Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor elkaar !! Hij is er !!!!! update fotos.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

voor elkaar !! Hij is er !!!!! update fotos.

Ongelezen bericht door frank1985 »

zoals een aantal van jullie weten:
3,5 jaar geleden ben ik bij mijn huidige werkgever begonnen en zou ik de opleiding tot KPL hondengeleider gaan volgen. toen ik mijn basis trainingen had afgrond was de functie al vergeven en werden er geen nieuwe mensen meer angenomen op die functie ivm bezuinigingen.

ik heb dus de afgelopen jaren een andere functie met veel plezier gedraaid.
Een aantal maanden geleden werd mij gevraagd of ik nog intresse had om de opleiding beveiliger te gaan volgen en als nog als HG aan het werk te gaan.
Naar een aantal gesprekken en lang wikken en wegen is afgelopen week de knoop doorgehakt.

over 3 weken begin ik met de opleiding beveiliger en krijg ik een appart deel over het gedrag en training van honden. daarna loop ik 9 weken stage bij mijn huidige werkgever en 9 weken stage bij een burger bedrijf.
als ik alles heb afgerond is het nog ff de vraag maar zoals het nu is kan ik op afroep bij mijn huidige werkgever als HG werken en ook bij een burger bedrijf op afroep aan het werk.

Afgelopen week ben ik bij een hond wezen kijken en deze krijg ik van mijn werk. een zwarte mechelaar die PH1 klaar is. De keuring heeft hij nog niet gelopen omdat er vrige week hele lichte atrose is vast gesteld en daardoor mag hij niet meer astand stellen. wij moeten dus het certificaat bond voor de diensthond gaan doen.

Er waren nog 2 honden die in aanmerking kwamen maar deze hond is het geworden omdat ik gezien mijn ervaring een niet te scherpe hond wil en mocht hebben. deze hond is super sociaal en echt heel makkelijk, ben nu 2 keer wenzen kijken met iemand van mijn werk en volgende week vrijdag komt hij dan !!! komende week word de kennel geplaatst.
en maandag gaat hij nog een keer naar de DA voor een second opinion
als dat allemaal ok is komt meneer vrijdag ochtend bij ons :mrgreen:

heb er echt super veel zin in en wou het hier toch ff vertellen :wink:
Laatst gewijzigd door frank1985 op 24 mei 2009 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

klinkt goed, veel plezier met je werkmaatje!
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gefeliciteerd!
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

gefeliciteerd
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gefeliciteerd!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Van harte gefeliciteerd! :cheer:
Dan krijg je het nog druk met 2 mechelaars!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Spannend en leuk Frank :ok:
Wat vindt Nala er van? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
frank1985
Zeer actief

ranetje schreef:Spannend en leuk Frank :ok:

nou dat was grappig, ik had nala meegenomen toen we gingen kijken. normaal is nala wel een stoertje maar nu was ze zo rustig. heel veel bek likken over en weer.
het was alsof nala door had van, ooooh deze hond is groot en sterk maar ff rustig doen..

bedankt voor jullie reacties, heb er veel zin in de enige '' maar '' is dat in principe iedere HG bij defensie ook als Pakwerker word opgeleid :N:
ranetje
Zeer actief

frank1985 schreef:
ranetje schreef:Spannend en leuk Frank :ok:

nou dat was grappig, ik had nala meegenomen toen we gingen kijken. normaal is nala wel een stoertje maar nu was ze zo rustig. heel veel bek likken over en weer.
het was alsof nala door had van, ooooh deze hond is groot en sterk maar ff rustig doen..

bedankt voor jullie reacties, heb er veel zin in de enige '' maar '' is dat in principe iedere HG bij defensie ook als Pakwerker word opgeleid :N:
Gewekldig :D
Man daar leer je echt een heleboel van.
Als de opleiding deugt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Frank, dat is bij de politie HG's ook zo :wink: enneh als Crutz en ik af en toe in het pak kunnen moet jij dat ook kunnen :mrgreen:

Gefeli!!! Weet je de bloedvoering van je zwarte MH?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
frank1985
Zeer actief

Selena schreef:Frank, dat is bij de politie HG's ook zo :wink: enneh als Crutz en ik af en toe in het pak kunnen moet jij dat ook kunnen :mrgreen:

