Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voer voor Duitse Doggen
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Voer voor Duitse Doggen
Vraagje aan Doggeneigenaars. Aangezien mijn Duitse Dog (14 maanden, ong. 55 kg) moeilijk aankomt en je steeds enkele ribben blijft zien, vroeg ik mij af hoeveel jullie Duitse Dog weegt en hoeveel voedsel hij krijgt per dag. Conan krijgt zo'n 800 gr. Pro Plan per dag, aangevuld met nog wat brood. Of 1 kg Duck met nog wat korrels en brood er bovenop. Vrog me af of ik te weinig voerde. Misschien is het gewoon een slanker type, net zoals je mensen hebt die alles mogen binnenspelen zonder iets aan te komen... wie weet. Ik ben benieuwd!
CopyKid
CopyKid
Ditis nepis potentis negro te.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
- Vaste gebruiker
Neen hoor, ik geef meer dan op de verpakking staat (ProPlan: 4 cups (448 g) plus 1/3 cup (37 g) for each 10 lbs. (4.5 kg) body weight
over 100 lbs. (45 kg)
Van Duck geef ik volgens de tabel op de site blijkbaar te weinig: meer dan 1,5 kg zou ik dan moeten geven, maar dat is, denk ik, niet echt betaalbaar meer als ik dat elke dag zou willen geven. Daarom geef ik hem 1 kg + een beker korrels (ong 400gr.) + wat brood. Misschien is dat nog te weinig. Wat denken jullie?
CopyKid
over 100 lbs. (45 kg)
Van Duck geef ik volgens de tabel op de site blijkbaar te weinig: meer dan 1,5 kg zou ik dan moeten geven, maar dat is, denk ik, niet echt betaalbaar meer als ik dat elke dag zou willen geven. Daarom geef ik hem 1 kg + een beker korrels (ong 400gr.) + wat brood. Misschien is dat nog te weinig. Wat denken jullie?
CopyKid
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Als je hond goed eet, gezond is en aktief, en te dun naar je zin moet je toch meer voeren. Ik voer op het oog, zijn ze te dun krijgen ze meer, en ansdersom. Ik voer hier ook vlees, maar zonder korrels (neem aan dat je briok bedoelt) omdat die een andere vertering hebben dan vlees. Je zou ook pens kunnen geven, dat is dat weliswaar niet compleet, maar dat hoeft ook niet elke dag. Je kunt ook pannenkoeken geven om hem wat dikker te krijgen op korte termijn.

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Hier krijgen de reuen het eerste jaar 1 kilo brok per dag ,6 dagen in de week en 1 dag duck, en verder elkedag fruit. Verder zou ik niet teveel brood geven, beter kan je hem gekookte macaroni geven. En pannekoeken zou ik zelf niet geven , omdat dit kan plakken in de maag net als vers witbrood. Het kan zijn dat je teweinig geeft , kan zijn dat je dog het voer niet goed opneemt. 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik maar eens een flinke schep brokken/korrels extra ga geven. Gisteren schotelden we hem een kilootje spaghetti voor met nog enkele brokjes (ter versiering
) en wat blijkt? De sloeber eet enkel de brokjes ervantussen. En de spaghetti laat ie vrolijk links liggen. Vreemd hoor. Enkele maanden geleden lustte hij het wel nog. Hetzelfde met appeltjes: in het begin was hij er stapel op, nu gunt hij ze geen blik. En telkens als het einde van de zak brokken in zicht is, begint hij met lange tanden te eten. Dan heeft hij zoiets van: en nu wil ik eens iets anders. Resultaat: ik heb al royal canin, eukanuba, farm food, bento en pro plan gehad. Misschien moet ik maar eens Hill's proberen... Of bij Duck blijven (aiai mijn centjes...), daar lust hij wel kilo's van! Dat van dat niet goed opnemen zou best kunnen Jip. Ik krijg namelijk een 4 Ã 5-tal hoopjes per dag terug... Als dat niet gul is!
Groetjes,
CopyKid

