Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat bedoelt ze hiermee?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chantal2004
Vaste gebruiker

wat bedoelt ze hiermee?

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Mijn hondje Zora die we pas hebben uit het asiel vertoont gedrag wat ikzelf niet zo goed begrijp.
Als ik s'morgens beneden kom en haal haar uit de hal(daar slaapt ze)dan gaat ze helemaal kronkelen,door de benen zakken,hoofd naar beneden,sluipen,piepen,ikzelf denk dat ze zo onderdanig doet,maar dit weet ik niet zeker.weten jullie het?
Het is wel grappig om te zien,ze gaat er dan ook bij op haar rug liggen met de poten omhoog :denken:
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

ja, onderdanig lijkt me wat ze doet! zou het kunnen dat ze mishandeld heeft geweest want onze vorige bouvier die we hadden was hard geslagen door zijn vorige eigenaar en die had juist dezelfde manieren als ze iets deed dat niet mocht en je berispte haar!! gewoon je stem verheffen was al genoeg om haar te laten piepen en kruipen, het arme ding!! met de tijd is het er wel helemaal uitgegaan, maar het eerste jaar was het best zielig!!
Chantal2004
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Het probleem is dat ik helemaal niks af weet van dit hondje,ik heb ze zaterdag uit het asiel gehaald nadat ze er 2 wk had gezeten,en daar hadden ze haar gekregen als vondelingetje,ik weet dus alleen dat ze een teefje is verder niks van haar afkomst(mischien is het soms beter om niet te weten)
Maar ik denk dat dit gedrag zo over is met veel liefde en aandacht.
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Eerlijk gezegd, denk ik ook aan mishandeling.
Puck vertoont hetzelfde gedrag en van hem weten we dat hij mishandeld is.
Als je hem roept komt hij bijna kruipend naar je toe.
Zijn halsband omdoen is moeilijk, want hij drukt zijn koppie helemaal naar de grond.
Elke avond knuffel ik de beide honden voor het slapen gaan, maar Puck ligt al op zijn rug als ik op hem afstap en maar pootjes geven.
Als hij op zijn zij ligt duwt hij ook zijn achterpoot nog omhoog.
Of dit ooit nog anders wordt, vraag ik mij af.
Hij is nu ruim 2 maanden bij ons en er kan zo maar iets gebeuren waardoor je weer bij AF bent.
Afgelopen zondag sloeg mijn man keihard met een opgerolde krant naar een wesp. Puck vloog naar buiten en is de hele verder dag bang geweest voor mijn man.

Ja het is misschien grappig om te zien, maar ik hoop ook dat hij toch het vertrouwen in de mens terug krijgt, maar ik heb daar grote vraagtekens bij, het is allemaal gebeurd in zijn eerste levensjaar.
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ik heb geen uitleg voor je, maar wil wel even zeggen dat ik Zora een mooi beestje vind :ok:
Veel plezier met d'r.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Arko04
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Arko04 »

Chantal2004 schreef:Maar ik denk dat dit gedrag zo over is met veel liefde en aandacht.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar als dit werkelijk het gevolg is van eventuele mishandelingen, gaat dat dus niet "zo" over. Je zal haar volle vertrouwen moeten winnen, en dat vergt geduld.

Succes ermee iig, het is een leuk beestje.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja ze is blij je te zien maar weet nog geen raad met zichzelf :wink: ze is onzeker of ze naar je toe kan komen. Ze hoeft niet mishandeld te zijn om dit gedrag te vertonen kan wel zijn dat ze op verkeerde momenten is bestraft (zou je mishandeling kunnen noemen) en daarom onzeker is geworden over wat te doen.
Als het smorgens is zou ik haar eerst goed uitlaten, dus beneden komen riem om en lekker eruit. Kans is aanwezig dat ze uit pure onderdanigheid plast en daarom bij vorige eigenaren voor bestraft is. Het gedrag verder negeren.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Breathless
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Breathless »

Is het niet een vorm van uitrekken....?? Klinkt misschien stom...maar onze Zowie doet het ook....legt haar voorste poten plat,steekt haar kont in de lucht en geeft een piepend geluid erbij (geeuwen)...Ik heb het gedrag van jouw hondje niet gezien natuurlijk...maar bij Zowie is het echt uitrekken nadat ze wakker wordt....
Het leven is nooit saai met een bull in je huis...
Foto's van mijn hondjes vind je op mijn website...
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Breathless schreef:Is het niet een vorm van uitrekken....?? Klinkt misschien stom...maar onze Zowie doet het ook....legt haar voorste poten plat,steekt haar kont in de lucht en geeft een piepend geluid erbij (geeuwen)...Ik heb het gedrag van jouw hondje niet gezien natuurlijk...maar bij Zowie is het echt uitrekken nadat ze wakker wordt....
Doerak doet dit ook inderdaad, precies op de manier hoe jij het beschrijft.
Leuk om te zien. :wink:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

In eerste instantie moet een hond vertrouwen in je krijgen, kortom je moet een band met je hond opbouwen. Door alleen maar liefde en zorg, hoe goed bedoeld ook kom je er niet. De hond heeft leiding nodig, zeker onzekere honden, dit biedt ze namelijk zekerheid. Wees dus duidelijk en liefdevol wat je van je hond wilt. Maak geen drama van zaken.

Het kan een teken van onderdanigheid zijn, vergeet echter niet dat het negeren van een hond een zeer zware straf is voor een hond. Ik ben altijd een voorstander om de hond in de juiste positie te begeleiden, dus met vier poten op de grond en daarna rustig aan te halen. Vaak vinden ze een krabbeltje op de borst of achter de oren heerlijk. Het is wel een schatje!
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”