Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppyteefje 4 maanden imiteert parend reutje aan been baas
Moderator: moderatorteam
- Alan
- Vaste gebruiker
puppyteefje 4 maanden imiteert parend reutje aan been baas
Mijn puppy May lijkt bij het spelen soms op een dekhengst die het been van haar baasje wilt dekken...
Enige verklaringen/tips?
Groetjes Alan, Emily & May
Enige verklaringen/tips?
Groetjes Alan, Emily & May
-
magda
- Zeer actief
-
Marion.
Re: puppyteefje 4 maanden imiteert parend reutje aan been ba
Tip? Op cursus gaan. Of nog meer boeken lezen - buiten Jan Fanell - over hondengedragAlan schreef:Mijn puppy May lijkt bij het spelen soms op een dekhengst die het been van haar baasje wilt dekken...
Enige verklaringen/tips?
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is "rijden". Direct afleren. Door ze direct eraf te halen en in een lagere positie te zetten.
Het is een uitting van dominatie. 4 maanden is ook vaak de leeftijd wanneer ze hun plek in het gezin of groep vormen. Ze zijn dan veel met rangorde bezig.
Met het rijden proberen ze hoger in rang te worden.
Maria
Het is een uitting van dominatie. 4 maanden is ook vaak de leeftijd wanneer ze hun plek in het gezin of groep vormen. Ze zijn dan veel met rangorde bezig.
Met het rijden proberen ze hoger in rang te worden.
Maria
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Rijden kan ook een uitlaatklep zijn voor stress, spanning en energie. Misschien speel je te druk.
Persoonlijk zou ik dus het spel gewoon afkappen als ze gaat rijden en haar even negeren, dat is een prima reactie, zowel als het dominant gedrag is alsdat het opwinding is.
Persoonlijk zou ik dus het spel gewoon afkappen als ze gaat rijden en haar even negeren, dat is een prima reactie, zowel als het dominant gedrag is alsdat het opwinding is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Eline* schreef:Rijden kan ook een uitlaatklep zijn voor stress, spanning en energie. Misschien speel je te druk.
inderdaad.
rijden hoeft niet altijd dominant gedrag te zijn. het kan verveling zijn, stress, energie te veel, alles doen om toch maar te kunnen spelen...
Als ze tijdens het spel gaat rijden idd stoppen met spelen, en haar even laten liggen.
rangorde op 4 maanden
- Alan
- Vaste gebruiker
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb pups zien rijden op volwassen reuen. Mijn kleine opvang JR bv reed op de reuen van een vriend van me. Volwassen reuen en verder moest ook ik het ontgelden in spel bv op de bank. Effe snel mijn armen omklemmen. Ik heb er helemaal geen acht op geslagen, kon mij het schelen. Gewoon opstaan en wegduwen alsof hij lucht was. Ik zie het gewoon als een fase druk uitproberen waar je je helemaal niet druk om hoeft te maken.
Hij deed het ook maar 2 dagen, daarna niet meer op mij. De reuen lieten het soms toe in spel dus ik ging er vooral daardoor ook vanuit dat het helemaal niks voorsteld. Werden die reuen link dan had ik ook heftiger gereageert als hij ging rijden, de honden weten immers precies wat de intenties van dat kleine kereltje waren. Niet belangrijk vonden ze
Hij deed het ook maar 2 dagen, daarna niet meer op mij. De reuen lieten het soms toe in spel dus ik ging er vooral daardoor ook vanuit dat het helemaal niks voorsteld. Werden die reuen link dan had ik ook heftiger gereageert als hij ging rijden, de honden weten immers precies wat de intenties van dat kleine kereltje waren. Niet belangrijk vonden ze
-
miekmiek
Tommie doet het ook wel eens bij de boxer van mijn ouders en de boxer van mijn zus. Beide zijn hem de baas, daar is geen twijfel over mogelijk. Maar blijkbaar zien ze wel in dat het niets voorstelt want vaak laten ze hem gewoon zijn gang gaan. Na een halve minuut druipt ie wel af, want hij schiet er toch niets mee op. Bij mij heeft hij het nog niet geprobeerd, maar mocht hij het ooit proberen dan stuur ik hem weg en negeer hem verder gewoon.