Gefeli!!! Weet je de bloedvoering van je zwarte MH?
hahaaha ik wil het ook wel hoor maar als ik soms de filmpjes op internet zie........... pfff
maar goed we zullen het wel zien :wink:
ik heb de stamboom in de handen gehad maar die krijg ik vrijdag pas als ik de hond krijg. Ik zal het hier dan neer zetten uit welke lijnen hij komt.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Gefeliciteerd! :ok: :cheer:
frank1985
Zeer actief

voor de mensen die ook hun hond in de kennel hebben heb ik wel wat vraagjes,

van de week komt er een kennel en op mijn werk zeiden ze dat ik er voor moest zorgen dat er een plekje is in de kennel dat wat hoger van grond ligt. hoe hebben jullie dat ? wat hebben jullie op de vloer ? hoe groot moet een kennel ongeveer zijn voor 1 hond ?

hebben jullie als jullie thuis zijn de hond ook wel eens los in de tuin lopen ? of bijf de kennel deur open zodat hij/zij er ff uitkan ?

zouden jullie hem de eerste nacht dat hij komt snachts ook gewoon in de kennel doen of toch binnen om evt te laten wennen ?

alvast bedankt :wink:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

waarom per se een kennel? ik laat mijn africhtingshondje straks gewoon binnen...
frank1985
Zeer actief

Dongo schreef:waarom per se een kennel? ik laat mijn africhtingshondje straks gewoon binnen...
omdat de hond gewend is in een kennel te zitten en zou niet weten waarom ik dat zou veranderen. verder heb ik nog een mechelaar pup en die is wel binnen en een jack russel van 9 jr. 3 honden binnen is wel veel.

wat is er tegen een kennel dan ? ik zie er ook wel voordelen in als er visite komt trouwens......
het is echt een hele hele groote hond !
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

frank1985 schreef:voor de mensen die ook hun hond in de kennel hebben heb ik wel wat vraagjes,

van de week komt er een kennel en op mijn werk zeiden ze dat ik er voor moest zorgen dat er een plekje is in de kennel dat wat hoger van grond ligt. hoe hebben jullie dat ? wat hebben jullie op de vloer ? hoe groot moet een kennel ongeveer zijn voor 1 hond ?

hebben jullie als jullie thuis zijn de hond ook wel eens los in de tuin lopen ? of bijf de kennel deur open zodat hij/zij er ff uitkan ?

zouden jullie hem de eerste nacht dat hij komt snachts ook gewoon in de kennel doen of toch binnen om evt te laten wennen ?

Is hij gewoon van 's nachts ook buiten te slapen? zo ja, dan laat je hem ook gewoon buiten, wel zorgen dat hij uit de tocht ligt en beschikt over een nachthok.

Hier komt de kennel over 2 weken, zal iets zijn van 2 op 4 (of 3 op 4), om dan later er nog een loopstuk aan te zetten ook (dat loopt in het bos), met een hok in en een vloer van tegels (makkelijk om eens af te spoelen dan).

Overdag rond laten lopen is geen optie, de tuin is niet afgezet :mrgreen: Als ik thuis kom, komt hij er dan wel uit, zeker omdat ie ook zindelijk moet zijn in zijn kennel :wink: En gewoon, vind het zelf ook wat zielig voor hem als hij daar constant zou in moeten zitten, 's avonds mag hij gewoon binnen.

's nachts slaapt hij binnen, in de zomer mss buiten als het aangenaam weer is en hij liever buiten ligt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat leuk!Gefeliciteerd :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
frank1985
Zeer actief

maart schreef:
frank1985 schreef:voor de mensen die ook hun hond in de kennel hebben heb ik wel wat vraagjes,

Is hij gewoon van 's nachts ook buiten te slapen? zo ja, dan laat je hem ook gewoon buiten, wel zorgen dat hij uit de tocht ligt en beschikt over een nachthok.

Hier komt de kennel over 2 weken, zal iets zijn van 2 op 4 (of 3 op 4), om dan later er nog een loopstuk aan te zetten ook (dat loopt in het bos), met een hok in en een vloer van tegels (makkelijk om eens af te spoelen dan).

Overdag rond laten lopen is geen optie, de tuin is niet afgezet :mrgreen: Als ik thuis kom, komt hij er dan wel uit, zeker omdat ie ook zindelijk moet zijn in zijn kennel :wink: En gewoon, vind het zelf ook wat zielig voor hem als hij daar constant zou in moeten zitten, 's avonds mag hij gewoon binnen.

