Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

handen vastpakken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

handen vastpakken

Ongelezen bericht door Podenji »

halloi, ik weer, ik vraag me eigenlijk al een tijdje iets af, en ik wordt erdoor verward de een zegt het is dominantie en je moet het niet toestaan de ander zegt dat ze wil spelen en zegt ik hou van je ik ben blij dat je er weer bent.

goed ik zal maar ff zeggenw at het is, als ik thuis kom dan pakt een van mijn honden mij al kwispelend en likkend vast bij de hand oortje sin haar nek staart op normale stand kwispelend ( dus niet hoog en niet extreem laag ), ik denk zelf niet dat het dominantiegedrag is want dan zou ze toch meer dominante gedragingen jegens mij moeten vertonen en dat doet ze niet. Dit gedrag vertoont ze overigens ook bij mijn vriend, ouders en al de andere mensen die ze graag mag en vanaf pup af aan kent.
Ze bijt ook niet, ze pakt gewoon je hand beet en kijkt je daarbij al kwispelend en blij aan :denken:
kan iemand mij de betekenis hiervan uitleggen want ik ben er wel erg benieuwd naar.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
annemiekw
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door annemiekw »

ik heb een benner senner (hoe schrijf je dat???)waar ik wel eens op pas en die doet dit ook.
Ben zelf geen expert maar heb bij haar het idee dat dit echt uit enthousiasme is, gaat ook heel zachtjes en lief.
Voor zover ik dit kan inschatten is dit bij haar in ieder geval geen dominant gedrag.

hopelijk heb je hier wat aan....
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Amar doet dat ook. Alleen hapt ze dan echt. Ik weet dat het niet verkeerd bedoeld is, want zo is ze helemaal niet. Maar het is wel erg lastig en vooral bij de kinderen of bij visite.
Waarom ze het doet, weet ik ook niet. Ik lees dus geinteresseerd mee.
AfbeeldingAfbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Nou, ik weet het wel. Dat doet Stanley ook en is een genegenheidsbeet.
Daar zijn we voor de opleiding Therapiehond op gezakt, terwijl de rest fantastisch goed ging en we bij wijze van er al doorheen waren. Toen we verder werden getest op het intensief betasten en liggend spel, liet Stanley ook die genegenheidsbeet zien. Is een enthousiasme-uiting en in de ogen van de hond zo onschuldig, maar voor de kinderen in kwestie kan het afschrikken. In november mogen we herevalueren en dan heb ik het er hopelijk uitgetraind. Maar het is een hele normale uiting, hoor.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Ik denk ook niet dat het dominantie is hoor. Wel zal ze even willen laten zien dat zij er ook is. Misschien heb je na het thuiskomen een vast en leuk ritueel (uitlaten, eten geven, spelen, knuffelen e.d.) waardoor ze erg enthousiast is?
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Een van onze honden doet het ook wanneer we thuiskomen.
Ze is dan gewoon superblij dat we er weer zijn en komt je dan overenthousiast en knettergek begroeten. Hapt dan in je handen of je mouw, kwispelt als een bezetene, draait rond je benen en soms probeert ze ook op te springen, allemaal om zoveel mogelijk aandacht te krijgen.
Na een minuutje is het over. Wij vinden het niet erg omdat ze ook niet bijt, maar heel zachtjes hapt.
Voor de rest doet ze het ook niet, alleen als we weggeweest zijn. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Ons Jetje pakt altijd mijn arm als ik thuis kom , of s'ochtens als ik de kamer in kom , heel zachtjes , en soms sabbelt hij erop. En als er bezoek is gaat hij een rondje arm sabbelen doen , ik weet ook niet waar dat goed voor is :denken: Het bezoek wordt wel gelijk gewassen ,want lance sopt graag alle mondjes wangen en oren :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

amos doet dat ook maar alleen maar bij mij

s morgens als ik voor de eerste keer in de kamer kom pakt hij mijn hand neemt mij mee naar zijn stoel daar moet ik dan gaan zitten en kunnen we uitgebreid knuffelen :mrgreen:

maar :wink: als ik in mijn uniform binnen kom blijft hij in zijn mand liggen want dan is er geen tijd voor knuffelen :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sandracula
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandracula »

Doet Nessa ook als ze blij is.. Als je even weg bent geweest (al was het maar even boven) of als ze net haar kluif weggewerkt heeft..
Als ze buiten gespeeld heeft met andere honden komt ze ook altijd even aan mijn handen knabbelen.. Bij haar is het echt een teken van enthousiastme en blijheid :wink:
Toen ze jonger was ging het het heel wat harder aan toe, dat heb ik gelukkig wat in kunnen dammen (had soms helemaal blauwe armen :roll: )
Ik heb helemaal niet het idee dat het dominant bedoeld is..
Haar oren staan dwars of naar achter en haar staart maakt overuren op zo'n moment :mrgreen:
Afbeelding
samX
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door samX »

Grappig om dit te lezen. Ik zat met dezelfde vraag, Sam doet het ook. Bij mij, bij mijn vriend, eigenlijk bij iedereen die hij leuk vindt. Als je het vervelend vindt, kun je proberen je hond aan te leren dat hij zelf een botje of zoiets pakt. De hond van mijn schoonouders deed dat ook.
Ik vind het persoonlijk wel schattig, maar ja, Sam is ook niet zo groot.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”