Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nozem en haar pups * laatste update pag. 7 *

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

gefeliciteerd :cheer:

wat een geneuzel over die namen. zelf zou ik ze ook niet kiezen, maar dat doet er niet toe. smaken verschillen nu eenmaal.
voor rochelle wist ik de roepnaam al, en wilde die ook graag in de stamboomnaam hebben. alleen in belgie mag je maar 10 letters ervoor gebruiken en bleef er niet veel over dan djrochelle.
ik weet nog dat marc t niet mooi vond en die zei het ook. prima. dat mag. gelukkig geen dramaposts waarom hij t niet mooi vond.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nogmaals gefeliciteerd Suzanne, Eric, Marc en Martijn :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

LongFields schreef:
Marion. schreef:
De kennelnaam zowiezo niet, ik roep Nozem ook niet met "LongFields" aan. :smile:
:eek: Niet eens :denken: :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

little-wolf schreef:gefeliciteerd :cheer:

wat een geneuzel over die namen. zelf zou ik ze ook niet kiezen, maar dat doet er niet toe. smaken verschillen nu eenmaal.
voor rochelle wist ik de roepnaam al, en wilde die ook graag in de stamboomnaam hebben. alleen in belgie mag je maar 10 letters ervoor gebruiken en bleef er niet veel over dan djrochelle.
ik weet nog dat marc t niet mooi vond en die zei het ook. prima. dat mag. gelukkig geen dramaposts waarom hij t niet mooi vond.
Klopt, weet ik ook nog dat ik hem niet mooi vond :wink:
Nu is het gewoon Rochelle maar toen je ermee kwam kon ik er niet aan wennen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik vind eve ( ief) een prachtige naam, staat hier ook op het puppennamenlijstje, is er alleen nog niet van gekomen :mrgreen:

de rest van de namen? ook erg mooi, Mr Magoo staat hier ook :smile:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik heb de hele tijd dit nummer in mijn kop. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Met de huidige procedure van chippen is het niet eens gezegd dat wij Eve krijgen. Als we Jumanji krijgen omdat zij beter aansluit bij ons dan moeten we toch een andere naam verzinnen. :wink: Zou ik wel jammer vinden want voor ons heet ons nieuwe puppy al maanden Eve/Ief/Iev. :19:

Ik vind het hartstikke leuk klinken, Daaaaaaper, Cleoooooo, iehief :mrgreen: :ok:

Dat verhaal van een ster worden vinden wij ook hartstikke leuk. Het wordt in ieder geval voor ons ook een beroemdheid. Ons eerste rashondje, onze eerste training met een raszuiver herdertje, misschien wel IPO, misschien een show voor het eerst met een eigen hondje. Is allemaal afwachten maar alleen het idee van de mogelijkheden maakt al dat het voor ons extreem spannend is.

Ben je jaaaaaren met honden bezig en dan ineens komt je eerste eigen hondenbaby. Niet meer bezig met wat gaan we veranderen, nee, voor een keertje eens met hoe gaan we dat allemaal opbouwen. Ideeen te over en dromen genoeg :ok: En wordt ze een raar schaap met scheve poten die niet wil werken omdat ze een luie drol is en niet kan showen omdat ze 2 flaporen heeft, dan wordt ze gewoon de liefste hond van de wereld :cheer:

Ik kan niet wachten :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:Ik heb de hele tijd dit nummer in mijn kop. :mrgreen:
ik zie marc hier nog wel eens doggy-dance opdoen met de krullebol :idea: :mrgreen:
laeken
Zeer actief

yamie schreef:
M@ri@nne schreef:Ik heb de hele tijd dit nummer in mijn kop. :mrgreen:
ik zie marc hier nog wel eens doggy-dance opdoen met de krullebol :idea: :mrgreen:
Nee! Ik ga proberen het puppy stoer te maken en er IPO mee te doen. :pffff: Ik heb al gesproken met ervaren mensen en ik heb nu een beetje een idee hoe ze een stoere, zelfverzekerde sterke meid kan worden. :cheer:

Doggydance spreekt ons beiden niet aan op het moment. Speuren vind ik persoonlijk wel heel gaaf dus reddingshond lijkt me ook verschrikkelijk leuk. Behendigheid zou ook kunnen en schapendrijven lijkt me ook wel wat. Zouden we voor het laatste kiezen dan hebben we al besloten dat er naast Eve nog 5 schapen komen :N: Een zeldzaam ras zodat het allemaal nog zin heeft ook. :ok:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

ja jeetje zeg. Waarom ik de namen mooi vind? Ik ben dol op films en vind het thema origineel. Mag dat? Dank u. :19:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

MARC_S schreef:Met de huidige procedure van chippen is het niet eens gezegd dat wij Eve krijgen. Als we Jumanji krijgen omdat zij beter aansluit bij ons dan moeten we toch een andere naam verzinnen. :wink: Zou ik wel jammer vinden want voor ons heet ons nieuwe puppy al maanden Eve/Ief/Iev. :19:
Totdat de hondjes gechipt zijn heb je toch nog tijd zat of worden ze morgen al gechipt :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik vind het niet zo leuk dat de indruk gewekt wordt, dat mensen die zeggen dat ze de namen leuk vinden, dat die zomaar wat zeggen ofzo. En ik voel me een beetje ter verantwoording geroepen, door een verzuurd iemand, om uit te gaan leggen wat ik er mooi aan vind. Dat doe ik dus gewoon niet. Ik ga er hier ook niet over kiften in dit geweldig leuke topic, als er op ingegaan moet worden, open ik wel een verzuringstopic in de koffiehoek ofzo. :wink:
laeken
Zeer actief

chrico schreef:
MARC_S schreef:Met de huidige procedure van chippen is het niet eens gezegd dat wij Eve krijgen. Als we Jumanji krijgen omdat zij beter aansluit bij ons dan moeten we toch een andere naam verzinnen. :wink: Zou ik wel jammer vinden want voor ons heet ons nieuwe puppy al maanden Eve/Ief/Iev. :19:
Totdat de hondjes gechipt zijn heb je toch nog tijd zat of worden ze morgen al gechipt :denken:
Het kan zijn dat de hondjes al met 5 weken gechipt worden. Dat vind ik heel jong om al precies te weten welk hondje het beste naar welke eigenaar kan gaan. Stel dat Suzanne vindt dat Eve toch beter bij de andere teefjes-eigenaar past omdat ze uiteindelijk bv erg rustig blijkt en de andere eigenaar niet 2 zeer actieve andere honden in huis heeft en een wat ouder echtpaar betreft? Dan zal je toch later je keuze nog om moeten draaien. :wink: Je kan moeilijk een hyperdepiep puppy bij een stokoude bouvier plaatsen van een echtpaar in een klein huisje op de hei. Dat pupje kun je denk ik beter aan Dapper en Cleo overlaten en dan het rustige zusje naar het hutje op de hei om maar wat te noemen :mrgreen:

Uiteindelijk gaat het om de match en in de laatste 3 weken blijkt denk ik vooral wat voor vlees je in de kuip hebt toch?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
kan zijn dat ze met 6 weken gechipt worden ( en dan worden de namen aan de pups verbonden), en tja, kan dan dus ook zijn dat marc , martijn en suzanne nog niet weten welk teefje van hun is met 6 weken.. :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Hihi, wat leuk, al die mogelijkheden die jullie overwegen met Iefke. Dat wordt ook nog moeilijk kiezen straks! :mrgreen:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Waarom zou jij dan een andere naam moeten verzinnen? Jumanji kan toch evengoed " jullie Eve worden " ?? :19: :wink: :mrgreen:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:
chrico schreef:
Het kan zijn dat de hondjes al met 5 weken gechipt worden. Dat vind ik heel jong om al precies te weten welk hondje het beste naar welke eigenaar kan gaan. Stel dat Suzanne vindt dat Eve toch beter bij de andere teefjes-eigenaar past omdat ze uiteindelijk bv erg rustig blijkt en de andere eigenaar niet 2 zeer actieve andere honden in huis heeft en een wat ouder echtpaar betreft? Dan zal je toch later je keuze nog om moeten draaien. :wink: Je kan moeilijk een hyperdepiep puppy bij een stokoude bouvier plaatsen van een echtpaar in een klein huisje op de hei. Dat pupje kun je denk ik beter aan Dapper en Cleo overlaten en dan het rustige zusje naar het hutje op de hei om maar wat te noemen :mrgreen:

Uiteindelijk gaat het om de match en in de laatste 3 weken blijkt denk ik vooral wat voor vlees je in de kuip hebt toch?
In die 5 a 6 weken voor een chipper komt weet een fokker meestal al wie bij wie past en waarom.
Dat hyperdepiepzusje kan misschien vanwege karakter beter bij dat oude echtbaar passen omdat zij een heel mild karakter heeft terwijl het rustige zusje de grootste tiran kan zijn en zorgt dat je je honden moet gaan scheiden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

Gos schreef:Hihi, wat leuk, al die mogelijkheden die jullie overwegen met Iefke. Dat wordt ook nog moeilijk kiezen straks! :mrgreen:
:mrgreen: Liefst wil ik IPO proberen als de pup daar iets voor voelt tenminste. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

chrico schreef:
MARC_S schreef:
chrico schreef:

In die 5 a 6 weken voor een chipper komt weet een fokker meestal al wie bij wie past en waarom.
Dat hyperdepiepzusje kan misschien vanwege karakter beter bij dat oude echtbaar passen omdat zij een heel mild karakter heeft terwijl het rustige zusje de grootste tiran kan zijn en zorgt dat je je honden moet gaan scheiden.
Dat scheiden zal wel loslopen hier denk ik. :wink: Cleo heeft nog nooit gevochten laat staan haar tanden werkelijk gebruikt. Zij komt uit Spanje en heeft in een enorme groep honden geleefd. Reuen, teven, Cleo kent de hondentaal en geeft zich heel makkelijk over aan een meerdere. :ok:

Zij is een hond-hond, nog meer dan een mensenhond. Verder zijn het geen rassen waar je problemen hoeft te verwachten. Cleo is waarschijnlijk een kruising van 2 rassen die beide in groepen worden gehouden en een Laekense zit bij een heleboel mensen ook in roedels wat over het algemeen prima gaat. Zelfs binnen het ras zelf. Verder komt ze uit een hele sociale lijn en leven moeders en oma ook in alle vrede samen.

Verder zitten onze honden dan bijna 8 jaar uit mekaar kwa leeftijd en zijn wij 2 dominante mannen (geloof het of niet) die een etterige pup best wel even bij oma weg kunnen sturen. :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef:Verder zitten onze honden dan bijna 8 jaar uit mekaar kwa leeftijd en zijn wij 2 dominante mannen (geloof het of niet) die een etterige pup best wel even bij oma weg kunnen sturen. :wink:
Dan ga je al nat want niet jij moet pup weg sturen maar dat moet oma zelf doen :wink:
chrico
Zeer actief

Ik heb even een apart topic geopend want ik persoonlijk vind het niet leuk dat er allerlei onderwerpen door elkaar lopen terwijl Suzanne dit topic opende voor haar (okee Nozems :wink: ) pups.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dank je Whera, ik heb al een reactie in je topic gezet. :wink:
Addy

LongFields schreef:Dank je Whera, ik heb al een reactie in je topic gezet. :wink:
Voor de afwisseling heb je gelijk Whera, het was een namentopic :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Addy schreef:
LongFields schreef:Dank je Whera, ik heb al een reactie in je topic gezet. :wink:
Voor de afwisseling heb je gelijk Whera, het was een namentopic :mrgreen:
:smile:
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Heb in het begin ook geschreven dat ik de namen leuk vond, waarom zou ik dat zeggen als ik dat niet zou vinden. :19:
Als ik ze niet leuk vond dan had ik gewoon niets gezegd.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het leukste van de namen vind ik eigenlijk de voorpret en het gepuzzel dat Suzanne ervan gehad heeft :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik vind de namen geweldig!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

ik vind ze zo :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

cloris schreef:Ik vind de namen geweldig!
Ja, en waarom? :boos: :boos:

(sorry Suzanne, kon het niet laten :smile: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Addy

Caro. schreef:

jij bent een topicvervuiler :pffff:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Caro. schreef:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”