alm@ schreef:Dat bedoel ik met overmacht, ik ben geen type om maar in het wilde weg honden te gaan schoppen maar in zo'n situatie was het gewoon een reflex.
Als je het zo uitlegt lees ik het al heel anders, de

met het "ik heb een hond getrapt" ging er even heel slecht in bij mij.
Innuendo schreef:@ Lars..
Het staat er misschien bij mensen wat vreemd, maar als je hondje word aangevallen dan raak je behoorlijk in paniek kan ik uit ervaring vertellen..
Dat weet ik want hoewel mijn hond andere kwaliteiten worden toegedicht is hij op het ten toon spreiden van dominant gedrag (het incident bijv. wat ik beschreven heb) altijd zelf slachtoffer geweest van andere honden. Ik kijk elke dag aan tegen een litteken wat hem is toegebracht door een staff.
Toch ben ik het er niet mee eens hoe sommigen het hier brengen, tenzij het niet echt niet anders kan okee maar het moet niet de norm zijn om een akkefietje op te lossen. Het gaat het er mij ook niet om dat mensen het weleens gedaan hebben maar het toontje van "oh dan trap ik hem er wel even af" vind ik onbegrijpelijk in deze.
estelle schreef:Nou sorry hoor (en dat is dan eigenlijk tegen lars bedoeld) maar als er een wildvreemde grote hond op mijn honden af komt stormen en er bovenop knalt dan zal ik er dus ook alles aan doen om die eraf te krijgen, desnoods idd met geweld.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden, ik zal er ook alles aan doen om ze uit elkaar te halen
desnoods met geweld. Dit als als
laatste redmiddel, lijkt me een heel gezonde benadering.
chrico schreef:Dat doe je normaal alleen als je je hond niet vertrouwd met andere honden omdat je weet dat het fout gaat.
Blijkbaar niet want ik vertrouw hem wel maar ik wil geen overlast veroorzaken voor anderen en mogelijke incidenten uitsluiten.
Nanna schreef:Als jij het klaarblijkelijk allemaal maar héél gewoon vindt dat jouw Argentijnreu bovenop een teef klapt, dan kon je nog weleens vaker van een koude kermis thuiskomen
Lief dat je voor me denkt maar je zit er toch echt naast, ik vind het niet meer dan normaal dat dat soort dingen gebeuren net als kinderen die elkaar een zandbak uitmeppen of volwassen die soms uitschieten. Het zijn excessen en daar moet je tegen optreden maar gek dat het heel soms gebeurt? Neuh niet echt.
JIJ kiest er voor om met een hondagressieve hond rond te lopen, ik niet. En dan zal ik het normaal moeten vinden dat jouw hond bovenop de mijne duikt? Daggutniet.
En nu heb ik ineens een hondaggressieve hond?

Waar haal je dat vandaan?
chrico schreef: 
ojee dan leef je ook nog eens samen met iemand die dat asociaal vind en ziek vind

Ik vind het idd ziek dat de huidige tendens uitgaat van het gebruiken van geweld. Enige verdraagzaamheid is tegenwoordig ver te zoeken en de enige oplossing bij conflicten lijkt maar het inzetten van geweld te zijn.
Er zijn talloze voorbeelden te verzinnen waarin het weldegelijk het
laatste redmiddel is maar zoals het hier gepresenteerd werd zou het het enige redmiddel zijn en dat vind ik zorgelijk. Als er bij onze honden iets gebeurt zal ik eerst proberen de andere hond (of mijn eigen hond natuurlijk) ervan af te trekken en mocht dat niet lukken dan krijgt ie ook een trap maar ik zal er echt niet a la karatekid invliegen zoals sommigen het hier voorspiegelden.
@PdB: Ik heb absoluut geen zin meer om op je te reageren maar wanneer gaan wij nou eens een mooi kek montuurtje bij de Pearl uitzoeken?