Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor elkaar !! Hij is er !!!!! update fotos.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Elly* schreef:
frank1985 schreef:
Elly* schreef:Haha, dat kan beter. :mrgreen:
Maar we hebben wel een indruk. Mooie bruine ogen heeft hij!
ja daar heb je gelijk in Elly, ik ben niet zo goed in fotos maken..... jij wel toch :wink:
idd die ogen zijn echt mooi, soms lijkt het echt oranje
kom maar langs :wink:
hou ik je aan......... :mrgreen:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

frank1985 schreef:
Elly* schreef:
frank1985 schreef:
Elly* schreef:Haha, dat kan beter. :mrgreen:
Maar we hebben wel een indruk. Mooie bruine ogen heeft hij!
ja daar heb je gelijk in Elly, ik ben niet zo goed in fotos maken..... jij wel toch :wink:
:ok: alleen kan ik rico niet met hem laten spelen. :mrgreen:
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

christo schreef:
Kyra- schreef:Ik denk dat zijn gevoel een heel eind zal veranderen zodra hij een tijdje met de hond bezig is :)

@ Frank ja voor mijzelf :)
Mensen zoals jij hebben dat wel als doel, ja. De enige manier waarop je voor jezelf goed kunt praten dat je prik/pinband en TT gebruikt is om het in groepsverband te doen. En zoveel mogelijk nieuwelingen om te praten.
Nieuws flash ik heb nog nooit een TT gebruikt, niet alleen en niet in groepsverband .. het zou ook mooi wezen als Frak nooit een TT zou gebruiken.Maar wat ik NIET doe is personen die een TT wel gebruiken veroordelen.

@ Marc .. nee hoor was ook niet voor jou bedoeld jij laat mensen vrij te doen wat hen het beste lijkt zoals Frank nu gedaan heeft.

@ Frank je hebt de juiste beslissing genomen en zoals je al aangaf de hond vind het binnen te warm..
Si vis pacem, para bellum
frank1985
Zeer actief

Elly* schreef:
frank1985 schreef:
Elly* schreef:
frank1985 schreef: ja daar heb je gelijk in Elly, ik ben niet zo goed in fotos maken..... jij wel toch :wink:
:ok: alleen kan ik rico niet met hem laten spelen. :mrgreen:
omdat ??

@ hutsje : Is zeker niet mager hoor, idd wel erg gespierd....
@ martijn: wat zegt het over mij dan dat ik de hond in een kennel laat... vind je dat ik het had moeten veranderen en hem binnen moest nemen.. of begrijp ik je verkeerd
Kyra-
Zeer actief

Martijn schreef:
Kyra- schreef:Frank je doet het goed hoor ,, Prima besluit om de hond buiten te houden .. je moet je nu even nit te veel van het "aaww zielig enz aantreken" Je gaat dit nog wel meer krijgen ;) Eigenlijk doe je het nooit echt goed met een sporthond in de ogen van mensen met een huishond :mrgreen: So be it :ok:
Je hond in een kennel stoppen zegt meer over jou dan over je hond hoor. (of over mijn honden)
Niet dat ik iets tegen kennels heb, trouwens maar zo is het wel. :wink:

Zat mensen die dit soort honden hebben die geen tuin, laat staan een kennel hebben.
Zijn dat dan ineens niet meer sporthonden, ofzo?
Sterker nog ,, mijn honden houden het nog geen 5 min binnen uit en als ik de auto open zet breken ze de boel af om er in te komen.

Ze willen hun eigen plaats hebben. Na 12 uur werken willen ze rust en dat hebben ze het meeste op hun eigen plaats buiten in een kennel waar ze graag in gaan en zelfs niet uitkomen als ik hem open zet.

@Frank: Mooie hond psies zoals ik hem in mijn hoofd had voorgesteld :d
Laatst gewijzigd door Kyra- op 24 mei 2009 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Kyra- schreef:
christo schreef:
Kyra- schreef:Ik denk dat zijn gevoel een heel eind zal veranderen zodra hij een tijdje met de hond bezig is :)

@ Frank ja voor mijzelf :)
Mensen zoals jij hebben dat wel als doel, ja. De enige manier waarop je voor jezelf goed kunt praten dat je prik/pinband en TT gebruikt is om het in groepsverband te doen. En zoveel mogelijk nieuwelingen om te praten.
Nieuws flash ik heb nog nooit een TT gebruikt, niet alleen en niet in groepsverband .. het zou ook mooi wezen als Frak nooit een TT zou gebruiken.Maar wat ik NIET doe is personen die een TT wel gebruiken veroordelen...
Maar je kijkt kennelijk wel uit naar het moment dat Frank overstapt van een platte band naar... :roll: ? En dat komt sympathiek over, denk je?
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Frank: Rico heeft het niet zo op reuen. :wink:
Kyra-
Zeer actief

christo schreef:Maar je kijkt kennelijk wel uit naar het moment dat Frank overstapt van een platte band naar... :roll: ? En dat komt sympathiek over, denk je?
Ik denk dat jij een hele discussie vergeten bent maar dat geeft niets hoor laten we het er maar op houden dat het iets is tussen mij en Frank .. de opmerking was dan ook voor hem bedoeld
frank1985
Zeer actief

Elly* schreef:Frank: Rico heeft het niet zo op reuen. :wink:
ooooh vandaar, nou ik heb nog een mechelaar in de aanbieding een teefje :wink:

om ff mee te doen aan de hele discussie over wel of geen kennel: mijn reden ervoor om iniedergeval een kennel te plaatsen was omdat hij het gewend is. ze hebben de hele ochtend gespeeld en nu is hij uitzichzelf in de kennel gaan liggen met de deur open...

gisteravond waren mijn ouders ff op bezoek en op een gegeven moment gingen we binnen zitten. ik heb de deuren open gedaan zodat hij als hij wou mee kon naar binnen. hij is een halve min binnen geweest en ging toen weer naar zijn kennel. gewenning ? fijne plek ? lekker rustig ?
ik weet het niet... hij heeft in iedergeval de keuze en tot nu toe llijkt hij te kiezen voor de kennel. prima toch ?
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:
christo schreef:Maar je kijkt kennelijk wel uit naar het moment dat Frank overstapt van een platte band naar... :roll: ? En dat komt sympathiek over, denk je?
Ik denk dat jij een hele discussie vergeten bent maar dat geeft niets hoor laten we het er maar op houden dat het iets is tussen mij en Frank .. de opmerking was dan ook voor hem bedoeld
ik snap idd wel wat Kyra bedoeld hoor en vat het ook niet verkeerd op. we zullen het zien... ik kan er nu gewoon niets zinnigs over zeggen heb nog niet met hem getraind alleen wat appel gelopen........
Kyra-
Zeer actief

frank1985 schreef:
Kyra- schreef:
ik snap idd wel wat Kyra bedoeld hoor en vat het ook niet verkeerd op. we zullen het zien... ik kan er nu gewoon niets zinnigs over zeggen heb nog niet met hem getraind alleen wat appel gelopen........
Ga niet te snel he ;) laat hem ook eerst aan jou wennen :d dan komt het helemaal goed.. ben blij dat jij mij tenminste wel begrijp :p LOL
Fin
Zeer actief

frank1985 schreef:
Elly* schreef:Frank: Rico heeft het niet zo op reuen. :wink:
ooooh vandaar, nou ik heb nog een mechelaar in de aanbieding een teefje :wink:

om ff mee te doen aan de hele discussie over wel of geen kennel: mijn reden ervoor om iniedergeval een kennel te plaatsen was omdat hij het gewend is. ze hebben de hele ochtend gespeeld en nu is hij uitzichzelf in de kennel gaan liggen met de deur open...

gisteravond waren mijn ouders ff op bezoek en op een gegeven moment gingen we binnen zitten. ik heb de deuren open gedaan zodat hij als hij wou mee kon naar binnen. hij is een halve min binnen geweest en ging toen weer naar zijn kennel. gewenning ? fijne plek ? lekker rustig ?
ik weet het niet... hij heeft in iedergeval de keuze en tot nu toe llijkt hij te kiezen voor de kennel. prima toch ?
Is het ook.
Fin
Zeer actief

Martijn schreef:Ik vind dat je als eigenaar voor je eigen keuzes moet staan en die niet moet ophangen aan wat voor soort hond het is of zou zijn.
Amen.
frank1985
Zeer actief

Martijn schreef: Als hij dat al gewend was zou ik het lekker zo laten.
's-Avonds zou ik hem wel binnen halen. Ik vind het avondmoment waarbij iedereen thuis is en samen wat rondhangt namelijk belangrijk bij de roedeldynamiek.
.
dat had ik gisteren ook gedacht, maar hij wou gewoon niet... mischien was het hem ook wel te druk. nah jah hij ziet maar wat hij wil :wink:
ik kan me zo voorstellen dat een nieuw huis,nieuwe honden,nieuwe baas ook wel ingrijpend voor hem is....

wat ik me nog wel afvraag:

mijn teef ( 9,5 mnd) wil maar 1 ding SPELEN !!!!! Diesel speelt wel mee maar naar een uur of zo heeft hij er genoeg van en gaat in de kennel liggen. als de pup er dan bij wil krijgt ze een snauw. hij wil dan ff rust denk ik ? moet ik mijn pup dan uit de kennel houden ? of zelf op laten lossen ?
Kyra-
Zeer actief

Martijn schreef:
frank1985 schreef: @ martijn: wat zegt het over mij dan dat ik de hond in een kennel laat... vind je dat ik het had moeten veranderen en hem binnen moest nemen.. of begrijp ik je verkeerd
Ik had denk ik hetzelfde gedaan.
Ik zou mijn hond ook wel wennen aan binnen zijn maar op zich is lekker buiten wonen heerlijk voor een hond.
Als hij dat al gewend was zou ik het lekker zo laten.
's-Avonds zou ik hem wel binnen halen. Ik vind het avondmoment waarbij iedereen thuis is en samen wat rondhangt namelijk belangrijk bij de roedeldynamiek.

Wat ik bedoelde met "het zegt meer over de eigenaar dan over de hond" is dat een hond geen sporthond of huishond wordt omdat de baas die beslissing maakt.
Wat ik al zei; er zijn zoveel mensen met sporthonden die geen kennel hebben, die hun hond wel aan een gewone band hebben enzovoort.
Vanmorgen op de club heb ik er al weer een paar gezien.

Ik vind dat je als eigenaar voor je eigen keuzes moet staan en die niet moet ophangen aan wat voor soort hond het is of zou zijn.
Beste Martijn.

Ik snap wat jij bedoeld maar ik weet ook dat Frank binnenkort met deze hond mag gaan werken :) en zoals ik eerder al aangaf en jij het mss ook met mij eens bent dat een hond na het werk zijn rust wel kan gebruiken en deze het beste kan krijgen in de kennel waar hij graag in zit.

Het moment waar jij het over hebt heeft deze baas en hond tijdens de uren werken waarin ze samen bezig zijn :) niets mooiers kan je toch hebben en hond die graag werkt en dit graag voor zijn baas wil doen en zo een team vormen.

Als ik kijk naar mijn eigen honden die vinden dit heerlijk en ik denk zelfs als ik ze binnen zou halen ze dit niet fijn vinden (ik weet het zeker) .. tuurlijk willen ze aandacht en dat krijgen ze dan ook vol op ze willen thuis echt alleen zijn en rusten voor de volgende dienst
frank1985
Zeer actief

christo schreef:
Martijn schreef:Ik vind dat je als eigenaar voor je eigen keuzes moet staan en die niet moet ophangen aan wat voor soort hond het is of zou zijn.
Amen.
ook Amen :wink: daarom geven we hem de keuze
Kyra-
Zeer actief

frank1985 schreef:
.
dat had ik gisteren ook gedacht, maar hij wou gewoon niet... mischien was het hem ook wel te druk. nah jah hij ziet maar wat hij wil :wink:
ik kan me zo voorstellen dat een nieuw huis,nieuwe honden,nieuwe baas ook wel ingrijpend voor hem is....

mijn teef ( 9,5 mnd) wil maar 1 ding SPELEN !!!!! Diesel speelt wel mee maar naar een uur of zo heeft hij er genoeg van en gaat in de kennel liggen. als de pup er dan bij wil krijgt ze een snauw. hij wil dan ff rust denk ik ? moet ik mijn pup dan uit de kennel houden ? of zelf op laten lossen ?
Als hij goed corrigeer zou ik het even aankijken .. het is voor de pup ook een leer proces :).. zolang het goed gaat ;) Nu heeft hij de tijd straks als je werk snapt de pup dat hij rust wilt
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

frank1985 schreef:
.

Ik zou de kenneldeur sluiten als hij rust zoekt. Het is niet eerlijk als zijn eigen plek, wat het toch moet worden, algemeen goed is voor al je honden. Hij moet daar leven dus ik zou hem de privacy en het alleenrecht geven. Bij ons heeft Eva een bench en daar gaat ze 2 keer per dag even in. Dan sluit ik de deur en Cleo mag er niet in komen. De bench is van Eva. De rest van de dag sluit ik de deur van de bench en mag ze er niet in. Dus ik zou van de kennel zijn plaats maken en als hij erin zit of wil de teef de toegang verbieden of zorgen dat ze er niet in kan. Scheelt hem grommen en ik denk dat hij dan eerder echt de kennel als zijn plekje ziet :ok:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:
frank1985 schreef:
.

Als hij goed corrigeer zou ik het even aankijken .. het is voor de pup ook een leer proces :).. zolang het goed gaat ;) Nu heeft hij de tijd straks als je werk snapt de pup dat hij rust wilt
de reu laat echt heel veel toe. de pup mag in zijn poten,bek bijten over hem heen staan tegen hem aan botsen hij vind het prima....1 keer heeft hij ff gesnauwd maar de meeste snauwen komen van de pup haar kant
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat is normaal. Zij wordt waarschijnlijk heel snel loops nu en dat weet hij. Hij kan beter lief en aardig doen want anders mag hij straks niet. Ik meen dat die pup nog niet loops is geweest toch? Kun je er gif op innemen dat dat nu zeer snel komt nu die reu in je tuin zit. Misschien dat dat vele spelen al een soort liefdesspel wordt en dat zij zich aan het koppelen is met haar toekomstige vader van de pups :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mooie hond!

Ik zou de kennel sluiten als de pup er niet uit kan blijven. Dit is het plekje van jou werkhond die daar rust zoekt en ook moet vinden, belangrijk.

Als hij wil spelen komt hij vanzelf wel.

Ik heb zelf ook best moeten wennen toen Kelly kwam en er een kennel kwam.
Maar als ik zie hoe ze is, met haar bijna niet jaar :wink: , dan is ze buiten beter af. Plus dat ze overdag ook gewoon uit moet rusten omdat ze s'nachts weer mee moet met Leon. Zou voor haar niet eens prettig zijn als ze overdag nog eens zo veel prikkels binnen zou krijgen.

Ze mag hier ook best wel eens buiten de kennel, als wij buiten zijn, dan lopen ze alledrie buiten. Dan gaat ze vaak lekker in de zon liggen.
Kyra-
Zeer actief

Martijn schreef:
Kyra- schreef: Beste Martijn.

Ik snap wat jij bedoeld maar ik weet ook dat Frank binnenkort met deze hond mag gaan werken :) en zoals ik eerder al aangaf en jij het mss ook met mij eens bent dat een hond na het werk zijn rust wel kan gebruiken en deze het beste kan krijgen in de kennel waar hij graag in zit.
Quatsch.
Een hond kan overal waar hij bekend is rusten.
Gaan gewoon liggen pitten.

Als ik kijk naar mijn eigen honden die vinden dit heerlijk en ik denk zelfs als ik ze binnen zou halen ze dit niet fijn vinden (ik weet het zeker) .. tuurlijk willen ze aandacht en dat krijgen ze dan ook vol op ze willen thuis echt alleen zijn en rusten voor de volgende dienst
Ik ken jouw honden niet maar als ze echt zo star zijn dat ze niet binnen kunnen komen zonder in de stress te schieten vind ik ze minder waardevol als diensthond dan jij. Als een hond een prikkelarme omgeving nodig heeft om tot rust te komen vind ik dat niet het toppunt van belastbaarheid.

Of is het misschien dat ze het gewoon niet gewend zijn, dat hebben alle honden namelijk.
Mijn honden willen namelijk ook na 12 uur werken niet in de kennel. Dat zijn ze niet gewend.

Je heb helemaal gelijk :ok:

Ik schop mijn honden naar buiten en sluit de deur zodat ze niet binnen KUNNEN komen het zijn ook zulke waardeloze honden :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Kyra- schreef:
Martijn schreef:
frank1985 schreef: @ martijn: wat zegt het over mij dan dat ik de hond in een kennel laat... vind je dat ik het had moeten veranderen en hem binnen moest nemen.. of begrijp ik je verkeerd
Ik had denk ik hetzelfde gedaan.
Ik zou mijn hond ook wel wennen aan binnen zijn maar op zich is lekker buiten wonen heerlijk voor een hond.
Als hij dat al gewend was zou ik het lekker zo laten.

Wat ik bedoelde met "het zegt meer over de eigenaar dan over de hond" is dat een hond geen sporthond of huishond wordt omdat de baas die beslissing maakt.
Wat ik al zei; er zijn zoveel mensen met sporthonden die geen kennel hebben, die hun hond wel aan een gewone band hebben enzovoort.
Vanmorgen op de club heb ik er al weer een paar gezien.

Ik vind dat je als eigenaar voor je eigen keuzes moet staan en die niet moet ophangen aan wat voor soort hond het is of zou zijn.
Beste Martijn.

Het moment waar jij het over hebt heeft deze baas en hond tijdens de uren werken waarin ze samen bezig zijn :) niets mooiers kan je toch hebben en hond die graag werkt en dit graag voor zijn baas wil doen en zo een team vormen.

Maar het is ook maar net wat een hond gewend is van pup af aan he.
Een hond die niet beter weet dan een kennel zal idd de eerste tijd niet naar binnen willen of aarzelen om naar binnen te gaan. Dat is namelijk vreemd, de kennel is dan veilig want dat kennen ze.

Ik heb nu toch al een aantal honden in huis gehaald die alleen maar kennel gewend waren en idd, de eerste tijd wilden ze niet eens naar binnen, liepen dan nerveus rond, konden de rust niet vinden maar na een halfjaar tot een jaar gingen ze toch echt veel liever mee naar binnen hoor dan dat ze die kennel in gingen.
En ja dat waren honden uit op en top werklijnen.
Kyra-
Zeer actief

Mijn honden gaan niet over de zeik als er geen stilte is ,, die is er binnen meer dan buiten. Ze willen gewoon niet binnen.
frank1985
Zeer actief

MARC_S schreef:Dat is normaal. Zij wordt waarschijnlijk heel snel loops nu en dat weet hij. Hij kan beter lief en aardig doen want anders mag hij straks niet. Ik meen dat die pup nog niet loops is geweest toch? Kun je er gif op innemen dat dat nu zeer snel komt nu die reu in je tuin zit. Misschien dat dat vele spelen al een soort liefdesspel wordt en dat zij zich aan het koppelen is met haar toekomstige vader van de pups :mrgreen:
o mijn god..... :wink: opletten dus !!!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Kyra- schreef:Mijn honden gaan niet over de zeik als er geen stilte is ,, die is er binnen meer dan buiten. Ze willen gewoon niet binnen.
Maar dat is toch gewoon wat ze gewend zijn? :denken:
Vind het vrij logisch als een hond als pup al zo ongeveer geboren is in een kennel, en altijd zo gehouden, dat hij niet staat te springen om naar binnen te gaan. Dat is immers niet wat ze van pup af aan geleerd is en gewend zijn.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hele mooie hond om te zien, en die ogen zijn inderdaad prachtig!
Tamara.
Zeer actief

