waarom zou ik het niet horen als pupsel buiten zit....???Addy schreef:crutz schreef:hoezo,
kennel=bekend terrein (al vanaf 3 wk in opgegroeid)
kennel=lekker je gang mogen gaan, niemand die ingrijpt of corrigeert, alles mag, t is ZIJN ruimte...(oke, alleen niet overmatig blaffen)
daarnaast waarom zou een hond die in een kennel zit geen aandacht en warmte krijgen, juist mss wel meer, want alle aandacht die hij krijgt is meer dan 100% is die tijd er niet, dan zit hij idd in de kennel, maar dan wordt hij dus niet als een "huishond" steeds weggestuurd omdat hij in de weg ligt of zo....dus geen negatieve interactie met mensen, is juist alleen maar leuk en positief....
verder (zeker nu zo in de herfst, in de zomer wil het nog wel eens anders zijn) houden de meeste mensen de pup toch de eerste tijd in huis, ookal is hij bij de fokker buiten gewend, alleen dan wel volgens het zelfde concept, leuke dingen met t baasje, eigen tijd in eigen ruimte (en dat is dan binnen vaak bench/vari kennel/puppy kennel etc...)jij s'nachts in je warme bed hoort het als je pupje onrustig is omdat hij bijv. ziek is of bang is ?
En is het niet standaard zo dat iets wat je niet helemaal in je zicht hebt ook nooit de volle aandacht kan hebben ?
Hier loop ik rond en als er iets is met pupsel signaleer ik het direkt, dat kan nooit als het beestje buiten zit
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opvoeding is maar alles
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Addy
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ehm.. ik heb hier dag en nacht mn ramen openstaan omdat mijn honden buiten liggen... dus ik hoor ook daar elk zuchtje... en ja dat zijn dan volwassen honden.Addy schreef:crutz schreef:hoezo,
kennel=bekend terrein (al vanaf 3 wk in opgegroeid)
kennel=lekker je gang mogen gaan, niemand die ingrijpt of corrigeert, alles mag, t is ZIJN ruimte...(oke, alleen niet overmatig blaffen)
daarnaast waarom zou een hond die in een kennel zit geen aandacht en warmte krijgen, juist mss wel meer, want alle aandacht die hij krijgt is meer dan 100% is die tijd er niet, dan zit hij idd in de kennel, maar dan wordt hij dus niet als een "huishond" steeds weggestuurd omdat hij in de weg ligt of zo....dus geen negatieve interactie met mensen, is juist alleen maar leuk en positief....
verder (zeker nu zo in de herfst, in de zomer wil het nog wel eens anders zijn) houden de meeste mensen de pup toch de eerste tijd in huis, ookal is hij bij de fokker buiten gewend, alleen dan wel volgens het zelfde concept, leuke dingen met t baasje, eigen tijd in eigen ruimte (en dat is dan binnen vaak bench/vari kennel/puppy kennel etc...)jij s'nachts in je warme bed hoort het als je pupje onrustig is omdat hij bijv. ziek is of bang is ?
En is het niet standaard zo dat iets wat je niet helemaal in je zicht hebt ook nooit de volle aandacht kan hebben ?
Hier loop ik rond en als er iets is met pupsel signaleer ik het direkt, dat kan nooit als het beestje buiten zit
Pups lig ik ook niet naast, die liggen gewoon beneden in de bench en ik boven dus dan heb ik ze net zo min in het zicht...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hele kleine stukjes volgen doe ik op die leeftijd, maar dat is dan echt 2 meter met een snoepje oid, als ie het al kan zitten en af leren, maar dan ga ik gewoon op het veld zitten en met hem spelen en onderhand zoiets leren... dus niet als echte oefening zeg maar.crutz schreef:dat is denk ik wel een groot verschil tussen IPO en KNPV, in de IPO wordt er over het algemeen idd veel vroeger begonnen met trainen...malinois schreef:ik vind een mechel qua gedrag etc geen pup meer op die leeftijd... een dober bijv. wel... die blijven veel langer pup over het algemeen.Addy schreef:Ik vind een hond van zes maanden wel degelijk nog een pup, van ieder ras, en je kan er wel een draai aangeven dat werkhonden van zes maanden geen pup meer zijn maar dat is alleen maar omdat die honden zo vroeg mogelijk getraind worden om zo goed mogelijk te presteren.malinois schreef:een hond van 6 maanden is geen pup meer in mijn ogen (tenminste niet de hondenrassen waar ik over het algemeen mee te maken heb), dat is een jonge hond.
En ja ik vind dat ze dan moeten luisteren, dus hierkomen als ik ze roep en aandacht voor mij hebben en niet voor iets anders. Meer vraag ik niet.
Dat neemt niet weg dat het wel degelijk pups zijn
idd kan een mechel van 6 mnd qua gedrag prima geen pup meer zijn, maar ook in de jonge honden fase laat ik ze nog lekker jonge hond zijn....en wordt er dus nog niet geoefend....tenminste niet echt...
bijten pas als hij uitgewisseld is, wel op een bijtrolletje natuurlijk en wat apporteren met een balletje of rolletje...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ehm, JA....Addy schreef:dus jij gaat me nu wijsmaken dat je het hoort als pupsel s'nachts de boel bijv. loopt onder te kotsencrutz schreef:waarom zou ik het niet horen als pupsel buiten zit....???![]()
Sorrie maar daar geloof ik geen bal van
bv de 3 heren die hier nu nog zitten (2 vertrekken woensdag overigens, maar dat is zo uitgekomen en de laatste wordt eind deze week opgehaald) zitten nu snachts in de vari kennel,
de 2de nacht moesten ze om een uur of 2 plassen en ik was op tijd wakker om ze er uit te laten en te laten plassen, waarom, omdat ik dat (ja ook snachts) hoorde....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik hoor dat ook van mn volwassen honden hoor... ik denk dat ik het van buiten meer hoor dan binnen aangezien ik er recht bovenlig.Addy schreef:dus jij gaat me nu wijsmaken dat je het hoort als pupsel s'nachts de boel bijv. loopt onder te kotsencrutz schreef:waarom zou ik het niet horen als pupsel buiten zit....???![]()
Binnen gebruik ik er een babyfoon voor
Laatst gewijzigd door malinois op 14 okt 2008 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Addy
Maar de varikennel staat binnen toch ?crutz schreef:ehm, JA....Addy schreef:dus jij gaat me nu wijsmaken dat je het hoort als pupsel s'nachts de boel bijv. loopt onder te kotsencrutz schreef:waarom zou ik het niet horen als pupsel buiten zit....???![]()
bv de 3 heren die hier nu nog zitten (2 vertrekken woensdag overigens, maar dat is zo uitgekomen en de laatste wordt eind deze week opgehaald) zitten nu snachts in de vari kennel,
de 2de nacht moesten ze om een uur of 2 plassen en ik was op tijd wakker om ze er uit te laten en te laten plassen, waarom, omdat ik dat (ja ook snachts) hoorde....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
bijten is t enige wat ik op die leeftijd op het veld doe....malinois schreef:hele kleine stukjes volgen doe ik op die leeftijd, maar dat is dan echt 2 meter met een snoepje oid, als ie het al kan zitten en af leren, maar dan ga ik gewoon op het veld zitten en met hem spelen en onderhand zoiets leren... dus niet als echte oefening zeg maar.crutz schreef:dat is denk ik wel een groot verschil tussen IPO en KNPV, in de IPO wordt er over het algemeen idd veel vroeger begonnen met trainen...malinois schreef:ik vind een mechel qua gedrag etc geen pup meer op die leeftijd... een dober bijv. wel... die blijven veel langer pup over het algemeen.Addy schreef: Ik vind een hond van zes maanden wel degelijk nog een pup, van ieder ras, en je kan er wel een draai aangeven dat werkhonden van zes maanden geen pup meer zijn maar dat is alleen maar omdat die honden zo vroeg mogelijk getraind worden om zo goed mogelijk te presteren.
