Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weet iemand hoe ik het aan moet gaan pakken?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ursula
Zeer actief

Weet iemand hoe ik het aan moet gaan pakken?

Ongelezen bericht door Ursula »

Ik ben zwanger en de heren zijn allebei erg met me begaan, ik kan m'n reet niet keren of ze zijn bij me in de buurt, heel lief :mrgreen:
Dat wordt de zwaarst bewaakte baby van Leidschendam denk ik! :mrgreen:

Maar nou kun je vrij veel info vinden als je al kids hebt en je wilt er een hondje bij zetten over hoe je dat aan moet pakken, maar ik kom weinig goede adviezen tegen over hoe je het aan moet pakken als je al honden hebt rondlopen en er komt een kindje bij, je leest wel bakerpraatjes als moederkoek op laten eten en poepluiers laten uitlikken, maar daar geloof ik niet zo in eerlijk gezegd.

Ik ben van plan de heren overal zo veel mogelijk bij te betrekken, als we in het kamertje aan de gang gaan enzo en ik ben nu al bezig dat ze niet meer tegen me op springen als ik binnenkom, dat gaat allemaal goed.
Maar heeft er iemand anders nog goede tips over hoe de honden op de komst van het nieuwe gezinslid voor te bereiden????

Max & Bono zijn erg enthousiaste maar ook erg lompe honden :mrgreen:
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik zou ze inderdaad overal bij betrekken. Verder weet ik het ook niet. Ik dnek dat je er gewoon voor moet zorgen dat ze zich niet buitengesloten voelen
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Bij ons zijn dus de kinderen na de honden gekomen. We hebben de honden kennis met de baby laten maken. Luiers laten uitlikken en dat soort ongein heb ik nooit gedaan.
Zorg ervoor dat de honden gewoon erbij blijven horen, ik zie vaak dat honden achteruitgesteld worden als er kinderen geboren worden. Zo zielig vind ik dat. En je loopt het gevaar dat ze jaloers worden, de gevolgen daarvan moet je maar niet aan denken.
Verder denk ik dat het wel goed gaat komen. En nog een keer hartstikke gefeliciteerd natuurlijk!
AfbeeldingAfbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

:mrgreen: oeps inderdaad gefeleciteerd :cheer: :cheer:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door olijfje »

Wat ik heb gedaan is dr inderdaad ook overal bij betrekken vanaf het begin af aan.
IK ben in het ziekenhuis bevallen. En heb er ook bewust voor gekozen dat als wij thuis kwamen dat we het eerste uurtje zeker geen visite of iets dergelijks kregen.
Het eerste uurtje was voor ons gezin.. Incl. Indy.. ( Ap was er toen nog niet)
Boven op bed mocht Indy gewoon snuffelen voorzichtig likken noem maar op.
Ook bij de borst of de fles geven stuurd ik haar niet weg, maar mocht ze er overal bij liggen. Of kijken. En natuurlijk als er visite kwam gezegd dat ze de hond ook aandacht moeten geven, zoals ze dat normaal ook deden.

Dit heeft hier allemaal prima gewerkt. Ik heb nu een gezinnetje waarbij de hondjes en de kindertjes het prima met elkaar kunnen vinden..

Indy heeft trouwens dat erbij liggen als die meid de fles drinkt nog steeds.

Afbeelding
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hier hebben we er dus ervaring mee. :wink:
Honden mochten gewoon op haar kamertje komen alvast.
We zijn gaan bedenken of er iets was wat ze nu wel mogen en straks niet. :neenee: Net zoals jij nu doe met het tegen je opspringen.
Je hebt nu nog tijd om dingen te veranderen.
Voor de bevalling hadden we iemand geregeld die de honden evt kon opvangen/uitlaten voor het geval het lang zou duren.
Na de bevalling is Maurice vrij snel met Lotte naar de honden gegaan. Die hebben even gesnuffeld en toen weer terug naar boven. We hadden tegen de kraamzorg en kraamvisite gezegd dat iedereen eerst beneden even ging zitten en de honden aandacht gaven. Hetzelfde als gewoonlijk en daarna pas naar boven. De honden mogen bij ons niet boven komen. :wink:
Verder probeerde Maurice ze net zo veel uit te laten en aandacht te geven als normaal en ging ik ook regelmatig ff met ze knuffelen.
Dit is zo wat er in mij opkomt, mocht er nog wat te binnen schieten dan hoor je het wel. :idea:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Ursula
Zeer actief