MARC_S schreef:
frank1985 schreef:de hond is idd een kennel gewend. ik heb hem echt niet bij thuiskomst en de kennel gedonderd .......

de kennel deur staat open evenals de bijkeuken deur en de deur naar de kamer. hij kan dus overal heen. vanacht is hij stil geweest en sterket nog hij wil niet eens naar binnen. gister avond hebben we tot half 11 de deuren opengelaten en hij heeft de hele avond buiten in de tuin gelopen met de pup.
vanmorgen zijn we in de tuin gaan ontbijten met kennel deur open en konden ze lekker spelen.
hij zit dus niet de hele dag in de kennel !

tjah ik had eigenijk zoiets waarom zou ik het allemaal veranderen.......
Dit klinkt prima. Het klonk in je eerdere bericht heel anders :wink: Zo moet het allemaal helemaal goed komen en ik denk dat hij het zo heerlijk vind bij jullie. :ok:
Wat Marc al had geschreven, in je eerste bericht kwam het op mij heel anders over en klinkt bovenstaand bericht alweer anders. De hond was nog niet eens 1 dag in huis en als ik dan dat lees zoals in je eerste bericht had ik het idee dat de hond in de tuin, alleen in de kennel zat en aan het blaffen en janken was terwijl jullie lekker binnen zaten.

Veel plezier en succes samen!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

He Frank, was ff bezig met lichtelijk verbouwen dus ff niet op het forum geweest, maar mooie hond en fijn dat alles goed gaat, ook met de rest van de honden.
Enne kweet niet of dat is wat je wilt horen maar hij ziet er errug lief uit :mrgreen: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Kyra- schreef:
Tamara. schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe maatje!!

frank1985 schreef:hij zit nu in de kennel buiten. is flink aan het piepen en af en toe een blaf..... is gewoon
Als het een huishond was geweest, was iedereen meteen over de zeik geweest over het bovenstaande :N: Als het een werkhond is, is het anders? :denken:

Waarom die hond meteen in de kennel? Een hond is een hond en die wil eerst graag wennen en dat vind ik niet kunnen door hem alleen in een kennel te gooien, ongeacht wat hij later gewend moet zijn. Ik vind het zielig :jank: Laat 'm toch eerst een paar dagen bijkomen, ga voor mij part zelf in die kennel erbij zitten... maar waarom meteen hem er alleen in donderen en laten blaffen en piepen...
Dit is en was heen huishond dit is en en was een sporthond die vanaf pups afaan gwent is in een kennel. Als je deze nu eerst binnen gaat halen heb je over een paar dagen het zelfde gezeik ... Buiten dat ,, deze honden zijn dit gewent ik denk dat hij niet een binnen wil zijn...Dit is veelste warm voor ze .. dus einde discussie voordat dit een 10 pagina durende gezeur word zoals ze vaak hier op het forum.
Excuse me?! Als het je niet bevalt op dit forum, dan ga je toch lekker weg?
Zoveel mensen, zoveel meningen, dat is juist de charme van dit forum.
Als ik iets lees waar ik mijn vraagtekens bij zet, werkhond of niet, schrijf ik dat.

Het enige nieuwe voor mij is, is dat het blaffen en janken van werkhonden t.o.v. de ordinaire huishond zoals ik heb anders is. Ik dacht dat zoiets nog wel redelijk overeenkwam maar blijkbaar is dat bij jouw honden niet zo en janken en blaffen ze zomaar als ze ergens nieuw zijn wat ja, ze zijn een kennel gewend... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”