denken: ...die dieren zitten daar toch voor hun rust :slaap: ??Dat zijn honden die stress hebben hoor en die mogen daarzo weer rehabiliteren of gewoon een beetje chillen :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Angel-eyes schreef:
Rataplan schreef:
visaton schreef:
Rataplan schreef:Juist dat hij zijn oude roedeltje mist geeft stress (heel normaal hondengedrag) en dan moet je hem "toespreken" "op zijn flikker geven".
Als hij na een paar nachten continue janken een paar dagen stil is om dan naar een paar dagen weer vrolijk verder te gaan, dan krijgt tie op zijn flikker ja…
Rataplan schreef:Die foto's zeggen nog niets die heb ik ook van asielhonden wil niet zeggen of ze het goed hebben. Gewenning.
Wat..??Op het asiel waar jij werkt hebben de honden het niet goed??Dat is maar schijn ?? Moet je werk van maken
malinois schreef: je lijkt wel een cd die blijft hangen... dat heb je nou geloof ik al zo'n 10 x gezegd :denken:
Geen beste cd
sample schreef: Puur luiïgheid van die hondeneigenaren zonder bench. Te lui om hun hond te leren niet te bijten aan metaal of te jodelen. :mrgreen: :smile:
:smile2:

Ik vind het juist prachtig dat hij graag met metaal speelt…Is in de KNPV behoorlijk belangrijk
Tuurlijk dat is heel goed voor je hond nachten continu janken in de bench :roll: Dan heeft hij nu in ieder geval goed door dat hoe hard hij ook roept en jankt het maakt op zijn nieuwe roedel geen indruk meer.
Nee honden hebben het zeker niet goed in een asiel. Waarom zouden al die duizenden vrijwilligers anders dag en nacht bezig zijn om een ander tehuis voor al die dieren te zoeken? Het moet een tijdelijke noodopvang zijn om daar te vertoeven voor de hond een vluchtheuvel omdat het anders een roze spuit is voor een heleboel dieren.
:denken: ...die dieren zitten daar toch voor hun rust :slaap: ??Dat zijn honden die stress hebben hoor en die mogen daarzo weer rehabiliteren of gewoon een beetje chillen :mrgreen:
Voor sommigen wel is het ritme een enorme stap in de goede richting voor anderen helemaal niet. Als je bijvoorbeeld bij een lieve oude mevrouw heel je leven hebt gewoond en die overlijdt de familie rent naar de erfenis maar struikelen over een hondje die ze daarna netjes bij het asiel afleveren dan is het geen chillen in een kennel tussen nog zo'n 30 honden.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

Rataplan schreef:[Tuurlijk dat is heel goed voor je hond nachten continu janken in de bench :roll: Dan heeft hij nu in ieder geval goed door dat hoe hard hij ook roept en jankt het maakt op zijn nieuwe roedel geen indruk meer.
.
Nee..dat had hij niet door….Vandaar zijn 2de poging.Nadat ik een keer op zijn janken heb gereageerd had hij het wel door…
Rob*
Zeer actief

Rataplan schreef:
Angel-eyes schreef:
Rataplan schreef:
visaton schreef: Als hij na een paar nachten continue janken een paar dagen stil is om dan naar een paar dagen weer vrolijk verder te gaan, dan krijgt tie op zijn flikker ja…
Wat..??Op het asiel waar jij werkt hebben de honden het niet goed??Dat is maar schijn ?? Moet je werk van maken Geen beste cd :smile2:

Voor sommigen wel is het ritme een enorme stap in de goede richting voor anderen helemaal niet. Als je bijvoorbeeld bij een lieve oude mevrouw heel je leven hebt gewoond en die overlijdt de familie rent naar de erfenis maar struikelen over een hondje die ze daarna netjes bij het asiel afleveren dan is het geen chillen in een kennel tussen nog zo'n 30 honden.
Nou moe??? :idea: .....zo serieus bedoelde ik het nie hoor :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
je lijkt wel een cd die blijft hangen... dat heb je nou geloof ik al zo'n 10 x gezegd :denken: Gewenning of niet... als ze het er niet naar hun zin hadden lagen ze er niet zo bij.. dan gilden ze alles bij elkaar...
Mijn honden zijn als pups kennels gewent bij de fokker, dus hij is niet gewent aan een benches en zeker niet om er alleen in te liggen want in de kennel lagen ze samen met broers en zussen.... en hier in de bench ligt ie alleen.... dus dat argument van gewenning gaat niet op...
Gewenning...ja misschien wel ja, misschien is het ook iets van dat het mechelding er zich bij neerlegt dat het daar opgesloten zit...in de bajes slapen mensen ook dus dat een mechelding in een kooitje slaapt is voor mij totaal geen onderbouwt antwoord dat een dier gelukkig is.Maar goed het verschil is dat ik vergelijk heb tussen hoe ze nu hun tuinbench hebben en als ik ze in een kooitje zou zetten, heb jij het verschil bij je honden gezien??
hoe kunnen mijn mecheltjes daar nu aan gewent zijn dan want dat zijn ze dus bij de fokker niet daar ging het in het bovenstaande om.. er werd gezegd dat ze eraan gewend waren.. nee dat waren ze niet.. ze zaten samen in de kennel, hier zit hij alleen in de bench dus er is verschil en kunnen ze er ook niet aan gewend zijn.
ik heb verschil want er lopen er hier nog steeds een aantal los in huis he.. die ook altijd in de bench hebben gezeten... maar ze kunnen als ze willen er nog steeds in.. dus verschil, nee heb ik niet gezien... :denken:
en in de tuin gaat niet dat heb ik geloof ik nu al genoeg gezegd....wil mijn honden graag langer houden dan vandaag...niet alle mensen houden helaas van honden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
je lijkt wel een cd die blijft hangen... dat heb je nou geloof ik al zo'n 10 x gezegd :denken: Gewenning of niet... als ze het er niet naar hun zin hadden lagen ze er niet zo bij.. dan gilden ze alles bij elkaar...
Mijn honden zijn als pups kennels gewent bij de fokker, dus hij is niet gewent aan een benches en zeker niet om er alleen in te liggen want in de kennel lagen ze samen met broers en zussen.... en hier in de bench ligt ie alleen.... dus dat argument van gewenning gaat niet op...
De hond van Visaton blafte wel in de bench. Dat doet hij nu niet meer dan is hij dus gewend aan de situatie.
Ik snap nog steeds niet waarom jij vind dat jouw honden het in een kleine ruimte opgesloten het beter zouden hebben dan in een grote ruimte los.

Dat ze er vanzelf ingaan heb ik nu ook wel een keertje gehoord hoor :denken:
ja die van visaton wel.. maar tegen mij heb je het ook steeds over gewenning... dat gaat dus niet op... :wink: dus zo vreselijk zullen ze die 4 uurtjes wel niet vinden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Gewenning...ja misschien wel ja, misschien is het ook iets van dat het mechelding er zich bij neerlegt dat het daar opgesloten zit...in de bajes slapen mensen ook dus dat een mechelding in een kooitje slaapt is voor mij totaal geen onderbouwt antwoord dat een dier gelukkig is.Maar goed het verschil is dat ik vergelijk heb tussen hoe ze nu hun tuinbench hebben en als ik ze in een kooitje zou zetten, heb jij het verschil bij je honden gezien??
hoe kunnen mijn mecheltjes daar nu aan gewent zijn dan want dat zijn ze dus bij de fokker niet daar ging het in het bovenstaande om.. er werd gezegd dat ze eraan gewend waren.. nee dat waren ze niet.. ze zaten samen in de kennel, hier zit hij alleen in de bench dus er is verschil en kunnen ze er ook niet aan gewend zijn.
ik heb verschil want er lopen er hier nog steeds een aantal los in huis he.. die ook altijd in de bench hebben gezeten... maar ze kunnen als ze willen er nog steeds in.. dus verschil, nee heb ik niet gezien... :denken:
en in de tuin gaat niet dat heb ik geloof ik nu al genoeg gezegd....wil mijn honden graag langer houden dan vandaag...niet alle mensen houden helaas van honden
Ik heb ook buren die niet van honden houden....so what!Als ze je hond wat willen aandoen doen ze het toch wel, ze kunnen ook steeds de kit bellen dat je honden blaffen, dan krijg je ook vanzelf keer op keer een boete dus das gewoon overdreven...een bench is gewoon makkelijk voor mensen die lekker toch willen werken en de hond dan braaf op het plaatsje blijft wachten, en dan als ze thuis hebben ze hun speelmaatje.
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Rataplan schreef:
malinois schreef:
De hond van Visaton blafte wel in de bench. Dat doet hij nu niet meer dan is hij dus gewend aan de situatie.
Ik snap nog steeds niet waarom jij vind dat jouw honden het in een kleine ruimte opgesloten het beter zouden hebben dan in een grote ruimte los.

