Eline* schreef:
Een hond fixeert zijn prooi ook..alleen in neutrale houding of een houding lager dan neutraal. Hij is aan het jagen dus niet bezig met status vandaar de neutrale houding. Gevaarlijke grapjes als ze dat gedrag tonen naar kleine honden.
boeboe duikt er niet bovenop. althans niet onmiddelijk. eerst kijken hoe het zit. dan, bij eventueel probleem, borstelen en grommen, en dan erbovenop duiken, oftewel aan de strot gaan hangen. maar dan sta ik er al lang en breed bij.
honden die hij al kent en niet mag, daar slaat hij het sluipen over. dat wordt meteen borstelen en bij niet afleiden knokken geblazen.
reutjes die zich in zijn huis vertonen, worden, als er niet door ons ingegrepen wordt, zonder voortekenen keihard aangevallen. behalve trevor, die mag nu. als hij zich gedraagt!
dat spannend 'prooi'-spel, daar kan ik me erg in vinden. hij doet graag spannende spelletjes, bijvoorbeeld 'wie er het snelst rij-pogingen kan afwenden'-spelletjes met andere reutjes, het beruchten 'dansen' met meneertjes van dezelfde grootte.
boeboe is ook zeker in voor spelletjes. als hij maar in zijn megalomane waarde wordt gelaten, anders serieuze knok.