Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wombat wil niet uit (op het uitlaatveldje)
Moderator: moderatorteam
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wombat wil niet uit (op het uitlaatveldje)
Onze pup Wombat (Mechel, 9 weken) wil echt helemaal niet uit op het veldje voor de deur. Ze plast niet 's nachts in de bench, maar overdag is het lastig met een tuin die zo verleidelijk roept om in te piesen. Als we dan op geregelde tijden met haar naar het veldje voor de deur lopen is het een soort trekwedstrijd: eerst om haar buiten te krijgen en op het veldje te laten plassen, en daarna om te voorkomen dat ze binnen 10 seconden na de plas weer als een gek naar binnen rent. Is dit normaal gedrag, en wat kan ik hieraan doen?
's morgens en 's avonds nemen we haar mee naar een groot veld met een meer in de buurt en daar is ze voorbeeldig. Ze rent, speelt en plast en poept zonder problemen. Gaat zelfs rustig mee terug naar de auto en heeft het volgens ons naar de zin! Waarom daar dus wel en niet voor de deur?
Groetjes,
RobenGer en Wombat
's morgens en 's avonds nemen we haar mee naar een groot veld met een meer in de buurt en daar is ze voorbeeldig. Ze rent, speelt en plast en poept zonder problemen. Gaat zelfs rustig mee terug naar de auto en heeft het volgens ons naar de zin! Waarom daar dus wel en niet voor de deur?
Groetjes,
RobenGer en Wombat
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
9 weken is nog heel jong en de wereld is nog erg eng. Je pup wil gewoon niet weg van huis en dat is vrij normaal gedrag. Je zal met geduld en veel belonen je pup moeten mee lokken naar het veldje en je zal zien dat hij wandelen steeds leuker gaat vinden. Niet onder druk zetten en ook niet voort slepen. Ga desnoods met z'n tweeën en laat de één de pup aan de riem houden terwijl de ander ervoor loopt en de pup vooruit lokt met je stem en eventueel iets lekkers.
Gewoon volhouden, dit verbeterd echt wel.
Als je ze meeneemt naar dat veld ga je met de auto en is ze al ver van huis en gaat deze angst niet op. Ik heb dat ook gezien met Senna als pup. Hij wilde echt de straat niet uit maar was hij eenmaal op het uitlaatveld dan ging het eigenlijk best goed. liepen we terug en herkende hij de straat en/of het huis dan was het weer één streep naar binnen.
Er zijn zoveel nieuwe indrukken voor je pup dat hij soms best even van slag kan zijn en soms ook erg nieuwschierig.
Gewoon volhouden, dit verbeterd echt wel.

Als je ze meeneemt naar dat veld ga je met de auto en is ze al ver van huis en gaat deze angst niet op. Ik heb dat ook gezien met Senna als pup. Hij wilde echt de straat niet uit maar was hij eenmaal op het uitlaatveld dan ging het eigenlijk best goed. liepen we terug en herkende hij de straat en/of het huis dan was het weer één streep naar binnen.
Er zijn zoveel nieuwe indrukken voor je pup dat hij soms best even van slag kan zijn en soms ook erg nieuwschierig.
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat "trekwedstrijd" was natuurlijk niet echt letterlijk bedoeld! Ze wil gewoon niet zo graag, maar ze zet zich eerder af dan dat er van trekken sprake is.Trina schreef:In de eerste plaats ga je geen "trekwedstrijd" aan met een pup van 9 weken. Ze moet nog leren aan de riem te lopen, dus zul je dat eerst aantrekkelijk voor haar moeten maken.
Naar het grote veld ga je met de auto, doe je haar dan ook aan de riem, of neem je haar op je arm mee de auto in?
En naar het grote veld gaan we inderdaad met de auto (we hebben op dit moment alletwee vakantie) en dan gaat Gerry achterin zitten bij de hond. Wombat vind dit erg leuk en het liefst komt ze met haar kop op schoot liggen. Geen riem om helpt ook wel, maar dat is niet echt een optie op het uitlaatveldje voor de deur. Er rijden toch iets te veel auto's naar mijn zin en vooral omdat ze na de plas meteen weer terug wil is het gedrag niet zo voorspelbaar (of juist wel...)
Groetjes van RobenGer & Wombat
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Inderdaad is samen gaan een optie. Meestal gaat het dan een stuk beter. Ze wil dan niets liever dan van de een naar de nader rennen.Senna1 schreef:9 weken is nog heel jong en de wereld is nog erg eng. Je pup wil gewoon niet weg van huis en dat is vrij normaal gedrag. Je zal met geduld en veel belonen je pup moeten mee lokken naar het veldje en je zal zien dat hij wandelen steeds leuker gaat vinden. Niet onder druk zetten en ook niet voort slepen. Ga desnoods met z'n tweeën en laat de één de pup aan de riem houden terwijl de ander ervoor loopt en de pup vooruit lokt met je stem en eventueel iets lekkers.
Groetjes van RobenGer & Wombat
- Trina
- Zeer actief
Golden Retriever
- Contacteer:
Dan heeft het, naar mijn idee niks met het veldje te maken, maar wel met de riem die ze om moet.Wombat schreef:Trina schreef: En naar het grote veld gaan we inderdaad met de auto (we hebben op dit moment alletwee vakantie) en dan gaat Gerry achterin zitten bij de hond. Wombat vind dit erg leuk en het liefst komt ze met haar kop op schoot liggen. Geen riem om helpt ook wel, maar dat is niet echt een optie op het uitlaatveldje voor de deur. Er rijden toch iets te veel auto's naar mijn zin en vooral omdat ze na de plas meteen weer terug wil is het gedrag niet zo voorspelbaar (of juist wel...)
dus...of met de auto naar het veldje voor je huis, of met de riem om naar het grote veld.

Maak van die riem om iets gezelligs en doe hem ook om als je met de auto gaat en beloon haar als ze even goed meeloopt, ook al zijn het maar 2 stapjes.

- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Trina
- Zeer actief
Golden Retriever
- Contacteer: