Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pas op met aluminiumfolie!!!!
Moderator: moderatorteam
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
pas op met aluminiumfolie!!!!
Ik kreeg van iemand de tip om aluminiumfolie op de bank te leggen.
Als je pup er dan op wil schrikken ze, en doen ze het niet meer.
Heb ik dus gedaan.
De eerste nacht heeft het inderdaad gewerkt, de tweede nacht heeft ze er mee gespeeld en stukjes opgegeten.
Heeft nu al twee keer aluminium gespuugd, dus hierbij de waarschuwing niet zo stom te zijn als mij!
Als je pup er dan op wil schrikken ze, en doen ze het niet meer.
Heb ik dus gedaan.
De eerste nacht heeft het inderdaad gewerkt, de tweede nacht heeft ze er mee gespeeld en stukjes opgegeten.
Heeft nu al twee keer aluminium gespuugd, dus hierbij de waarschuwing niet zo stom te zijn als mij!
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is toch alleen voor training als je erbij bent. Je laat toch nooit je hond met aluminium folie op de bank alleen.
Ik ben een voorstander van de bench doe daar je hond/puppie in. Veel veiliger.
Trouwens lijkt me verstandig dat je even langs de dierenarts gaat. Want dit kan niet verteren en ik denk ook best wat schade aanrichten.
Maria
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
achteraf natuurlijk ook hardstikke stom!
daarom zet ik het hier ook neer dat niet nog iemand die fout begaat.
Wat betreft de dierenarts: ik was vanochtend op puppycursus en daar zeiden ze (is gisteravond gebeurt) dat ik niet meteen naar de dierenarts hoefde. Ik moest goed haar ontlasting in de gaten houden.
Ze heeft gisteravond en vannacht twee keer gespuugd, vandaag de hele dag niet meer. Haar ontlasting is normaal, ze eet, drinkt en speelt.
Denk je echt dat ik naar de dierenarts moet???
daarom zet ik het hier ook neer dat niet nog iemand die fout begaat.
Wat betreft de dierenarts: ik was vanochtend op puppycursus en daar zeiden ze (is gisteravond gebeurt) dat ik niet meteen naar de dierenarts hoefde. Ik moest goed haar ontlasting in de gaten houden.
Ze heeft gisteravond en vannacht twee keer gespuugd, vandaag de hele dag niet meer. Haar ontlasting is normaal, ze eet, drinkt en speelt.
Denk je echt dat ik naar de dierenarts moet???
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
goed, schrok een beetje van jullie reacties, omdat ze het op de hondenschool dus niet zo heel erg vonden.
Heb even de da gebeld en het is niet schadelijk ofzo.
Het kan geen kwaad doen in de buik, behalve dat ze zich er niet zo lekker van kan voelen.
Ik heb echt zin om mijzelf voor mijn kop te gaan slaan.
Het kan geen kwaad doen in de buik, behalve dat ze zich er niet zo lekker van kan voelen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
hoeft niet. dit gebeurt jou nooit meer!!annemiekw schreef:goed, schrok een beetje van jullie reacties, omdat ze het op de hondenschool dus niet zo heel erg vonden.
gelukkig kan het geen kwaad.
trainen kan alleen als jij erbij bent. dat geldt voor alles. hij moet het toch aanleren en dat kan niet als ie alleen is!
succes!

-
annemiekw
- Vaste gebruiker
nee dit gebeurt mij zeer zeker niet meer!
Maar hoe leer ik het haar dan, dat ze niet op de bank mag?
Ik ben er niet full time bij.
Trouwens, als wij erbij zijn doet ze het ook niet.
Wat dat betreft is ze met haar 10 weken echt al een donder, als wij in de kamer zijn, gaat ze niet op de bank.
Maar als we thuis komen, en we doen het zachtje betrappen we haar er wel op:)
S'ochtends heeft ze ons al gehoord als we naar beneden gaan dus is ze er al vanaf:)
Van de week ging mijn vriend naar boven, Guyla lag in de bench te slapen.