's nachts slaapt hij binnen, in de zomer mss buiten als het aangenaam weer is en hij liever buiten ligt.
bedankt voor je reactie,

de hond kan snachts in de kennel. ook hadden ze een paar dagen geprobeerd de hond in de gang te leggen en dat ging ook goed.

wat wij wouden doen is zo: als we gewoon thuis zijn mag hij gewoon in de tuin lopen. ( kennel deur open ) als er visite is of we gaan weg gaat hij in de kennel. savonds mag hij naar binnen als hij wil, gewoon in de kamer en we wouden hem laten slapen in de bijkeuken....

als ik niet thuis ben en de hond wel zit hij in de kennel.
lijkt mij goed toch ? bij de huidige eigenaar komt hij rond 8uur savonds ook binnen tot een uur of half 12.

ik had een kennel gezien van 2breed en1,5 diep. zou dat te klein zijn
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als de hond gewend is aan een kennel (waarschijnlijk al van kleins af aan) zou ik dat lekker zo laten. Veel honden willen dan niet eens meer naar binnen. Ook lekker buiten laten slapen dan, nachthok in de kennel of een verhoogde vlonder (tochtvrij).
Ik zou de kennel wel iets groter maken dan 1,5 X 2.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hm, 1,5 op 2 vind ik persoonlijk klein, als hij het merendeel van de dag er moet inzitten (nacht reken ik daarin niet mee, want dan slaapt hij)

Als hij daarentegen het merendeel van de dag los kan lopen, zou het wel kunnen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hey Frank, Gefeliciteerd. Mooi dat je nu toch hondengeleider mag worden bij Defensie.

Zou zelf trouwens niet helemaal gelukkig zijn met de artrose, want heel lichte mate én helemaal niet meer op afstand mogen stellen vind ik niet helemaal met elkaar te rijmen, maar evengoed heb ik het mis. Ik zou zelf iig een "gezonde" hond willen hebben, zeker als ie nog jong is. Je kunt in ieder geval op je vingers natellen dat het niet beter word, alleen slechter naarmate de hond ouder wordt.
Waar heeft ie die artrose en hoe oud is de hond ??

Voor wat berteft de Kennel, die van mij is 3 bij 2 meter. Bij Mikey, de mechelaar die er nu inzit, zit 99% van de tijd dat ie in de kennel zit de deur dicht, alleen als ik helemaal alleen ben in huis is de kennel wel eens open. Cento, mijn ex-diensthond had altijd de deur van de kennel open, ook als er visite was of als de jongens buiten aan het spelen waren die is 100% betrouwbaar en heel sociaal, dus dat was nooit een probleem.
Als verhoging heb ik er gewoon een zelfgemaakte houten vlonder in. Gewoon paar dwarsbalkjes onder een houten plaat. Nachthok heb ik er bij Mikey weer uitgehaald, hij lag er nooit in en is onzindelijk in de kennel, zijn favoriete plek om tegenaan te pissen was het nachthok :devil: , dus dat heb ik eruit gehaald. Kennel heeft over de hele kennel een dak, en 2 en een halve zijden zijn dicht. Ik zoek wel ff een fotootje op. Je kunt kennels zelf samen stellen te kust en te keur en in Luttenberg heb je Etoma kennelbouw zitten. Hebben alles voor je inclusief nachthok.
2 bij 1.5 vind ik wat te klein, maar dat is puur persoonlijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat leuk Frank! Hoop dat jij het ook leuk gaat vinden :ok:

Voor wat betreft de kennel, hier 2 honden die in de kennel liggen. Ze liggen er liever in dan dat ze binnen liggen. Ze hebben beide tot hun 2e jaar ongeveer binnen gelegen maar sinds ze in de kennel liggen zijn ze veel rustiger, geen stress, gemakkelijk etc.
Ik heb kennels van ongeveer 2,5 x 1,5 mtr. maar zodra ik meer ruimte heb zou ik ze wel groter willen hebben maar dat is meer voor mn eigen gevoel want ze gebruiken de ruimte niet, ze liggen zo goed als alleen maar in en op het nachthok, echt buiten lopen doen ze niet, ook niet als de kenneldeur openstaat overdag een paar uur... ze lopen even buiten een paar minuten en gaan daarna weer in/op het nachthok liggen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Kennel:
Afbeelding
Afbeelding

Bij foto 2 kun je de vlonders ook wat beter zien. Ik heb de kennel in zijn geheel 1 meter in de schuur geschoven, dus buiten de schuur een oppervlakte van 2 bij 2. Ik vergis me trouwens bedenk ik nu, mijn kennel is 3.5 bij 2. Ik heb 1.5 meter van de kennel in de schuur geschoven :mrgreen: .
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Gefeliciteerd Frank!
En wat betreft de kennel.. tsja als hij niet anders kent lekker zo laten als het te druk is met drie honden.. maar als de honden onderling ook goed overweg kunnen en de diensthond ook sociaal is naar bezoek ed zie ik niet in waarom de hond in de kennel zou moeten blijven..
Mijn reu was ook kennel gewend, kwam af en toe binnen in huis maar met visite ed lag hij in de kennel, toen ik hem over nam was het voor hem anders dan gewend.. hij mocht na een week los in huis en met visite of op verjaardag gaan ging en gaat hij ook lekker mee..
Maar soms ergens waar ik ben en hij moet een kennel of bench is leverd dat ook geen problemen op.. want hij is het gewend..

Veel succes met de training.. en wat budkes ook schrijft.. vind ik het wat raar dat een hond die niet mag stellen ivm arthrose toch als diensthond verder gaat--
frank1985
Zeer actief

ik heb net ff met een rolmaat buiten gestaan en het word denk ik 3 bij 2. dat lijkt mij groot genoeg en toch nog redelijk in onze tuin.
Wat betreft het wel of niet in de kennel:
hij is het gewend van kleins af aan al dus ik heb zoiets waarom veranderen... verder denk ik dat we gewoon ff moeten zien hoe het gaat. Hij kan gewoon lekker in de tuin lopen en als ik alleen thuis ben mag hij wat mij betreft best naar binnen. nogmaals moet gewoon ff zien hoe het loopt maar ik wil al wel vast een kennel hebben....

de atrose: hij gaat dinsdag naar de DA voor een second opinion. hij schijnt lige atrose te hebben in zijn achter spier :denken: . hij kan dus nu gewoon zonder pijn stellen op afstand maar het is niet zeker hoelang dit zonder pijn vol te houden is. hij is bijna 3 jaar.
De reden dat ze deze hond voor mij hebben uitgekozen is omdat het een hele sociale zachte makkelijke hond is. aangezien ik weinig ervaring heb durfde ze het niet aan een super scherpe hond bij mij te plaatsen. hier kan ik het alleen maar mee eens zijn !
de eerste DA heeft gezegd dat hij met de vorm van atrose die hij nu heeft nog een hele tijd mee kan als actieve diensthond.

ik kan de dagen haast niet aftellen heb er heel veel zin in maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heel spannend vind!!!
frank1985
Zeer actief

budkes: bedankt voor de fotos !! ziet er heel netjes uit. eis van de vrouw des huizes hier is dat er aan biede kanten een schutting tegen de kennel komt. daar kan ze dan nog bloemen aan hangen :wink:
Budkes
Zeer actief

Artrose in een spier ? Daar heb ik nog nooit van gehoord, of er moet kraakbeen in die spier zitten :denken: .

Welke DA ga je naar toe voor de second opinion. Mag ook va PB hoor als je geen namen op 't net wilt gooien.

Ik snap uiteraard dat je het niet helemaal zelf in de hand hebt, ken dat uiteraard op diensthondengebied, maar ik zou wel heel graag alle ins en outs willen weten van de hond. Jij zit er straks mee als het toch niet zo heel licht is. Jij hebt je aan hem gehecht.

En ergens heb ik wel twijfel, want als het nou ontdekt is tijdens de medische keuring voor aankoop zou ik er nog minder mee zitten als nu.
Ik bedoel de hond hééft klachten, anders hadden ze zeker PH1 erop gezet én hadden ze het nu niet ontdekt. En hadden ze het dubbele er voor kunnen vragen......... Ik zou het heel goed willen wetenals ik jou was.
Maar je zit ook in een lastige positie natuurlijk, want je hebt het nu eenmaal niet zef voor het zeggen, dat begrijp ik zeker. Lastig.
Gr. Aniek

Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Hey Aniek, waar is de mechelaar op de foto's??

Ik zie alleen een Duitser en een Hollander.... :mrgreen:

gr.
dick
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
ranetje
Zeer actief

frank1985 schreef:budkes: bedankt voor de fotos !! ziet er heel netjes uit. eis van de vrouw des huizes hier is dat er aan biede kanten een schutting tegen de kennel komt. daar kan ze dan nog bloemen aan hangen :wink:
Je kan aan de buitenkant van de spijlen ook bloemkorven hangen :wink:
Die schutting lijkt me dus niet echt noodzakelijk.

Artrose in een spier lijkt mij ook ietsje merkwaardig :denken:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

frank1985 schreef:
Dongo schreef:waarom per se een kennel? ik laat mijn africhtingshondje straks gewoon binnen...
omdat de hond gewend is in een kennel te zitten en zou niet weten waarom ik dat zou veranderen. verder heb ik nog een mechelaar pup en die is wel binnen en een jack russel van 9 jr. 3 honden binnen is wel veel.

wat is er tegen een kennel dan ? ik zie er ook wel voordelen in als er visite komt trouwens......
het is echt een hele hele groote hond !
ik heb niks tegen een kennel hoor, ik vroeg het gewoon uit interesse...ikzelf ga een kennel maken voor mij DH, maar dan voor hetgeen dat ze na de training een uurtje tot rust kan komen enz.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”