ja die van visaton wel.. maar tegen mij heb je het ook steeds over gewenning... dat gaat dus niet op... :wink: dus zo vreselijk zullen ze die 4 uurtjes wel niet vinden....
Je lult ook echt af en toe suf hoor.....stop je die mecheldingenpup nu ook ruim 4 uur in die kooi van hem?
visaton
Actief

Hoe zou het toch komen dat er steeds weer topics hier “off-topicâ€
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ik heb ook buren die niet van honden houden....so what!Als ze je hond wat willen aandoen doen ze het toch wel,
dat jij dat risico neemt.. moet je allemaal zelf weten .. ik doe het niet.. en nee.. ze kunnen dat niet.. want daar zorg ik wel voor.. ze komen niet alleen en zonder aandacht buiten...
ze kunnen ook steeds de kit bellen dat je honden blaffen, dan krijg je ook vanzelf keer op keer een boete dus das gewoon overdreven...
da's nou jammer dat ik meer buren heb die dat zeker zullen ontkennen... :wink: dus dat argument gaat niet op...
een bench is gewoon makkelijk voor mensen die lekker toch willen werken en de hond dan braaf op het plaatsje blijft wachten, en dan als ze thuis hebben ze hun speelmaatje.
:smile: :smile: heb nog nooit zoveel onzin in 1 zin gelezen... ik graag wil werken .. nou liever niet hoor.. maar ja er moeten wel centjes zijn om de hondjes te onderhouden he :smile: :smile: tjongejonge had je toch wat slimmer geacht... ja hondjes liggen zeker braaf te wachten... en speelmaatjes.. daar hebben ze elkaar ook voor hoor... daarom heb ik er ook meer dan 1 :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Rataplan schreef:
malinois schreef: je lijkt wel een cd die blijft hangen... dat heb je nou geloof ik al zo'n 10 x gezegd :denken: Gewenning of niet... als ze het er niet naar hun zin hadden lagen ze er niet zo bij.. dan gilden ze alles bij elkaar...

Je lult ook echt af en toe suf hoor.....stop je die mecheldingenpup nu ook ruim 4 uur in die kooi van hem?
ja hoor .. ook mijn mechelpup kan al prima 4 uurtjes alleen zijn... ze leren snel he mechelaars... heb er gelukkig nog nooit geen problemen mee gehad...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:Hoe zou het toch komen dat er steeds weer topics hier “off-topic”eindigen met een hoop geneuzel :denken:
omdat iedereen een verschillende manier van opvoeden heeft.. en de ene schijnt alleen maar goed te zijn en de ander niet... :denken: ben blij dat ik niet zo zwart-wit denk en wel beter weet... o ja.. ik heb zielige honden dat zal het zijn... :mrgreen:
Afbeelding
visaton
Actief