Hij doet de deur achter zich dicht, blijft even staan om te luisteren en hoort meteen trippeltrippeltrippel, hup guyla op de bank
Wat betrefd het trainen, het is mijn eerste hondje (maar dat was waarschijnlijk al duidelijk
) en vandaag zijn we voor de eerste keer op puppycursus geweest.
We hebben al meteen allemaal dingen gedaan die ik deze week tot vervelends toe kan trainen, dus we doen ons best......
Overigens ging het supergoed en ze luisterde al een piepklein beetje
Maar hoe leer ik het haar dan, dat ze niet op de bank mag?
Ik ben er niet full time bij.
Trouwens, als wij erbij zijn doet ze het ook niet.
Wat dat betreft is ze met haar 10 weken echt al een donder, als wij in de kamer zijn, gaat ze niet op de bank.
Maar als we thuis komen, en we doen het zachtje betrappen we haar er wel op:)
S'ochtends heeft ze ons al gehoord als we naar beneden gaan dus is ze er al vanaf:)
Van de week ging mijn vriend naar boven, Guyla lag in de bench te slapen.
Hij doet de deur achter zich dicht, blijft even staan om te luisteren en hoort meteen trippeltrippeltrippel, hup guyla op de bank
Wat betrefd het trainen, het is mijn eerste hondje (maar dat was waarschijnlijk al duidelijk
We hebben al meteen allemaal dingen gedaan die ik deze week tot vervelends toe kan trainen, dus we doen ons best......
Overigens ging het supergoed en ze luisterde al een piepklein beetje
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Om te vermijden dat ze op de bank springt wanneer je niet thuis bent kan je haar in een aparte kamer zetten of in een bench. Of je zou eventueel een stoel of iets dergelijks op de bank kunnen leggen zodat ze er niet meer kan opspringen.
Voor de rest oefenen. Als ze al op de bank gesprongen is, gewoon een kordaat "nee" en bvb. "af" of een bepaald woord dat je dan altijd gebruikt in dergelijke situaties. Als ze er nog niet uit zichzelf afwil of het bevel nog niet kent haal je haar er zelf af en zet haar op de grond en zeg dan bvb. "dat is braaf "'af'" ",of iets dergelijks.
Telkens ze opnieuw op de bank wil springen, een kordaat "nee" en belonen als ze het goed doet. Sukses!
Voor de rest oefenen. Als ze al op de bank gesprongen is, gewoon een kordaat "nee" en bvb. "af" of een bepaald woord dat je dan altijd gebruikt in dergelijke situaties. Als ze er nog niet uit zichzelf afwil of het bevel nog niet kent haal je haar er zelf af en zet haar op de grond en zeg dan bvb. "dat is braaf "'af'" ",of iets dergelijks.
Telkens ze opnieuw op de bank wil springen, een kordaat "nee" en belonen als ze het goed doet. Sukses!

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
tja, we hebben dus een bench, maar ik vind het eigenlijk sneu om haar daar lang in te doen.
Tijdens het avondeten doe ik haar in de bench, dat is ongeveer een half uur.
Maar echt langer lijkt me zo sneu, kan ze niet rennen of water drinken.
Wat betreft het af zeggen enzo, dat doen we wel, en als we erbij zijn gaat ze ook niet op de bank.
Ze doet het alleen als we er niet bij zijn.
Voorlopig hebben we een heel groot kleed op de bank liggen, dus is het niet zo erg, enne het is maar een bank, dus zelfs zonder kleed erop overleef ik het wel.
We blijven gewoon proberen
Wat betreft het af zeggen enzo, dat doen we wel, en als we erbij zijn gaat ze ook niet op de bank.
Voorlopig hebben we een heel groot kleed op de bank liggen, dus is het niet zo erg, enne het is maar een bank, dus zelfs zonder kleed erop overleef ik het wel.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Een bench is niet sneu voor een hond. Als je het maar geen strafhoek van maakt.annemiekw schreef:tja, we hebben dus een bench, maar ik vind het eigenlijk sneu om haar daar lang in te doen.
Ik denk dat het beste is dat ze gewoon als je er niet bij bent in de bench wordt gezet. Dan heb je het probleem ook niet.
