Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie laat zijn Golden wel eens trimmen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

nora
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nora »

Verleden week heb ik Nora zelf een beetje bijgeknipt.
Het is aardig gelukt, heb haar staart wat uitgedunt, omdat daar zo enorm veel klitten in zaten en bij haar achterflank flink wat plukken haar weggehaald.
Vind zelf dat ik het aardig heb gedaan.
Kan jullie helaas geen foto laten zien, omdat m'n fototoestel op de camping ligt, maar ik zal daar een foto maken en hem volgende week plaatsen als ik weer terug ben.
Maar hoe snel groeit het haar eigenlijk weer aan, want ik heb haar staart best wel onder handen genomen :denken:
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Kiera is nu 3 keer naar een trimmer geweest. Ik wil het zelf graag leren, maar wil het eerst een "afkijken" want haar voeten bijknippen vind ik al moeilijk :roll: (heb ook nog geen goede schaar)
Ik moet deze week een afspraak maken, mijn ouders willen dat ze getrimd wordt omdat ze op het moment heel erg uithaart. Dus ik vraag iemand van de kc of die het wil doen (die is trimster) De eerste 2 keren, die vrouw is ziek, de 3e keer was ze heel lelijk geknipt (volgens mij showmodel) Hoop dat ik er bij mag blijven om af te kijken :wink:
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

cindy1986 schreef: de 3e keer was ze heel lelijk geknipt (volgens mij showmodel) :wink:
Hoe zou ze volgens jou dan geknipt moeten worden?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ben een keer op een golden clubmatch geweest (jaaa je leest het goed :smile: ) en ik was mee met een vriendin. haar hond was niet getrimt en kreeg daar wel een opmerking over. Alle andere werken getrimt
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

jidde schreef:Ik ben een keer op een golden clubmatch geweest (jaaa je leest het goed :smile: ) en ik was mee met een vriendin. haar hond was niet getrimt en kreeg daar wel een opmerking over. Alle andere werken getrimt
En terecht. Tis nu eenmaal de bedoeling daar dat je je hond op z'n voordeligst presenteerd en een Golden die niet/nooit getrimd wordt ziet er nu eenmaal wat minder mooi/netjes uit.
Wat overigens verder niets over de kwaliteit van de hond zegt, maar goed/slecht trimwerk kan een "plaatje" op een show maken of breken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”