Dat neemt niet weg dat het wel degelijk pups zijn
idd kan een mechel van 6 mnd qua gedrag prima geen pup meer zijn, maar ook in de jonge honden fase laat ik ze nog lekker jonge hond zijn....en wordt er dus nog niet geoefend....tenminste niet echt...
bijten pas als hij uitgewisseld is, wel op een bijtrolletje natuurlijk en wat apporteren met een balletje of rolletje...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat is het verschil denk ik idd tussen knpv en ipo..crutz schreef:bijten is t enige wat ik op die leeftijd op het veld doe....malinois schreef:hele kleine stukjes volgen doe ik op die leeftijd, maar dat is dan echt 2 meter met een snoepje oid, als ie het al kan zitten en af leren, maar dan ga ik gewoon op het veld zitten en met hem spelen en onderhand zoiets leren... dus niet als echte oefening zeg maar.crutz schreef:dat is denk ik wel een groot verschil tussen IPO en KNPV, in de IPO wordt er over het algemeen idd veel vroeger begonnen met trainen...malinois schreef: ik vind een mechel qua gedrag etc geen pup meer op die leeftijd... een dober bijv. wel... die blijven veel langer pup over het algemeen.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom zou die binnen staan, ze zitten al vanaf 10 dagen (ja, deze zijn iets eerder naar buiten verhuisd) buiten en slapen dus ook sinds die tijd buiten.....de vari kennel staat naast hun buiten kennelAddy schreef:Maar de varikennel staat binnen toch ?crutz schreef:ehm, JA....Addy schreef:dus jij gaat me nu wijsmaken dat je het hoort als pupsel s'nachts de boel bijv. loopt onder te kotsencrutz schreef:waarom zou ik het niet horen als pupsel buiten zit....???![]()
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dit vind ik toch wel lichtelijk grappig. Onder lekker je gang kunnen gaan, versta ik toch wat anders dan in een betonnen ruimte van drie bij drie verblijven. Jij niet?crutz schreef:kennel=lekker je gang mogen gaan, niemand die ingrijpt of corrigeert, alles mag, t is ZIJN ruimte...(oke, alleen niet overmatig blaffen)

Linda, Izzie en Bram
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Zo nu en dan even lekker kietelen met de ttZoek stok! schreef:Dit vind ik toch wel lichtelijk grappig. Onder lekker je gang kunnen gaan, versta ik toch wat anders dan in een betonnen ruimte van drie bij drie verblijven. Jij niet?crutz schreef:kennel=lekker je gang mogen gaan, niemand die ingrijpt of corrigeert, alles mag, t is ZIJN ruimte...(oke, alleen niet overmatig blaffen)Niet dat ik per definitie tegen kennels ben hoor, maar je moet het ook weer niet mooier maken dan het is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
@Zoek Stok, betonnen ruimte van 3 bij 3 idd, maar met speelgoed, kussens etc....en lekker zijn gang kunnen gaan, ja hoor, nl niemand die commentaar levert omdat hij in de weg ligt, ergens komt waar dat niet mag etc, ze zijn hier ook allemaal even gek op hun kennel...binnen vinden ze even leuk, tot ze uitgeknuffeld zijn en lekker rustig willen gaan liggen, dan gaan ze bij de deur staan of ze aub weer naar buiten mogen....Jaap* schreef:Zo nu en dan even lekker kietelen met de ttZoek stok! schreef:Dit vind ik toch wel lichtelijk grappig. Onder lekker je gang kunnen gaan, versta ik toch wat anders dan in een betonnen ruimte van drie bij drie verblijven. Jij niet?crutz schreef:kennel=lekker je gang mogen gaan, niemand die ingrijpt of corrigeert, alles mag, t is ZIJN ruimte...(oke, alleen niet overmatig blaffen)Niet dat ik per definitie tegen kennels ben hoor, maar je moet het ook weer niet mooier maken dan het is.
@Jaap....je leest ook alleen wat je wil lezen he....
- Jaap*
- Zeer actief
Nee hoor, maar een leuke inkopper kan ik moeilijk laten liggencrutz schreef:@Jaap....je leest ook alleen wat je wil lezen he....
Ik ben er wel van overtuigd dat het gros van de mensen hier echt van mening is dat ze het beste met hun hond voorhebben. En daar twijfel ik ook niet aan. Er bestaat alleen een groot verschil van inzicht in de definitie van "het beste voor je hond". En bij mij persoonlijk bestaat er een (waarschijnlijk niet weg te nemen) wantrouwen omtrent de motieven van veel fanatieke hondensporters. Ik denk dat sporten voor een hele grote blinde vlek kan zorgen. En zolang die blinde vlek bestaat zullen we elkaar niet begrijpen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
niet om me hier verder in te mengen, maar mijn honden slapen met 6 maanden al beneden en ik boven, die hoor ik ook niet kotsenAddy schreef:dus jij gaat me nu wijsmaken dat je het hoort als pupsel s'nachts de boel bijv. loopt onder te kotsencrutz schreef:waarom zou ik het niet horen als pupsel buiten zit....???![]()

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
maar jij gaat er dus gemakshalve maar vanuit (nadat ik overigens schrijf t eerste jaar praktisch niets met de hond te doen en als enige EIS dat ze komen als ik roep, anders gaan ze gewoon niet los op andere plaatsen dan een groot bos en/of strand, dat laaste nu wat minder nu ik verder moet rijden, maar bos hier genoeg waar ik ook een niet goed luisterende hond los kan laten, want dan roep ik pas als ze moe zijn en dan komen ze wel....Jaap* schreef:Nee hoor, maar een leuke inkopper kan ik moeilijk laten liggencrutz schreef:@Jaap....je leest ook alleen wat je wil lezen he....![]()
Ik ben er wel van overtuigd dat het gros van de mensen hier echt van mening is dat ze het beste met hun hond voorhebben. En daar twijfel ik ook niet aan. Er bestaat alleen een groot verschil van inzicht in de definitie van "het beste voor je hond". En bij mij persoonlijk bestaat er een (waarschijnlijk niet weg te nemen) wantrouwen omtrent de motieven van veel fanatieke hondensporters. Ik denk dat sporten voor een hele grote blinde vlek kan zorgen. En zolang die blinde vlek bestaat zullen we elkaar niet begrijpen.
- Jaap*
- Zeer actief
Neejoh, mijn oneliner had helemaal geen betrekking op het topic verder. Maar ik voelde wel behoeft om te verduidelijken dat ik niet alleen maar lees wat ik wil horencrutz schreef:maar jij gaat er dus gemakshalve maar vanuit (nadat ik overigens schrijf t eerste jaar praktisch niets met de hond te doen en als enige EIS dat ze komen als ik roep, anders gaan ze gewoon niet los op andere plaatsen dan een groot bos en/of strand, dat laaste nu wat minder nu ik verder moet rijden, maar bos hier genoeg waar ik ook een niet goed luisterende hond los kan laten, want dan roep ik pas als ze moe zijn en dan komen ze wel....Jaap* schreef:Nee hoor, maar een leuke inkopper kan ik moeilijk laten liggencrutz schreef:@Jaap....je leest ook alleen wat je wil lezen he....![]()
Ik ben er wel van overtuigd dat het gros van de mensen hier echt van mening is dat ze het beste met hun hond voorhebben. En daar twijfel ik ook niet aan. Er bestaat alleen een groot verschil van inzicht in de definitie van "het beste voor je hond". En bij mij persoonlijk bestaat er een (waarschijnlijk niet weg te nemen) wantrouwen omtrent de motieven van veel fanatieke hondensporters. Ik denk dat sporten voor een hele grote blinde vlek kan zorgen. En zolang die blinde vlek bestaat zullen we elkaar niet begrijpen.) dat een pup gelijk al een tt om krijgt....
