Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Was er wel wat?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Was er wel wat?

Ongelezen bericht door Asterix »

Hieronder onze hemelen d. herder.
Hond zat vast aan een lange lijn, Asterix vond het namelijk geweldig om de koeien van de buurman op te jagen die dan uit paniek, met o.a. met uiers in het prikkeldraad zaten :N:
Uiterst rechts zie je op de foto nog een deel van een koe :wink:
Zodra de koeien niet meer in zicht waren mocht Asterix vrij, op het grote erf rond lopen.
Nu mijn vraag; Asterix staat met een dominante? staart op de foto. De foto is van 22 jaar terug en ik kan alleen maar gissen. Of hij is in spel met 1 van de kinderen (ik of 1van mijn broers), of hij ziet de 'boze' boer die hem ooit op een brute wijze van zijn koeien heeft af gejaagd.
Ik zie hem niet borstelen. Kan zo'n hoge staarthouding ook iets anders betekenen behalve dominantie?
Haha, nu ik mijn eigen stukje terug lees + foto is de hond mijns inziens alleen speels.
Maargoed, ik kan het mis hebben :wink:

p.s. ik heb met deze hond als kind en puber dagelijks alleen, en in het weekend met een even jonge vriendin+ buurthonden enorme wandelingen gemaakt. Er heeft nog nooit een schermutseling met voorbij gaande honden plaatst gevonden.

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik vermoed speelzichheid hoor. Anders zou hij denk ik er ook bij borstelen. Of is het geen hond die snel borstelt? Als Nanni blaft, staan haar haren overeind en haar staart in de krul op haar rug
Speelt ze, dan staat haar staart meer op die manier, en gaat van links naar rechts :mrgreen:
Tivaatje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Tivaatje »

Hoi,

Mag ik ook zo vrij zijn om mijn idee over de foto te geven, gedragsvragen vind ik altijd leuk!
Ik zie hier geen dominantie houding in. Als het een dominante houding zou zijn, dan zou hij ook hoog op de poten staan. Aan zijn houding te zien maakt hij juist een achterwaartse beweging, misschien om daarna weer naar voren te springen, maar je ziet er een achteruitbeweging in.
Een dominante staart staat echt nog meer omhoog, oren gaan dan ook nog meer naar voren (staan nu wel naar voren maar ook wat opzij) en de hond staat dan echt hoog op z'n tenen. Jammer dat ik niet weet hoe ik plaatjes hierbij kan zetten, dan had ik een 'dominant houding' kunnen opzoeken ter illustratie.
Ik denk dat het een wat onzekere beweging was. Zo van ik wil wel maar weet niet goed wat. Kan ook heel goed vanuit speelsigheid zijn.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, Marjolein
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Dacht ook al dat het speelzigheid was :wink:

Hieronder een foto van 3 doggen die een andere liggende dog komen bekijken. Q. was hier 9 maanden en voelde zich al heel wat (zie staart)

Afbeelding

De liggende dog vond het allemaal niet zo denderend en heeft van zich af gehapt en loopt rechts van Q., die zich rotgeschrokken is van het grommetje. Haha, de staart van Q. lijkt hier wel vast geplakt onder zijn buik.

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Houding van de herder is hoger dan de neutrale houding, wat dus zelfverzekerdheid of dominantie betekent. De oren lijken zijwaarts gericht is spelstand. De hond is dus zelfverzekerd en attent/ speels in interaktie met iets wat wij niet zien.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Eline* schreef:Houding van de herder is hoger dan de neutrale houding, wat dus zelfverzekerdheid of dominantie betekent. De oren lijken zijwaarts gericht is spelstand. De hond is dus zelfverzekerd en attent/ speels in interaktie met iets wat wij niet zien.
Juist. Mijn Duitse herders kunnen precies zo staan. Wachten op een bal of iets anders spannends wat komen gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”