Hm..... dierenmishandeling.....???Inge O schreef:naar mijn idee moet elke hond minimaal af en toe los kunnen lopen - kan hij dat niet dan ligt dat voor mij heel dicht bij dierenmishandeling. ik word daar altijd plaatsvervangend claustrofobisch van, alleen al maar van het zien van zo'n hond.
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt hoor, maar bekijk het ook van deze kant:
Merlijn is een sheltie. Die kunnen doorgaans prima loslopen, maar dit exemplaar jaagt op auto's en fietsers. Dat hebben we er grotendeels uit kunnen trainen. Maar, grotendeels is niet helemaal!
Omdat ik liever een aangelijnde hond heb dan een dooie (!!) gaat Merlijn dus niet los op een terrein wat NIET is omheind.
Maar, hij mag lekker spelen op een omheind terrein hier in de buurt en op het cursusterrein (ook omheind) waar hij los zijn les volgt. Hij komt dus best los van de lijn, maar alleen als dat ECHT ongevaarlijk is.
Het is dus in het belang van de hond (DEZE hond, in ons geval) zo dat hij niet los gaat.
Mishandel ik mijn dier? Nou, nee, noem mij overbezorgd; prima, maar noem mij geen dierenmishandelaar

Suzanne