-
Addy
goed lezen, we hadden het niet alleen over pupsels van zes maanden maar ook over pupsels van drie vier maanden die al buiten in een kennel vertoevenmassam schreef:niet om me hier verder in te mengen, maar mijn honden slapen met 6 maanden al beneden en ik boven, die hoor ik ook niet kotsenAddy schreef:dus jij gaat me nu wijsmaken dat je het hoort als pupsel s'nachts de boel bijv. loopt onder te kotsencrutz schreef:waarom zou ik het niet horen als pupsel buiten zit....???![]()
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
idemAddy schreef:goed lezen, we hadden het niet alleen over pupsels van zes maanden maar ook over pupsels van drie vier maanden die al buiten in een kennel vertoevenmassam schreef:niet om me hier verder in te mengen, maar mijn honden slapen met 6 maanden al beneden en ik boven, die hoor ik ook niet kotsenAddy schreef:dus jij gaat me nu wijsmaken dat je het hoort als pupsel s'nachts de boel bijv. loopt onder te kotsencrutz schreef:waarom zou ik het niet horen als pupsel buiten zit....???![]()
het bij mij boven slapen is misschien een week

-
Addy
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
slaap er dus niet bij, maar wel altijd met de ramen open en hoor ze dus prima,Addy schreef:Ongetwijfeld zal ik een muts zijn maar ik slaap tot zeker een jaar bij zemassam schreef: het bij mij boven slapen is misschien een week![]()
Wil niet dat er iets gebeurd wat ik evt niet zou kunnen horen
hier gelukkig eigenlijk nog nooit zieke kotsende honden gehad, wel eens dat ze snachts uitmoeten, maar dan laten ze zich horen, wordt ik wakker en sta ik buiten....
-
Addy
Als je ze prima hoort is er ook niets aan de handcrutz schreef:slaap er dus niet bij, maar wel altijd met de ramen open en hoor ze dus prima,Addy schreef:Ongetwijfeld zal ik een muts zijn maar ik slaap tot zeker een jaar bij zemassam schreef: het bij mij boven slapen is misschien een week![]()
Wil niet dat er iets gebeurd wat ik evt niet zou kunnen horen
hier gelukkig eigenlijk nog nooit zieke kotsende honden gehad, wel eens dat ze snachts uitmoeten, maar dan laten ze zich horen, wordt ik wakker en sta ik buiten....
Maar er zijn zat hondeneigenaars die er niet om malen, zowel binnen als buiten het africhtingswereldje
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze kunnen daar toch alles maken en breken? Binnen mogen ze niet knagen aan de bank, niet knagen aan de kabels, niet krabbelen aan de bank of deurpost, niet het vloerkleed meenemen allemaal dingen die hij daar wel mag, knagen, krabben, slepen met lappen etc.Zoek stok! schreef:Dit vind ik toch wel lichtelijk grappig. Onder lekker je gang kunnen gaan, versta ik toch wat anders dan in een betonnen ruimte van drie bij drie verblijven. Jij niet?crutz schreef:kennel=lekker je gang mogen gaan, niemand die ingrijpt of corrigeert, alles mag, t is ZIJN ruimte...(oke, alleen niet overmatig blaffen)Niet dat ik per definitie tegen kennels ben hoor, maar je moet het ook weer niet mooier maken dan het is.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn honden slapen vanaf het moment dat ze hier zijn al beneden (alleen zonder mij) dus vanaf 7 weken gemiddeld.Addy schreef:goed lezen, we hadden het niet alleen over pupsels van zes maanden maar ook over pupsels van drie vier maanden die al buiten in een kennel vertoevenmassam schreef:niet om me hier verder in te mengen, maar mijn honden slapen met 6 maanden al beneden en ik boven, die hoor ik ook niet kotsenAddy schreef:dus jij gaat me nu wijsmaken dat je het hoort als pupsel s'nachts de boel bijv. loopt onder te kotsencrutz schreef:waarom zou ik het niet horen als pupsel buiten zit....???![]()
En dan hoor ik de honden buiten beter denk ik dan de honden binnen met open raam...
vandaar ook de babyfoon alleen die is er ook maar voor de eerste tijd.

