Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wombat wil niet meer slapen na de nachtelijke plasactie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wombat
Vaste gebruiker
Contacteer:

wombat wil niet meer slapen na de nachtelijke plasactie

Ongelezen bericht door Wombat »

Wombat is 's nachts zindelijk in de bench en dat is best knap voor een pup van 9 weken. Ze meldt zich in de ochtend met gepiep om aan te geven dat ze moet plassen. Helaas is dit nog aardig vroeg in de ochtend (ergens tussen 4 uur 's morgens en 6 uur 's morgens).
Dan gaan we even uit en is het de bedeoling dat ze nog even terug gaat in de bench. Dat wil ze alleen niet. De hele buurt wordt dan bij mekaar gepiept.
Hoe krijg ik haar weer rustig in de bench na de ochtendplas. Ik vind het namelijk niet handig om de dag te starten om 4 uur 's morgens... :wink:

Groetjes,
RobenGer & Wombat
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

FF volhouden.

Ik deed het volgende:
Mijn hond ging eruit, maar ik zei niks tegen hem. Pakte hem zonder verdere aandacht uit de bench, liet hem plassen, pakte hem op en zette hem terug in de bench. Hij kreeg een knuffel en dan ging ik weer. Ik deed zelfs geen licht aan.

In mijn optiek is de nacht om te slapen. Niet om te spelen of aandacht te vragen. Door mijn hond vrijwel te negeren, leerde hij dat. Duurde echt maar heel even dat hij piepte.
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Als je dit weet kan je misschien proberen het gepiep voor te zijn. Je pup is door deze inspanning aardig wakker natuurlijk en zal daarna misschien niet willen slapen. met 9 weken moeten ze nog erg vaak plassen en ja.. een pup zal je zeker in het begin "onhandige" momenten opleveren maar dat hoort er bij!
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

En dat gepiep........tsja, de buurt moet dan maar héél even zijn kaken op elkaar zetten. Mijn buurman moet regelmatig om 5:10 's morgens op. Omdat onze slaapkamers tegen elkaar liggen, hoor ik zijn wekker. Onze andere buurman heeft laminaat op zijn vloer. Ik hoor zijn hond tot 's nachts 2:00 rondtrippelen als ik allang in bed lig.

Ik heb m ijn buren ingelicht over dat er bij ons een pupje was. En dat ze af en toe es gepiep konden horen, omdat hij 'snachts alleen was.
Wombat
Vaste gebruiker
Contacteer:

Senna1 schreef:Als je dit weet kan je misschien proberen het gepiep voor te zijn. Je pup is door deze inspanning aardig wakker natuurlijk en zal daarna misschien niet willen slapen. met 9 weken moeten ze nog erg vaak plassen en ja.. een pup zal je zeker in het begin "onhandige" momenten opleveren maar dat hoort er bij!
Bedoel je dat je de wekker hebt gezet om haar voor te zijn? En wat is een "goede" tijd om de plas op te houden? Ze houdt het nu zo'n beetje 4-5 uur vol 's nachts. Maar ook al een keer 6 uur. Alleen de eerste dagen was het om de 2 uur, maar het gaat enorm snel vooruit.
Groetjes van RobenGer & Wombat
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Wombat schreef:
Senna1 schreef:Als je dit weet kan je misschien proberen het gepiep voor te zijn. Je pup is door deze inspanning aardig wakker natuurlijk en zal daarna misschien niet willen slapen. met 9 weken moeten ze nog erg vaak plassen en ja.. een pup zal je zeker in het begin "onhandige" momenten opleveren maar dat hoort er bij!
Bedoel je dat je de wekker hebt gezet om haar voor te zijn? En wat is een "goede" tijd om de plas op te houden? Ze houdt het nu zo'n beetje 4-5 uur vol 's nachts. Maar ook al een keer 6 uur. Alleen de eerste dagen was het om de 2 uur, maar het gaat enorm snel vooruit.
Ja dat klopt. Ik zorgde dat ik wakker was bij de eerste tekenen van leven 's nachts :mrgreen:
Je voorkomt hiermee ook de lastige situatie dat je pup gaat piepen en jij komt aanrennen. Geloof me: ze leren erg vlug hoe dit werkt.. ik piep, baasje komt! Wat een goede tijd is kan je zelf het best inschatten. je weet nu dat ze tussen 4 en 6 moet plassen. Verder is ook belangrijk wat hiervoor al gezegd is: maak er geen feest van. pup buiten zetten, plassen en terug naar binnen. ( wel belonen voor het plassen natuurlijk ) en weer naar bed.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Een pup van 9 weken slaapt normaal gesproken nog bij broertjes en zusjes en niet alleen. Het is dus al heel knap dat ze het tot 4 uur in de nacht wel alleen redt.
Je kan ervoor kiezen de pup na de plasronde lekker mee naar je slaapkamer te nemen en daar verder te laten slapen. Dat is hetgeen wat het beste aansluit bij de ontwikkeling van de pup.
Gillende pups die ansgtig zijn tijdens het alleen blijven kunnen uitgroeien tot honden die volop in de stress schieten tijdens het alleen zijn en zo ben je je hond dus aan het trainen in verlatingsangst. Niet de bedoeling dus. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wombat
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik was vannacht al om 3 uur wakker en bedacht dat dat een mooie tijd was om Wombat uit te laten... Ze sliep nog toen ik bij het hok kwam en was niet echt geinteresseerd om uit te gaan. Precies wat ik wilde: even een snelle plas en toen weer slapen. Tot 6.00 uur was het toen rustig. En daarna tot 7.15.
Niet slecht dus :ok:
Groetjes van RobenGer & Wombat
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

:ok:
AfbeeldingAfbeelding
Kayla en Boomer
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”