[quote="malinois"][quote="visaton"]Hoe zou het toch komen dat er steeds weer topics hier “off-topicâ€
malinois
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:
malinois schreef:
visaton schreef:Hoe zou het toch komen dat er steeds weer topics hier “off-topic”eindigen met een hoop geneuzel :denken:
omdat iedereen een verschillende manier van opvoeden heeft.. en de ene schijnt alleen maar goed te zijn en de ander niet... :denken: ben blij dat ik niet zo zwart-wit denk en wel beter weet... o ja.. ik heb zielige honden dat zal het zijn... :mrgreen:
:idea: Haja....Dat zal ut zijnMaar heb jij dan ook van die mecheldinges?
ja ...ik heb ook van die enge mecheldingen :N:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Ik heb ook buren die niet van honden houden....so what!Als ze je hond wat willen aandoen doen ze het toch wel,
dat jij dat risico neemt.. moet je allemaal zelf weten .. ik doe het niet.. en nee.. ze kunnen dat niet.. want daar zorg ik wel voor.. ze komen niet alleen en zonder aandacht buiten...
ze kunnen ook steeds de kit bellen dat je honden blaffen, dan krijg je ook vanzelf keer op keer een boete dus das gewoon overdreven...
da's nou jammer dat ik meer buren heb die dat zeker zullen ontkennen... :wink: dus dat argument gaat niet op...
een bench is gewoon makkelijk voor mensen die lekker toch willen werken en de hond dan braaf op het plaatsje blijft wachten, en dan als ze thuis hebben ze hun speelmaatje.
:smile: :smile: heb nog nooit zoveel onzin in 1 zin gelezen... ik graag wil werken .. nou liever niet hoor.. maar ja er moeten wel centjes zijn om de hondjes te onderhouden he :smile: :smile: tjongejonge had je toch wat slimmer geacht... ja hondjes liggen zeker braaf te wachten... en speelmaatjes.. daar hebben ze elkaar ook voor hoor... daarom heb ik er ook meer dan 1 :wink:
Argument gaat juist wel op alleen wil je het niet accepteren, gaat erom dat ze je dwars willen zitten en niet of ze het nu wel of niet zullen toegeven, ze kunnen ook een paar brokken met antivries over je schutting gooien en of je er nu wel of niet bent, maakt geen reet uit je honden zijn alsnog de dupe, je lult jezelf steeds belachelijker.

Speelmaatjes????Oh je stopt ze ook nog eens met zijn vieren in de bench???...nou goed van je, oh nee dat zeg je niet, voordat je weer ellenlang gaat quoten, komt er wel op neer dat ze blijkbaar elkaar hebben terwijl jij er niet bent.Ik heb echt nog nooit iemand zo zichzelf goed en schoon zien lullen als jou.....maar ja dat zijn we van je gewend he? :cheer: :cheer: .....en centjes verdienen om de honden te onderhouden hahahahahhahahahahahahaha...naja laat ik maar ophouden want dan sta je dadelijk nog meer voor lul :smile: :smile: hahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahaha :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Rataplan schreef: De hond van Visaton blafte wel in de bench. Dat doet hij nu niet meer dan is hij dus gewend aan de situatie.

ja hoor .. ook mijn mechelpup kan al prima 4 uurtjes alleen zijn... ze leren snel he mechelaars... heb er gelukkig nog nooit geen problemen mee gehad...
Nee logisch he?Wat moet dat diertje ernu tegenin brengen==Jeetje....nee nu val je echt heel erg tegen...een pup van een paar maandjes ruim 4 uur in de bench doen.....en dan ook...nee laat maar hahahahahahahhaha :smile: :smile: :smile: :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Argument gaat juist wel op alleen wil je het niet accepteren, gaat erom dat ze je dwars willen zitten en niet of ze het nu wel of niet zullen toegeven, ze kunnen ook een paar brokken met antivries over je schutting gooien en of je er nu wel of niet bent, maakt geen reet uit je honden zijn alsnog de dupe, je lult jezelf steeds belachelijker.
nou allereerst de enige die voor lul staat ben jezelf maar goed... dat heb je zelf nog niet eens door :denken:

vervolgens: nee dat lukt ze niet dat voorkom ik dus door ze niet in de kennel buiten te doen hoe graag ik dat ook zou willen..., ze niet alleen buiten laten... etc.
heb nog wel foto's hoor van wat lekkere vis wat hier plotsklaps aan de overkant van de weg op de stoep lag... politie gebeld, op gehaald.. en ja hoor.. gif... daarna wat worstjes dat ken ik ook al.. dus ja ben zeker op m'n hoede en neem daar ook m'n maatregelen voor...
Maar het zijn niet alleen mijn honden waar ze het op gemunt hebben maar alle dieren wat poept en plast op gemeentegrond...
Speelmaatjes????Oh je stopt ze ook nog eens met zijn vieren in de bench???...nou goed van je, oh nee dat zeg je niet, voordat je weer ellenlang gaat quoten, komt er wel op neer dat ze blijkbaar elkaar hebben terwijl jij er niet bent.
kun je zien dat je zelf de ballen verstand ervan hebt en maar leest wat je wilt lezen.. want de rest loop los weet je nog :slaap:
Ik heb echt nog nooit iemand zo zichzelf goed en schoon zien lullen als jou.....maar ja dat zijn we van je gewend he? :cheer: :cheer: .....
nee dat heet omgaan met mijn honden op mijn manier... dat is niet schoonpraten.. jij wilt niet horen dat honden het ergens anders net zo goed kunnen hebben als bij jou of beter.... :wink:
en centjes verdienen om de honden te onderhouden hahahahahhahahahahahahaha...naja laat ik maar ophouden want dan sta je dadelijk nog meer voor lul :smile: :smile: hahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahaha :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
ja .. zonder geld kan ik geen honden houden hoor... heb niet zo'n boompje hier helaas in de tuin die regelmatig 500 eurobiljetjes bloeit ofzo.. :denken: dus ja ik zal nog steeds moeten werken om de hapjes en de training en de dierenarts en alles wat er nog bij komt kijken voor de hondjes te moeten betalen... dus de enige die zich voor lul zet ben je zelf :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Nee logisch he?Wat moet dat diertje ernu tegenin brengen==Jeetje....nee nu val je echt heel erg tegen...een pup van een paar maandjes ruim 4 uur in de bench doen.....en dan ook...nee laat maar hahahahahahahhaha :smile: :smile: :smile: :smile:
ja voor jou misschien zo heb ik al mijn honden gelukkig nog steeds opgevoed en op wonderbaarlijke wijze hebben geen van ze geprotesteerd... zal wel aan het ras liggen dan he.. want zeker kunnen ze ertegen ingaan wat dacht je van gillen... maar nee hoor niks.. ja hij zit 4 uurtjes in de bench... in zo'n 4 weken heeft ie dat geleerd... ... na de eerste week moest je hem al na 3 uur wakkermaken omdat ie gewoon doorsliep... maar dat is weer heel zielig.. ja ik heb hele zielige honden... wahahahahahahahahahaa..... gelukkig weet ik wel beter!
Afbeelding
visaton
Actief

jidde schreef: Thuis ligt ze het liefst op haar eigen mat. In huis komt ook geen benche hoor, veelste groot ding :mrgreen: En ze ligt dan liever op haar mat
Daar is niets mis mee…Als iemand de keuze maakt om zijn hond in een buitenkennel te houden is daar ook niets mis mee, al zou ik het niet doen.Maar om dat ik het niet zou doen, wil niet zeggen dat het slecht is.Het gebruik van een bench is gewoon niet slecht,tenzij de hond er niet meer dan 3x per dag uitkomt.
malinois schreef: ja ...ik heb ook van die enge mecheldingen :N:
Zijn zeker eng…..Moet je eens kijken… :oeps:
Afbeelding

Ik denk malinois (weet het niet zeker, heb zo enorm veel foto’s gemaakt van m’n honden) dat hij daar een week of 11 - 12 is…Op de laatste foto iets ouder
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Argument gaat juist wel op alleen wil je het niet accepteren, gaat erom dat ze je dwars willen zitten en niet of ze het nu wel of niet zullen toegeven, ze kunnen ook een paar brokken met antivries over je schutting gooien en of je er nu wel of niet bent, maakt geen reet uit je honden zijn alsnog de dupe, je lult jezelf steeds belachelijker.
nou allereerst de enige die voor lul staat ben jezelf maar goed... dat heb je zelf nog niet eens door :denken:

vervolgens: nee dat lukt ze niet dat voorkom ik dus door ze niet in de kennel buiten te doen hoe graag ik dat ook zou willen..., ze niet alleen buiten laten... etc.
heb nog wel foto's hoor van wat lekkere vis wat hier plotsklaps aan de overkant van de weg op de stoep lag... politie gebeld, op gehaald.. en ja hoor.. gif... daarna wat worstjes dat ken ik ook al.. dus ja ben zeker op m'n hoede en neem daar ook m'n maatregelen voor...
Maar het zijn niet alleen mijn honden waar ze het op gemunt hebben maar alle dieren wat poept en plast op gemeentegrond...
Speelmaatjes????Oh je stopt ze ook nog eens met zijn vieren in de bench???...nou goed van je, oh nee dat zeg je niet, voordat je weer ellenlang gaat quoten, komt er wel op neer dat ze blijkbaar elkaar hebben terwijl jij er niet bent.
kun je zien dat je zelf de ballen verstand ervan hebt en maar leest wat je wilt lezen.. want de rest loop los weet je nog :slaap:
Ik heb echt nog nooit iemand zo zichzelf goed en schoon zien lullen als jou.....maar ja dat zijn we van je gewend he? :cheer: :cheer: .....
nee dat heet omgaan met mijn honden op mijn manier... dat is niet schoonpraten.. jij wilt niet horen dat honden het ergens anders net zo goed kunnen hebben als bij jou of beter.... :wink:
en centjes verdienen om de honden te onderhouden hahahahahhahahahahahahaha...naja laat ik maar ophouden want dan sta je dadelijk nog meer voor lul :smile: :smile: hahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahaha :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
ja .. zonder geld kan ik geen honden houden hoor... heb niet zo'n boompje hier helaas in de tuin die regelmatig 500 eurobiljetjes bloeit ofzo.. :denken: dus ja ik zal nog steeds moeten werken om de hapjes en de training en de dierenarts en alles wat er nog bij komt kijken voor de hondjes te moeten betalen... dus de enige die zich voor lul zet ben je zelf :cheer: :cheer: :cheer:
Oh dus je hebt je honden niet in de bench als je weg bent?De rest loopt dus los?Alleen de pup zit in de bench ruim 4 uur?Oh zeg dat dan, ik dacht dat je de andere ook in een bench stopt? :cheer: :cheer:

Ja dat is het je moet ervoor werken ja...dat rechtvaardigt ook al die mensen die hun hond misschien wel 10 uur in een bench stoppen? :cheer:

En echt het wordt steeds lachwekkender met je....jeetje en jij hebt honden?Jij moet gewoon een hondje van toys r us nemen die kun je aan en af zetten wanneer je wilt? :mrgreen: :cheer: :cheer:
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Nee logisch he?Wat moet dat diertje ernu tegenin brengen==Jeetje....nee nu val je echt heel erg tegen...een pup van een paar maandjes ruim 4 uur in de bench doen.....en dan ook...nee laat maar hahahahahahahhaha :smile: :smile: :smile: :smile:
ja voor jou misschien zo heb ik al mijn honden gelukkig nog steeds opgevoed en op wonderbaarlijke wijze hebben geen van ze geprotesteerd... zal wel aan het ras liggen dan he.. want zeker kunnen ze ertegen ingaan wat dacht je van gillen... maar nee hoor niks.. ja hij zit 4 uurtjes in de bench... in zo'n 4 weken heeft ie dat geleerd... ... na de eerste week moest je hem al na 3 uur wakkermaken omdat ie gewoon doorsliep... maar dat is weer heel zielig.. ja ik heb hele zielige honden... wahahahahahahahahahaa..... gelukkig weet ik wel beter!
Ja je weet beter tegen beter weten in, je houdt het vol maar voor de rest raakt je slappe gelul kant noch wal.... :cheer: :cheer: ...wel strak schema...week 1....1 uur alleen en dat per week een uurtje erbij opbouwen...bah.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:Zijn zeker eng…..Moet je eens kijken… :oeps:
Afbeelding

Ik denk malinois (weet het niet zeker, heb zo enorm veel foto’s gemaakt van m’n honden) dat hij daar een week of 11 - 12 is…Op de laatste foto iets ouder
brr wat een engerds :N: :mrgreen:
jeetje wat groot voor z'n leeftijd..
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Oh dus je hebt je honden niet in de bench als je weg bent?De rest loopt dus los?Alleen de pup zit in de bench ruim 4 uur?Oh zeg dat dan, ik dacht dat je de andere ook in een bench stopt? :cheer: :cheer:
heb er 2 in de bench.. de rest loopt los... maximaal 4 uur...
Ja dat is het je moet ervoor werken ja...dat rechtvaardigt ook al die mensen die hun hond misschien wel 10 uur in een bench stoppen?
nee dat is mishandeling...
ben speciaal voor de honden halve dagen gaan werken....
En echt het wordt steeds lachwekkender met je....jeetje en jij hebt honden?Jij moet gewoon een hondje van toys r us nemen die kun je aan en af zetten wanneer je wilt? :mrgreen: :cheer: :cheer:
ga toch lekker fietsen joh met 30 graden... bemoei jij je lekker met je eigen honden doe ik het ook met de mijne :slaap:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ja je weet beter tegen beter weten in, je houdt het vol maar voor de rest raakt je slappe gelul kant noch wal.... :cheer: :cheer: ...wel strak schema...week 1....1 uur alleen en dat per week een uurtje erbij opbouwen...bah.
nee hoor helemaal niet strak... soms 2 uur in 1 week soms 1 uur... mag de hond zelf bepalen... maar dat wil je toch niet geloven.. geloof lekker jezelf... ik bepaal zelf wat ik met m'n honden doe en weet dat ze het prima hebben hier en dat ze nooit janken want anders had ik het allang gehoord...
maar ik hou erover op... :slaap: :slaap: je hebt toch weinig interessants te melden...
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Oh dus je hebt je honden niet in de bench als je weg bent?De rest loopt dus los?Alleen de pup zit in de bench ruim 4 uur?Oh zeg dat dan, ik dacht dat je de andere ook in een bench stopt? :cheer: :cheer:
heb er 2 in de bench.. de rest loopt los... maximaal 4 uur...
Ja dat is het je moet ervoor werken ja...dat rechtvaardigt ook al die mensen die hun hond misschien wel 10 uur in een bench stoppen?
nee dat is mishandeling...
ben speciaal voor de honden halve dagen gaan werken....
ga toch lekker fietsen joh met 30 graden... bemoei jij je lekker met je eigen honden doe ik het ook met de mijne :slaap:
Fietsen met 30 graden???

hahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahaha :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Ja je weet beter tegen beter weten in, je houdt het vol maar voor de rest raakt je slappe gelul kant noch wal.... :cheer: :cheer: ...wel strak schema...week 1....1 uur alleen en dat per week een uurtje erbij opbouwen...bah.
nee hoor helemaal niet strak... soms 2 uur in 1 week soms 1 uur... mag de hond zelf bepalen... maar dat wil je toch niet geloven.. geloof lekker jezelf... ik bepaal zelf wat ik met m'n honden doe en weet dat ze het prima hebben hier en dat ze nooit janken want anders had ik het allang gehoord...
maar ik hou erover op... :slaap: :slaap: je hebt toch weinig interessants te melden...
:slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
:slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap:
eensgelijks... ook weltrusten! :slaap: :cheer:
Laatst gewijzigd door malinois op 09 aug 2004 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Fietsen met 30 graden???
ja hoor zijn je eigen woorden:
Angel-eyes schreef:Maakt voor mijn honden niet uit, ik ga zelfs met ze hardlopen of fietsen met 25 of 30 graden en dan toch zeker 20-30 minuten in een interval tempo...het zijn werkhonden en werkhonden moeten hard zijn, dan heb je ook geen last van die warmte met ze
Afbeelding
Tooske
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tooske »