-
Addy
leg mij eens uit wat er te knagen valt, de spijlen van de kennelmalinois schreef:ze kunnen daar toch alles maken en breken? Binnen mogen ze niet knagen aan de bank, niet knagen aan de kabels, niet krabbelen aan de bank of deurpost, niet het vloerkleed meenemen allemaal dingen die hij daar wel mag, knagen, krabben, slepen met lappen etc.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
een kennel kan je natuurlijk precies zo inrichten als je zelf wilt....en nee, spijlen kangen is niet gewenst, dus gewoon een lekker bot of zo.....maar ook, kleedjes, voetballen etc, t boeit mij niet hoor als ze wat slopen in de kennel....Addy schreef:leg mij eens uit wat er te knagen valt, de spijlen van de kennelmalinois schreef:ze kunnen daar toch alles maken en breken? Binnen mogen ze niet knagen aan de bank, niet knagen aan de kabels, niet krabbelen aan de bank of deurpost, niet het vloerkleed meenemen allemaal dingen die hij daar wel mag, knagen, krabben, slepen met lappen etc.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kleed, stro, oude kussens, oude dekens etc.Addy schreef:leg mij eens uit wat er te knagen valt, de spijlen van de kennelmalinois schreef:ze kunnen daar toch alles maken en breken? Binnen mogen ze niet knagen aan de bank, niet knagen aan de kabels, niet krabbelen aan de bank of deurpost, niet het vloerkleed meenemen allemaal dingen die hij daar wel mag, knagen, krabben, slepen met lappen etc.
Bij pupsels hangt er een oude bijtovertrek in.
vorig jaar heeft Xantos hier een verenkussen gehad, had er weleens een hoekje af maar meer ook niet.. tot op een ochtend het wel leek of er een heel kippehok aangevallen was, overal veren tot bij de buren aan toe en meneer lag er prinsheerlijk tussen... tja toen was het geen kussen meer

-
tineke
Pups doen dit soort dingen niet standaard hoor als je je zooi opruimt en je huis puppyproof maakt en ze van speeltjes voorziet.malinois schreef:ze kunnen daar toch alles maken en breken? Binnen mogen ze niet knagen aan de bank, niet knagen aan de kabels, niet krabbelen aan de bank of deurpost, niet het vloerkleed meenemen allemaal dingen die hij daar wel mag, knagen, krabben, slepen met lappen etc.Zoek stok! schreef:Dit vind ik toch wel lichtelijk grappig. Onder lekker je gang kunnen gaan, versta ik toch wat anders dan in een betonnen ruimte van drie bij drie verblijven. Jij niet?crutz schreef:kennel=lekker je gang mogen gaan, niemand die ingrijpt of corrigeert, alles mag, t is ZIJN ruimte...(oke, alleen niet overmatig blaffen)Niet dat ik per definitie tegen kennels ben hoor, maar je moet het ook weer niet mooier maken dan het is.
De pups van Lizzie zijn hier allemaal binnen groot gebracht op wandelingetjes en spelen in de tuin na en het huis is nog in oorsronkelijke staat hoor
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier zitten ze dus wel binnen pups en geheel pupproof maak ik het niet... ik wil ook nog normaal leven... speeltjes krijgen ze wel maar alleen als ik er bij ben. Als ik weg ben zitten ze vast.tineke schreef:Pups doen dit soort dingen niet standaard hoor als je je zooi opruimt en je huis puppyproof maakt en ze van speeltjes voorziet.malinois schreef:ze kunnen daar toch alles maken en breken? Binnen mogen ze niet knagen aan de bank, niet knagen aan de kabels, niet krabbelen aan de bank of deurpost, niet het vloerkleed meenemen allemaal dingen die hij daar wel mag, knagen, krabben, slepen met lappen etc.Zoek stok! schreef:Dit vind ik toch wel lichtelijk grappig. Onder lekker je gang kunnen gaan, versta ik toch wat anders dan in een betonnen ruimte van drie bij drie verblijven. Jij niet?crutz schreef:kennel=lekker je gang mogen gaan, niemand die ingrijpt of corrigeert, alles mag, t is ZIJN ruimte...(oke, alleen niet overmatig blaffen)Niet dat ik per definitie tegen kennels ben hoor, maar je moet het ook weer niet mooier maken dan het is.
De pups van Lizzie zijn hier allemaal binnen groot gebracht op wandelingetjes en spelen in de tuin na en het huis is nog in oorsronkelijke staat hoor

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer: