Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Watervrees... Hoe te overwinnen?
Moderator: moderatorteam
- Arko04
- Vaste gebruiker
Watervrees... Hoe te overwinnen?
Mijn Bullmastiff lijkt behoorlijk bang voor water. Als ik de tuinslang pak, rent ie gelijk weg. Als ik zijn drinkbak pak, en er zit nog water in, om hem te verversen rent ie ook weg.
Alsof ie bang is dat ik hem natspuit of wat dan ook. Vooral de eerste dagen was hij daar enorm bang voor, enorm wantrouwig ook.
Duidt dit er misschien op dat hij bij zijn vorige baasjes “gestraftâ€
Alsof ie bang is dat ik hem natspuit of wat dan ook. Vooral de eerste dagen was hij daar enorm bang voor, enorm wantrouwig ook.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Rustig opbouwen. Balletje voor in het water gooien zodat hij zijn ene poot er zo in moet zetten om het balletje te pakken. Samen het water in gaan kan ook maar geen druk erop zetten
het moet leuk blijven/worden.
Mijn eerste hond was in het begin ook afkerig van water en wilde zelfs met regen geen poot buiten zetten maar langzaam aan werd dat beter
Die anderen zit meer retriever in en die wonen zo'n beetje in het water

Mijn eerste hond was in het begin ook afkerig van water en wilde zelfs met regen geen poot buiten zetten maar langzaam aan werd dat beter

Die anderen zit meer retriever in en die wonen zo'n beetje in het water

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Watervrees... Hoe te overwinnen?
[quote="Arko04"]Mijn Bullmastiff lijkt behoorlijk bang voor water. Als ik de tuinslang pak, rent ie gelijk weg. Als ik zijn drinkbak pak, en er zit nog water in, om hem te verversen rent ie ook weg.
-
- Actief
indertijd met mijn reutje heb ik gebruik gemaakt van een mui op het strand. Ik waadde er doorheen naar het andere gedeelte van het strand en ben daar wat gaan spelen met mijn andere hond.
Die reu heeft eerst staan blaffen van ik wil ook meedoen maar dorst niet door het water te gaan.
Totdat hij had van die ander erin, baas erin ik kan vast ook wel...........
Zijn watervrees was meteen over daarna heb ik hem uit geen enkel stukje water meer kunnen houden. Maar prima gelukt.
Heb hem alleen aangemoedig als ie pootje voor pootje probeerde bij me te komen door alleen maar braaf zo te roepen. Reutje hing erg aan mij en wilde dolgraag in mijn buurt komen...............
Die reu heeft eerst staan blaffen van ik wil ook meedoen maar dorst niet door het water te gaan.
Totdat hij had van die ander erin, baas erin ik kan vast ook wel...........
Zijn watervrees was meteen over daarna heb ik hem uit geen enkel stukje water meer kunnen houden. Maar prima gelukt.
Heb hem alleen aangemoedig als ie pootje voor pootje probeerde bij me te komen door alleen maar braaf zo te roepen. Reutje hing erg aan mij en wilde dolgraag in mijn buurt komen...............

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Arko04
- Vaste gebruiker
Balletje op stok gooien, heb ik al geprobeerd. Maar dat werkt niet echt. Dat vind ie sowieso niet echt leuk, apporteren.
Dat schijnt ook niet in het ras te zitten, heb ik me laten vertellen. Er samen met hem ingaan, in combinatie met wat lekkers zal ik eens gaan proberen ja.
Dan kies ik trouwens wel een andere locatie uit dan het modderige vennetje in het bos
.
Dat schijnt ook niet in het ras te zitten, heb ik me laten vertellen. Er samen met hem ingaan, in combinatie met wat lekkers zal ik eens gaan proberen ja.

Dan kies ik trouwens wel een andere locatie uit dan het modderige vennetje in het bos
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
[quote="Rataplan"]
Mijn eerste hond was in het begin ook afkerig van water en wilde zelfs met regen geen poot buiten zetten maar langzaam aan werd dat beter quote]
Ja, dit ken ik! Heeft wel lang geduurd moet ik zeggen. Mijn andere 2honden worden zeker met dit warme weer lekker afgespoten, of als ze weer eens in de sloot zijn geweest...
Eerst was ze dan ook verdwenen, maar inmiddels gaat ze ook in de sloot (minder dus, maar dat heeft lang genoeg van de anderen af kunnen kijken....) en nu kan ik haar met een paar keer roepen bij me laten komen om met de tuinslag af te spoelen. Moet er wel bijzeggen dat ik sterk het vermoeden heb dat deze hond vroeger is mishandeld o.i.d., dus ik ben enorm trots dat ze mij vertrouwt!
Mijn eerste hond was in het begin ook afkerig van water en wilde zelfs met regen geen poot buiten zetten maar langzaam aan werd dat beter quote]
Ja, dit ken ik! Heeft wel lang geduurd moet ik zeggen. Mijn andere 2honden worden zeker met dit warme weer lekker afgespoten, of als ze weer eens in de sloot zijn geweest...

Eerst was ze dan ook verdwenen, maar inmiddels gaat ze ook in de sloot (minder dus, maar dat heeft lang genoeg van de anderen af kunnen kijken....) en nu kan ik haar met een paar keer roepen bij me laten komen om met de tuinslag af te spoelen. Moet er wel bijzeggen dat ik sterk het vermoeden heb dat deze hond vroeger is mishandeld o.i.d., dus ik ben enorm trots dat ze mij vertrouwt!

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Ik ken fokkers die de kennels met een hogedrukspuit uitspuiten als de hond er nog inzit. Zijn die ook meteen weer schoon.
Her zou voor Arko wel fijn zijn als hij het water in durfde, alle bullen bij mij gaan graag het water in, weer of geen weer. Ik zou met hem meelopen en iets heel lekkers meenemen. Ik betwijfel of je het voor elkaar krijgt trouwens, maar ik hoop het wel. Je kunt hem ook afkoelen door een natte handdoek op hem te leggen.
Her zou voor Arko wel fijn zijn als hij het water in durfde, alle bullen bij mij gaan graag het water in, weer of geen weer. Ik zou met hem meelopen en iets heel lekkers meenemen. Ik betwijfel of je het voor elkaar krijgt trouwens, maar ik hoop het wel. Je kunt hem ook afkoelen door een natte handdoek op hem te leggen.

- Arko04
- Vaste gebruiker
Dank voor je tips JessicaHutsje schreef:Her zou voor Arko wel fijn zijn als hij het water in durfde, alle bullen bij mij gaan graag het water in, weer of geen weer. Ik zou met hem meelopen en iets heel lekkers meenemen. Ik betwijfel of je het voor elkaar krijgt trouwens, maar ik hoop het wel. Je kunt hem ook afkoelen door een natte handdoek op hem te leggen.

Ik betwijfel ook of ik hem ooit zo ver krijg, dat ie graag het water in gaat, maar ja, wie niet waagt wie niet wint. Ik dacht eerst dat Bullmastiff's misschien sowieso liever in het water gingen. Maar toen ik een paar leuke foto's van jouw honden zag, waar ze zich vol overgave in de sloot stortte, wist ik dat dat het niet kon zijn.

Apporteren jouw Bullen trouwens? Duuk vind daar echt niets aan. De eerste keer dat ik een bal gooi, haalt ie hem enthousiast op, en brengt ie hem terug. De tweede keer brengt ie hem nog terug, met echt zo'n uitstraling van 'waarom gooi je hem nu weer weg, als je hem net hebt'

- Hutsje
- Zeer actief
Sorry, dat wist ik ook wel ja, dat hij Duuk heet.
Wat je ook nog kan doen is hem te laten optrekken met een rustige hond (die wel graag het water ingaat) die hij graag mag bij het water.
Wij hebben het alleen onze eerste Bull geleerd, als pup door zelf mee het water in te gaan, en de rest heeft het allemaal van elkaar geleerd. En ze vinden het echt heerlijk! We hebben 1 Bull die apporteert, en dat is Bo, van mijn moeder.
Wat je ook nog kan doen is hem te laten optrekken met een rustige hond (die wel graag het water ingaat) die hij graag mag bij het water.
Wij hebben het alleen onze eerste Bull geleerd, als pup door zelf mee het water in te gaan, en de rest heeft het allemaal van elkaar geleerd. En ze vinden het echt heerlijk! We hebben 1 Bull die apporteert, en dat is Bo, van mijn moeder.

-
- Actief
Hier een Franse Bulldog die niet van water houdt. Alles geprobeerd maar ze vertikt het.
Samen in het water gaan vind ze wat beter, maar als je haar boven het water tilt blijft ze verwoed met haar pootjes trappelen/ zwemmen.
Ik heb besloten om haar niet langer te kwellen en het maar te laten voor wat het is.
Ik hoop dat je meer geluk hebt!
Samen in het water gaan vind ze wat beter, maar als je haar boven het water tilt blijft ze verwoed met haar pootjes trappelen/ zwemmen.
Ik heb besloten om haar niet langer te kwellen en het maar te laten voor wat het is.
Ik hoop dat je meer geluk hebt!
Klinkt een beetje als onze duitseherdeR Chello, is ook doodsbenauwd voor alles waar maar water in kan zitten.
Ook hij is doodsbang voor de tuinslang, loopt ook snel weg als we de emmer met water bij gaan vullen, soms loopt hij zelfs weg als je gewoon met een drinkglas water voorbij komt....
Hij zwemt ook niet graag, nu is hij met een stok of bal wel over te halen maar hij moet er echt rustig in kunnen lopen.
Die teven van ons springen overal en nergesn het water in maar hij moet echt de grond in het begin kunnen vullen, dan gaat ie eerst nog moeilijk doen, piepen, janken want hij wil zo graag zijn bal halen en dan uiteindelijk gaat hij heeeeeeeeeeel snel zijn bal halen en heeeeeeeeel snel weer terug....
Gisteren was het zo warm en wij hebben naast het huis een breed kanaal lopen, dus ik wilde hem daar even in hebben maar ja dan moest hij dus springen....dat krijg je dan niet 'leuk' voor elkaar, dan gaat hij zitten bibberen/trillen op een afstandje omdat hij natuurlijk doorheeft wat er wellicht gaat gebeuren....uiteindelijk is hij zelf met een stok wel gegaan en vond hij het toch wel lekker want hij kwam er voor eerst niet zo snel uit maar zwom nog ff lekker wat rondjes.....de mafkees....
Ach als tie zo bang is hoeft het niet maar met dit weer.....
Ook hij is doodsbang voor de tuinslang, loopt ook snel weg als we de emmer met water bij gaan vullen, soms loopt hij zelfs weg als je gewoon met een drinkglas water voorbij komt....

Hij zwemt ook niet graag, nu is hij met een stok of bal wel over te halen maar hij moet er echt rustig in kunnen lopen.
Die teven van ons springen overal en nergesn het water in maar hij moet echt de grond in het begin kunnen vullen, dan gaat ie eerst nog moeilijk doen, piepen, janken want hij wil zo graag zijn bal halen en dan uiteindelijk gaat hij heeeeeeeeeeel snel zijn bal halen en heeeeeeeeel snel weer terug....

Gisteren was het zo warm en wij hebben naast het huis een breed kanaal lopen, dus ik wilde hem daar even in hebben maar ja dan moest hij dus springen....dat krijg je dan niet 'leuk' voor elkaar, dan gaat hij zitten bibberen/trillen op een afstandje omdat hij natuurlijk doorheeft wat er wellicht gaat gebeuren....uiteindelijk is hij zelf met een stok wel gegaan en vond hij het toch wel lekker want hij kwam er voor eerst niet zo snel uit maar zwom nog ff lekker wat rondjes.....de mafkees....
Ach als tie zo bang is hoeft het niet maar met dit weer.....
- MDoelman
- Actief
He Arko,
daar staat de BM dan ook echt om bekend... met dat apporteren. De onze heeft precies hetzelfde. 1 keer is leuk, daarna zie je haar denken.... "haal hem zelf maar, ik blijf niet bezig!!" Geweldig karakter.
Onze BM, nu 9 maanden oud, vindt water helemaal geweldig. We wonen in vinkeveen en hebben erg veel water in de directe omgeving. Toen we haar net hadden, gingen we meteen naar een strandje waar het water heel geleidelijk afloopt naar wat dieper water. Dus eerst hebben we haar lekker laten pootje baden en naarmate het weer lekkerder werd, ging ze automatisch verder het water in. Eerst lekker gek maken, daarna heel enthousiast een stok naar wat dieper water gegooid (waar ze nog wel kon staan), en het was zo geregeld. Op dit moment springt ze zelfs uit de boot het water in (alleen op ondiep water), dus mijn inziens is ze zelfs wat te enthousiast! Dit heb ik natuurlijk liever niet aangezien het erg slecht voor haar gestel is, als ze zo hard op haar voorpoten landt.
Ik weet wel dat BM's van nature geen waterratten zijn, maar je kan het ze zeker goed aanleren. De onze is trouwens ook bang voor de tuinslang... maar dat heb ik denk ik aan mezelf te danken... af en toe stiekum mijn hondje natspuiten heeft ze me niet in dank afgenomen!
Onze Rebel is trouwens de enige van het nest die gek is op water, de rest wil er niks van weten... Heeft dus echt met de opvoeding te maken.
Suc6 ermee!
Martin
daar staat de BM dan ook echt om bekend... met dat apporteren. De onze heeft precies hetzelfde. 1 keer is leuk, daarna zie je haar denken.... "haal hem zelf maar, ik blijf niet bezig!!" Geweldig karakter.
Onze BM, nu 9 maanden oud, vindt water helemaal geweldig. We wonen in vinkeveen en hebben erg veel water in de directe omgeving. Toen we haar net hadden, gingen we meteen naar een strandje waar het water heel geleidelijk afloopt naar wat dieper water. Dus eerst hebben we haar lekker laten pootje baden en naarmate het weer lekkerder werd, ging ze automatisch verder het water in. Eerst lekker gek maken, daarna heel enthousiast een stok naar wat dieper water gegooid (waar ze nog wel kon staan), en het was zo geregeld. Op dit moment springt ze zelfs uit de boot het water in (alleen op ondiep water), dus mijn inziens is ze zelfs wat te enthousiast! Dit heb ik natuurlijk liever niet aangezien het erg slecht voor haar gestel is, als ze zo hard op haar voorpoten landt.
Ik weet wel dat BM's van nature geen waterratten zijn, maar je kan het ze zeker goed aanleren. De onze is trouwens ook bang voor de tuinslang... maar dat heb ik denk ik aan mezelf te danken... af en toe stiekum mijn hondje natspuiten heeft ze me niet in dank afgenomen!

Onze Rebel is trouwens de enige van het nest die gek is op water, de rest wil er niks van weten... Heeft dus echt met de opvoeding te maken.
Suc6 ermee!
Martin

- Arko04
- Vaste gebruiker
Hoi, bedankt voor je reactieMDoelman schreef:He Arko,
Ik weet wel dat BM's van nature geen waterratten zijn, maar je kan het ze zeker goed aanleren. De onze is trouwens ook bang voor de tuinslang... maar dat heb ik denk ik aan mezelf te danken... af en toe stiekum mijn hondje natspuiten heeft ze me niet in dank afgenomen!![]()
Suc6 ermee!
Martin

- Hutsje
- Zeer actief
Hahahahaha verwacht nou niet dat hij gaat zwemmen! Al onze Bullen kunnen zwemmen maar dat doen ze echt nooit!!! Wel er behoorlijk diep in, maar tot ze nog vaste grond onder de poten hebben. Maar tof dat hij er nu tenminste ingaat!Arko04 schreef:Hoi, bedankt voor je reactieMDoelman schreef:He Arko,
Ik weet wel dat BM's van nature geen waterratten zijn, maar je kan het ze zeker goed aanleren. De onze is trouwens ook bang voor de tuinslang... maar dat heb ik denk ik aan mezelf te danken... af en toe stiekum mijn hondje natspuiten heeft ze me niet in dank afgenomen!![]()
Suc6 ermee!
MartinInmiddels gaat ie het water al in. Maar echt alleen zijn poten dan. Als ik wat lekkers in het water gooit, gaat ie het wel pakken. Zolang hij maar kan staan, zwemmen durft ie nog niet aan. Maar het gaat de goede kant op
Ik bouw het gewoon rustig op.

- MDoelman
- Actief
Ja, het is echt geweldig om ze zo te zien klooien in het water. Op dit moment ligt ze voor de ventilator en straks na me werk gaan we weer heerlijk zwemmen.
Ze gaat altijd wel heel erg mopperen als we weer weggaan bij het water... Dan begint ze zelfs te piepen!
Wel een vraagje van mijn kant:
Onze Rebel is nu 9 maanden oud en gek op water. Wat me wel een beetje zorgen baart is... kan het geen kwaad? Ik doel dan op haar heupen ed. Echt lopen door het water doet ze niet, ze springt er meer doorheen, dat gaat sneller! Kan dat geen kwaad voor haar gewrichten? We zijn daar namelijk erg zuinig op maar wil haar ook het plezier in het water niet ontnemen!
Martin
Ze gaat altijd wel heel erg mopperen als we weer weggaan bij het water... Dan begint ze zelfs te piepen!
Wel een vraagje van mijn kant:
Onze Rebel is nu 9 maanden oud en gek op water. Wat me wel een beetje zorgen baart is... kan het geen kwaad? Ik doel dan op haar heupen ed. Echt lopen door het water doet ze niet, ze springt er meer doorheen, dat gaat sneller! Kan dat geen kwaad voor haar gewrichten? We zijn daar namelijk erg zuinig op maar wil haar ook het plezier in het water niet ontnemen!
Martin
- Hutsje
- Zeer actief
Zolang ze het niet al te gek doet kan het geen kwaad en krijgt ze er een goede bespiering door. En als ze goede heupen heeft worden die daardoor niet ineens slecht. Als ze slechte heupen heeft kunnen ze daardoor wel slechter worden, door slijtage ed. Onze Bolletje deed niets liever dan door het water rennen, waar de anderen het allang opgaven omdat het te zwaar werd ging zij vrolijk door. Ze had A-heupen en borafwijking 0. Als je je zorgen maakt over de heupen zou je een voedingssupplement kunnen geven.

- MDoelman
- Actief