Wat kan ik doen???
Moderator: moderatorteam
dat is geen spelletje, dat is stressgedragChantal2004 schreef:Mijn hondje zora is echt eigenwijs,als ze op de bank wilt springen,duwik haar er af met een commando 'foei'!maar dan ziet ze dat als een spelletje en gaat in je polsen en handen bijten(niet gemeen,maar doet wel zeer)ik heb haar al een paar keer gestraft door haar met een commando in de hal te zetten om af te koelen,want 'foei'zeggen helpt helemaal niks![]()
![]()
Wat kan ik doen???
Negeren nadat je gestraft hebt, heeft volgens mij niet zoveel zin meer. Je hond heeft haar beloning voor haar (ongewenste) gedrag al gehad, je hebt haar immers aandacht gegeven. Stel dat ze daarna rustig is, en je gaat haar dan negeren, dan beloon je het ongewenste gedrag en negeert juist het gewenste gedrag. De consequentie voor gedrag moet heel direct op het gedrag volgen wil de hond er verband tussen zien.Chantal2004 schreef: Meestal zeg ik dan''zora FOEI''en als ze dan nog niet luistert,dan zeg ik het nog een keer en pak ik haar bij haar nekvel,meestal helpt dat ook niet,maar goed,ik weet geen andere manier meer dan dit?
Tja en natuurlijk negeren daarna,dat doe ik altijd.