Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken...
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken...
Hallo,
Ik heb advies nodig.
Wij hebben 2 honden: Kayla en Boomer.
Boomer hebben we sinds zaterdag en afgezien van het wandelen ben ik sindsdien nergens heen geweest.
Nu wil ik graag naar mijn ouders op visite, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Nu heb ik een paar opties:
Kayla meenemen en Boomer thuis laten? Denk dat dat niet echt een goede verhouding is.
Beide thuis laten? Dan moet ik ze scheiden en begint Boomer te piepen en aan de deur te krabben.
Beide meenemen? Dan moet Boomer buiten achter het hek, want mijn ouders hebben een hond die een rugprobleem heeft die opspeelt als ze zich te druk maakt. Boomer kan ook slecht met andere honden.
Nu is mijn vraag hoe jullie dat hebben gedaan als je een hond hebt die slecht alleen kan?
Hoe hebben jullie dat 's nachts gedaan?
Hoe train je een hond om alleen te zijn.
Boomer is wel van het ene uiterste in het andere gegaan. Van een gezin die weinig thuis is naar een gezin waarvan 1 vakantie heeft en maar 2 dagen werkt.
Ik houd mijn hart vast als ik dinsdag weer ga werken.
Wie heeft advies???
Ik heb advies nodig.
Wij hebben 2 honden: Kayla en Boomer.
Boomer hebben we sinds zaterdag en afgezien van het wandelen ben ik sindsdien nergens heen geweest.
Nu wil ik graag naar mijn ouders op visite, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Nu heb ik een paar opties:
Kayla meenemen en Boomer thuis laten? Denk dat dat niet echt een goede verhouding is.
Beide thuis laten? Dan moet ik ze scheiden en begint Boomer te piepen en aan de deur te krabben.
Beide meenemen? Dan moet Boomer buiten achter het hek, want mijn ouders hebben een hond die een rugprobleem heeft die opspeelt als ze zich te druk maakt. Boomer kan ook slecht met andere honden.
Nu is mijn vraag hoe jullie dat hebben gedaan als je een hond hebt die slecht alleen kan?
Hoe hebben jullie dat 's nachts gedaan?
Hoe train je een hond om alleen te zijn.
Boomer is wel van het ene uiterste in het andere gegaan. Van een gezin die weinig thuis is naar een gezin waarvan 1 vakantie heeft en maar 2 dagen werkt.
Ik houd mijn hart vast als ik dinsdag weer ga werken.
Wie heeft advies???
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
moet je eens proberen buiten te wachten, maar dan niet "normaal" naar je huis lopen, maar bijvoorbeeld rennen of hinkelen, als ze jouw manier van lopen maar niet herkennen. want dan kunnen ze ineens wel stil zijn of juist gaan blaffen.Michella schreef:Tja, zodra ik binnenkom staan ze voor mijn neus. Boomer hoort alles!
Ik weet dus niet hoe het echt is gegaan.
wij hebben dat met lola ook gedaan. de buurt lachte zich rot. dat ik niet wijs ben weten ze wel, maar mijn vriend is voor de buitenwerled een bromsnor en samen huppelden we naar huis hihihihih
zo kun je horen hoe het binnen gaat zonder dat ze je doorhebben!

-
- Actief
- Trina
- Zeer actief
Golden Retriever
- Contacteer:
- Trina
- Zeer actief
Golden Retriever
- Contacteer:
De honden om beurten meenemen voor een wandeling?Michella schreef:Haha ik zie het al helemaal voor me.
Helaas hoeft er maar een auto te stoppen of IETS te zijn en meneer hoort het.
Elke keer als ik ga staan staat hij ook al en volgt me de hele tijd.
Ik heb net mijn moeder gebeld. De laatste optie valt af. Dus Boomer moet sowieso thuis blijven.
Nog meer tips?

-
- Actief
Ik wilde idd eerst met ze gaan wandelen en dan ik weg op visite.
Ik heb al tegen mijn moeder gezegd dat het kan zijn dat ik maar een half uurtje blijf.
Ik heb nu nog de mogelijkheid om ze apart te zetten, maar Boomer gaat dan piepen en aan de deur krabben.
Ik weet niet hoe ik dat moet doen als we straks verhuist zijn. Dan is alles open.
Het punt is ook dat Boomer steeds wil spelen en Kayla wil slapen.
Ik heb ze vanmiddag samen in de tuin gehad en ik merk toch dat Boomer wat vennijniger is als ik er niet bij ben...
Ik heb al tegen mijn moeder gezegd dat het kan zijn dat ik maar een half uurtje blijf.
Ik heb nu nog de mogelijkheid om ze apart te zetten, maar Boomer gaat dan piepen en aan de deur krabben.
Ik weet niet hoe ik dat moet doen als we straks verhuist zijn. Dan is alles open.
Het punt is ook dat Boomer steeds wil spelen en Kayla wil slapen.
Ik heb ze vanmiddag samen in de tuin gehad en ik merk toch dat Boomer wat vennijniger is als ik er niet bij ben...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat zijn het voor honden? Ras, leeftijd, geslacht etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- stefanie
- Zeer actief
- Gozer
- geregistreerd lid
Ik heb denk ik de oplossing......Mams komt nou jou toe inplaats van jij naar haar. Je had natuurlijk van af het moment dat Boomer bij jullie is gekomen moeten oefenen met boomer alleen thuis laten. Maar dat is hadden hadden ik zou nu het advies opvolgen wat er al gezegt is. Oefenen eerst 5 minuten en steeds iets langer. Ik weet niet wat voor honden het zijn natuurlijk en wat het geslacht is daar hangt het natuurlijk ook een beetje vanaf. Ik zelf zou nooit twee reuen bij elkaar zetten en zeker niet als ik weg ben!
Groetjes Lizzy
Groetjes Lizzy
- Gozer
- geregistreerd lid
-
- Actief
Mijn moeder past op mijn neefje van 1 jaar. Bij haar thuis heeft ze alle spullen die ze nodig heeft.
Ik wil er graag even uit, omdat ik dus (behalve dat ene half uurtje) sinds zaterdag niet zonder de honden weg ben geweest.
Ik kan het niet maken dus om de ene wel mee te nemen en de andere niet.
Maar jullie zeggen wel bij elkaar?
Ik wil er graag even uit, omdat ik dus (behalve dat ene half uurtje) sinds zaterdag niet zonder de honden weg ben geweest.
Ik kan het niet maken dus om de ene wel mee te nemen en de andere niet.
Maar jullie zeggen wel bij elkaar?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
-
- Actief
-
- Actief
- Trina
- Zeer actief
Golden Retriever
- Contacteer:
Michella,
Boomer is nog maar een paar dagen bij jou, dan is het toch logisch dat hij niet alleen wil zijn?
Ik vind dat je alles wel erg snel wilt hoor.
Na 1 dag vond je al dat de honden niet samen konden en wilde je Boomer herplaatsen.
Na adviezen van de forummers hier blijkt dat het toch wel kan en nu vind je weer dat de honden niet apart en niet samen, zonder jou kunnen.
Je wilt toch graag dat de honden maatjes worden? Geef ze dan de kans om te wennen aan het samen zijn en aan het alleen zijn. Je hebt Boomer pas afgelopen zaterdag opgehaald.
Lukt dit nu nog niet dan kun je gewoonweg niet naar je moeder, dan moet je dat maar een weekje, of nog langer, uitstellen.
Boomer is nog maar een paar dagen bij jou, dan is het toch logisch dat hij niet alleen wil zijn?
Ik vind dat je alles wel erg snel wilt hoor.
Na 1 dag vond je al dat de honden niet samen konden en wilde je Boomer herplaatsen.
Na adviezen van de forummers hier blijkt dat het toch wel kan en nu vind je weer dat de honden niet apart en niet samen, zonder jou kunnen.
Je wilt toch graag dat de honden maatjes worden? Geef ze dan de kans om te wennen aan het samen zijn en aan het alleen zijn. Je hebt Boomer pas afgelopen zaterdag opgehaald.
Lukt dit nu nog niet dan kun je gewoonweg niet naar je moeder, dan moet je dat maar een weekje, of nog langer, uitstellen.
Laatst gewijzigd door Trina op 12 aug 2004 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Actief
Ik wilde even kijken wat de opties zijn en hoe jullie erover dachten.
Ik ben al wel de hele tijd bezig geweest met in -en uitlopen, hun alleen laten en dat ik de was boven ophang enzo.
Oke dus de meest stemmen gaan voor samen in 1 vertrek. Ik ga van te voren lang met ze wandelen.
Hoe lang kan ik wegblijven. Gisteren ben ik dus 30 min. hooguit weggeweest.
Ik ben al wel de hele tijd bezig geweest met in -en uitlopen, hun alleen laten en dat ik de was boven ophang enzo.
Oke dus de meest stemmen gaan voor samen in 1 vertrek. Ik ga van te voren lang met ze wandelen.
Hoe lang kan ik wegblijven. Gisteren ben ik dus 30 min. hooguit weggeweest.
-
- Actief
-
- Actief
ik zou zeker niet langer wegblijven dan dat half uur. Liever iets korter.....
Kun je de buren niet vragen wat er gebeurt of er herrie getrapt wordt of wat dan ook dan weet je in ieder geval of ze overlast veroorzaken.
Want dat is volgens mij hetgeen je wilt weten.
Als dat zo is zul je de thuisblijf oefening inderdaad moeten opbouwen per vijf minuten............
En wat ik vaak gelezen heb nu ook al verbieden steeds overal achter je aan te lopen. Dus deuren voor zijn neus sluiten. Maar ja hij is er ook nog maar een weekje dus geef het ook even de tijd. Voor hem is het nu ook allemaal onzeker...............
Kun je de buren niet vragen wat er gebeurt of er herrie getrapt wordt of wat dan ook dan weet je in ieder geval of ze overlast veroorzaken.
Want dat is volgens mij hetgeen je wilt weten.
Als dat zo is zul je de thuisblijf oefening inderdaad moeten opbouwen per vijf minuten............
En wat ik vaak gelezen heb nu ook al verbieden steeds overal achter je aan te lopen. Dus deuren voor zijn neus sluiten. Maar ja hij is er ook nog maar een weekje dus geef het ook even de tijd. Voor hem is het nu ook allemaal onzeker...............

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
-
- Actief
Ja het valt voor hem ook allemaal niet mee. Alles is nieuw.
Ik zal gelijk de buren even vragen of ze op willen letten of ze wat horen.
Ik ben er eerlijk gezegd nog niet over uit of ik 1 van hun in een bench doe ja of nee.
Ik heb em al wel klaar gezet voor het geval dat en met het deurtje open. Kayla ligt al in het mandje in de bench. Toen zij pup was heeft ze daar in gezeten.
Ooh nu ligt Boomer er ook al in.
Zijn er meer mensen die 1 hond in een bench hebben en 1 hond erbuiten? Ik bedacht me dat als Boomer Kayla gewoon kan zien dat er niets aan de hand is.
Ik zal zo wel even zien...eerst maar even een lekkere wandeling
Ik zal gelijk de buren even vragen of ze op willen letten of ze wat horen.
Ik ben er eerlijk gezegd nog niet over uit of ik 1 van hun in een bench doe ja of nee.
Ik heb em al wel klaar gezet voor het geval dat en met het deurtje open. Kayla ligt al in het mandje in de bench. Toen zij pup was heeft ze daar in gezeten.
Ooh nu ligt Boomer er ook al in.
Zijn er meer mensen die 1 hond in een bench hebben en 1 hond erbuiten? Ik bedacht me dat als Boomer Kayla gewoon kan zien dat er niets aan de hand is.
Ik zal zo wel even zien...eerst maar even een lekkere wandeling

- Roosje
- Zeer actief
Nog een tip, wanneer je weg gaat of terug komt, maak er geen issue van, negeer ze eerst allebei even voor een paar minuten. Wanneer Boomer aandacht vraagt of je blijft volgen ook negeren. Wanneer je weggaat kan je Kaya in de bench doen en Boomer iets geven om hem bezig te houden, zoals een activity ball of een gevulde Kong.
Roosje
Roosje

- Gozer
- geregistreerd lid
Ja ik zou niet weg gaan wat de reden ook is als het niet kan kan het niet... als je wel weg gaat zou ik de honden niet scheiden misschien dat er dan jaloezie onstaat omdat de één meer vrijheid heeft dan de ander. Alle twee in de zelfde ruimte, speeltjes en botten weg halen kunnen ze daar geen ruzie over krijgen.
Succes en we horen het wel hoet gegaan is!
Succes en we horen het wel hoet gegaan is!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ikMichella schreef:Zijn er meer mensen die 1 hond in een bench hebben en 1 hond erbuiten?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
Ik heb Boomer in de bench gedaan en Kayla los.
Ik heb de buurvrouw gevraagd of ze af en toe even wilde luisteren.
Boomer een bak water en wat speeltjes en ik ben weg gegaan.
35 minuten ben ik weg geweest. Toen ik terug kwam hoorde ik niets. Even boven de gordijntjes gekeken en Boomer zat al met zijn oren gespitst, maar zag mij niet.
Ik heb ze naar buiten gebracht waar ze lekker hebben gespeeld.
De buurvrouw liep nog een paar keer expres langs het huis (is erg gehorig hier), maar heeft al die tijd niets gehoord.
Dus het ging prima. Nu moeten we proberen het langzaam uit te bouwen.
Bedankt voor jullie adviezen!
Ik heb de buurvrouw gevraagd of ze af en toe even wilde luisteren.
Boomer een bak water en wat speeltjes en ik ben weg gegaan.
35 minuten ben ik weg geweest. Toen ik terug kwam hoorde ik niets. Even boven de gordijntjes gekeken en Boomer zat al met zijn oren gespitst, maar zag mij niet.
Ik heb ze naar buiten gebracht waar ze lekker hebben gespeeld.
De buurvrouw liep nog een paar keer expres langs het huis (is erg gehorig hier), maar heeft al die tijd niets gehoord.

Dus het ging prima. Nu moeten we proberen het langzaam uit te bouwen.
Bedankt voor jullie adviezen!

-
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb 1 hond die erg waakt dus die zit in de bench.. de rest loopt er los omheen.. ze hebben er nooit problemen mee gehad... die in de bench zit vind het heerlijk een eigen plekkie te hebben.. misschien dat je daar naar kan kijken.. wie zich graag terugtrekt..Michella schreef:Hoe heb jij de keus gemaakt voor een bench en welke hond daar in ging?malinois schreef:ja ikMichella schreef:Zijn er meer mensen die 1 hond in een bench hebben en 1 hond erbuiten?gaat prima..