Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blijven bijten in handen en polsen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chantal2004
Vaste gebruiker

Blijven bijten in handen en polsen

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Mijn hondje zora is echt eigenwijs,als ze op de bank wilt springen,duwik haar er af met een commando 'foei'!maar dan ziet ze dat als een spelletje en gaat in je polsen en handen bijten(niet gemeen,maar doet wel zeer)ik heb haar al een paar keer gestraft door haar met een commando in de hal te zetten om af te koelen,want 'foei'zeggen helpt helemaal niks :jank: :jank:
Wat kan ik doen???
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

In de hal zetten heeft geen nut, ze snapt het verband niet.
Zorg er zowiezo voor dat ze niet op de bank kan
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Je kunt gewoon "nee"zeggen en haar een speeltje aanbieden waar ze mee kan spelen en in bijten of een kauwstaaf of zoiets.

Je kunt het ook een beetje gaan uitlokken om te oefenen. Bijvoorbeeld met een flostouw een touwtrekspelletje doen, als ze dan in je handen gaat happen zeg je "nee"je draait je om en het spelletje is over. Als je dat een paar keertjes doet leren ze het vaak wel. Of je kunt het commando zachtjes aanleren.

Mijn hond hapt soms ook uit enthousiastme iets te hard. Als ik dan zeg ""zachtjes"doet ze ook zacht. Maar dat moet je dus eerst wel aanleren.

Ik zou niet zoveel straffen als ik jou was, zeker niet met een herplaatsertje waar je de voorgeschiedenig ook niet zo goed van kent.

Gedrag wat je leuk en goed vind ontzettend belonen en gedrag wat niet goed is negeren.

Zorgen dat er niks gesloopt kan worden dan hoef je ook niet te corrigeren, eerst een goed band op bouwen, veel spelen.
Chantal2004
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Oke dankjewel voor jullie reacties,ik zal het eens gaan proberen,ik denk dat je gelijk hebt,omdat ik de achtergrond niet weet van deze hond,kan ik ze mischien wel banger maken met teveel straffen,eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal niet leuk,maar soms gaat ze in de tuin graven,op de bank springen,veel dingen die gewoon niet mogen,en dan moet je ze wel straffen toch?
Meestal zeg ik dan''zora FOEI''en als ze dan nog niet luistert,dan zeg ik het nog een keer en pak ik haar bij haar nekvel,meestal helpt dat ook niet,maar goed,ik weet geen andere manier meer dan dit?
Tja en natuurlijk negeren daarna,dat doe ik altijd.
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
mechelaar_fan
Zeer actief

Re: Blijven bijten in handen en polsen

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Chantal2004 schreef:Mijn hondje zora is echt eigenwijs,als ze op de bank wilt springen,duwik haar er af met een commando 'foei'!maar dan ziet ze dat als een spelletje en gaat in je polsen en handen bijten(niet gemeen,maar doet wel zeer)ik heb haar al een paar keer gestraft door haar met een commando in de hal te zetten om af te koelen,want 'foei'zeggen helpt helemaal niks :jank: :jank:
Wat kan ik doen???
dat is geen spelletje, dat is stressgedrag
ik heb zo de indruk dat je hondje te weinig beweging en spel heeft. je moet meer met je hond spelen en meer initiatief nemen. nu laat je het initiatief over aan je hond. een pup moet spelen, eten en slapen. reken maar minimum 2 uur spelen per dag, 6 keer 20 minuten, liefst nog meer.

En neen je mag je hondje niet straffen omdat ze op de bank komt. je hondje zoekt de aandacht die hij verdient. dus springt hij op de bank, want dat is voor je hond het truukje om eindelijk eens wat beweging in je te krijgen.
zorg ervoor dat hij moe is als hij slaapt. dus spelen, spelen, en ook nog spelen.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Kent je hond uberhaupt het commando foei wel?? Foei is niet een woord waarvan ze de betekenis vanaf de geboorte al weten... dus misschien weet je hond wel helemaal niet wat je bedoeld.

Daarnaast is in het nekvel pakken geen goede correctie, honden vermoorden op die manier hun prooi, dit lijkt me dus geen goed signaal om aan je hond te geven.

Ik zou een leuke hondenschool op zoeken en langzaam beginnen met verschillende oefeningen (hoe oud is ze nu?) Als ze wat ouder is zou je dan bijvoorbeeld ook behendigheid oid kunnen gaan doen. Jack Russels zijn hyperactieve honden en moeten dus flink bezig gehouden worden.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Chantal2004 schreef: Meestal zeg ik dan''zora FOEI''en als ze dan nog niet luistert,dan zeg ik het nog een keer en pak ik haar bij haar nekvel,meestal helpt dat ook niet,maar goed,ik weet geen andere manier meer dan dit?
Tja en natuurlijk negeren daarna,dat doe ik altijd.
Negeren nadat je gestraft hebt, heeft volgens mij niet zoveel zin meer. Je hond heeft haar beloning voor haar (ongewenste) gedrag al gehad, je hebt haar immers aandacht gegeven. Stel dat ze daarna rustig is, en je gaat haar dan negeren, dan beloon je het ongewenste gedrag en negeert juist het gewenste gedrag. De consequentie voor gedrag moet heel direct op het gedrag volgen wil de hond er verband tussen zien.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”