3,5 jaar geleden ben ik bij mijn huidige werkgever begonnen en zou ik de opleiding tot KPL hondengeleider gaan volgen. toen ik mijn basis trainingen had afgrond was de functie al vergeven en werden er geen nieuwe mensen meer angenomen op die functie ivm bezuinigingen.
ik heb dus de afgelopen jaren een andere functie met veel plezier gedraaid.
Een aantal maanden geleden werd mij gevraagd of ik nog intresse had om de opleiding beveiliger te gaan volgen en als nog als HG aan het werk te gaan.
Naar een aantal gesprekken en lang wikken en wegen is afgelopen week de knoop doorgehakt.
over 3 weken begin ik met de opleiding beveiliger en krijg ik een appart deel over het gedrag en training van honden. daarna loop ik 9 weken stage bij mijn huidige werkgever en 9 weken stage bij een burger bedrijf.
als ik alles heb afgerond is het nog ff de vraag maar zoals het nu is kan ik op afroep bij mijn huidige werkgever als HG werken en ook bij een burger bedrijf op afroep aan het werk.
Afgelopen week ben ik bij een hond wezen kijken en deze krijg ik van mijn werk. een zwarte mechelaar die PH1 klaar is. De keuring heeft hij nog niet gelopen omdat er vrige week hele lichte atrose is vast gesteld en daardoor mag hij niet meer astand stellen. wij moeten dus het certificaat bond voor de diensthond gaan doen.
Er waren nog 2 honden die in aanmerking kwamen maar deze hond is het geworden omdat ik gezien mijn ervaring een niet te scherpe hond wil en mocht hebben. deze hond is super sociaal en echt heel makkelijk, ben nu 2 keer wenzen kijken met iemand van mijn werk en volgende week vrijdag komt hij dan !!! komende week word de kennel geplaatst.
en maandag gaat hij nog een keer naar de DA voor een second opinion
als dat allemaal ok is komt meneer vrijdag ochtend bij ons

heb er echt super veel zin in en wou het hier toch ff vertellen