olijfje schreef:Ik ben in het ziekenhuis bevallen. En heb er ook bewust voor gekozen dat als wij thuis kwamen dat we het eerste uurtje zeker geen visite of iets dergelijks kregen.
Hier hebben wij 't ook al over gehad, wij willen die hele eerste dag eigenlijk het liefst geen bezoek als we terug zijn uit 't ziekenhuis. Onze planning is: thuis komen, maxi cosi op de salontafel en ze kijken en snuffelen en likken maar even om 't te ontmoeten enzo. Of moet ik dat niet zo gaan doen?
(Pffffffff.... dat ik me daar nu al druk om maak eigenlijk zeg, het komt pas in februari/maart volgend jaar......) (Beter nu al dan op de dag zelf)

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ursula schreef:
olijfje schreef:Ik ben in het ziekenhuis bevallen. En heb er ook bewust voor gekozen dat als wij thuis kwamen dat we het eerste uurtje zeker geen visite of iets dergelijks kregen.
Hier hebben wij 't ook al over gehad, wij willen die hele eerste dag eigenlijk het liefst geen bezoek als we terug zijn uit 't ziekenhuis. Onze planning is: thuis komen, maxi cosi op de salontafel en ze kijken en snuffelen en likken maar even om 't te ontmoeten enzo. Of moet ik dat niet zo gaan doen?
(Pffffffff.... dat ik me daar nu al druk om maak eigenlijk zeg, het komt pas in februari/maart volgend jaar......) (Beter nu al dan op de dag zelf)
Lijk mij prima zo hoor! :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik heb geen andere dingen dan normaal gedaan. Ook geen vies gesmeer met luiers of de placenta. Gewoon uitgelaten en dat soort dingen. Tegen me opspringen deden ze niet meer als ik de baby vasthad.
Honden kwamen/komen bij ons ook niet boven dus in de kinderkamer kwamen ze niet. In de box legde ik snachts een vuilniszak tegen de katten :mrgreen: :mrgreen:
En ja kruipen (zover ben je nog lang niet :wink: ) dat deden we meestal boven of beneden als we met zijn tweeen waren. Misschien meer ter geruststelling van mij want ik wilde niet dat Keanu op de honden afkroop.
Succes meid :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door olijfje »

Ursula schreef:
Ja dat is wel hoe ik het gedaan heb.. En dat bij beide kinderen..
Ook wilde ik dat ze thuis zou zijn als wij thuis zouden komen. Dus bewust niet naar een oppas.

Het de eerste dag helemaal geen visite is bijna niet te doen hahaha.. Vooral de ouders van beide kanten stonden te springen om te komen.. Tja die waren ook opa en oma geworden dus kan je moeilijk tegenhouden

Ik ben trouwens van beide snachts bevallen en van beide rond een uur of 7 sochtens thuis gekomen.. Dan staat de visite gelukkig nog niet zo te springen om te komen! hahahaa...

En goed juist dat je je er nu al mee bezig houd. Beter nu dan op het laatste moment.. Een broertje of zusje bereid je ook al op tijd voor op een nieuw broertje of zusje.. dus waarom met je honden anders doen.
Laatst gewijzigd door olijfje op 18 aug 2004 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Goed dat je er nu al mee bezig bent! :ok: Ik heb weinig toe te voegen aan de tips die je tot nu toe gekregen hebt, misschien is het ook handig om je honden alvast aan te leren om rustig naast een wandelwagen te lopen.
Ursula
Zeer actief

miekmiek schreef:Goed dat je er nu al mee bezig bent! :ok: Ik heb weinig toe te voegen aan de tips die je tot nu toe gekregen hebt, misschien is het ook handig om je honden alvast aan te leren om rustig naast een wandelwagen te lopen.
Ja, daaaaaaaag, ik ga niet met een lege wandelwagen of met een wandelwagen met een pop erin over straat!!!!! :mrgreen: :piew:
Het zou waarschijnlijk wel een goede oefening zijn, maar dat zie ik mezelf toch niet snel doen hoor :smile:

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tja dat weet ik niet ik heb twee thuisbevallingen gehad.
Verloskundige en kraamhulp waren ook weg van de honden :ok:
Maar uitlaten deden we zelf.
Je moet wel een diervriendelijke kraamhulp vragen en als je veel kraamhulp wilt zeggen dat je een stagaire prima vind. Krijg je er twee fulltime :mrgreen: Eentje zeer ervaren en iemand die gemotiveerd wilde leren.
Wat een verwennerij :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Bij ons mocht de hond inderdaad ook gewoon overal bij zijn. Hij kwam nooit boven, maar tijdens het verfen en doen van de babykamer, mocht hij kijken. Toen hij af was nog een keertje. Wij hadden een romper (die mijn oudste aan had gehad de eerste dag) meegenomen uit het ziekenhuis. De hond mocht ook gewoon erbij komen zitten en snuffelen tijdens voeden.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ursula schreef:
miekmiek schreef:Goed dat je er nu al mee bezig bent! :ok: Ik heb weinig toe te voegen aan de tips die je tot nu toe gekregen hebt, misschien is het ook handig om je honden alvast aan te leren om rustig naast een wandelwagen te lopen.
Ja, daaaaaaaag, ik ga niet met een lege wandelwagen of met een wandelwagen met een pop erin over straat!!!!! :mrgreen: :piew:
Het zou waarschijnlijk wel een goede oefening zijn, maar dat zie ik mezelf toch niet snel doen hoor :smile:
Waarom niet? Dan plak je gewoon zo'n grote blauwe L op de kinderwagen! :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Ursula
Zeer actief

tbeast schreef:
Ursula schreef:
Waarom niet? Dan plak je gewoon zo'n grote blauwe L op de kinderwagen! :mrgreen: :mrgreen:
Ja, da's wel een idee eigenlijk :denken:

Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

ik heb ook ergens gelezen dat je juist veel aandacht aan je hond moet geven als je kind wakker is en niet äls de baby slaapt ineens leuke dingen gaan doen met de hond.

Want als je als de baby wakker is vooral daar mee bezig bent en pas als de baby slaapt met de honden dan zou het kunnen dat de hond denkt :baby is wakker=geen of weinig aandacht, baby is weg (naar bed) =leuk want dan gaan we spelen

Dus juist met je hond spelen en aandacht geven als de baby erbij is zodat ze de aanwezigheid daarvan zien als iets positiefs.
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Ik heb niks bijzonders gedaan.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam heeft Gaby even gesnuffeld geloof ik en verder hebben we er geen gekkigheid van gemaakt.
Ursula
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties, ik zal er tegen die tijd zeker nog wel eens op terugkomen! :ok: :mrgreen:

Afbeelding
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Ik nam de hond mee de babykamer in toen ik zwanger was, soms meerdere keren per dag. Ze mocht dan even in het bedje kijken, en ik vertelde dan dat er "een baby kwam"En als de deur openging zei ik babykamer...
Daar in een hoek een kleedje gelegd waar ze op mocht liggen als ik met de baby bezig was, om te voorkomen dat ze achter me zou gaan staan en ik met kind en al ging vliegen.
Tijdens de bevalling de deur opengelaten, maar ze wilde het niet horen, ze heeft letterlijk met de poten op dr kop gelegen.
De eerste luier (niet de poepluier dus) maar de luier die over je baby ligt met het huidsmeer eraan, aan de hond gegeven (een paar uurtjes, anders gaat het zo stinken hè haha)
Ze mocht na de bavalling aan de baby ruiken en likken, en ze was er ontzettend gek mee. Ze heeft hem letterlijk "bewaakt'. de kraamverzorgster mocht de babykamer niet in als ik niet zei dat het goed was...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

sjaantje schreef:Ik heb niks bijzonders gedaan.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam heeft Gaby even gesnuffeld geloof ik en verder hebben we er geen gekkigheid van gemaakt.
Eigenlijk vind ik dit het meest gezond. Persoonlijk zou ik het eerder zoeken in het vaker negeren van de honden voor de geboorte van je kindje dan de honden ineens gaan overladen met aandacht na de geboorte. Al die aandacht kan ook verwarring geven omtrent de rangorde, omdat ze het gevoel kunnen krijgen in rang te stijgen en dat is nou net wat je niet wil.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”