Maria
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou liever wat anders proberen dan de bench, je hebt nu een hondje dat dadelijk los in de kamer zijn gewoon vindt als je weg bent, iets om heel blij mee te zijn. Doe je de pup in de bench, dan wordt alleen loslopen nog steeds helemaal niet geoefend, hij leert niks en moet OF zijn hele leven in de bench als je weg bent, OF je moet een volwassen hond alles gaan afleren als je van die stomme bench af wil.
Heeft de pup een lekker bed? Een stretcher of een doggybag, in ieder geval iets erg comfortabels? Dan wordt de bank relatief minder aantrekkelijk
Of geef hem een stoel waar hij wel in mag, eenmaal een vaste plek dan gaat dat op de bank liggen vanzelf wel over.
En dat van die folie, dat heb ik ook altijd geleerd dus zo stom is het nu ook weer niet. Eerder balen dat de pup het is gaan eten zou ik zeggen. Ongelukje kan gebeuren en dan gewoon niet meer doen.
Heeft de pup een lekker bed? Een stretcher of een doggybag, in ieder geval iets erg comfortabels? Dan wordt de bank relatief minder aantrekkelijk
En dat van die folie, dat heb ik ook altijd geleerd dus zo stom is het nu ook weer niet. Eerder balen dat de pup het is gaan eten zou ik zeggen. Ongelukje kan gebeuren en dan gewoon niet meer doen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
MARC_S schreef:Doe je de pup in de bench, dan wordt alleen loslopen nog steeds helemaal niet geoefend, hij leert niks en moet OF zijn hele leven in de bench als je weg bent, OF je moet een volwassen hond alles gaan afleren als je van die stomme bench af wil.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Maar jij doet wat met je honden, hebt meerdere honden in huis waardoor ze nooit echt alleen zijn en je weet wat je doet. Ik heb hier toch de nodige topics voorbij zien komen van mensen die vertellen dat als ze weggaan en de bench open laten van hun 1 jarige hond die de boel kapot maakt. Verder zijn er honden die levenslang werkdagen in een bench moeten, dat moet je voor zijn. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn in wat je zegtmalinois schreef:MARC_S schreef:Doe je de pup in de bench, dan wordt alleen loslopen nog steeds helemaal niet geoefend, hij leert niks en moet OF zijn hele leven in de bench als je weg bent, OF je moet een volwassen hond alles gaan afleren als je van die stomme bench af wil.nou da's niet helemaal waar... al mijn honden hebben als pup in de bench gezeten... en liggen nu gewoon los in de kamer... bench met deur open.. dus ze kunnen erin en eruit wanneer ze willen... maar heb ze nooit iets af of aan hoeven te leren.... dat ging eigenlijk vanzelf.. na een maand of 6 deurtje opengelaten en ze hebben nooit iets gesloopt...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja daar geef ik je ook gelijk in... maar het kan dus ook andersMARC_S schreef: Maar jij doet wat met je honden, hebt meerdere honden in huis waardoor ze nooit echt alleen zijn en je weet wat je doet. Ik heb hier toch de nodige topics voorbij zien komen van mensen die vertellen dat als ze weggaan en de bench open laten van hun 1 jarige hond die de boel kapot maakt. Verder zijn er honden die levenslang werkdagen in een bench moeten, dat moet je voor zijn. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn in wat je zegt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Het ging mij er vooral om dat een hondje niet in een bench moet omdat hij op de bank gaat. Op de bank gaan leer je niet af door hem in de bench te zetten. Zet je de bench open dan gaat dat hondje weer op de bank
Als je je hondje rust geeft in een bench omdat er volwassen honden bijlopen, of je je hondje alleen leert blijven in een veilig nest, dan hebben we het over wat anders. Moet je hondje in de bench ivm "onaangepast" gedrag als slopen of op de bank gaan, dan leer je hem niets, je stelt slechts uit wat ooit toch gewoon afgeleerd moet worden als je het niet ziet zitten je hond altijd in een kooi te zetten als je weggaat
Als je je hondje rust geeft in een bench omdat er volwassen honden bijlopen, of je je hondje alleen leert blijven in een veilig nest, dan hebben we het over wat anders. Moet je hondje in de bench ivm "onaangepast" gedrag als slopen of op de bank gaan, dan leer je hem niets, je stelt slechts uit wat ooit toch gewoon afgeleerd moet worden als je het niet ziet zitten je hond altijd in een kooi te zetten als je weggaat
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
guyla heeft de bench in de kamer staan, dat is zo'n xl ding, dus best groot.
Daarin ligt een handdoek en mijn t-shirt die ik aan had toen ik haar kreeg.
Helaas lagen daar in het nest geen zachte dingen ofzo, dus kon ik niets vertrouwds meenemen.
De eerste dag heeft ze alleen maar tegen me aan gelegen (achteraf bleek dat ze ziek was)
en dat truitje ligt nu in die bench.
Verder dus een handdoek waar we haar de eerste dagen op hebben gelegd en daaronder nog een zachte deken.
Ik heb er ook een wekkertje in liggen in een washand gerold, die tikt en dat schijnt rust gevend te zijn.
Ik heb het idee dat ze die bench als haar plekje beschouwd, als ze moe is ligt ze daar te slapen.
We laten haar met rust als ze daar in ligt, ik probeer ook joshua(3 jaar)
te leren dat hij er echt niet heen mag, maar dat vindt hij soms wat moeilijk.
Tijdens het eten doe ik haar in de bench en is de deur dicht, eigenlijk alleen dan.
Verder heeft ze altijd de hele kamer tot haar beschikking, ik heb wel een gang, maar die vind ik wat klein, kan ze niet lekker rondhollen ofzo.
Daarnaast heb ik altijd water staan voor guyla, en als ik die bench dicht doe kan ze daar niet bij.
Ik wil die bench dus eigenlijk niet dicht hebben als we er niet zijn.
Ze weet dat ze niet op de bank mag, maar als we er niet zijn blijft ze er toch stiekem op gaan.
Ik weet niet zo goed waarom, misschien juist wel omdat het niet mag, ik geloof dat ik als kind ook alles wat niet mocht veel en veel leuker vond
En verder, het is maar een bank, ik overleef het wel als ze er een gat in bijt.
Het is volgens mij ook belangrijk voor de rangorde, en daarom probeer ik het ze streng te doen.
Ik heb nl het idee dat ze met mij soms een loopje probeert te nemen.
mijn vriend heeft ze al geaccepteerd als ranghogere maar bij mij is ze volgens mij nog aan het twijfelen.
Hoe dan ook, gisteren voor het eerst op cursus geweest en dan zal ik er wel vanalles over leren.
Daarin ligt een handdoek en mijn t-shirt die ik aan had toen ik haar kreeg.
Helaas lagen daar in het nest geen zachte dingen ofzo, dus kon ik niets vertrouwds meenemen.
De eerste dag heeft ze alleen maar tegen me aan gelegen (achteraf bleek dat ze ziek was)
en dat truitje ligt nu in die bench.
Verder dus een handdoek waar we haar de eerste dagen op hebben gelegd en daaronder nog een zachte deken.
Ik heb er ook een wekkertje in liggen in een washand gerold, die tikt en dat schijnt rust gevend te zijn.
Ik heb het idee dat ze die bench als haar plekje beschouwd, als ze moe is ligt ze daar te slapen.
Tijdens het eten doe ik haar in de bench en is de deur dicht, eigenlijk alleen dan.
Verder heeft ze altijd de hele kamer tot haar beschikking, ik heb wel een gang, maar die vind ik wat klein, kan ze niet lekker rondhollen ofzo.
Daarnaast heb ik altijd water staan voor guyla, en als ik die bench dicht doe kan ze daar niet bij.
Ze weet dat ze niet op de bank mag, maar als we er niet zijn blijft ze er toch stiekem op gaan.
Ik weet niet zo goed waarom, misschien juist wel omdat het niet mag, ik geloof dat ik als kind ook alles wat niet mocht veel en veel leuker vond
Het is volgens mij ook belangrijk voor de rangorde, en daarom probeer ik het ze streng te doen.
mijn vriend heeft ze al geaccepteerd als ranghogere maar bij mij is ze volgens mij nog aan het twijfelen.
Hoe dan ook, gisteren voor het eerst op cursus geweest en dan zal ik er wel vanalles over leren.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij pak je het verkeerd aan. Gewoon een bakje water in de bench. Snap niet dat je zegt dat als het deurtje dicht is ze niet bij de water bak kanannemiekw schreef:
Ik weet niet zo goed waarom, misschien juist wel omdat het niet mag, ik geloof dat ik als kind ook alles wat niet mocht veel en veel leuker vond![]()
Hoe oud was de pup van je ook alweer? 10 weken oud? Dan snap ze nog niet alles hoor, en zeker niet dat niet op de bank kan. Het is een pup behandeld het ook als een pup.
En trouwens die van mij slapen s'nacht in hun bench zonder water. Alleen wanneer het 'snachts boven de 25 graden is krijgen ze water in hun bench. Nou dat is dus haast nooit.
Dat ze op die leeftijd al zo bezig is met rangorde, valt best mee. Als je maar duidelijke lijnen hebt ziet ze jouw ook als hogere.
Maria
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Nooit kun je een hond leren van niet op de bank te liggen als jij er niet bent. NOOIT. Daar zijn geen truukjes voor. Als jij weg bent is de hond de baas in huis. Dus mag de hond de plaats van de baas innemen, dat is hondenpsychologie. Je kunt daar niets aan veranderen, tenzij je met een cameraatje je hond in de gaten houdt, en telkens stroom geeft als hij op de bank kruipt.
als je niet wil dat hij op de bank gaat liggen, leg er dan stoelen in.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
de bench is dus voor haar het hok, haar plekje, en is niet lelijk.Martijn schreef:Hoi Annemieke,
het is natuurlijk een beetje onzin om net te doen alsof de bench nooit gebruikt wordt. Je gaat mij niet vertellen dat je een groot lelijk ijzeren kreng in je kamer zet maar de enige functie, het wegsluiten van je hond als je er er even niet bent, niet gebruikt.
Een hond die een hok nodig heeft om even met rust gelaten te worden vind ik een treurig verhaal. Dan heet het namelijk vluchten en een hond zou niet moeten hoeven vluchten in zijn eigen huis.
Het is er ongetwijfeld verschrikkelijk gezellig hoor met die trui en de wekker maar daar heb je geen tralies voor nodig.
Het is wel goed voor een hond om een eigen plek te hebben, en helemaal niet zielig.
Ik hoef dat ding toch niet dicht te doen om het nuttig te laten zijn?
Mocht het een keer nodig zijn, dan kan het, want ze is er aan gewend, tot nu toe alleen als we aan het eten zijn.
Maar wie weet gaan we een keer een heel stuk rijden of met het vliegtuig, dan is ze mooi wel gewend aan haar hokje.
Laatst gewijzigd door annemiekw op 22 aug 2004 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
Maria schreef:Volgens mij pak je het verkeerd aan. Gewoon een bakje water in de bench. Snap niet dat je zegt dat als het deurtje dicht is ze niet bij de water bak kanannemiekw schreef:
Ik weet niet zo goed waarom, misschien juist wel omdat het niet mag, ik geloof dat ik als kind ook alles wat niet mocht veel en veel leuker vond![]()
mijn vriend heeft ze al geaccepteerd als ranghogere maar bij mij is ze volgens mij nog aan het twijfelen..
Hoe oud was de pup van je ook alweer? 10 weken oud? Dan snap ze nog niet alles hoor, en zeker niet dat niet op de bank kan. Het is een pup behandeld het ook als een pup.
En trouwens die van mij slapen s'nacht in hun bench zonder water. Alleen wanneer het 'snachts boven de 25 graden is krijgen ze water in hun bench. Nou dat is dus haast nooit.
Dat ze op die leeftijd al zo bezig is met rangorde, valt best mee. Als je maar duidelijke lijnen hebt ziet ze jouw ook als hogere.
![]()
Maria
die bak met water kiepert ze geregeld omver, echt handig is ze nog niet, dus dat lijkt me niet zo slim.
Wat betrefd het feit dat ze pas 10 weken is, het lijkt me juist zeer belangrijk dat ik haar nu die dingen leer, dan dat later te doen.
Tuurlijk begrijp ik wel dat ze niet alles in een keer leert, maar volgens mij moet je er gelijk mee beginnen.
-
laeken
- Zeer actief
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
haha guyla nu nog bij mijn voeten, maar nu is ze nog klein.MARC_S schreef:Mijn hond zit in de auto gewoon op de achterbank. Zo'n grote bench past niet in de bak
echt leuk, we hebben vorige week een nieuwe auto gekocht, met zo'n dubbele cabine waar alles in past (hond,kind,troep)
ook super goedkoop ivm grijs kenteken en diesel ipv benzine.
komt die ***wijn op tv met het afschaffen van grijs kenteken......
daar krijg ik nou moordneigingen van
Heb het trouwens ook bewust gekocht voor in het vliegtuig, we hebben nl een hondje uit hongarije, maar daar ook een huisje gekocht.
Je rijd er 13 uur over, dus best lang, en met het vliegtuig ben je er zo
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
annemiekw schreef:die bak met water kiepert ze geregeld omver, echt handig is ze nog niet, dus dat lijkt me niet zo slim.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch denk ik dat het wel kan.mechelaar_fan schreef:Nooit kun je een hond leren van niet op de bank te liggen als jij er niet bent. NOOIT. Daar zijn geen truukjes voor. Als jij weg bent is de hond de baas in huis. Dus mag de hond de plaats van de baas innemen, dat is hondenpsychologie. Je kunt daar niets aan veranderen, tenzij je met een cameraatje je hond in de gaten houdt, en telkens stroom geeft als hij op de bank kruipt.
Door je hond van jongsaf niet op de bank te laten als je zelf thuis bent en hem te wennen aan het slapen op zijn eigen plek, gekombineerd met het gedurende enige tijd onmogelijk maken om op de bank te kruipen als je er niet bent. Je went hem er dan aan dat hij op zijn eigen gemakkelijke plekje slaapt. Veel honden houden strak vast aan aangeleerd gewoontegedrag.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Deze is dubbel 
Laatst gewijzigd door Rataplan op 22 aug 2004 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Obelix mijn pupje kijkt eigenlijk nooit naar de bank
Rataplan ligt er alleen op als wij niet in de buurt zijn.
Dat vind ik ook horen
net als ik over 14 jaar verwacht als ik savonds mijn hielen licht dat mijn kinderen dan een feestje bouwen 
Rataplan ligt er alleen op als wij niet in de buurt zijn.
Dat vind ik ook horen
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Belle
- Zeer actief
Die hangbakjes vind ik dus echt gevaarlijk. Belle kreeg het voor elkaar de bak uit de ring te kieperen en vervolgens haar kop door die ring te steken en toen zat ze klem.malinois schreef:annemiekw schreef:die bak met water kiepert ze geregeld omver, echt handig is ze nog niet, dus dat lijkt me niet zo slim.bij mij hebben ze altijd water als pups dus ook in de bench.. en ja soms knikkert hij de bak weleens om... maar daar heb je de 'hangbakjes' voor die je aan de bench kan klemmen... knappe hond die die eraf krijgt!
![]()
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die bedoel ik niet... deze moet je losdraaien uit de klem waarmee ze aan de bench zitten...Belle schreef:Die hangbakjes vind ik dus echt gevaarlijk. Belle kreeg het voor elkaar de bak uit de ring te kieperen en vervolgens haar kop door die ring te steken en toen zat ze klem.malinois schreef:annemiekw schreef:die bak met water kiepert ze geregeld omver, echt handig is ze nog niet, dus dat lijkt me niet zo slim.bij mij hebben ze altijd water als pups dus ook in de bench.. en ja soms knikkert hij de bak weleens om... maar daar heb je de 'hangbakjes' voor die je aan de bench kan klemmen... knappe hond die die eraf krijgt!
![]()