Ik zie behoorlijk veel voors en tegens van de bench!
Ik heb hem aangeschaft voor de hond en voor ons. 'S nachts ligt hij erin, en dat vindt hij prima, alleen als ik hem overdag niet mee kan nemen (wat ik zoveel mogelijk probeer te voorkomen) jammert hij.
Ik heb de buren gevraagd of hij dat lang doet, als ik thuis kom ligt hij nl te slapen in de bench.
Hij doet het maximaal 10 minuten, en ik probeer nooit meer dan 3 kwartier weg te zijn.
Dat is nu 1 keer per dag, en als de kinderen weer naar school gaan 2 keer.
Duco is ons eerste hondje, dus veel ervaring had ik niet.
Ik heb aan kennisen en vrienden die wel honden hebben info gevraagd wel of geen bench, en van iedereen (incl. DA) kreeg ik te horen, mete kinderen is een bench voor de hond veiliger, zowel voor de kinderen als voor de hond (een plekje om zich terug te trekken zonder gestoord te kunnen worden door de kinderen) en daar ben ik vanuit gegaan.
En hij piept niet zozeer vanwege de bench, meer omdat ik weg ga.
Als ik m los in huis zou laten zou hij ook jammeren als ik weg ga.
Mijn vraag was dan ook hoe ik m zich veilig zou kunnen laten voelen als ik er niet ben.
Ik wil het beste voor mijn hondje en daar gebruik ik een bench bij, om hem te beschermen tegen zichzelf.
Is dat nou zo verkeerd??
:denken:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Een laatste poging :mrgreen:
Een pupje schreeuwt om zijn roedel als hij alleen wordt gelaten. Dit is normaal hondengedrag omdat het een onveilige situatie is voor hem (als hij zonder roedel is kan hij zou hij in een natuurlijke situatie overgeleverd zijn aan de goodwill van roofdieren en andere roedels) Dus hij probeert met zijn gejammer de nieuwe roedel om hem heen te krijgen. De nieuwe baasjes gaan daar niet op in dus hij gaat nog harder te keer net zo lang tot hij moe is en in slaap valt of de mensen weer terug zijn.
Het op zijn flikker geven raad ik dus in dit geval niet aan. Je geeft het signaal dat hij niet mag doen wat normaal een hond (een pup) moet doen.Waarschijnlijk gaat hij je ook verbaasd aankijken. Het idee krijgen dat zijn nieuwe roedel dus niet op hem reageert en dat hij andere signalen moet gaan zoeken om aan te geven dat hij zich alleen voelt en bang is.
Wat je hiermee dus heel gauw creeert zijn honden die hun hele leven niet alleen kunnen zijn behalve in een kooi waar ze dit gedrag voortzetten of het ombuigen in knagen/slopen omdat ze een onrustgevoel kwijt moeten.
Vaak eindigen deze honden in het asiel want een hond die telkens je bankstel vernielt en waar een boze buurman na je werk je op staat te wachten is gewoon weg niet plezierig. In een nieuwe situatie is dat gelukkig wel eens om te buigen maar vergt heel veel geduld van een nieuwe eigenaar.
Het argument de moeder zat er ook niet meer bij want die is het wel zat is een beetje flauw geen enkele normale roedel (jammergenoeg is dat meestal alleen nog maar een moeder)zou geen gehoor geven aan een pup die in zo'n situatie huilt/blaft/schreeuwt. Dat ze inderdaad het hol/nest/mand verlaat klopt wel maar dan alleen in gevallen waar de pups ontspannen zijn in een veilige omgeving. Vaak slapend.
Ja maar hoe leer ik hem dan alleen zijn want ik moet werken/boodschappen doen etc?
Kijk jij bent een mens de meeste mensen kunnen beredeneren (daarmee heb je al een enorme voorsprong op honden). Wat voor de hond prettig is is wanneer hij alleen wordt gelaten op momenten waar moeders/rest van roedel het ook zou doen. Natuurlijke slaapmomenten/rustmomenten zo veel mogelijk volgen de roedel zou op die momenten op jacht gaan (en zo zou je een trip naar de AH ook kunnen zien) Opsluiten van de pup in een bench/kooi is ook niet nodig. Hij is in rust, het valt hem niet op dat je er niet bent en vaak slaapt hij gewoon door. Je zorgt natuurlijk wel voor een veilige omgeving met voldoende afleiding niet dat hij wakker wordt en in de vijver valt die ook nog eens onder 220 staat omdat je leidingen open hebt liggen. En het is een kwestie van opbouwen kleine perioden weg gaan en gewoon weer terug komen zonder al te veel poeha. Ja, maar ik moet echt weg en mijn pup gilt. Simpel zorg voor een oppas, neem hem mee of ga gewoon niet weg. Jij hebt voor een dier gekozen met behoeften de pup stond niet aan te bellen wil je alsjeblieft mij in huis nemen. Hij kan niet beredeneren mijn vrouwtje komt echt wel terug want dat heeft ze gezegd en als ik nu mijn bek hou dan wordt de buurman niet boos. Hij reageert vanuit zijn instincten en die liggen al honderden jaren vast. Ik ben klein en sta ik er alleen voor dan is het meestal einde verhaal voor mij.
Kan ik nooit meer werken/ na een feestje of winkelen? Jawel als je het op een natuurlijke aangepaste manier doet is er geen enkel probleem. Je zorgt dat je hond zich lekker voelt dus uitgelaten, heerlijk gespeeld en een gevulde maag je zorgt voor voldoende afleiding en je hebt het op een natuurlijk manier opgebouwd is er geen enkel probleem. Mijn honden lagen/liggen ontspannen in huis, de buren hebben nergens last van en ze zijn niet in paniek ook de hond van 12 weken niet. Zelfs slopen doet hij niet.

Oh ja voor dat die oude plaat weer gaat spelen die van maximaal 4 uur dit geldt niet voor Malinois die heeft speciale honden.
Aan hondenkenners (met hier de nadruk op) de uitnodiging voor verbetering/uitbereiding op dit verhaal.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”