Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lekker eten op de grond tijdens loslopen...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wombat
Vaste gebruiker
Contacteer:

lekker eten op de grond tijdens loslopen...

Ongelezen bericht door Wombat »

Wombat (Mechel van 9 weken) laten we uit bij een meertje in de omgeving. Daar mag ze los rondrennen en dat gaat echt heel erg goed. Elke keer oefenen we speels met haar wat commando's als zit, hier, los en apporteren. Ze vindt het echt super, dat kan je aan alles merken.

Helaas is het bij het meer niet altijd even schoon op de parkeerplaats (een algemeen probleem in Nederland zullen we maar zeggen... :evil: ) en daarnet zag ze een half afgekloven kippebout liggen. Toen was er geen houden meer aan. Ze wilde niet meer luisteren, niet meer spelen maar alleen die bout soldaat maken. Ik ben boos geworden, maar ook dat hielp (natuurlijk) niet.
Wat is het beste dat je dan kan doen? Gewoon negeren en doorlopen zodat ze misschien volgt? Straffen? oppakken en aan de riem doen? We wisten het niet, met het gevolg dat ze een paar happen uit de kip heeft weten te nemen.
Hoe kan je een pup afleren van de straat te eten. Van de meeste vuiligheden blijft ze goed af, maar iets te eten wil ze altijd!
Groetjes van RobenGer & Wombat
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Leer haar het commando NEE en zorg dat ze niet de fout in kan gaan.
Dus inderdaad aanlijnen als je het ziet, en eventueel bek open en eten eruit halen (heb heel wat takjes, botten, kauwgom en brood uit Maroucks keel gevist als pup :roll: ). Van straat eten kan gevaarlijk zijn en dat moet je voorkomen. Denk aan gif bv. :wink:
Hoe je het commando NEE aan kunt leren kun je op mijn site lezen onder opvoeding, bij het stukje over straffen :wink: Hier heeft het uiteindelijk gewerkt, hoewel die Hollander wel heel hardnekkig was hoor :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
omasjanie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door omasjanie »

Ik heb Tara naast Nee om het te voorkomen Ruilen geleerd om het los te laten als ze het al te pakken had. Iets lekkers zomaar los laten was moeilijk maar voor een stukje frolic ( in vier stukjes gesneden) deed en doet ze veel.
Groetjes Sjanie en een poot van mijn Drent
Timber

Ongelezen bericht door Timber »

onze pup van nu bijna 10 weken oud kan ook veel lekkere dingen al weerstaan... ik vis alles wat hij opeet en niet mag hebben even snel weer uit zijn keel ... dus wel eerst een NEE en daarna uit zijn keel halen
wat hij niet prettig vind maar ze zijn niet dom dus gaat het al een stuk beter...
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Wij hebben alle twee de honden bah als commando geleerd. Dit gebruiken we bij voedselweigeren en bij eten op straat. Als ze het dan toch pakken is een herhaling van het commando genoed om het uit te laten spugen
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”