Groetjes,
CopyKid
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Senna is nu 17 maanden en begint nu langzaam aan wat uit te zwaren. Vergeet niet dat je dog als een razende groeit tot een maand of 15 en ik heb bij Senna ook lang gedacht: jeee wat blijft hij mager terwijl hij wel goed aankwam in gewicht. Hij krijgt 5 dagen in de week Lancaster Special bull power ( zo'n 800gr.) en 2 x in de week duck ( 1kg per dag ) en daarnaast idd fruit, rijst en kale pasta. Maar nooit tegelijk. Op vleesdagen krijgt hij niks anders en op brokdagen krijgt hij fruit, rijst en pasta als een soort tussendoortje maar nooit gelijk met z'n brokken. Eigenlijk voer ik ook op het zicht maar nu met zo'n 800gr per dag blijft hij mooi van lijn. Het is gewoon goed kijken naar je hond en als je hem te mager vind worden iets meer gaan voeren.
- Jacqueline.
- Zeer actief
- Elmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
elmo was als jonge hond ook aan de magere kant en poepte zo'n 4 a 5 keer per dag ik had al verschillende merken voer gehad maar het bleef hetzelfde, toen hij bijna 2 was kregen we ostara erbij en omdat die op de prins stond zijn we hem dat ook gaan voeren en binnen een paar dagen poepte hij nog maar 2 keer per dag en zagen we hem bijkomen dat voer nam hij kennelijk wel goed op ze krijgen ongeveer 800 gr. per dag en één keer in de week pens,door het slechte eten tijdens de hitte is hij nu bijna 7 kg. afgevallen en geef ik hem als ekstra wat macaroni
De website van Sanja en Femie

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi CopyKid,
Je kunt de hoeveelheden van mensen die verschillende merken brokken geven ook niet met elkaar vergelijken. De ene brok is nu eenmaal véél zwaarder dan de andere brok.
Als jij je dog wat dikker wilt laten worden, kan ik je Cavom adviseren. Cavom is een goede (natuurlijke) brok en is absoluut een dikmaker.
Sinds de komst van Bono krijgen de dogjes hier ook Cavom en dat bevalt prima. Daarnaast geef ik ze ook twee dagen in de week vers vlees. (Carnibest)
Je kunt de hoeveelheden van mensen die verschillende merken brokken geven ook niet met elkaar vergelijken. De ene brok is nu eenmaal véél zwaarder dan de andere brok.
Als jij je dog wat dikker wilt laten worden, kan ik je Cavom adviseren. Cavom is een goede (natuurlijke) brok en is absoluut een dikmaker.
Sinds de komst van Bono krijgen de dogjes hier ook Cavom en dat bevalt prima. Daarnaast geef ik ze ook twee dagen in de week vers vlees. (Carnibest)
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Voer voor Duitse Doggen
Heb dan wel geen Dog maar een Rottie, maar ook eentje van het eerdere slanke model. Is een heel energieke hond die eigenlijk niet dikker te krijgen is.CopyKid schreef: Of 1 kg Duck met nog wat korrels en brood er bovenop. Vrog me af of ik te weinig voerde. Misschien is het gewoon een slanker type, net zoals je mensen hebt die alles mogen binnenspelen zonder iets aan te komen... wie weet.
Een dog van 14 maand is nog niet volgroeid, moet nog uitzwaren, dus op die leeftijd zien ze er sowieso wat mager uit.
Wel een tip over de voeding.
De dagen dat je versvoer geeft en brok, raad ik aan om het niet te mengen maar bv. 's morgens alleen Duck te geven en 's avonds dan brok, of omgekeerd. Altijd ongeveer 8 uur tussen brok en vers laten, ivm de verschillende verteringstijd van versvoer en brok.
Of die dag enkel Duck (uitmuntend of andere compleet variant) geven.
Of nog beter: helemaal op versvoer overzetten...
Als je een grote diepvriezer hebt kan je het met grote hoeveelheden ineens aankopen en dan is dat een heel stuk voordeliger! Doen wij ook.
Voor een volwassen hond van 55 kg geeft Duck een richthoeveelheid voer aan van 1125gr. per dag.
Voor een jonge hond tot aan zijn volwassen gewicht (waarschijnlijk jouw dog...) mag dat ong. 1700gr zijn.
En dan nog moet je eigenlijk met je ogen voeren, dus meer of minder geven naargelang hij te mager of te dik wordt.
Sukses!

Moos (labrador) Gian (maltezer)