Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prooinijd
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Prooinijd
Is daar wat aan te doen? Het gaat om een teef van 2 jaar die herplaatst gaat worden, maar ze heeft prooinijd.
Als er bv een papiertje opde grond valt en je wilt dit oppakken en de teef heeft het eerder en je komt er met je hand bij, dan bijt ze....
Is hier iets aan te doen?
Als er bv een papiertje opde grond valt en je wilt dit oppakken en de teef heeft het eerder en je komt er met je hand bij, dan bijt ze....
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Demi,
Er bestaat een boekje wat dit probleem behandelt. Het heet MINE en is geschreven door Jean Donaldson. Een aanrader. Het is alleen verkrijgbaar in het engels, maar laat zich heel makkelijk lezen.
Op heel duidelijke wijze wordt het probleem behandelt, en ook de manier om het weg te trainen.
Het is te bestellen bij Break The Chain. breakthechain@wxs.nl
Groetjes, Willy.
Er bestaat een boekje wat dit probleem behandelt. Het heet MINE en is geschreven door Jean Donaldson. Een aanrader. Het is alleen verkrijgbaar in het engels, maar laat zich heel makkelijk lezen.
Op heel duidelijke wijze wordt het probleem behandelt, en ook de manier om het weg te trainen.
Het is te bestellen bij Break The Chain. breakthechain@wxs.nl
Groetjes, Willy.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Daarbij is zoiets als prooinijd niet met een etiket op de kop van een hond te plakken. Voor het zelfde geld speelt er een rangordeprobleem of andersoortige problemen waarvan de prooinijd een symtoom is.
Wel zou ik zelf een hond met dit kaliber problemen dus nooit bij kindjes of iets plaatsen, maar ik neem aan dat die mensen ook hersens hebben.
Wel zou ik zelf een hond met dit kaliber problemen dus nooit bij kindjes of iets plaatsen, maar ik neem aan dat die mensen ook hersens hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou je zo'n hond wel bij andere honden plaatsen?Eline* schreef:Daarbij is zoiets als prooinijd niet met een etiket op de kop van een hond te plakken. Voor het zelfde geld speelt er een rangordeprobleem of andersoortige problemen waarvan de prooinijd een symtoom is.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan dat zo niet beoordelen. Als je dat wil weten moet je vragen of er een gedragsdeskundige met je mee wil kijken om een plaatsingsprofiel te maken voor deze hond.Demi schreef:Zou je zo'n hond wel bij andere honden plaatsen?Eline* schreef:Daarbij is zoiets als prooinijd niet met een etiket op de kop van een hond te plakken. Voor het zelfde geld speelt er een rangordeprobleem of andersoortige problemen waarvan de prooinijd een symtoom is.
Dit soort bizar overtrokken problemen zijn vaak niet het probleem op zich. Er zijn zelden zhonden zo ziek bezitterig dat ze zich zelfs druk maken om een papiertje..dan speelt er meer.
Competatief gedrag kan voortkomen uit pure frustratie en rangordeproblemen.
Dit soort problemen zie je een enkele keer ook nog wel eens ontstaan door mensen die baknijd willen voorkomen of wegtrainen door steeds bakken af te pakken. De hond raakt gefrustreerd, haalt een keer uit en vervolgens ontstaat er een sitiatie waarin de baas steeds met alles gaat lopen uittesten "of ie het nog wel kan afpakken"en de hond eigenlijk gaat uittesten wat ie nog kan behouden. Dit soort debiele situatie's waarbij er dus zelfs herrie kan ontstaan over een papiertje kan het gevolg zijn.
Als je zo'n hond overzet in een andere situatie en hem vanaf het begin netjes een lege bak voorzet en eten aanreikt door er steeds wat bij te doen, hem niet provoceert door dingen af te pakken maar hem netjes leer te ruilen voor lekkers, je rangorde duidelijk communiceert ect. is er gewoon een dikke kans dat deze hond geen problemen geeft naar wie dan ook. Maar goed, ik ken het verhaal van deze hond niet, dus raadt je aan dan iemand mee te laten kijken.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze wordt herplaatst via de stichting hulp en herplaatsing voor honden.Eline* schreef:Ik kan dat zo niet beoordelen. Als je dat wil weten moet je vragen of er een gedragsdeskundige met je mee wil kijken om een plaatsingsprofiel te maken voor deze hond.Demi schreef:Zou je zo'n hond wel bij andere honden plaatsen?Eline* schreef:Daarbij is zoiets als prooinijd niet met een etiket op de kop van een hond te plakken. Voor het zelfde geld speelt er een rangordeprobleem of andersoortige problemen waarvan de prooinijd een symtoom is.
Dit soort bizar overtrokken problemen zijn vaak niet het probleem op zich. Er zijn zelden zhonden zo ziek bezitterig dat ze zich zelfs druk maken om een papiertje..dan speelt er meer.
Competatief gedrag kan voortkomen uit pure frustratie en rangordeproblemen.
Dit soort problemen zie je een enkele keer ook nog wel eens ontstaan door mensen die baknijd willen voorkomen of wegtrainen door steeds bakken af te pakken. De hond raakt gefrustreerd, haalt een keer uit en vervolgens ontstaat er een sitiatie waarin de baas steeds met alles gaat lopen uittesten "of ie het nog wel kan afpakken"en de hond eigenlijk gaat uittesten wat ie nog kan behouden. Dit soort debiele situatie's waarbij er dus zelfs herrie kan ontstaan over een papiertje kan het gevolg zijn.
Als je zo'n hond overzet in een andere situatie en hem vanaf het begin netjes een lege bak voorzet en eten aanreikt door er steeds wat bij te doen, hem niet provoceert door dingen af te pakken maar hem netjes leer te ruilen voor lekkers, je rangorde duidelijk communiceert ect. is er gewoon een dikke kans dat deze hond geen problemen geeft naar wie dan ook. Maar goed, ik ken het verhaal van deze hond niet, dus raadt je aan dan iemand mee te laten kijken.
Ik denk zelf dat het echt met rangorde te maken heeft. De hond heeft in huis een muilkorf om omdat de vrouw in huis als de dood is voor de hond. Als de hond met e uitlaatservice meegaat is dat zonder muilkorf en dat geeft geen problemen. De hond heeft de man in huis 2 maal gebeten, omdat de man iets van de hond wilde afpakken. DE hond heeft toen een paar schoppen gehad. De hond mag niet opde bank, maar ze durven de hond niet van de bank af te sturen, want ze zijn bang dat de hond dan bijt, dus ligt ze lekker op de bank. De hond is 3 weken intern geweest bij Gaus ivm met alle problemen, dit heeft echter niet geholpen.
Ik denk dat de hond gewon niet begrijpt wie de baas in huis is..
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou idd heel goed kunnen. Als ik het verhaal zo lees zou het heel erg goed kunnen dat deze hond bij de juiste baas dit soort problemen niet meer laat zien. Ik zou de hond alleen niet bij een onkundige baas plaatsen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
Re: Prooinijd
ja hoor de opgovedomme geven die ze NOOOOOOOOOOOOOIT meer vergeetDemi schreef:Is daar wat aan te doen? Het gaat om een teef van 2 jaar die herplaatst gaat worden, maar ze heeft prooinijd.
mol